Auteur Topic: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?  (gelezen 8008 keer)

Offline Bzada

  • Forumlid
Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Gepost op: 17-03-2020, 12:44:17 »
Vergelijken blijft altijd leuk...

Hoe zouden jullie de molprestratie van Rob vergelijken met die andere van mollen?

Persoonlijk vond ik Rob een goede mol, geen topmol (van wat ik live heb gezien, bijvoorbeeld een Dennis of Kees). Maar ook absoluut geen slechte mol zoals ik her en der heb gelezen. Veel molacties, nauwelijks onnodig geld in de pot gebracht en heeft ook niet de bescherming van de montage gehad zoals de mollen voor hem in de afgelopen jaren die gehad hebben.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 13:33:51 door Bzada »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2020, 12:46:58 »
Prima mol hoor  ::ok:: vond het geen hele bijzondere acties, maar goed gedaan.
Hij komt op nr. 10 in mijn top 20:

Fantastische mollen:
1. Milouska
2. Jan
3. Dennis

Hele goede mollen:
4. George
5. Thomas
6. Margriet
7. Kees
8. Jon

Goede mollen:
9. Merel
10. Rob
11. Patrick
12. Yvon
13. Anne-Marie

Oké mollen:
14. Elise
15. Susan
16. Deborah
17. Kim

Minder goede mollen:
18. Klaas
19. Nico
20. Inge
Frankje Lapi

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2020, 13:05:28 »
Ik vind Rob helemaal geen "gemiddelde" mol. Rob is van buitencategorie en dat baseer ik met name over hoe mede kandidaten over hem praten. Wij hebben alleen de montage gezien en na alle verhalen gehoord te hebben kan ik alleen maar concluderen dat het een fantastische mol was.

Hij ging met een duidelijke strategie het spel in, heeft zowat elke kandidaat om te tuin geleid en zelfs Miljuschka (die heel veel leugenaars in haar leven heeft gehad) stemde pas op aflevering 9 op Rob. Hij spelde een perfecte kandidaat en voor mij hoort hij zeker in de top 3 mollen aller tijden. Er zijn verschillende taktieken als mol, maar persoonlijk vind ik dit VEEL knapper dan een mol die zich dom gedraagt en zijn/haar onhandigheid extra aandikt.

Dit is daarom mijn persoonlijk lijstje (de reeksen die ik gezien heb).


1. Dennis
2. Jan
3. Rob
4. Kees
5. Milouska
6. Susan
7. Thomas
8. Merel
9. Klaas
10. Patrick
11. Margriet
12. Inge
13. Yvon
14. Jon
15. Anne Marie


Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2020, 13:08:50 »
Ik vind Rob helemaal geen "gemiddelde" mol. Rob is van buitencategorie en dat baseer ik met name over hoe mede kandidaten over hem praten. Wij hebben alleen de montage gezien en na alle verhalen gehoord te hebben kan ik alleen maar concluderen dat het een fantastische mol was.

Hij ging met een duidelijke strategie het spel in, heeft zowat elke kandidaat om te tuin geleid en zelfs Miljuschka (die heel veel leugenaars in haar leven heeft gehad) stemde pas op aflevering 9 op Rob. Hij spelde een perfecte kandidaat en voor mij hoort hij zeker in de top 3 mollen aller tijden. Er zijn verschillende taktieken als mol, maar persoonlijk vind ik dit VEEL knapper dan een mol die zich dom gedraagt en zijn/haar onhandigheid extra aandikt.

Ik vind het ook jammer dat wij weinig van deze "fanatieke kandidaat" strategie hebben gezien. Misschien was het vanwege de tijd, maar ik denk dat het wel degelijk iets had toegevoegd aan de afleveringen/ zijn molschap.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2020, 13:18:02 »
Prima mol, geen slechte maar ook zeker geen topmol. Wat mij betreft middenmoot. Wat prima is want je kan niet verwachten dat elke mol absoluut geweldig is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2020, 13:30:01 »
Ik denk zelfde categorie als Patrick Stoof, of iets daarboven. Prima, leuk, niet te verdacht, leuke acties, maar niet uitzonderlijk, en gewoon een prima kerel ook, met een goed verhaal in aflevering 10. Dus laten we zeggen "subtop".

Wat dus gewoon heel goed is :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2020, 13:37:25 »
Leuk dat dit topic er weer is!

