Poll

Wie is de beste mol ooit? (3 stemmen)

Deborah
Nico
George
Elise
Yvon
Milouska
Inge
Dennis
Jon
Kim
Patrick
Anne-Marie
Kees
Susan
Margriet
Klaas
Thomas
Jan
Merel

Auteur Topic: Wie is de beste mol ooit?  (gelezen 113836 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #40 Gepost op: 10-03-2019, 15:32:22 »
Leuk dat dit topic er zo snel al weer is! In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort mol Merel op dit lijstje? Allereerst, wat mooi om te zien dat Merel zoveel plezier had in haar rol als mol! In de serie kwam ze emotioneel en bij vlagen getergd over, maar als je dan ziet dat ze met zo'n grote glimlach heeft lopen mollen, wauw! Zelf had ik bij Merel vanaf het begin van de serie een onderbuikgevoel. Ik vond dat ze anders reageerde dan hoe ik haar (uit interviews en haar werk) meende te kennen. Tegelijkertijd vond ik de follow the money lastig: Merel heeft stiekem best veel in de pot gebracht, ook geld dat voorkomen had kunnen worden. Uiteindelijk was Merel een betere kandidaat dan haar 'echte' medekandidaten, balen als mol omdat daardoor je acties minder effectief worden. Wat een durf heeft Merel getoond. Ze ging in het volle zicht van haar medekandidaten haar gang, dat ze dat kokertje bij die bananen durfde te laten hangen, wauw! Haar leukste actie vind ik het geld stelen bij het labyrint, de kandidaten beklaagden zich erover dat er zo weinig geld te verdienen was, goed werk van mol Merel! Merel was lang onverdacht bij haar medekandidaten; ze heeft haar rol dus goed gespeeld. Is Merel een topmol? Nee, daarvoor vond ik haar acties te weinig effectief, maar ze scoort een mooie plek in de middenmoot.

Mijn top-18 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Kees
5 Elise
6 Margriet
7 Jan
8 Thomas
9 Yvon
10 Klaas
11 Merel
12 Deborah
13 Nico
14 Jon
15 Inge
16 Patrick
17 Kim
18 Susan
19 Anne-Marie

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #41 Gepost op: 10-03-2019, 15:43:57 »
De seizoenen met Nico, Elise en Deborah heb ik nooit gezien.

1. George
2. Dennis
3. Kees
4. Jon
5. Milouska
6. Jan
7. Merel
8. Klaas
9. Yvon
10. Thomas
11. Patrick
12. Inge
13. Margriet
14. Kim
15. Susan
16. Anne-Marie 
Laten we jabberen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #42 Gepost op: 10-03-2019, 16:23:24 »
Milouska, Dennis, Susan, Merel.
1. Milouska
2. Dennis
3. Susan
4. Merel
5. Klaas
6. Inge
7. Jan
8. Thomas
9. Patrick
10. Kees
11. Margriet
12. Jon
13. Yvon
14. Kim
15. Anne-Marie

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #43 Gepost op: 10-03-2019, 16:35:21 »
1. Milouska (zonder twijfel)
2. Dennis
3. Thomas (de montage heeft hem helaas weggeven)
4. Merel
5. Patrick
6. Jan
7. Susan
8. Kim
9. Yvon
10. Klaas
11. Inge
12. Kees
13. Jon
14. Margriet
15. Anne-Marie

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #44 Gepost op: 10-03-2019, 23:07:15 »
Altijd leuk, deze lijstjes!
Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel mollen.

Mijn absolute nummer 1:
George!! ::bravo::

Mijn absolute topmollen:
Dennis, Kees

Mijn topmollen:
Elise, Milouska, Thomas, Jan

Mijn prima mollen:
Deborah, Yvon, Jon, Kim, Margriet, Klaas, Merel

Mijn redelijke mollen:
Nico, Inge, Anne-Marie, Susan, Patrick


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2019, 00:07:00 »
Molouska blijft denk ik vrijwel altijd mijn nummer 1. Jan vond ik ook erg goed en toch maar op Merel gestemd door het aantal zure reacties hier ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2019, 02:02:20 »
Ik ga voor Kees, Dennis en Jan. Merel is mn favoriete vrouwlijke mol. Ik was echt verbaasd dat Sarah pas in aflevering 8 op haar stemde.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #47 Gepost op: 21-03-2019, 11:58:47 »
Ranglijstje:

