Poll

Wat vond jij de beste molactie van Rob?

1.2: Het biljet met €250 verwijderen van een tablet
1.3: Geen goede constructie bouwen bij de escaperoom, waardoor ze niet uit de vrachtwagen ontsnapt zijn
2.1: Kabeltjes verwisselen in het kastje. Met de lange kabel de verkeerde kant oplopen.
2.3: Een puzzelstuk voorbijrijden.
3.1: Doen alsof hij niks van de opdracht begrijpt en zo verkeerd gaan zitten.
3.2: Een envelop met een min-bedrag pakken en 100 euro verduisteren.
4.1: Veel vazen omstoten.
4.2: De route van Buddy verkeerd voorlezen, Nathan in het verkeerde vak zetten en het knopje van de portofoon ingedrukt houden.
4.3: Groepsvrijstelling pakken.
5.2: Veel letters verzamelen, maar daardoor niet meer weten waar het geld te vinden is.
6.1: Het meetlint naar zich toetrekken, waardoor er een verkeerd nummer ontstaat.
6.3: Een envelop die geld waard is verwisselen met een envelop die min-geld waard is. Daarnaast een kokertje met zand begraven.
7.1: Lekker relaxed op een bankje zitten chillen tijdens de opdracht.
7.2: De strijd aangaan met de kandidaten en -€300 bewerkstelligen.
7.3: Verantwoordelijk zijn voor veel foute foto's.
9.1: 1600 zeggen in plaats van 1750
9.2: Eten uitdelen zonder de mensen daarvoor betalen.
9.3: Bellen met de kandidaten en ze proberen de verkeerde kant op te sturen.

Auteur Topic: Wat vond jij de beste molactie van Rob?  (gelezen 3307 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Gepost op: 15-03-2020, 12:39:47 »
Stemmen maar! Je mag 4 acties kiezen  ::bravo::

Motivaties voor de stemmen zijn altijd welkom :)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 12:47:02 door Lama1997 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2020, 12:48:03 »
250 euro verwijderen van de tablet
Enveloppe pakken met mingeld en geld verduisteren
Enveloppe wissel Mollom/Heinz en zandkokers begraven als mol
In de lasergame opdracht de strijd aangaan.

Allemaal gedurfde acties wat ik in een mol graag zie. Een portoknopje vasthouden, meetlint naar zich toe trekken, opzettelijk fout antwoord geven nadat Buddy hem voor het blok zetten vind ik acties in de categorie: gebruikelijk maar gewoontjes.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2020, 12:49:09 »
Ik mis de optie: niet van toepassing.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2020, 12:54:28 »
Ik mis de optie: niet van toepassing.

Want jij hebt de ontknoping nog niet gezien en denkt dat het toch Miljuschka moet zijn? :P

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2020, 12:56:36 »
Want jij hebt de ontknoping nog niet gezien en denkt dat het toch Miljuschka moet zijn? :P
Wat, is het Miljuschka niet dan? En Buddy niet haar hulpmolletje?  :o

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2020, 12:59:15 »
Gestemd op:
- De tablet 1.2 als je in de eerste opdracht met de groep gelijk zoiets durft (weliswaar met instructie hoe het moet), maar alsnog paar keer omdat het niet lukte en niemand ziet je  ::ok::

- Het meetlint naar je toetrekken, was in beeld te zien maar niet voor de kandidaten

- Mol laser (1 op 1 met de kandidaten is gewoon heel spannend voor de mol en dat heeft hij goed gedaan)

- Verkeerde route en dikke duim (is toch wel een mol klassieker inderdaad).


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2020, 13:16:32 »
Ik heb de molacties opgeplitst in gewaagdheid van de Mol en controleerbaarheid van de groep.

Gewaagd - controleerbaar door de hele groep
1.2: Het biljet met €250 verwijderen van een tablet
9.1: 1600 zeggen in plaats van 1750
6.1: Het meetlint naar zich toetrekken, waardoor er een verkeerd nummer ontstaat.

Gewaagd - deels controleerbaar door de groep
3.2: Een envelop met een min-bedrag pakken en 100 euro verduisteren.
1.3: Geen goede constructie bouwen bij de escaperoom, waardoor ze niet uit de vrachtwagen ontsnapt zijn
4.1: Veel vazen omstoten.
4.2: De route van Buddy verkeerd voorlezen, Nathan in het verkeerde vak zetten en het knopje van de portofoon ingedrukt houden.
7.2: De strijd aangaan met de kandidaten en -€300 bewerkstelligen.
2.1: Kabeltjes verwisselen in het kastje. Met de lange kabel de verkeerde kant oplopen.   
9.2: Eten uitdelen zonder de mensen daarvoor betalen.
6.3: Een envelop die geld waard is verwisselen met een envelop die min-geld waard is. Daarnaast een kokertje met zand begraven.