In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beďnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort mol Rob op dit lijstje? Heel goed, kan ik al wel verklappen! Hij had overduidelijk plezier in zijn rol als mol (jammer dat we daar niet meer van hebben gezien in de afleveringen) én is pas heel laat ontdekt door zijn medespelers. Rob werd door veel van zijn medekandidaten volledig afgeschreven, die fanatieke kandidaat die 'de receptioniste van het hotel nog verdacht' kon het echt niet zijn! Knap gespeeld! Rob toonde durf, zette zelfs bij voorbaat verloren opdrachten nog naar zijn hand (bijvoorbeeld die foto-opdracht die Rob nog een keertje extra verpestte) en speelde echt het spel. Rob was een actieve mol die profiteren van de fouten van anderen niet genoeg vond. Volgens mij heeft hij geen enkele keer onnodig geld gepakt. Als mol heeft hij volgens mij alle mogelijkheden die er waren om te mollen wel benut (jammer alleen van de mindere opdrachten dit jaar).

Mijn top-20 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Thomas
10 Yvon
11 Klaas
12 Merel
13 Deborah
14 Nico
15 Jon
16 Inge
17 Patrick
18 Kim
19 Susan
20 Anne-Marie

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2020, 14:14:16 »
Thomas 9
Jan 9,5
Merel 3
Rob 7

De rest heb ik niet live gezien.

Thomas en Jan bleven bijna altijd in hun rol. Gaven echt een voorstelling weg.  ::jaja::

Rob was soms te nerveus en voerde opdracht 9.1 echt heel slecht uit, vond ik. Positief: kon heel mooi een kandidaat neerzetten zonder dat je 'mol die een kandidaat speelt' vibes kreeg.

Acties waren oké. Niet allemaal gescript. Een paar met risico ook.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2020, 14:20:54 »
Hou helemaal niet van lijstjes, en ieder seizoen is toch weer anders door de locaties, opdrachten en kandidaten. Die beďnvloeden de mol in één of andere manier ook, dus ik zal proberen die niet te meenemen in mijn oordeel.

1 - Dennis
2 - Jan
3 - George
4 - Milouska
5 - Kees
6 - Rob
7 - Jon
8 - Thomas
9 - Margriet
10 - Patrick
11 - Susan
12 - Merel
13 - Inge
14 - Elise
15 - Yvon
16 - Klaas
17 - Deborah
18 - Kim
19 - Nico
20 - Anne-Marie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2020, 18:05:17 »
Ik vind Rob een zeer goede Mol. Hij heeft zich uitstekend voorbereid (een hele tactiek bedacht, ook een beetje Chinees geleerd), heeft heel uitgekookt ook buiten de camera's om gemold (fanatiek blijven, envelop alvast openen) en is lang onverdacht gebleven bij de kandidaten. Hij durfde te liegen over vrijstellingen/jokers, bondjes te sluiten én te laten vallen. Bovendien wist hij wanneer hij op de achtergrond moest blijven en wanneer hij moest toeslaan. Aan molacties geen gebrek en ook aan gedurfde molacties niet: direct met die tablet hannesen waar ie betrapt had kunnen worden, pal onder de ogen van Claes de draadjes niet goed vastmaken, geld uit een envelop halen en onder zijn hoed verstoppen, portofoonverkeer verstoren, op cruciale posities terecht weten te komen (alles kenners) en zo effectief kunnen saboteren. Mooi dat hij er ook van genoot en eer van zijn molwerk wilde. Een voorbeeld daarvan is dat ie er nog een schepje bovenop deed in de onhaalbare foto-opdracht.

Ten opzichte van de andere mollen waardeer ik Rob als volgt:

George
Dennis, Kees
Elise, Milouska, Thomas, Jan, Rob
Deborah, Inge, Jon, Patrick, Susan, Margriet, Merel
Nico,         Yvon,         Kim,         Anne-Marie,         Klaas

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 21:39:19 door Heinz »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2020, 18:05:25 »
Altijd weer leuk, dit lijstje. 

1. Dennis
2. George
3. Kees
4. Milouska
5. Rob
6. Jon
7. Jan
8. Thomas
9. Merel
10. Klaas
11. Yvon
12. Patrick
13. Margriet
14. Inge
15. Kim
16. Susan
17. Anne-Marie

Seizoenen met mollen Elise, Deborah en Nico niet gezien.
Laten we jabberen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2020, 18:30:23 »
Rob zit in mijn top 5.

