Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 245467 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #80 Gepost op: 23-05-2020, 12:41:30 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #81 Gepost op: 23-05-2020, 18:05:02 »
Irma als kandidaat zou echt een stunt zijn. Jessie Bosch lijkt me ook een hele leuke kandidate.

Mijn vrienden klagen de laatste tijd over dat WIDM 'altijd zo hetzelfde' is. Als fan vind ik dat wel meevallen, maar wat mij betreft mogen ze voor seizoen 21 wel weer gaan vernieuwen, net als ze dat in 2011 deden. Nieuw logo, nieuwe schermen, nieuwe edit, uitgebreidere ontknopingsaflevering, geen afleveringen zonder afvaller meer (dat is al jarenlang ontzettend onbevredigend), en vooral dieper gaande opdrachten (weinig laag-onder-de-laag opdrachten de laatste jaren). Misschien een voice-over van Rik toevoegen, daarmee worden diepere lagen in opdrachten snel duidelijk voor de kijker en ervaren kijkers de lagen niet als heel ingewikkeld.

Ik zie overigens liever een finale met 3 kandidaten. Dit jaar zat de halve cast tot aan de executie van aflevering 8, dat vind ik te veel van het goede en maakt het ook gewoon heel moeilijk om de mol te vinden.

Ik zou het ook leuk vinden als de verborgen hints wat beperkter worden (gewoon een stuk of 5), maar wel sterke hints. De laatste jaren, vooral in 2018 en 2019, vond ik de hints zwak en was het duidelijk dat sommige hints achteraf geschreven waren (bijvoorbeeld de M die Jan maakte met zijn handen in afl. 1, dat ging nergens meer over). Dit seizoen vond ik de straatnaambordjes-hint (MolR) ook zo'n typisch voorbeeld van zwakkere hints.

Ik wil wel even zeggen dat ik het programma al die jaren fantastisch heb gevonden, en dat nog steeds vind! Bovenstaand tekstje is meer iets wat ik zou doen om things een beetje up the spicen voor seizoen 21- en onwards.

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #82 Gepost op: 31-05-2020, 16:26:30 »
Ze gaan het toch proberen...

"Ik kan nog niets beloven maar wij gaan het proberen. #wieisdemol #widm
#widm21 #staysafe #gottotry
#weoweittothefans"

https://www.instagram.com/p/CA2v7OwlgR0/

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #83 Gepost op: 31-05-2020, 17:34:11 »
Dan gok ik dat seizoen 21 Zich in Europa Gaat afspelen...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #84 Gepost op: 31-05-2020, 17:34:41 »
Ze gaan het toch proberen...

"Ik kan nog niets beloven maar wij gaan het proberen. #wieisdemol #widm
#widm21 #staysafe #gottotry
#weoweittothefans"

https://www.instagram.com/p/CA2v7OwlgR0/

Ik zag het ook, ik ben heel benieuwd. Een seizoen op Antarctica?
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #85 Gepost op: 31-05-2020, 17:35:28 »
Ik hoop Roemenië.  ::jaja::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #86 Gepost op: 31-05-2020, 17:40:46 »
Toen ik naar Zuid-Korea vloog eerder dit jaar ging dat ook rond deze tijd  (gaat maar één vlucht daar naartoe) ::vergroot::, bovendien kan iedereen Zuid-Korea binnen mids je geen symptomen hebt van Covid-19.

Er zijn niet veel landen waar je nu gewoon kan filmen zonder restricties - ja zelfs in Europa. Dus Zuid-Korea is zeker een optie (naast Zweden, waar je ook gewoon naartoe kan vliegen).

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #87 Gepost op: 31-05-2020, 18:38:19 »
Wit-Rusland is ook nog steeds niks aan sancties toch?
Så hva gjør vi nå?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #88 Gepost op: 31-05-2020, 18:59:57 »
Nee, maar volgens de president van Wit Rusland is een glaasje Wodka per dag dan ook het beste medicijn tegen Corona.   :-X


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #89 Gepost op: 31-05-2020, 19:00:55 »
Aan de foto van Rick te zien i.c.m zijn tekst denk ik dat ze het plan voor land 21 omgegooid hebben en Rick(die de laatste tijd een beetje stil was op social media) OF op researchreis gaat en de haalbaarheid van dingen gaat testen, of dat ze inderdaad op reis gaan in juni (scheelt wel een hoop Nederlandse toeristen als ze in juni gaan). Maar kan ook nog dat ze later gaan en dan dat het seizoen in het voorjaar van 21 op tv is (ook omdat we de eindzomer/begin herfstserie nog krijgen)

Misschien pakken ze dan Kroatië wel (weet niet hoe de regels zijn daar?). Kroatië zou eigenlijk de tweede helft van s18 zou worden, alleen toen ze zagen dat Georgië zo veelzijdig was, dat ze besloten daar de hele serie te blijven. Daar hebben ze ook research naar gedaan al. En voor een noodplan, is dat best handig als je die info al hebt.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.  ::jaja::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #90 Gepost op: 31-05-2020, 19:20:19 »
Bang van veel Nederlandse toeristen moeten ze alleszins niet zijn  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #91 Gepost op: 31-05-2020, 21:40:04 »
Ik zie de openingsopdracht al voor me:

Kandidaten,

Jullie krijgen elk een stip en een stuk touw van 63 centimeter en 10 mondkapjes. Zet de mondkapjes op en zorg dat alle stippen op precies 1,5 meter staan aan het einde van de opdracht. Jullie hebben 15 minuten om dit exact uit te meten met het touw of met jullie voeten. Als een stip eenmaal is neergelegd, mag deze niet meer worden verplaatst. Elke kandidaat die op 1,5 meter van de stip naast hem of haar staat verdient 150 euro voor de pot en een vrijstelling.

