Auteur Topic: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september  (gelezen 426314 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1060 Gepost op: 2-08-2020, 19:49:10 »


Er is ook een opdracht waar ze iemand moeten vinden?

Op het kaartje is het havengebied van Portoferraio op Elba te zien. De Via Guerrazzi, de (Via) della Fonderia en de Via Pietro Gori zijn (deels) zichtbaar. Het kaartje is overigens bewerkt, want linksonderin zijn een joker en een geldschijf(?) te zien. Het Palazzina dei Mulini, waar Napoleon enige tijd in ballingschap verbleef, en het Teatro dei Vigilanti, tot stand gekomen in opdracht van Napoleon, lijken omcirkeld te zijn op de kaart. Volgens mij staat er ook een cirkel bij Forte Stella wanneer ik de plattegrond vergelijk met Google Maps. In de leader zie je door een hek- of traliewerk ook een uitzicht op dit fort. Het zou kunnen dat dit doorkijkje vanaf het hoger gelegen Forte Falcone is genomen, maar dat weet ik niet zeker. Misschien moeten de kandidaten inderdaad iemand vinden of bevrijden. Je ziet in elk geval in de leader dat een persoon een ketting probeert door te snijden.

Het verband tussen Napoleon en de renaissance ontgaat mij vooralsnog, maar ik vind Portoferraio een prachtige Mol-locatie!

In het filmpje (op Twitter) Zie je de letters M O L voorbij flitsen met de getalen 30 0 30 molloten kunnen we hier iets mee

In de video zie je een bomenlaan, met aan weerszijden van de weg grote wijnvaten. Op deze vaten staan volgens mij die grote witte letters. Ze zullen vast deel uitmaken van een opdracht, maar wat deze dan precies zal zijn, blijft gissen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1061 Gepost op: 2-08-2020, 20:01:53 »
Op het kaartje is het havengebied van Portoferraio op Elba te zien. De Via Guerrazzi, de (Via) della Fonderia en de Via Pietro Gori zijn (deels) zichtbaar. Het kaartje is overigens bewerkt, want linksonderin zijn een joker en een geldschijf(?) te zien. Het Palazzina dei Mulini, waar Napoleon enige tijd in ballingschap verbleef, en het Teatro dei Vigilanti, tot stand gekomen in opdracht van Napoleon, lijken omcirkeld te zijn op de kaart. Volgens mij staat er ook een cirkel bij Forte Stella wanneer ik de plattegrond vergelijk met Google Maps. In de leader zie je door een hek- of traliewerk ook een uitzicht op dit fort. Het zou kunnen dat dit doorkijkje vanaf het hoger gelegen Forte Falcone is genomen, maar dat weet ik niet zeker. Misschien moeten de kandidaten inderdaad iemand vinden of bevrijden. Je ziet in elk geval in de leader dat een persoon een ketting probeert door te snijden.

Het verband tussen Napoleon en de renaissance ontgaat mij vooralsnog, maar ik vind Portoferraio een prachtige Mol-locatie!

Ja, ik had al eerder gevonden dat dit Elba is. Alsnog goed gevonden hoor. Dit is waarschijnlijk ook waar het shot met de helikopter is genomen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1062 Gepost op: 2-08-2020, 23:36:03 »
In de leader zit ook de toren die te vinden is in het plaatsje Radicofani. Aan het einde van de dertiende eeuw werd het fort in deze plaats veroverd door Ghino di Tacco. Deze outlaw staat bekend als de Italiaanse Robin Hood. Wellicht verklaart dit waarom in de leader direct na de toren een boogschietscène te zien is.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 23:38:04 door Molzkovicz »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1063 Gepost op: 3-08-2020, 00:11:42 »
In de leader zit ook de toren die te vinden is in het plaatsje Radicofani. Aan het einde van de dertiende eeuw werd het fort in deze plaats veroverd door Ghino di Tacco. Deze outlaw staat bekend als de Italiaanse Robin Hood. Wellicht verklaart dit waarom in de leader direct na de toren een boogschietscène te zien is.

Ah, dat verklaart het ja. Ben benieuwd waar ze die mijn opdracht hebben opgenomen. Dat leek op die ene mijn dat ook een Wellness resort is, maar ik heb geen idee waar dat weer was.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1064 Gepost op: 3-08-2020, 07:30:43 »
Waar zie je een mijn-opdracht? In de leader zie ik hem niet.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1065 Gepost op: 3-08-2020, 11:03:26 »
Wij waren er al een tijdje achter dat de mysterieuze datum die Arjen Lubach niks te maken had met Wie Is De Mol, maar toch leuk om even te melden wat het dan wél was: dan komt zijn nieuwe boek uit!  ::)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1066 Gepost op: 3-08-2020, 11:36:10 »
Waar zie je een mijn-opdracht? In de leader zie ik hem niet.

Ik vind die zogeheten mijnopdracht wel lijken op een lasergamespel misschien?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1067 Gepost op: 3-08-2020, 16:01:48 »
Dacht dat dat een tram/treinstation was...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1068 Gepost op: 3-08-2020, 17:24:20 »
Dacht dat dat een tram/treinstation was...

Daar heeft het inderdaad wel wat van weg. Vergelijk het maar met station Amsterdam SC, maar dan zonder het dak.

- Bij een mijn denk ik aan een groeve. Dit kan heel goed te maken hebben met Michelangelo (de bekende kunstenaar uit de renaissance). Ik las dat zijn kindermeisje de vrouw van een steenhouwer was en dat hij daardoor 'de liefde voor de beeldhouwkunst reeds met de melk van zijn min ingegoten had gekregen'. Ook is hij meerdere keren in de marmergroeves van Carrara en Pietrasanta geweest. Dus, mocht er een opdracht rond Michelangelo zijn, en speelt die zich af in een groeve, dan zijn dat kandidaat-plekken!

