Poll

Wat was jouw favoriete opdracht van Wie is de mol? Seizoen 20?

Aflevering 1: Wijsheid en geluk
4 (2.4%)
Aflevering 1: Beltegoed
0 (0%)
Aflevering 1: Parkeertarief
6 (3.6%)
Aflevering 2: Kleurwerk
4 (2.4%)
Aflevering 2: Afhaalchinees
15 (9%)
Aflevering 2: Wereldbeeld
2 (1.2%)
Aflevering 3: Lijn(ver)diensten
2 (1.2%)
Aflevering 3: Beeldig
0 (0%)
Aflevering 3: Theepot
8 (4.8%)
Aflevering 4: Porseleinen Kamer
18 (10.8%)
Aflevering 4: Verkeer(d)
4 (2.4%)
Aflevering 4: Vrijstellingsroute
0 (0%)
Aflevering 5: Beeld en geluid
10 (6%)
Aflevering 5: Lettergreep
3 (1.8%)
Aflevering 5: Lezen & Schrijven
1 (0.6%)
Aflevering 6: Voice mol
8 (4.8%)
Aflevering 6: Vak werk
1 (0.6%)
Aflevering 6: Alles kenners
22 (13.3%)
Aflevering 7: Kleur rijk
0 (0%)
Aflevering 7: Mol laser
21 (12.7%)
Aflevering 7: Scherp stellen
0 (0%)
Aflevering 8: Kettingreacties
0 (0%)
Aflevering 8: Je draai vinden
21 (12.7%)
Aflevering 8: Doorzichtig
0 (0%)
Aflevering 9: Cijferkunst
1 (0.6%)
Aflevering 9: Onder de pannen?
12 (7.2%)
Aflevering 9: Richtingsgevoel
3 (1.8%)

Totaal aantal stemmen: 47

Auteur Topic: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?  (gelezen 2384 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Gepost op: 17-03-2020, 10:38:31 »
In dit topic kun je je stem geven aan de 5 opdrachten die je het leukste vond dit seizoen. Geef ook vooral in een reactie een toelichting waarom  ::bravo::

(en nog even geduld, want ik moet de poll nog aanmaken :P)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2020, 10:48:45 »
1. Porseleinen Kamer
2. Mol Laser
3. Alles Kenners
4. Je Draai Vinden
5. Onder De Pannen

1. Ik heb heel hard moeten lachen, het was heel leuk gemaakt, ik had hem heel graag zelf willen doen!
Fun Fact: ik was een bakje chips aan het eten en elke keer toen er een vaas viel schrok ik zou erg dat alle chips door de lucht heen vloog  ::schaam::

2. Heel vet!! Lasergamen tegen de mol! En het is ook nog heel mooi in beeld gebracht. 1 van de beste lasergame opdrachten ooit.

3. Natuurlijk staat deze in de top 5. Alle forumnamen, en al waren er geen forumnamen, was het nog steeds een leuke opdracht.

4. Echt een lastig spel, en tegelijkertijd hilarisch! 1 van de spannendste opdracht voor een vrijstelling ooit!

5. Zou leuk! Al dat Mollandse eten verkopen! Hele leuke interactie met de Chinezen, deze opdracht kun je alleen maar in China doen.

Net niet in de top 5:
Beltegoed
Afhaalchinees
Theepot
Vak Werk

En ik heb maar 1 opdracht een onvoldoende gegeven: Kleur rijk (vorig jaar heb ik wel meer onvoldoendes gegeven)
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 10:51:15 door Jacco's »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2020, 10:53:04 »
Ikzelf heb gestemd op: (in random order, geen top 5)

Porseleinen kamer - Vond ik een vernieuwende opdracht, zoiets hadden we nog nooit echt in widm gezien. Bovendien simpel in opzet en toch leuk om naar te kijken

Onder de pannen? - Opdrachten met locals vind ik altijd leuk en zeker in aflevering 9 vond ik het leuk om te zien hoeveel plezier de kandidaten hadden in dit spel.