Niet gewaagd - deels controleerbaar door de groep
5.2: Veel letters verzamelen, maar daardoor niet meer weten waar het geld te vinden is.
7.3: Verantwoordelijk zijn voor veel foute foto's.

Niet gewaagd - niet controleerbaar door de groep
9.3: Bellen met de kandidaten en ze proberen de verkeerde kant op te sturen.
7.1: Lekker relaxed op een bankje zitten chillen tijdens de opdracht.
3.1: Doen alsof hij niks van de opdracht begrijpt en zo verkeerd gaan zitten.
2.3: Een puzzelstuk voorbijrijden.
4.3: Groepsvrijstelling pakken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2020, 13:25:33 »
 1.2: Het biljet met €250 verwijderen van een tablet --> jammer dat het zo voorgekookt was door de productie, maar gewaagd dat hij bleef proberen ook al mislukte het de eerste keer.
 1.3: Geen goede constructie bouwen bij de escaperoom, waardoor ze niet uit de vrachtwagen ontsnapt zijn --> leuk, maar niet heel bijzonder
 2.1: Kabeltjes verwisselen in het kastje. Met de lange kabel de verkeerde kant oplopen. --> hij molde heel overduidelijk, dapper om gewoon álle kabels los te trekken waar Claes bijstond
 2.3: Een puzzelstuk voorbijrijden. --> leuk, maar niet heel bijzonder
 3.1: Doen alsof hij niks van de opdracht begrijpt en zo verkeerd gaan zitten. --> leuk, maar niet heel bijzonder
 3.2: Een envelop met een min-bedrag pakken en 100 euro verduisteren. --> gewaagd, vooral dat hij onder de ogen van zijn medekandidaten geld heeft verduisterd!
 4.1: Veel vazen omstoten. --> toch die tuinbroek, grappig maar niet heel bijzonder!
 4.2: De route van Buddy verkeerd voorlezen, Nathan in het verkeerde vak zetten en het knopje van de portofoon ingedrukt houden. --> out in the open-mollen, top gedaan!
 4.3: Groepsvrijstelling pakken. --> hier zie ik niet echt een molactie in
 5.2: Veel letters verzamelen, maar daardoor niet meer weten waar het geld te vinden is. --> leuk
 6.1: Het meetlint naar zich toetrekken, waardoor er een verkeerd nummer ontstaat. --> dat zo'n kleine handeling leidt tot het mislukken van de opdracht zegt iets over de haalbaarheid ervan, wel een leuke actie
 6.3: Een envelop die geld waard is verwisselen met een envelop die min-geld waard is. Daarnaast een kokertje met zand begraven. --> dat vind ik nu echt een oldschool molactie, heel leuk!
 7.1: Lekker relaxed op een bankje zitten chillen tijdens de opdracht. --> bij welke opdracht hoort dit ook alweer?
 7.2: De strijd aangaan met de kandidaten en -€300 bewerkstelligen. --> risicovol van de crew om de mol zo voor de leeuwen te gooien, hebben de deelnemers zijn spierpijn echt niet gemerkt? Hier had hij finaal mee door de mand kunnen vallen.
 7.3: Verantwoordelijk zijn voor veel foute foto's. --> deze opdracht was niet of nauwelijks haalbaar, wel dapper dat Rob zoveel risico's heeft genomen (was niet nodig geweest omdat de opdracht toch zou mislukken)
 9.1: 1600 zeggen in plaats van 1750 --> dapper dat hij doorzette, hij had ook terug kunnen krabbelen omdat het te heet onder zijn voeten werd
 9.2: Eten uitdelen zonder de mensen daarvoor betalen. --> leuke kleine actie
 9.3: Bellen met de kandidaten en ze proberen de verkeerde kant op te sturen. --> mooie opdracht, maar niet echt een molactie.

Mijn vier favorieten:
1.2
4.2
6.3
7.3

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2020, 13:30:55 »
Het is deels ook welke molacties waren het grappigst. Ik heb er drie gekozen:

  • 1.3: Geen goede constructie bouwen bij de escaperoom, waardoor ze niet uit de vrachtwagen ontsnapt zijn.
De lol die hij had bij die opdracht is geniaal. Het is best knap dat hij toen al achter de persona van de fanatieke en niet heel handige kandidaat kon verschuilen.

