Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 248927 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1180 Gepost op: 21-12-2020, 22:48:02 »
Iemand al bezig met het analyseren van de biecht/voorstel chaos aan het eind van de bekendmaking van de kandidaten? De Mol zegt daar waarschijnlijk dwars door alles 'ik ben de mol'...

Rik zegt: "Allemaal willen jullie antwoord hebben op die ene vraag Wie is de mol? Als jullie net goed hebben geluisterd dan weet je dat inmiddels. Want de mol heeft zojuist zelf antwoord gegeven"

soundtrack van dit fragment is "The Untold II", m.a.w. moeten we letten op wat dan juist niet gezegd wordt ?!  :-X
« Laatst bewerkt op: 21-12-2020, 22:57:30 door Mollem »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1181 Gepost op: 21-12-2020, 22:56:53 »
Wat mij opviel is dat Rocky heel subtiel knipoogt als ze zegt "ik denk dat ik wel een hele goede mol kan zijn". Is dit de aanwijzing die Rik bedoelde? Een kwestie van niet alleen goed luisteren maar ook goed kijken...
« Laatst bewerkt op: 21-12-2020, 22:58:37 door MartinJ »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1182 Gepost op: 21-12-2020, 22:58:39 »
Die fietsopdracht is dus waarschijnlijk ook echt. Die gaat ook wel smullen worden hoor ::love:: Echt een opdracht des "De Mol" (België).

Naarmate de avond vordert word ik steeds enthousiaster over de groep. Erik, Renée en Remco zijn heel grote namen, Splinter, Charlotte en Joshua daarachter. Florentijn klinkt heel tof in zijn introductievideo. Lakshmi lijkt me echt geweldig, lekker stoken :D Marije heeft ook een behoorlijk karakter. Ben benieuwd hoe we dat terug gaan zien. En gewoon voor het tweede jaar op rij een sporter, ongelofelijk.

Kunnen we dit jaar alsjeblieft weer een aflevering 1 zonder afvaller? Ik wil dat ze allemaal doorgaan :D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1183 Gepost op: 21-12-2020, 23:01:44 »
Wat een heerlijke opening op deze manier. Meteen de Wie is de Mol? spanning en het mysterieuze. Ik ben in! Ook het filmpje van de locatie en waarin we bepaalde opdrachten te zien kregen zag er spectaculair uit.

Wat betreft de groep: ik ken er niet veel mensen van. En dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Elke zaterdag lekker gaan zitten en de mensen beter leren kennen. Top!  ::ok::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1184 Gepost op: 21-12-2020, 23:13:54 »
goede leader, wordt een leuk seizoen denk ik  ::trots
en een opdracht met een vliegtuigje..doet mij denken aan de Belgische mol van dit jaar. Dat was een hele leuke opdracht in ieder geval.  ::ok::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1185 Gepost op: 21-12-2020, 23:16:43 »
Wie is de Mol is altijd - ook qua leeftijden goed in gespreide groepen neerzetten en dit jaar is niet anders. Ik zou zelfs willen pleiten dat dit één van de beste groepen in jaren is qua spreiding over beroepen, hoeken en leeftijden.

Gesorteerd op leeftijd:
Splinter Chabot - 24 jaar
Lakshmi Swami Persaud - 27 jaar
Charlotte Nijs - 32 jaar
Joshua Nolet - 32 jaar
Marije Knevel - 33 jaar
Rocky Hehakaija - 36 jaar
Florentijn Hofman - 43 jaar
Remco Veldhuis - 47 jaar
Renée Fokker - 59 jaar
Erik de Zwart - 63 jaar
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1186 Gepost op: 21-12-2020, 23:17:17 »
Ik vond het al vreemd dat ik - als nota bene fanatiek voetbalvolger - nog nooit van Rocky gehoord had (samen met Florentijn de enige die geen enkele bel deed rinkelen), maar toen zag ik dat ze dan ook geen veldvoetbal doet. Lijkt me wel een fanatieke vrouw.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1187 Gepost op: 21-12-2020, 23:21:54 »
Wat een ontzettende goede bekendmaking van de kandidaten ::bravo:: Stijlvol, niet te veel poespas maar gelijk het authentieke WIDM-gevoel ::love::