 ::)

Groeten,
EdAnt

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1069 Gepost op: 3-08-2020, 18:46:49 »
Rtl boulevard had een item over widm paar dagen geleden (gewoon claes iverssen ondervragen of hij meedoet alleen om kijkers te trekken ofc want iedereen weet dat niemand van vorig seizoen meedoet, maar ja hij werkt voor boulevard :-\\

Maar Diederik was er ook en deed heel voorzichtig en raar over wie er mee zou doen. Hij zocht ook heel erg naar de goeie woorden. Ik heb sterk het vermoeden dat hij meedoet ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1070 Gepost op: 3-08-2020, 21:26:42 »
Rtl boulevard had een item over widm paar dagen geleden (gewoon claes iverssen ondervragen of hij meedoet alleen om kijkers te trekken ofc want iedereen weet dat niemand van vorig seizoen meedoet, maar ja hij werkt voor boulevard :-\\

Maar Diederik was er ook en deed heel voorzichtig en raar over wie er mee zou doen. Hij zocht ook heel erg naar de goeie woorden. Ik heb sterk het vermoeden dat hij meedoet ::vergroot::
Sigrid was bijna zeker, toch? Twee namen uit een seizoen kan mss maar is wel flauw.

Diederik zat er he-le-maal naast dus wel een leuke. Dat ie dan weer met de mol een kamer deelt met dezelfde uitkomst ::wijn::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1071 Gepost op: 3-08-2020, 21:34:19 »
Diederik was toch afgeschreven? Was ie niet spreker op een congres ofzo?

Offline molly88

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1072 Gepost op: 3-08-2020, 22:32:10 »
Meerderen uit een seizoen ligt niet voor de hand nee.
Maar indien wel, zouden er misschien twee uit 2018 bij kunnen zitten. Ron heeft de anderen niet echt meegemaakt.

Ik had eventueel Bella bedacht.
Waarom Bella?
Ze was met vriend Spike in oktober op vakantie naar VS.
Spike heeft met Di-rect vanaf begin november weer opgetreden. Maar op Bella's Instagram lijkt het alsof ze er de 16e nog steeds waren. Of ze had thuis gewoon zin om nog wat vakantiekiekjes te delen. Kan allemaal.

Een andere mogelijkheid: toch Ellie Lust, ondanks dat ze al een beetje was weggestreept. Haar boek verscheen op 12 november. Ik zie wel wat artikelen die rond die tijd verschenen zijn bij kranten of andere sites, maar interviews zouden eerder afgenomen kunnen zijn. Lastig te zeggen. In elk geval was ze pas op 21 november bij Pauw (misschien niet eerder omdat ze tot de 21e weg was?).

Verder denk ik dat Nadja Hupscher misschien niet meegedaan heeft omdat haar man ernstig ziek is geweest.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1073 Gepost op: 4-08-2020, 14:27:43 »
Nadja Hupscher heeft écht niet meegedaan inderdaad.
Haar man werd in december 2018 ziek en hij is dik 6 maanden (dus zeg maar tot juni 2019) lang ziek geweest. In haar boek schrijft ze dat 3 maanden later de ziekte terugkwam dus dat was rond de opnames.

Daarnaast heeft zij dus ooit verteld dat ze Wie is de Mol niks voor haar vind en dat het allemaal nep was.

In een interview wat over haar boek/man gaat zegt ze ook dat ze nooit meer dingen wil doen die niet bij haar passen.

Ze heeft ná die ziekte nog een boek geschreven dus daarmee is ze vast eind vorig jaar en begin dit jaar mee bezig geweest voor het uitkwam in juni dus zij is absoluut niet meegeweest. Durf ik geld op te zetten

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1074 Gepost op: 4-08-2020, 14:39:10 »
Blijft nog maar een kort lijstje over dan :-\\ Ik hoop gewoon heel erg dat ze geen seizoenen gedubbeld hebben want dat zou ik dus heel jammer vinden. Verder maakt het me niet zo gek veel uit.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1075 Gepost op: 4-08-2020, 15:08:08 »
Stiekem doen er allemaal oude bekende onbekende kandidaten mee :D
Een mens mag blijven hopen ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1076 Gepost op: 4-08-2020, 21:49:07 »
Een andere mogelijkheid: toch Ellie Lust, ondanks dat ze al een beetje was weggestreept. Haar boek verscheen op 12 november. Ik zie wel wat artikelen die rond die tijd verschenen zijn bij kranten of andere sites, maar interviews zouden eerder afgenomen kunnen zijn. Lastig te zeggen. In elk geval was ze pas op 21 november bij Pauw (misschien niet eerder omdat ze tot de 21e weg was?).


https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/showbizz/artikel/5175149/ellie-lust-ondergaat-metamorfose-van-nikkie-de-jager

Wel toevallig dat ze een item doet met Nikkie de Jager.

Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1077 Gepost op: 4-08-2020, 23:14:20 »
Oh mijn god.

Als Ellie Lust meedoet ga ik heel hard janken in een hoekje.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1078 Gepost op: 4-08-2020, 23:16:20 »
Ze heeft zelf al gezegd in RTL Boulevard vorige week dat ze niet mee doet, zelfs Rik heeft dat bevestigd. En al zou ze wel mee doen, who cares, ze zou namelijk wel passen in het 'All-Star' plaatje.
Frankje Lapi

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de seizoen in 2020 vanaf 5 september
« Reactie #1079 Gepost op: 5-08-2020, 11:52:07 »
Ellie  ::niet-ok::