1. Dennis
2. Milouska
3. George
4. Jan
5. Thomas
6. Kees
7. Merel

8. Margriet
9. Susan
10. Klaas

11. Elise
12. Deborah
13. Patrick
14. Jon
15. Kim
16. Yvon
17. Inge

18. Anne-marie
19. Nico

Nummer 8 t/m 17 vond ik het moeilijkst indelen. Sowieso respect voor alle mollen. Het is niet makkelijk ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2019, 14:00:34 »
Mooi te zien dat Merel door bijna iedereen toch wel als beste of eennabeste vrouwelijke mol ooit wordt gekozen. Bij mij staat ze ook op 2. Molouska zal altijd beter zijn, qua persoonlijkheid reikt ze naar Jan's niveau... die capaciteit om jezelf te blijven maar toch enorm te mollen en onverdacht te blijven. Ik dacht vaak bij Molouska, je bent zo bozig en gefrustreerd, dat zou een mol nooit doen, die blijft op de vlakte. Maar zij ging er met gestrekt been in!

Merel heeft zich toch wel vrij snel prijsgegeven, ze werd in elk geval zo massaal verdacht dat penningmeesterschap zoals Sarah dat verkreeg er bij haar nooit inzat. Omdat ik haar ook zo snel in de smiezen had kan er geen persoonlijke top-3 notering van af, zoals Jan en George, die hebben mij heel lang om de tuin geleid, dus zijn voor mij dan automatisch hoger.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2019, 18:22:32 »
1. Dennis
2. Milouska
3. Jan

4. George
5. Kees
6. Thomas

7. Patrick
8. Elise
9. Klaas
10. Susan
11. Kim
12. Jon
13. Inge

14. Margriet
15. Merel
16. Deborah
17. Yvon
18. Nico
19. Anne-Marie

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2019, 15:36:32 »
Voor mij is de ideale Mol iemand die zich door zijn karakter zichzelf zó onmogelijk laat lijken als Mol, dat hij vervolgens vrij spel heeft om de boel te saboteren. Dennis is daar wat mij betreft het best in geslaagd en hij had er ook nog eens superveel lol in in. Absolute topper dus wat mij betreft ::ok::
Jan volgt rap, al heeft die wat meer concessies gedaan door af en toe toch wat geld binnen te harken. Verder heb je Milouska, Thomas en George die allemaal briljant gemold hebben ::bravo:: Dat George de oppermol is zal ik niet durven betwisten, maar gezien ik dat seizoen niet live heb meegemaakt kan ik er moeilijk een oordeel over geven ;)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2019, 15:59:15 »
George was exact zoals je de ideale Mol omschreef, Pac. Kandidaten vroegen zich pesterig af hoe het in godsnaam kon dat die warrige lieve George steeds de executies overleefde. Hij kon zo onmogelijk de Mol zijn volgens de kandidaten dat hij niet alleen vrijuit maar ook heel brutaalde durfde te mollen. (De koptelefoon was al heel vroeg in de serie daar een voorbeeld van.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #52 Gepost op: 24-03-2019, 11:11:59 »
Exact, niemand kan aan hem tippen in mijn ogen. Dan Milouska. Dan Jan, want zij hebben het toch allemaal een beetje kunnen afkijken van George en andere voorgangers. In het begin was het nog wel pionieren, dat mag ook wel extra punten geven. Ik heb ook Deborah lang in mijn top-3 gehad, maar... niets is voor eeuwig? Volgend jaar een nieuwe nummer 1 ;D :)?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #53 Gepost op: 24-03-2019, 11:16:55 »
Even kijken hoor... Ik heb jaren dat ik WIDM heel erg fanatiek volg en ook wel dat er een editie aan mij voorbij is gegaan (meestal om de reden dat ik niet altijd kon kijken).

De seizoenen met Deborah, Kees, Kim, Patrick en Anne-Marie heb ik niet of half gekeken. Dus die kan ik eigenlijk niet meetellen.