Alles Kenners - Klassieke widm opdracht waarbij iedereen één voor één naar binnen mag, maar natuurlijk het allerbelangrijkste: het eerbetoon aan de molloten  ::love:: (en dat ik er zelf ook in zat :P)

Mol laser - Laser opdrachten zijn ook altijd traditie in widm, maar na 20 jaar toch weer zo'n nieuwe draai aan weten te geven met één op één duel met de mol. Bovendien heel gaaf in beeld gebracht

Je draai vinden -  Dit was de mindfuck opdracht waar ik het hele seizoen al op zat te wachten. Relatief simpel in opzet, maar erg sterk uitgevoerd in hoe de kandidaten elkaar ook foute antwoorden doorschuiven.

Net niet in mijn top 5 maar wel eervolle vermeldingen:
- Afhaalchinees, de opdracht was heel grappig, leuk bedacht concept ook, alleen de uitvoering minder
- Lijn(ver)diensten, hoe je een logigram heel groot kan maken met hoovercrafts. Alleen hier vond ik de montage iets minder, maar het idee erg leuk
- Richtingsgevoel, nog net voor de finaletest even een laatste mindfuck met de mol. Helaas liep het voor de mol even iets anders dan gepland.
- Beeld & Geluid, die opdrachtjes met die cirkels in het theater zag er tof uit, alleen jammer dat vooral het Mario spel goed uit de verf kwam. Desondanks wel een heel leuk idee en goed in beeld gebracht
- Lezen en schrijven, ook weer een ontmoeting met de mol maar net even anders. Leuk ook dat de kandidaten eerst kalligrafie hebben geleerd en daarna dus op zoek moesten naar de juist waaier.
- Parkeertarief, leuk die escaperooms en het parkeren, het had van mijn nog net een laagje dieper gemogen met dat ze ook met elkaar zouden moeten communiceren. Maar zeker een leuke opdracht.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 11:02:42 door MollenvangR-Art »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2020, 10:56:14 »
Eigenlijk vond ik alleen de opdrachten "Alles kenners, Je Draai Vinden en Beeld & Geluid" leuk dit jaar, met "Alles kenners" op nummer 1 natuurlijk! :)
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 13:14:17 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2020, 11:39:11 »
"Je Draai Vinden" vond ik ook een goede vrijstelling voor de finale opdracht, maar voor wat variatie heb ik wat anders gepakt.

In willekeurige volgorde:
Alles Kenners - Om egocentrische redenen. :P
Porseleinen kamer - Tussen alle raadsel en speurtochten was een spel dat draait om concentratie en behendigheid een prettige afwisseling
Parkeertarief - Een vrij pure puzzelopdracht waarin de variatie in opdrachten zorgt voor een leuke variatie aan beeldmateriaal.
Lijn(ver)diensten - Deze opdracht is in essentie ook niet onnodig gecompliceerd, maar wel lastig. In een spectaculair jasje. Beperkte uitleg door Rik werkt bij deze opdracht, omdat het tijdens de opdracht gegeven wordt.
Voice Mol - Deze was simpelweg grappig om te zien (al kwam dat mogelijk door de reactie van het Moltalk publiek) en ook goed te begrijpen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2020, 11:52:05 »
Beeld & Geluid, Je Draai Vinden, Alles Kenners, Parkeertarief en Afhaalchinees. De rest vond ik matig...
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2020, 12:18:28 »
Porseleinen kamer: Nieuw soort opdracht, leuk om naar te kijken, echt wie is de mol gevoel

Alleskenners: Simpele maar typische widm opdracht, eerbetoon aan molloten was zeker erg leuk ::love::, viel ook veel te speuren

Mol Laser: Een duel tegen de mol spelen is misschien wel de meest actieve meet the mole opdracht die we ooit hebben gehad, super leuk!

Je draai vinden: Leuk vrijstellingsspel met leuke momenten

Onder de Pannen: Leuke sfeer, weer een 2 uur durende opdracht die wat vraagt van de deelnemers.  Had nog wel een extra iets willen zien, maar vond het een fijne toevoeging aan het seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2020, 12:30:12 »
Parkeertarief (eenvoudig en met genoeg molmogelijkheden, knap ook hoe Rob meteen vet saboteerde maar nu haal ik twee topics door elkaar), theepot (eenvoudige opdracht mooi in thema en met een hele interessante twist, ik wil nog heel graag weten wat Robs tactiek was hier), porseleinen kamer (eenvoudig, spannend, grappig), alles kenners (wauw, wat een lief eerbetoon aan ons molloten en wat een spannende opdracht om de Mol uit te halen!), je draai vinden (ondanks het ontbreken van molmogelijkheden als het om geld gaat heel spannend om naar te kijken omdat je met de kandidaten meeleeft).