Leuke groep mensen ook ::ok:: Ik ga d'r nog wel een aantal van moeten leren kennen, maar dat vind ik alleen maar een pre ::jaja::
...óf niet!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1188 Gepost op: 21-12-2020, 23:30:03 »
Ik vraag me af of de mol zich wel bekend heeft gemaakt in het filmpje, of dat de mol daar misschien ter plekke iets heeft gedaan/gezegd om zich bekend te maken. En wij maar de filmpjes analyseren.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1189 Gepost op: 21-12-2020, 23:31:45 »
De kandidaten lijken me heel leuk en divers, de opdrachten zagen er erg interessant uit en ook de eerste beelden van Tsjechië waren prachtig! ::bravo::

Het gedeelte waarin iedereen mocht zeggen wat hij/zij van elke kandidaat vond en waarom had van mij wat korter gemogen, maar verder niks te klagen!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1190 Gepost op: 21-12-2020, 23:38:28 »
Alvast een eerste opzet. Vul maar aan of verbeter desgewenst . Laat het speuren beginnen ::tandpastasmiley::

Splinter: Of ik de mol ben? Dat zullen we zien aan het eind van het programma. Euh.  Maar nee, ik ben niet de mol. Denk ik... euh... maar niet heel erg goed... 

Charlotte: Ben ik de mol? Ja. Ben ik de mol? Ik weet het niet ... dus uhm met dat antwoord zeg ik al genoeg (knikt ja)

Remco: Iedereen kan de mol zijn, dus ik ook. Maar de vraag is alleen of je er een zorgeloze tijd voor.. rare dingen, dan is het vrij relaxt.

Renee: Nou ik euh. Zou best de mol kunnen zijn.

Joshua: Ben ik de mol? Wie zal het zeggen.

Marije: Of ik de mol ben? Ik zou wel een hele goeie zijn.

Erik: Ik denk dat ik een goeie mol kan zijn ja, ja, ik denk dat ik dat wel kan.

Rocky: Ik denk dat ik een hele goeie mol kan zijn, want euh de meeste mensen zien mij toch wel als een...

Florentijn: Ik geloof dat ik niet de mol ben, maar zeker weten doe ik het niet. Het zou zomaar kunnen.

Lakshmi: Ja ik zou wel een hele goede mol kunnen zijn euh

Edit: enkele aanvullingen.
Remco zegt als enige niet meteen ik ben/zou etc de mol. Maar Iedereen Kan de mol zijn: afgekort ook IK de mol..
Dank voor het overzichtje. Dit spreekt wel voor Remco, ja  :-\\

Offline Molletje400

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1191 Gepost op: 21-12-2020, 23:52:47 »
Geen Erik de Vogel   ::schaam::::ohno::
Vraag ik me toch af wat hij dan gedaan heeft... Ik ken weinig kanidaten maar heb er alsnog zin in.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2020, 23:54:44 door Molletje400 »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1192 Gepost op: 22-12-2020, 00:02:49 »
Geen Erik de Vogel   ::schaam::::ohno::
Vraag ik me toch af wat hij dan gedaan heeft... Ik ken weinig kanidaten maar heb er alsnog zin in.

Misschien om een medische reden o.i.d. tijdelijk niet in de serie? Hoeft natuurlijk niet per se met een project of appearance te maken te hebben :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1193 Gepost op: 22-12-2020, 01:06:28 »
Wat een toffe manier van bekendmaken! Vond het heel iconisch en spannend!

Ben ook heel blij met de landkeuze en hoe de beelden eruit zien! Lijkt echt tof gaan te worden.

