Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 18805 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Wie is de Mol? In de media
« Gepost op: 12-12-2020, 19:38:31 »
Alles wat je over het programma, de presentator, de crew en de kandidaten in de media tegenkomt, kun je kwijt in dit topic.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #1 Gepost op: 22-12-2020, 12:14:53 »
Volgens Angela de Jong van het AD zijn we sekteleden. ::rofl::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2020, 12:21:58 »
kun je dat artikel hier plaatsen? Want is alleen voor AD-betalende leden.
 ::hypocriet::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2020, 15:39:10 »
Angela de Jong via de Stentor app:
Deel 1
Zat je er ook klaar voor? Stomme vraag, natuurlijk zat je dat. Het was het moment waar we allemaal  op hadden gewacht: de bekendmaking van de cast van Wie is de Mol 2021 gisteravond in een extra aflevering van Moltalk. En niet alleen de cast. Ook het land ( eh, Tsjechië, dat was toch al maanden bekend?) en – houdt u vast aan de takken van de bomen, mensen – De Leader. De Leader 2021!

Presentatrice Marlijn Weerdenburg, die voor de feestelijke gelegenheid de krultang in haar lok had gezet voor een stijlvolle Queen’s Gambit-look, legde van pure opwinding haar stapeltje tekstkaartjes recht op tafel. En nog eens. En nog eens. De zenuwtic zou zich 58 keer herhalen (geen grap!). Toen was de uitzending nog niet afgelopen, maar was ik het turven beu.

Ik snap het wel. De spanning was thuis voor de buis al groot, dus in de studio was hij vast ondraaglijk. Marlijn en co-host Rop Verheijen hadden alle filmpjes en instartjes natuurlijk al gezien tijdens de repetities. Maar het moet gezegd, hun reactie op het grote nieuws van Mol-presentator Rik van de Westelaken was heel naturel. ‘The word is out. Tsjechië!’
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 15:42:32 door Moedermol »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #4 Gepost op: 22-12-2020, 15:40:56 »
Een héél beknopt interview met Marije Knevel op de website van Linda.NL waar zij zelf dus hoofdredactrice is.

https://www.linda.nl/nieuws/interview/marije-knevel-wie-is-de-mol-2021/
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #5 Gepost op: 22-12-2020, 15:41:11 »
Angela de Jong via de Stentor app:
Deel 2
Even serieus nu. Ik snap best dat het voor kinderen en andere diehard fans een leuk moment is, zo’n onthulling. En dat gun ik ze. Ik kijk ook graag naar Wie is de Mol. Al is het maar omdat het de enige show is waarvoor mijn pubers op zaterdagavond vrijwillig een uur met hun saaie ouders op de bank gaan zitten. Maar het sektarische sfeertje dat om Wie Is de Mol wordt gecreëerd, hangt me af en toe danig de keel uit. Zoals afgelopen maandag.

Al is zo’n speciale Moltalk altijd nog net iets beter te verteren dan de marketingstrategie die Avrotros  afgelopen jaren hanteerde. Daarbij mocht elke krant, website  of entertainmentrubriek één deelnemer bekendmaken. Van de gretigheid waarmee zelfs serieuze media die kruimel omarmden, kreeg ik helemaal plaatsvervangende schaamte.

Ondertussen gingen de onthullingen onverdroten door. ‘Mijn naam is Splinter, Splinter Chabot.’ Natuurlijk, want die zit in elk programma. Marije Knevel, dochter van. Leuk voor haar vader als zij straks vloekend aan een rotswand hangt. En daar was Erik de Zwart. Hoe toevallig. Hij was namelijk ooit het ‘wijvenjaagmaatje’ van die andere De Mol, vertelt hij openhartig in de kersverse biografie over de mediatycoon.

Oud-deelnemers Buddy Vedder, Viviënne van den Assem en Nathan Rutjes mochten daarna bij elke kandidaat voorspellen of die persoon de Mol was of een kandidaat. Dat deden ze bloedserieus.  Marlijn legde haar kaartjes nog eens recht. En nog eens. Toen kwam eindelijk De Leader 2021. Ik kan er één ding over zeggen: hij leek op die van 2020.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 15:44:51 door Moedermol »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #6 Gepost op: 22-12-2020, 16:05:45 »
Tfoe, zuur stuk weer van Angela. Al ben ik sowieso niet zo'n fan van haar teksten ::)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #7 Gepost op: 22-12-2020, 16:14:12 »
Ach, Angela. Ik vind het zo aandoenlijk hoe ze giftig afgeeft op ieder programma waar ze zelf nog nooit in heeft mogen zitten.  ::)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #8 Gepost op: 22-12-2020, 16:26:03 »
Tfoe, zuur stuk weer van Angela. Al ben ik sowieso niet zo'n fan van haar teksten ::)

Ik vind hem eigenlijk wel hilarisch. Zo zuur, dat hij grappig wordt. En ergens heeft ze ook wel een punt natuurlijk; het wordt allemaal nogal uitgemolken (maar ja in de Coronatijd is dat eigenlijk helemaal niet erg).