Kortom: eenvoud, molmogelijkheden en hier en daar een twist of extra laagje en ik zit te genieten. ::trots::

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2020, 12:38:58 »
Ik vond "Je Draai Vinden" een zeer interessante opdracht, helemaal met de hoge prijs die er op het spel stond (en de rust die Rob hier zichtbaar had was natuurlijk ook een goede aanwijzing naar hem).

De theepot opdracht werd op het einde een stuk interessanter door de twist die werd toegepast, helemaal in een land van de replica als China.

De taxi opdracht is ook van mijn favorieten opdrachten van het seizoen. Misschien niet een geweldige opdracht in principe, maar ik heb er tijdens het kijken erg van kunnen genieten.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2020, 13:33:36 »
Leuk topic. Mijn eerste gedachte is meteen 4.1 Porseleinen kamer omdat die opdracht lekker visueel is, simpel om uit te leggen maar niet makkelijk, echt iets nieuws en goed bij het land past.

Verder alvast een eervolle vermelding voor 9.2 Onder de pannen, want daarvan zei mijn vriend dat die dat leuk vond omdat die opdracht ook gewoon goed te snappen en te volgen was, en ook meer een opdracht "met je handen" is.

De rest ga ik nog over nadenken :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline IkBenMol

  • Forumlid
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2020, 13:42:09 »
Ik vond wel meer opdrachten leuk, maar heb specifiek voor Mol lazer gekozen (en zeker niet voor alles) omdat een lazer opdracht ieder seizoen mag terug mag komen.  ::ok::

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2020, 13:47:58 »
De opdracht mol laser vindt ik het leukst omdat het een opdracht tegen de mol is dus je ziet de mol echt spelen en dat vindt ik een van de leukste opdrachten dat je de mol kan ontmoeten!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2020, 14:33:34 »
Ik heb mijn keuze in de poll gebaseerd op wat ik in het "overzicht opdrachten" gestemd heb.

Waarom:
1. Mol laser: Een één op één duel tegen de mol. Hoe vet is dat! Hier mogen ze van mij ieder seizoen wel een variant op hebben (maar dan wel eentje waar de mol geen spierpijn van krijgt.)
2. Je draai vinden: psychologisch spel. De uitleg snapte ik niet helemaal, maar na de eerste ronde bleek meteen hoe dit spel gespeeld kon worden.
3. Beeld en Geluid: misschien wat chaotisch, maar de combinatie van verschillende opdrachten vond ik mooi. Ook leuk dat ze allemaal een thema hadden van verschillende decennia en de cirkels die open en dicht gingen was een leuke toevoeging.
4. Porseleinen kamer: geweldige opzet voor een opdracht. Heel eenvoudig qua opzet, maar daardoor juist leuk. Past ook heel goed bij het land.
5. Theepot: past ook heel goed bij het land. Voegt een twist toe op het einde die voor onzekerheid bij de kandidaten zorgt.

Andere opdrachten die ik goed vond: parkeertarief, lettergreep, kleurwerk en onder de pannen. Hiervan vond ik parkeertarief en lettergreep vooral leuke spelletjes. Kleurwerk zag er spectaculair uit en met die draadjes was het weer eens wat anders. En onder de pannen was vooral grappig en enigszins absurdistisch.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2020, 17:12:06 »
-Verkeer(d)
-Vakwerk
omdat daar (redelijk) te speuren en analyseren viel
-Alles Kenners om bekende reden, maar de kwaliteit van de opdracht (doordat de Mol meteen saboteerde) vond ik minder

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wat was jouw favoriete opdracht van seizoen 20 en waarom?
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2020, 18:40:18 »
Een goede opdracht is naar mijn idee haalbaar, met voldoende ruimte voor de Mol om gewaagde acties uit te halen. Bovendien is het origineel en geen aftreksel van een opdracht die we eerder hebben gezien.

Dat brengt mij bij de volgende vijf opdrachten:
- Porseleinen Kamer
- Beeld & Geluid
- Voice Mol
- Mol Laser
- Je Draai Vinden