Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 44464 keer)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #80 Gepost op: 25-01-2021, 23:36:58 »
Ik baal van het feit dat als volgende week de pot goed leeg gaat, we vanaf dan pas echt kunnen gaan zien wie de mol is en we van tevoren 4 weken maar in het duister hebben getast...  ::niet-ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2021, 23:45:54 »
Maar de huidige hoge stand ligt echt niet alleen aan het feit dat de mol rustig heeft aangedaan voor een veiling-achtig moment. Er waren relatief weinig alles-of-niets opdrachten, veel opdrachten die goed haalbaar waren (in vergelijking met bijv. China) En lastige posities om echt onopvallend en goed te kunnen mollen.
Ik denk dat je de mol echt wel kan ontdekken op basis van bepaalde acties en keuzes in de eerste vier afleveringen. Alleen moet je dat niet te veel afleiden uit het behaalde geld. En eerst maar eens afwachten of er daadwerkelijk een aanslag wordt gepleegd op de pot volgende week.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #82 Gepost op: 25-01-2021, 23:58:07 »
Ik vraag me ook oprecht af hoe WIDM zou zijn als wij zouden weten wie de mol is en er op zo'n manier naar zouden kijken.
Ik zou zeggen, kijk een oud seizoen terug. ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2021, 00:20:50 »
Ik zou zeggen, kijk een oud seizoen terug. ::rofl::
Haha ;D Dat heb ik ook wel gedaan hoor (al is het maar om inspiratie op te doen voor Wie is de mol Online).

Maar bedoelde het meer als stel dat seizoen 22 volgend jaar op de buis komt (wat niemand nog kent) en ze dan zouden meteen zeggen: dit is de mol. U gaat de komende 10 weken zien hoe hij of zij de groep heeft gesaboteerd. Dan wordt het meer een documentaire dan een spel denk ik :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2021, 07:22:30 »
Ik baal van het feit dat als volgende week de pot goed leeg gaat, we vanaf dan pas echt kunnen gaan zien wie de mol is en we van tevoren 4 weken maar in het duister hebben getast...  ::niet-ok::
Zullen we eerst gewoon even afwachten wat er gaan gebeuren zaterdag?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2021, 13:13:30 »
Maar bedoelde het meer als stel dat seizoen 22 volgend jaar op de buis komt (wat niemand nog kent) en ze dan zouden meteen zeggen: dit is de mol. U gaat de komende 10 weken zien hoe hij of zij de groep heeft gesaboteerd. Dan wordt het meer een documentaire dan een spel denk ik :P

Dat hadden we in seizoen 16 na de kloosterhint. Het was toen gelijk voor ons molloten gelijk duidelijk wie de mol was. Het was toch minder leuk om de rest van het seizoen te kijken (vond ik tenminste) en ik heb toen het forum voor een tijdje afgezworen. Het feit dat er iets is dat we niet weten maar door goed kijken / analyse mogelijk wel achter kunnen komen is toch wel de kracht van dit programma.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2021, 13:54:59 »
Geen idee waar ik dit topictechnisch kan posten, maar denk dat ik namens half Nederland spreek als ik de WIDM makers vraag om voor een volgend seizoen alstublieft Rob Kemps, Andries Tunru en Emma Wortelboer te overwegen als nieuwe kandidaten  ::tandpastasmiley::
En vooruit, Tijl Beckand wellicht ook, voor die lekkere irritatiefactor. Hoeven niet perse allemaal samen in één seizoen.

Offline Buffalo Hrrld

  • Forumlid
  • SPLINTER IS DE MOL NATUURLIJK
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #87 Gepost op: 8-02-2021, 19:55:59 »
Hallo, Ik ben nieuw hier!!  ::joehoe::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #88 Gepost op: 8-02-2021, 20:28:18 »
Hallo, Ik ben nieuw hier!!  ::joehoe::

Hey Buffallo Hrrld leuk om je hier te zien ::hug::.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #89 Gepost op: 8-02-2021, 21:46:59 »
Geen idee waar ik dit topictechnisch kan posten, maar denk dat ik namens half Nederland spreek als ik de WIDM makers vraag om voor een volgend seizoen alstublieft Rob Kemps, Andries Tunru en Emma Wortelboer te overwegen als nieuwe kandidaten  ::tandpastasmiley::
En vooruit, Tijl Beckand wellicht ook, voor die lekkere irritatiefactor. Hoeven niet perse allemaal samen in één seizoen.

Andries vind ik een echte WIDM-naam, dus die kans acht ik vrij groot. In hetzelfde seizoen als Rob Kemps (die ook écht mee moet doen!) denk ik niet, maar ze zullen allebei ongetwijfeld ooit mee gaan doen.  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #90 Gepost op: 8-02-2021, 22:24:03 »
Hallo, Ik ben nieuw hier!!  ::joehoe::

Welkom! :)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #91 Gepost op: 8-02-2021, 22:31:34 »
Welkom!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2021, 09:23:03 »
Weet iemand waar Rat is? Hij wordt gemist! Hopelijk gaat het goed met hem.