Disclaimer: De ON seizoenen heb ik pas nadien gezien en de seizoenen met Inge & Jan heb ik door omstandigheden niet tot het einde gevolgd, deze rekening ik daarom niet mee.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2020, 18:55:07 »
Rob zit hoog in mijn ''lijstje'' met mollen.....

Waarom geen echt lijstje? ik kan ze heel moeilijk ''ranken''......

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2020, 19:07:06 »
Ik vind Rob een zeer goede Mol. Hij heeft zich uitstekend voorbereid (een hele tactiek bedacht, ook een beetje Chinees geleerd), heeft heel uitgekookt ook buiten de camera's om gemold (fanatiek blijven, envelop alvast openen) en is lang onverdacht gebleven bij de kandidaten. Hij durfde te liegen over vrijstellingen/jokers, bondjes te sluiten én te laten vallen. Bovendien wist hij wanneer hij op de achtergrond moest blijven en wanneer hij moest toeslaan. Aan molacties geen gebrek en ook aan gedurfde molacties niet: direct met die tablet hannesen waar ie betrapt had kunnen worden, pal onder de ogen van Claes de draadjes niet goed vastmaken, geld uit een envelop halen en onder zijn hoed verstoppen, portofoonverkeer verstoren, op cruciale posities terecht weten te komen (alles kenners) en zo effectief kunnen saboteren. Mooi dat hij er ook van genoot en eer van zijn molwerk wilde. Een voorbeeld daarvan is dat ie er nog een schepje bovenop deed in de onhaalbare foto-opdracht.

Ten opzichte van de andere mollen waardeer ik Rob als volgt:

George
Dennis, Kees
Elise, Milouska, Margriet, Thomas, Jan, Rob
Deborah,    Inge,    Jon,    Patrick,    Susan,    Merel
Nico,         Yvon,         Kim,         Anne-Marie,         Klaas

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::

Grotendeels eens met je lijst, maar mag ik vragen waarom Margriet zo hoog?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2020, 19:25:54 »
Goh, ze durfde heel hard toe te slaan en bleef dat doen ondanks dat ze flink verdacht werd. Maar toegegeven: het feit dat ze zo verdacht werd maakt ook dat ze best een laagje lager kan in de piramide. Het is geen exacte wetenschap.

Edit: Ik heb Margriet een laagje lager gezet. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 21:39:41 door Heinz »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2020, 20:57:23 »
Grotendeels eens met je lijst, maar mag ik vragen waarom Margriet zo hoog?
En Milouska te laag ::hypocriet::. Misschien wel de mol die het meeste heeft gemold én pas tegen het einde ontdekt werd door slechts de finalisten. Absoluut één van de beste mollen ooit ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2020, 21:13:13 »
Het nadeel van de tactiek van Milouska was dat kandidaten haar gingen dwarsbomen omdat ze haar zo irritant vonden. Hierdoor kon ze niet altijd goed saboteren, denk aan de supervrijstelling waar zij graag voor wilde spelen ten koste van een hele smak geld. Maar los daarvan heeft ze het natuurlijk super gedaan. ::jaja::

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2020, 22:01:43 »
Ik heb de seizoenen met Elise en Yvon niet gezien. Pas vanaf 2012 heb ik "live" gezien.

1. Dennis
2. George
3. Jan
4. Kees
5. Thomas
6. Milouska
7. Rob
8. Patrick
9. Jon
10. Klaas
11. Margriet
12. Merel
13. Susan
14. Deborah
15. Inge
16. Nico
17. Kim
18. Anne-Marie
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2020, 22:24:02 »
Eigenlijk beoordeel ik Mollen altijd op hun vindingrijkheid, manipulatie en stressbestendigheid. Komen ze met verrassende acties? Kunnen ze een kandidaat of de hele groep op het verkeerde been zetten? En vallen ze niet, al dan niet lichtelijk, door de mand in hun karakter?

Daarom is mijn favoriete Mol nog altijd Jon van Eerd, omdat hij die drie eigenschappen goed en leuk onder de knie had. Het kan me dan niet zoveel schelen dat een Mol onontdekt blijft of het meeste geld uit de pot heeft gespeeld. Uiteindelijk wil ik entertaint worden.

