Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 220005 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #580 Gepost op: 23-01-2020, 19:30:13 »
Aap is Tim Haars, schattig huisdier is Tim Kamps.

Dat waren ze allemaal
Rik
Victor
Tim H
Tim K
klaar voor de strijd

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #581 Gepost op: 23-01-2020, 20:42:44 »
Een makkelijke: Bert van Leeuwen noch Robert ten Brink deed ooit mee aan WIDM, maar één keer vond er een wel heel toevallige familiereünie plaats. Waar en wie?
Woosie down?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #582 Gepost op: 23-01-2020, 20:46:16 »
Lottie was ook jarig. 'Nog gefeliciteerd hè!!!' ::rofl::
::rofl:: ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #583 Gepost op: 23-01-2020, 21:18:00 »
Een makkelijke: Bert van Leeuwen noch Robert ten Brink deed ooit mee aan WIDM, maar één keer vond er een wel heel toevallige familiereünie plaats. Waar en wie?
Isabelle Brinkman ontmoette in Australië, in het Dutch community center (aflevering 3 met opdracht Wie van de drie en Wie zit er in de mystery doos), haar tante.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #584 Gepost op: 24-01-2020, 02:57:01 »
Isabelle Brinkman ontmoette in Australië, in het Dutch community center (aflevering 3 met opdracht Wie van de drie en Wie zit er in de mystery doos), haar tante.

  ::jaja:: tante Anka. (Zou die nog onder ons zijn?)
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #585 Gepost op: 24-01-2020, 07:23:55 »
Ze hadden het nodig om zich toegang te verschaffen tot het geld. Uitgesproken klonk het, volgens Google vertalen, als de naam van de mol van dat seizoen. Wat is het? Welk seizoen? Wie is de mol?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #586 Gepost op: 25-01-2020, 16:24:29 »
Misschien kun je een klein hintje geven? Want volgens mij heeft niemand enig idee?

Bijvoorbeeld: In welke taal klonk het als de naam van de Mol? De taal van het land waar men toen was? En / of wie zijn 'ze'? De finalisten? Of een willekeurige opdracht dat seizoen?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 16:27:45 door tumtum »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #587 Gepost op: 25-01-2020, 17:38:22 »
Misschien kun je een klein hintje geven? Want volgens mij heeft niemand enig idee?

Bijvoorbeeld: In welke taal klonk het als de naam van de Mol? De taal van het land waar men toen was? En / of wie zijn 'ze'? De finalisten? Of een willekeurige opdracht dat seizoen?
Het was een opdracht in de eerste aflevering van dit seizoen.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #588 Gepost op: 25-01-2020, 19:35:30 »
Seinopdracht, afl 1 2014
Het gaat om code 3425. De wilde theorie was dat als je dit vertaald in Google Translate, het klinkt als "Susan Visser" (Ik hoor het nog steeds niet).
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #589 Gepost op: 25-01-2020, 20:35:57 »
Seinopdracht, afl 1 2014
Het gaat om code 3425. De wilde theorie was dat als je dit vertaald in Google Translate, het klinkt als "Susan Visser" (Ik hoor het nog steeds niet).
Correct. Wie was de mol?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #590 Gepost op: 25-01-2020, 22:18:59 »
Heb ik toch al gezegd. Susan Visser

Iemand anders mag een nieuwe vraag doen. Wil mezelf even focussen op de aflevering
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #591 Gepost op: 25-01-2020, 22:20:27 »
Heb ik toch al gezegd. Susan Visser

Iemand anders mag een nieuwe vraag doen. Wil mezelf even focussen op de aflevering
Jij hebt helemaal gelijk!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #592 Gepost op: 26-01-2020, 14:46:52 »
Seinopdracht, afl 1 2014
Het gaat om code 3425. De wilde theorie was dat als je dit vertaald in Google Translate, het klinkt als "Susan Visser" (Ik hoor het nog steeds niet).

Oh, deze theorie kende ik net. Heb net een poging gedaan in Google Translate ('drie vier twee vijf' in traditioneel Chinees) maar hoor het ook niet echt. Of moet ik iets anders proberen om het te horen? :-)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #593 Gepost op: 26-01-2020, 15:11:46 »
Iemand anders mag een nieuwe vraag doen. Wil mezelf even focussen op de aflevering

Rik van de Westelaken is tot nu toe de enige deelnemende BN’er bij wie de achternaam begint met ‘van de’ (gevolgd door een spatie). Er zijn wel deelnemers geweest met ‘van den’ of ‘van der’ in hun achternaam. Toch is er één andere kandidaat met méér woorden in de achternaam. Over wie heb ik het?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #594 Gepost op: 26-01-2020, 15:16:02 »
Rik van de Westelaken is tot nu toe de enige deelnemende BN’er bij wie de achternaam begint met ‘van de’ (gevolgd door een spatie). Er zijn wel deelnemers geweest met ‘van den’ of ‘van der’ in hun achternaam. Toch is er één andere kandidaat met méér woorden in de achternaam. Over wie heb ik het?
Jeroen Kijk in de Vegte.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #595 Gepost op: 26-01-2020, 15:16:26 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #596 Gepost op: 26-01-2020, 15:44:32 »
Veel afleveringen van 'Wie is de mol?' (sinds 2005) kun je terugkijken op YouTube. Dat geldt niet voor 1 aflevering uit 2005. Er gebeurde iets in die aflevering waar de winnaar in de finale naar verwijst.

Wat was dit? (Opdracht (omschrijving + naam), betrokken kandidaten, resultaat voor de deelnemers.) 

In de bevestiging/onthulling van het antwoord zal ik beelden laten zien.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #597 Gepost op: 26-01-2020, 16:15:41 »
Die aflevering staat gewoon op Youtube hoor

https://www.youtube.com/watch?v=mfUVm2L5mQw

Maar ik heb geen idee wat het antwoord kan zijn. Voor mijn gevoel gebeurde er die hele aflevering ook zo goed als niets.

Mijn eerste gedachte was dat iemand (maar volgens mij niet de winnaar) in de terugkijkaflevering nog refereert aan de cursus clownerie van de Mol. Maar aangezien ik me daar niet echt een onthulling met screenshots bij kan voorstellen, gok ik dat het dat niet is....

(en opdrachten hadden toen nog geen officiële naam dus ik ben benieuwd wat je daarmee bedoelt)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 16:18:19 door tumtum »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #598 Gepost op: 26-01-2020, 17:28:07 »
Die aflevering staat gewoon op Youtube hoor

https://www.youtube.com/watch?v=mfUVm2L5mQw

Maar ik heb geen idee wat het antwoord kan zijn. Voor mijn gevoel gebeurde er die hele aflevering ook zo goed als niets.

Mijn eerste gedachte was dat iemand (maar volgens mij niet de winnaar) in de terugkijkaflevering nog refereert aan de cursus clownerie van de Mol. Maar aangezien ik me daar niet echt een onthulling met screenshots bij kan voorstellen, gok ik dat het dat niet is....

(en opdrachten hadden toen nog geen officiële naam dus ik ben benieuwd wat je daarmee bedoelt)
Het gaat niet om aflevering 1 maar een van de afleveringen: aflevering 8.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #599 Gepost op: 26-01-2020, 17:48:25 »
Oh ja, lezen is ook een vak! :-)

Maar nog steeds geen concreet idee waar je op doelt helaas :-(