Ik dacht bij de bekendmaking nog, misschien ontmaskert Rat de mol daar meteen al wel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #93 Gepost op: 10-02-2021, 10:13:12 »
Het gaat goed met Rat en hij kijkt ook gewoon nog, maar waarom hij niet op het forum is? Misschien heeft Rick McCullough hem wat geld toegestopt? Het was ook al opmerkelijk dat Rat niet meteen met het handschrift van Jeroen op de proppen kwam. :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #94 Gepost op: 10-02-2021, 11:46:56 »
Ik vraag me af wie van de kandidaten elkaar al een beetje kenden vóór Wie is de mol. Renée en Splinter zijn zo close, ik denk dat die elkaar al kenden, bijvoorbeeld via vader Bart Chabot. Dat was een vriend van Theo van Gogh dacht ik, - of was dat alleen Herman Brood en niet Theo van Gogh? - en Renée heeft veel gewerkt met de laatste.
Het geeft Splinter een voordeel als Renée de mol blijkt te zijn want hij kan eerder zien of zij toneelspeelt of niet.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 12:44:53 door Heinz, Reden: verplaatst vanuit spoiler-topic want dit gaat niet over spoilers »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #95 Gepost op: 10-02-2021, 11:54:40 »
Ik vraag me af wie van de kandidaten elkaar al een beetje kenden vóór Wie is de mol. Renée en Splinter zijn zo close, ik denk dat die elkaar al kenden, bijvoorbeeld via vader Bart Chabot. Dat was een vriend van Theo van Gogh dacht ik, - of was dat alleen Herman Brood en niet Theo van Gogh? - en Renée heeft veel gewerkt met de laatste.
Het geeft Splinter een voordeel als Renée de mol blijkt te zijn want hij kan eerder zien of zij toneelspeelt of niet.
Niet echt een bericht voor spoiler topic, maar of Renee en Splinter elkaar kenden weet ik niet. Wel Charlotte en Splinter (denk ook vanuit het Haagse), want als Splinter in aflevering 1 de kandidatenkaarten op tafel doorneemt zegt hij iets van: oh Charlotte, leuk die ken ik! En Charlotte reageert ook met een blik van herkenning als ze de kaart van Splinter ziet. Of er verder links zijn, durf ik niet te zeggen. Denk dat Splinter en Renee gewoon een goede band hebben opgebouwd (en Josh) tijdens en na het spel. En dat Renee ook een beetje als een soort moederfiguur voor deze jonge gasten voelt of zo.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #96 Gepost op: 10-02-2021, 13:08:26 »
Het gaat goed met Rat en hij kijkt ook gewoon nog, maar waarom hij niet op het forum is? Misschien heeft Rick McCullough hem wat geld toegestopt? Het was ook al opmerkelijk dat Rat niet meteen met het handschrift van Jeroen op de proppen kwam. :P
::rofl:: ja. Gelukkig maar  :)

Misschien gunde Rat dat inkoppertje wel aan Pac?  ::helderziend:: :P

Ik vraag me af wie van de kandidaten elkaar al een beetje kenden vóór Wie is de mol. Renée en Splinter zijn zo close, ik denk dat die elkaar al kenden, bijvoorbeeld via vader Bart Chabot. Dat was een vriend van Theo van Gogh dacht ik, - of was dat alleen Herman Brood en niet Theo van Gogh? - en Renée heeft veel gewerkt met de laatste.
Het geeft Splinter een voordeel als Renée de mol blijkt te zijn want hij kan eerder zien of zij toneelspeelt of niet.
Lakshmi & Joshua kenden elkaar best goed. Kwamen elkaar af en toe tegen in Haarlem en op festivals.

Zulke kandidaten zijn (meestal?) streepbaar, denk ik. Vorig jaar ook met Tygo, Peggy, Horace ...en mss vergeet ik er nog een paar.  :P

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #97 Gepost op: 10-02-2021, 15:33:20 »
Het gaat goed met Rat en hij kijkt ook gewoon nog, maar waarom hij niet op het forum is? Misschien heeft Rick McCullough hem wat geld toegestopt? Het was ook al opmerkelijk dat Rat niet meteen met het handschrift van Jeroen op de proppen kwam. :P

Stel je voor dat Rat de nieuwe hint bedenker van WIDM is!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #98 Gepost op: 11-02-2021, 14:39:46 »
Het vriest hier niet meer, 1°
Sneeuw hebben we genoeg gehad,.
De achterdeur kan weer open en ik kan weer in de schuur komen  ::ok::

Voor en na het ruimen  ::jaja::


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #99 Gepost op: 11-02-2021, 15:07:00 »
Goed bezig Molmuis. ::ok:: ::zwaai::
Maar het lijkt WIDM wel. Je neemt 2 foto's vanuit een verschillende hoek, en je vraagt je meteen af: Waar zit ik naar te kijken?