Ik kan me wel herinneren dat ik de ontknoping bij Patrick wel mooi vond gedaan: alles terugspoelen vanaf de kandidaten die afvielen tot de finalisten tot de mol. Maar van de rest van dat seizoen herinner ik mij bar weinig. Misschien toch maar eens terugkijken.  :)

1. Milouska
2. George (@Pac, doe wat Heinz zegt en ga dat seizoen terugkijken, erg vermakelijk  ;D, ik denk ook dat je hem dan als oppermol ziet, haha)
3. Dennis
Mijn top 3 ligt ontzettend dicht bij elkaar: fantastische mollen! Ook knap dat ze alledrie hun rol als dommige, verwarde en/of irritante kandidaat al die tijd hebben weten vol te houden.  ::bravo::

Een rijtje van hele toffe mollen:
4. Thomas (wel spijtig dat hij er als mol vrij snel uitsprong door de manier van monteren en die rare verdubbelaar op het eind had voor mij ook niet gehoeven: daar had hij als mol natuurlijk geen invloed op)
5. Niels  ;), of nee: toch Merel. Bij nader inzien een erg goede mol, die op zich prima te ontmaskeren viel voor de kijker, maar dat deed ik blijkbaar niet.  ;D Merel had lef, daar houd ik van.  ::ok:: (maar ook hier heb ik wel wat moeite met de manier waarop het gemonteerd is)
6. Jan: heerlijk brutaal, mooie acties en gedurfd. Hem had ik wel tijdig door en hij bracht toch net wat teveel geld binnen: daarom niet in de top 3.
7. Klaas: niemand kon natuurlijk om hem heen door de hints, maar ondanks dat heeft hij goed gemold.

Goed gedaan:
8. Margriet
9. Elise
10. Inge
Deze drie dames liggen voor mij ook heel dicht bij elkaar. Effectief gemold en veel mensen op het verkeerde been gezet. Al vind ik het bij Inge wel jammer dat er een nepmol in de groep zat die eigenlijk meer verantwoordelijk was voor het leeghalen van de pot dan Inge zelf.  ::niet-ok:: Kan Inge dus niks aan doen, maar ik vind het mooier als een mol eer heeft van zijn/haar werk. Die kans kreeg ze niet helemaal.

Oké:
11. Nico: hij leek alleen wat moeite te hebben met zijn rol als mol, maar het was nog maar seizoen 2, hij heeft wel een paar mooie acties op zijn naam staan.
12. Yvon, heeft effectief gemold, maar leek snel verdacht te worden door haar mede-kandidaten.
13. Jon: goed gedaan met zijn verstrooidheid, maar echt memorabele acties zijn bij mij niet blijven hangen.
14. Susan: werd volgens mij ook redelijk verdacht door haar mede-kandidaten.; ondanks dat ik de indruk kreeg dat ze weinig risico nam tijdens de opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 11:27:30 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2019, 11:49:48 »
Altijd gek op dit topic. Absolute oppermol voor mij is Milouska. Die zat zó goed in haar rol, werd uit pure irritatie heel weinig verdacht en kon daardoor echt belachelijk veel geld uit de pot halen. Elke keer dat ik het terugkijk, geniet ik weer.

George verdient alle lof als pionier. Dennis was heel slim en vermakelijk. Kees vond ik misschien wel de intelligentste Mol. Zijn hele gedachtegang bij het stelen van de koker van Tim, daarna denken dat die dat wel had gemerkt, eerlijk zijn en vervolgens de andere twee hem één koker laten openmaken, was briljant. Jan was geweldig voor de kijker en leuk dat hij weinig verdacht werd, maar hij koos wel voor show boven effectiviteit. Veel geld binnengehaald nog. Beste actie van hem vond ik op de rivier, dat was geniaal. Die vlaggen door het opdreunen verkeerd om doen en het springen: bravo.

Mijn probleem bij sommige Mollen zit hem in slecht acteerwerk. Thomas werd niet verdacht door de groep, maar wat was hij overduidelijk de Mol. Heel onnatuurlijk, en de montage hielp ook niet. Kim vind ik daardoor ook echt een van de allerminste Mollen. Die leek constant haar lach niet te kunnen inhouden en ik dacht bij elke aflevering: hee, ehm, zij is het, hallo! Goede actrice, maar niet in die rol.

Susan was dan weer een goede actrice, maar een erg matige Mol. Ik zit nog steeds gniffelend die acties terug te kijken. *Loopt buiten iedereens zicht in een steegje*: "Ik vind het natuurlijk helemaal niet erg dat Freek me niet gaat vinden". *Krijgt sleutelpositie bij keuze voor vingerafdruk*: "Maar de goede ga ik natuurlijk lekker niet kiezen.* Goh meid, joh.