In dat opzicht moet ik zeggen dat Rob niet erg hoog terecht komt in mijn eigen ranking. Zijn tactiek in het spel mag heel goed werken tegenover de kandidaten, op televisie is er niks van te merken. Heeft hij goede molacties tot stand gebracht? In mijn optiek niet. Dat kan ook liggen aan de opdrachten zelf, want die hebben veelal niet eens een Mol nodig gehad om het te laten mislukken. Maar er zit ook geen enkele uitspringer tussen die de geschiedenis in kan gaan als de Molactie van Rob Dekay.

Een stapje opzij doen, een knopje ingedrukt houden, enveloppen wisselen, het is me allemaal te simpel geweest. En die tablet hacken, vind ik eigenlijk flauw, omdat je de Mol dan een cheatkracht meegeeft in het spel zoals Anne-Marie die de eindtijd bij het vliegtuig met een uur opschort. Dat getuigt wat mij betreft (ongeacht of de productie het heeft bedacht) van gemis aan creativiteit.

Nou wil ik niet helemaal negatief zijn. Want aldoor heeft Rob zeker zijn pokerface op weten te behouden. Dus stressbestendigheid krijgt wel degelijk een vinkje.

Voor de vorm:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Hoe waarderen jullie Rob ten opzichte van andere Mollen?
« Reactie #19 Gepost op: 17-03-2020, 22:49:09 »
Mijn top-16 (ik weet niet genoeg meer van de OBN'er-seizoenen, maar George zou ongetwijfeld hoog staan!). Ik vind stiekem dat de mol van de Vlaamse Mol uit 2019 de allerbeste ooit was, puur omdat diegene zó goed kon liegen vanaf moment 1. Maar hieronder staan alleen de Nederlandse natuurlijk ;)

1. Milouska, de enige kandidaat (samen met Dennis) die 'iemand anders' speelde en daarmee ook nog tot het einde bijna iedereen om de tuin leidde.
2. Kees. Zijn gewaagde acties zijn de eerste die in me opkomen als ik denk aan een 'goede mol'.
3. Dennis. Hilarisch, gewaagd, onverdacht.
4. Jan. Hele leuke, gewaagde acties. Voor mij een van de meest onverwachte mollen ooit.
5. Patrick. Goede acteur, vond hem erg leuk en echt erg goed passen bij dat seizoen.
6. Yvon. Ik vond het tof dat zo'n intense persoonlijkheid gewoon de mol speelde en totaal niet bang was van zich te laten horen :). Ook de enige mol ooit die zichzelf soms zó verdacht maakte dat je dacht, 'dat doet een mol niet'.
7. Rob. Leuk gedaan, grappige acties, maar er is me niet heel veel van hem bijgebleven. Ik vond de Mmetjes die hij met zijn vingers maakte erg leuk!
8. Klaas. Had met hem te doen door de klooste-hint. Had hier en daar toch wel een gewaagde actie.
9. Jon. Geen onwijs goede mol, maar voor een onvoorbereide toch goed gedaan.
10. Margriet. Er is me van haar acties weinig bijgebleven, was ook niet zo denderend.
11. Anne-Marie. IJsland zat haar flink in de weg. Props voor het krijtje, dat was legendary, en heeft ervoor gezorgd dat ze niet helemaal onderaan bungelt. Leuke persoonlijkheid ook.
12. Merel. Leuke vrouw maar toch wel boring als mol.
13. Susan. In de extra beelden waarin destijds te zien was dat Sofie aan Susan vraag of ze de mol is (dag 1) is ze zo zenuwachtig dat ze zichzelf enorm verraadde. Verder molde ze wat mij betreft te weinig en te safe.
14. Kim. Niet zo memorabel en toch wel heel erg verdacht door de laatste drie.
15. Thomas. Saaie mol, vast een leuke jongen hoor, maar voor Reality-Games vind ik hem ongeschikt. Ik denk dat hij zo weinig verdacht werd omdat niemand hem als mol voor zich zag. Ik zie het eigenlijk nog steeds niet voor me en vraag me af hoe zulke mensen het tot de cast maken.
16. Inge. Heeft bijna niets uitgehaald, sprak bij de ontknoping bijna alleen maar over 'cadeautjes van mede-kandidaten'. Vind haar bij shows als Moltalk ook vrij vervelend.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2020, 13:31:40 door Daisy, Reden: Potentiele spoiler, zinsopbouw iets gewijzigd »