Is eigenlijk de eerste keer sinds 2013/2014 dat ik echt denk: yes locatie & opdrachten zien er veelbelovend uit. Hoop dat ze echt geluisterd hebben naar de kritiek van mindere opdrachten want zodra de opdrachten en mysterieuze sfeer aanwezig is boeit het me eigenlijk amper tot niet wie er meedoen.

Daarover gesproken.
Leuke groep, wel een groep met minder starpower dan afgelopen jaren maar in s11 (het seizoen wat by far het best is volgens mij) kende ik ook amper iemand op dat moment en dat werd zo tof!

Een minpuntje als ik toch iets moet noemen:
In een jaar als dit waar hét gesprek van de dag diversiteit is vind ik het geen diverse groep qua huidskleur.
Ik weet dat het misschien moeilijker was ivm corona qua mensen die meewilden/mee konden maar het is een erg witte groep en iets waar ik sowieso van mening ben dat het echt diverser kan en moet.

S18: 1 iemand van kleur
S19: 0 mensen van kleur
S20: 1 iemand van kleur
S20.2: 0 mensen van kleur
S21: 1 iemand van kleur (al is roxanne volgens mij gewoon half nederlands)

Je kan het met me eens zijn of niet maar dit programma word gemaakt door de publieke omroep van de centen van heel nederland. De groep moet echt meer een weerspiegeling van de maatschappij weergeven.
Ze kunnen het wel elk jaar op t gebied van LGTBQ, waarom dan niet op het gebied van huidskleur? Jammer, die extreem witte groepen.
Ik keek dit vanavond met 2 vrienden van me (die beide een andere huidskleur hebben) en zij snapten terecht niet waarom het zo’n witte groep is. Toch jammer in een jaar waar je zou denken dat daar meer aandacht aan besteed zou worden.

Laat ik positief eindigen: zin in het seizoen, beelden zien er nogmaals écht veelbelovend uit.  ::bravo::

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1194 Gepost op: 22-12-2020, 04:28:20 »
Rämon, er zitten dit jaar 2 personen van kleur in ( Lakshmi is half Hindoestaans) en de straat voetbalster is volgens mij Moluks. Misschien ben ik er te nuchter voor maar wat veranderd er aan het spel en kijkplezier als de huidskleur van een bepaalde groep minder vertegenwoordigd is? Het programma staat als een huis en dan zal het niet uit moeten maken of er nou 1, 5 of 10 mensen in zitten met een andere huidskleur dan de mijne. 80 procent in Nederland is blank/wit dus dan lijkt het mij ook niet heel raar dat een grote meerderheid van de kandidaten dat is.
When life knocks you down, fight back!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1195 Gepost op: 22-12-2020, 04:34:24 »
Wat een toffe manier van bekendmaken! Vond het heel iconisch en spannend!

Ben ook heel blij met de landkeuze en hoe de beelden eruit zien! Lijkt echt tof gaan te worden.

Is eigenlijk de eerste keer sinds 2013/2014 dat ik echt denk: yes locatie & opdrachten zien er veelbelovend uit. Hoop dat ze echt geluisterd hebben naar de kritiek van mindere opdrachten want zodra de opdrachten en mysterieuze sfeer aanwezig is boeit het me eigenlijk amper tot niet wie er meedoen.

Daarover gesproken.
Leuke groep, wel een groep met minder starpower dan afgelopen jaren maar in s11 (het seizoen wat by far het best is volgens mij) kende ik ook amper iemand op dat moment en dat werd zo tof!

Een minpuntje als ik toch iets moet noemen:
In een jaar als dit waar hét gesprek van de dag diversiteit is vind ik het geen diverse groep qua huidskleur.
Ik weet dat het misschien moeilijker was ivm corona qua mensen die meewilden/mee konden maar het is een erg witte groep en iets waar ik sowieso van mening ben dat het echt diverser kan en moet.