  • 3.2: Een envelop met een min-bedrag pakken en 100 euro verduisteren.
Knap om onder de neus van de ander kandidaten geld weg te nemen. Overigens ook respect diegenen die hierover gespeculeerd hebben.

  • 4.2: De route van Buddy verkeerd voorlezen, Nathan in het verkeerde vak zetten en het knopje van de portofoon ingedrukt houden.
Het knopje indrukken en dan de mol beschuldigen van het knopje indrukken. Een actie met humor, maar ook wel slim.

Er zaten ook andere stoere, grappige en mooie acties tussen, maar vaak wat meer uit het zicht van de kandidaten. Als je zo de complete lijst ziet, mogen we niet klagen over een gebrek aan molacties. Geen 'het ging toch al mis' excuses.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2020, 14:36:58 »
Wat als Nathan hem niet als verkeersleider aanwees?
Had hij toch anders moeten mollen.
Nu zat hij in een zetel zeg maar om goed te mollen.
De mol moet af en toe wat geluk hebben ook.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2020, 14:42:27 »
Beste (niet grappigste) die ze gisteren lieten zien vond ik de paar stappen achteruit naast Miljuschka in het graanveld. Zo'n brutale, niet gescripte actie kan ik wel waarderen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2020, 14:45:08 »
Dat was zeker een goede actie. Ik vond ook dat geld dat hij in zijn hoed stak een mooie actie. Zeker ook omdat de anderen gewoon vlakbij waren, en aan het eind ineens maar 400 Euro (best wel een vreemd bedrag) uit de enveloppe kwam.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2020, 14:50:16 »
Wat als Nathan hem niet als verkeersleider aanwees?
Had hij toch anders moeten mollen.
Nu zat hij in een zetel zeg maar om goed te mollen.
De mol moet af en toe wat geluk hebben ook.

Het kwam Rob wel goed uit dat hij alleen automaat rijdt (als dat waar is...). Daardoor bleven er niet veel opties over dan de sleutelposities.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2020, 14:58:59 »
Het kwam Rob wel goed uit dat hij alleen automaat rijdt (als dat waar is...). Daardoor bleven er niet veel opties over dan de sleutelposities.

Ik wil net zeggen: Rob solliciteerde duidelijk naar deze positie in het spel (door te zeggen dat hij alleen in een automaat kon rijden). Dat hij vaker solliciteerde naar sleutelposities was één van de dingen die mij al in een vroeg stadium naar Rob als mol toestuurden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2020, 08:33:12 »
Het hannesen met de tablet moet heel spannend geweest zijn en een leuk extraatje die opdracht was dat Rob in het Chinees kon zeggen rustig aan te doen. (Akkoord, zoiets is niet heel effectief maar wel gewoon leuk.)

Maar echt goed vond ik Robs vette molacties helemaal aan het begin van het spel en de risico's die hij daarbij nam. Ik doel op de stoel in de escaperoom en het slecht vastschroeven van draadjes pal onder de neus van Claes! Heel gedurfd. Claes ging Rob ook daadwerkelijk verdenken maar Rob wist Claes weer af te schudden door een bondje met 'm te sluiten.

Natuurlijk vind ik ook de molactie in Alles Kenners geweldig. En niet alleen omdat mijn naamkaartje daarbij betrokken was. Ook omdat Rob het voor elkaar wist te krijgen om op de cruciale positie te komen. Knap, omdat het al vrij ver in het spel was.

Uitstekende Mol met leuke acties! ::ok::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Rob?
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2020, 13:01:44 »
Ik heb voornamelijk gekozen voor opdrachten waar Rob niet heel duidelijk geholpen wordt door de makers. Zo vind ik de tablet-actie een hele zwakke, omdat dat gewoon de makers zijn die zeggen "Rob, wij zouden het leuk vinden als jij ff naar die tablet toeloopt en zus en zo doet wat we helemaal voor je voorbereid hebben" Je kunt de tablet ook kapottrappen, dan ben je er ook vanaf... Hetzelfde geldt voor het verwisselen van de envelop voor een met mingeld: de opdracht zit daar al fout in elkaar, omdat het voor de rest van de groep onmogelijk was om dat daarna te corrigeren.

Dingen als veel letters verzamelen (weliswaar met voorkennis) en een verkeerde constructie bouwen zijn dan wel weer echt eigen initiatieven.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2020, 13:03:46 door vickypollard »