Succes  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 21:46:14 door MollenvangR-Art »

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #92 Gepost op: 1-06-2020, 09:27:37 »
Ik zie de openingsopdracht al voor me:

Kandidaten,

Jullie krijgen elk een stip en een stuk touw van 63 centimeter en 10 mondkapjes. Zet de mondkapjes op en zorg dat alle stippen op precies 1,5 meter staan aan het einde van de opdracht. Jullie hebben 15 minuten om dit exact uit te meten met het touw of met jullie voeten. Als een stip eenmaal is neergelegd, mag deze niet meer worden verplaatst. Elke kandidaat die op 1,5 meter van de stip naast hem of haar staat verdient 150 euro voor de pot en een vrijstelling.

Succes  ::ok::
::rofl::

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #93 Gepost op: 1-06-2020, 10:13:52 »
Als ze nu het seizoen aan het opnemen zijn dan zal dat in ieder geval niet in Noord-Amerika of Zuid-Amerika zijn, want ik kreeg een melding dat Rik iets op zijn verhaal had neer gezet op Instagram om 8 uur in de ochtend. Dat betekent dus dat de landen in Noord-Amerika en Zuid-Amerika niet kunnen want daar was het nog midden in de nacht dus daar wordt Wie is de Mol? niet opgenomen. Wat me alleen niet echt duidelijk is of ze nu al widm aan het opnemen zijn of gaat dat over paar dagen gebeuren want dan klopt het natuurlijk niet wat ik zeg.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #94 Gepost op: 1-06-2020, 10:48:09 »
En je kan om middernacht of rond 1-2 uur niet meer wakker zijn? (Niet dat ik denk dat het Zuid of Noord - Amerika is trouwens

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #95 Gepost op: 1-06-2020, 11:12:09 »
En je kan om middernacht of rond 1-2 uur niet meer wakker zijn? (Niet dat ik denk dat het Zuid of Noord - Amerika is trouwens
Hoogst waarschijnlijk niet want het zijn lange dagen dus ik denk dat ze dan wel graag willen slapen.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #96 Gepost op: 1-06-2020, 11:15:44 »
Ben heel benieuwd! Slovenië of Kroatië zou zomaar kunnen, maar er zijn nog meer landen waar nu best wel e.e.a. mogelijk is. Hopelijk lukt het ze om toch een nieuw seizoen op te nemen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #97 Gepost op: 1-06-2020, 11:28:14 »
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat de makers nu het risico nemen om met een groep op pad te gaan voor opnames. Het Corona-virus is nog steeds onder ons, je wilt als maker toch niet het risico lopen dat een van de deelnemers of crewleden ziek wordt tijdens / dankzij de opnamen? Dat dekt geen enkele verzekering en daarnaast is het menselijk ook nauwelijks te verkopen. Hoe graag ik ook zou willen dat er in 2021 weer een nieuw seizoen komt, ik zou hier zeker niet vanuit durven gaan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #98 Gepost op: 1-06-2020, 11:34:37 »
Aan de foto van Rick te zien i.c.m zijn tekst denk ik dat ze het plan voor land 21 omgegooid hebben en Rick(die de laatste tijd een beetje stil was op social media) OF op researchreis gaat en de haalbaarheid van dingen gaat testen, of dat ze inderdaad op reis gaan in juni (scheelt wel een hoop Nederlandse toeristen als ze in juni gaan). Maar kan ook nog dat ze later gaan en dan dat het seizoen in het voorjaar van 21 op tv is (ook omdat we de eindzomer/begin herfstserie nog krijgen)

Misschien pakken ze dan Kroatië wel (weet niet hoe de regels zijn daar?). Kroatië zou eigenlijk de tweede helft van s18 zou worden, alleen toen ze zagen dat Georgië zo veelzijdig was, dat ze besloten daar de hele serie te blijven. Daar hebben ze ook research naar gedaan al. En voor een noodplan, is dat best handig als je die info al hebt.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.  ::jaja::
Een dag later nog eens gekeken naar wat Rick precies schrijft.. ik denk dat hij gewoon op researchreis gaat en ze hopelijk later dit jaar (september?) de serie gaan draaien. Ook omdat hij zegt: 'ik kan nog niks beloven' (we gaan het proberen).

Dat impliceert denk ik: oké ik ga op reis, ik ga kijken wat er mogelijk is en wie weet kunnen we dan alsnog later dit jaar gaan draaien (en dat de serie dus ook later in 2021 op tv komt). We geven het (nog) niet op, maar het kan alsnog zijn dat blijkt dat het voorlopig niet haalbaar is.

Ik vermoed wel dat dit een ander land gaat zijn, dan ze eigenlijk voor serie 21 in gedachten hadden. Maar dat ze nu aan het draaien zijn, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 1-06-2020, 11:36:39 door MollenvangR-Art »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #99 Gepost op: 1-06-2020, 11:37:48 »
Precies dit. Ik vind het dan ook wel weer mooi dat de media er meteen bovenop springt, dat ze zijn begonnen met opnemen, terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?