S18: 1 iemand van kleur
S19: 0 mensen van kleur
S20: 1 iemand van kleur
S20.2: 0 mensen van kleur
S21: 1 iemand van kleur (al is roxanne volgens mij gewoon half nederlands)

Je kan het met me eens zijn of niet maar dit programma word gemaakt door de publieke omroep van de centen van heel nederland. De groep moet echt meer een weerspiegeling van de maatschappij weergeven.
Ze kunnen het wel elk jaar op t gebied van LGTBQ, waarom dan niet op het gebied van huidskleur? Jammer, die extreem witte groepen.
Ik keek dit vanavond met 2 vrienden van me (die beide een andere huidskleur hebben) en zij snapten terecht niet waarom het zo’n witte groep is. Toch jammer in een jaar waar je zou denken dat daar meer aandacht aan besteed zou worden.

Laat ik positief eindigen: zin in het seizoen, beelden zien er nogmaals écht veelbelovend uit.  ::bravo::

Diversiteit heeft werkelijk niets met huidskleur te maken. Een louter blanke groep kan diverser zijn dan een groep met alle etniciteiten die er maar bestaan. Uiteraard heb ik het dan over diversiteit qua karakter. Dat lijkt me het enige wat hoort te tellen. Laten we juist blij zijn dat WIDM zich als een van de weinige programma's op de NPO onttrekt aan dat totalitaire en onverdraagzame woke-gedoe en zich puur focust op de inhoud. In seizoen 19 ben je Sinan trouwens vergeten.

Daarnaast is Nederland zoals Ramon aangeeft een overwegend blank land. Bij de Ethiopische Mol ga ik ook niet zeuren dat er geen blanke kandidaat bij zit.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 04:37:07 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1196 Gepost op: 22-12-2020, 07:41:50 »
De onthulling was supergaaf gefilmd. Qua in beeld brengen blijft WIDM NL ook super top!  ::ok::

Ik ken er 1 en dat is dan eigenlijk omdat ik van 2 wel eens gehoord heb en ze dus beiden half tel.  ;D (Veldhuis en 'Oh is dat die van die badeenden') Maar wat maakt het ook uit, nieuw seizoen, hoera hoera!

En ook fijn. Althans, ik ben meestal geen fan van die opdrachten. (Een Chinees met post-its beplakken.)
Ik was inderdaad ook blij om het te horen. Of zoals in Japan (dacht ik?) waar ze mensen in de trein aanspraken om mee op de foto te gaan ofzo en sommige mensen gewoon meegesleurd werden. Anderen waren beleefd zoals zoveel mensen daar en deden maar flink wat hen gezegd werd.
Ik vraag me nog steeds af hoeveel van die mensen nu onder een brug leven omdat ze die ochtend te laat op het werk waren, hun baas het gekke verhaal dat een Nederlandse celebrity hen uit de trein getrokken had niet geloofde en ze vervolgens ontslagen zijn...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1197 Gepost op: 22-12-2020, 08:42:25 »
Wat een mooie onthulling van de kandidaten! En ook regelmatig een verrassing ertussen!
De enige die mij werkelijk helemaal niks zei was Lakshmi... 6 van de kandidaten kende ik in ieder geval al. Bij Joshua, Marije en Rocky ging bij de beelden het belletje rinkelen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1198 Gepost op: 22-12-2020, 09:27:27 »
Heel leuke manier van bekendmaken en een verrassende groep kandidaten die wel zin lijken te hebben in een spel liegen en bedriegen. Mooie en mysterieuze beelden van Tsjechië en de opdrachten.
Alle twijfel weg, het is  Tsjechië. Ik heb er weer zin in!

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1199 Gepost op: 22-12-2020, 09:53:03 »
Wat mij opviel is dat Rocky zegt dat ze nergens bang voor is, ook niet voor onderwateropdrachten, vond ik een rare uitspraak. Daarna kwam de leader en zag je inderdaad een onderwater opdracht.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 09:56:54 door WieIsUt »