Losse opmerking: ik ben geen fan van Molacties die voortkomen uit onredelijke Molvoordelen of -voorkennis. Klaas die weet waar een sleutel ligt om uit een kist de helft van het geld te stelen, was voor mij een dieptepunt. "Ja maar iedereen kon die sleutel pakken". Ja da-haag. Margriet die weet waar de 1.000 euro ligt om weg te gooien? Meh. Van sommige acties weet je het niet zeker, maar vermoed je het wel. Merel die geld pakt in labyrint en dan houdt om te gebruiken bij tuktuks? Ingestoken en anders: heel slim. Zelfde geldt voor Kees in de trein. Briljant bedacht, maar betwijfel of dat van hem kwam.

Slotakkoord: ik snap en zie de charme van de liveshows, maar mij bekruipt het gevoel dat het ten koste gaat van Molacties - in de productie al (online staat tegenwoordig ook niet veel meer). Maak ze een halfuur langer als dat betekent dat we meer te zien krijgen. De laatste jaren is het te vaak een enorme anticlimax geweest.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2019, 15:48:47 »
Even kijken hoor... Ik heb jaren dat ik WIDM heel erg fanatiek volg en ook wel dat er een editie aan mij voorbij is gegaan (meestal om de reden dat ik niet altijd kon kijken).

De seizoenen met Deborah, Kees, Kim, Patrick en Anne-Marie heb ik niet of half gekeken. Dus die kan ik eigenlijk niet meetellen.
Ja is ook wel een probleem voor bijv. George, dat die zo weinig stemmen krijgt. Velen hebben die serie nooit gezien. Eigenlijk zou er een versterkend effect moeten zijn voor zijn stemmen, maal 1,5 ofzo haha. Het is wel de reden waarom ik geneigd ben de oudjes meer te gunnen, en de nieuwe straf, maar bijv. Jan was ZO verschrikkelijk goed, daar kan ik niet omheen hem top-3 te hebben. Maar de oude mollen George en Milouska, ja die verdienen voor mij die plek ook zeker ::bravo::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2019, 22:01:53 »
Susan werd verdacht door Sofie en Tygo. De anderen verdachten haar niet.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2019, 22:57:01 »
Nee omdat ze niks deed 🙈
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #58 Gepost op: 27-03-2019, 00:58:52 »
Ja is ook wel een probleem voor bijv. George, dat die zo weinig stemmen krijgt. Velen hebben die serie nooit gezien. Eigenlijk zou er een versterkend effect moeten zijn voor zijn stemmen, maal 1,5 ofzo haha. Het is wel de reden waarom ik geneigd ben de oudjes meer te gunnen, en de nieuwe straf, maar bijv. Jan was ZO verschrikkelijk goed, daar kan ik niet omheen hem top-3 te hebben. Maar de oude mollen George en Milouska, ja die verdienen voor mij die plek ook zeker ::bravo::.

Dat is waar. En zo te lezen aan de reacties moet ik toch dat seizoen met Kees terugkijken. Volgens mij heb ik daarvan alleen de ontknoping gezien.  ??? Beetje raar.

Bij de eerste seizoenen is het toch wel meer pionieren, wat iemand anders ook zei. Dat geeft wel meer molcredits, wat mij betreft.

Ik rank zelf Jan iets lager, omdat hij ook wel (iets teveel) geld heeft binnengebracht. (maar ik snap wel dat hij hoog staat in de meeste lijsten) Datzelfde probleem had ik ook bij Merel, zoals je misschien weet (ik heb haar zelfs om die reden afgestreept) ;), maar achteraf heeft ze heel vaak gemold en toch wel behoorlijk wat geld uit de pot gehaald. Daarom staat Merel voor mij hoger dan Jan. :) Ze was gewoon erg effectief en molde op haar eigen manier.

Wat Susan betreft, ik dacht dat ze veel meer werd verdacht? Maar misschien herinner ik mij dat niet meer zo goed. Ze heeft wel wat veilig gemold; ik vind het vooral tof als een mol risico durft te nemen. Maar dat is voor iedereen anders, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #59 Gepost op: 27-03-2019, 20:07:37 »
Leuk dat Milouska zo gewaardeerd wordt. Sinds wanneer is dat?

Ik kan me herinneren dat mensen hier toentertijd zo kwaad op haar waren, en daarom een slechte mol vonden. Wat ik toen al heel tegenstrijdig vond. Mensen waren kwaad op de rol, die ze zo goed had gespeeld, dat iedereen erin was getrapt.