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #9 Gepost op: 22-12-2020, 16:33:45 »
Ach, Angela. Ik vind het zo aandoenlijk hoe ze giftig afgeeft op ieder programma waar ze zelf nog nooit in heeft mogen zitten.  ::)

ook eerder tegen Masked Singer ja klopt

alles wat een beetje succesvol is, kraakt ze af, lol jaloezie much  ::rofl::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #10 Gepost op: 22-12-2020, 16:37:46 »
Ik vind hem eigenlijk wel hilarisch. Zo zuur, dat hij grappig wordt. En ergens heeft ze ook wel een punt natuurlijk; het wordt allemaal nogal uitgemolken

Ik zou het eerder opgeklopt noemen. In MolTalk is alles altijd even geweldig en speciaal. Daar kan ik ook niet goed tegen. (En daarom sla ik MolTalk meestal over.)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #11 Gepost op: 22-12-2020, 16:43:57 »
Kan me goed voorstellen dat je het al snel overdreven en 'sektarisch' vindt als je zelf geen fanatieke fan bent. En zoals Heinz aangeeft, het is nu eenmaal ook vaak een beetje over de top. Dat zal hopelijk dit seizoen minder zijn, zonder publiek. Wat betreft de bekendmaking van de kandidaten vond ik overigens dat daar precies de juiste 'toon' wel werd aangeslagen, zonder al te veel poespas.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 16:45:30 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #12 Gepost op: 22-12-2020, 16:50:30 »
Ik zou het eerder opgeklopt noemen. In MolTalk is alles altijd even geweldig en speciaal. Daar kan ik ook niet goed tegen. (En daarom sla ik MolTalk meestal over.)

Eens, ik trek Moltalk meestal ook niet zo goed hoor. Maar dat is ook niet de essentie van dit artikel. Dit artikel zet sowieso alles over WIDM best te kakken, ook deze onthulling. En ondanks het Moltalkgedeelte er omheen, was die onthulling echt wel high value geproduceerd dit jaar.

Wat de leader betreft ook bijvoorbeeld. Natuurlijk, qua sfeer is het hetzelfde als die van 2020. Toch is ie elk jaar anders en laat het de sfeer van de huidige serie zien. De WIDM-leader is altijd geweldig geproduceerd en het zure gehalte daarover hoeft van mij ook niet.

Kan me goed voorstellen dat je het al snel overdreven en 'sektarisch' vindt als je zelf geen fanatieke fan bent. En zoals Heinz aangeeft, het is nu eenmaal ook vaak een beetje over de top. Dat zal hopelijk dit seizoen minder zijn, zonder publiek. Wat betreft de bekendmaking van de kandidaten vond ik overigens dat daar precies de juiste 'toon' wel werd aangeslagen, zonder al te veel poespas.

Zo zie ik andere programma’s die ik zelf niet volg ook wel eens, eigenlijk. Maar goed, WIDM is tegenwoordig zo groot dat het kan. Maar de hele hype rondom iets als Temptation Island met een napraat of programma’s rond HHB heb je bijvoorbeeld ook. Kan je ook sektarisch noemen, maar het laat ook gewoon het succes zien.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #13 Gepost op: 22-12-2020, 16:54:27 »
Ik ben ook geen fan van MolTalk, maar de bekendmaking vond ik echt top!  ::bravo:: Leuk gedaan, goed in elkaar gezet, niks over te klagen.

Het enthousiasme onder mensen over de leader begrijp ik ook niet helemaal. Natuurlijk heb je wat sfeerbeelden van het seizoen en de nieuwe kandidaten, maar hij is eigenlijk altijd hetzelfde ingedeeld. Wel interessant om wat mogelijke opdrachten of locaties te spotten  ::vergroot::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #14 Gepost op: 22-12-2020, 20:13:27 »
Ik vind het opzich wel een grappige column  :-X
Frankje Lapi

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #15 Gepost op: 22-12-2020, 22:47:39 »
Van Moltalk ben ik zelf ook niet zo'n fan, sorry. Ik keek het een paar jaar terug met Margriet en Chris nog wel best vaak na de aflevering, maar sinds Marlijn en Rop het hebben overgenomen heb ik het eigenlijk niet meer veel gekeken. Daarmee zeg ik niet dat ik ze niet leuk vind, maar ik heb gewoonweg niet echt 'een connectie' met hun en de zin om het te kijken. Net zoals Heinz kan ik ook niet zo goed tegen dat alles altijd even geweldig en speciaal is. Ook de theorieën die aanbod komen vind ik aan de te magere kant, maar dat is misschien ook niet zo raar aangezien dat meteen na de aflevering wordt opgenomen. Wel vind ik het prettig als ze een overzicht tonen van iets dat achterhaald moet worden door de aflevering nog eens te kijken.

De bekendmaking van de kandidaten vond ik ook zeker leuk gedaan! Mag van mij zeker vaker gebeuren op deze manier  ::ok::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #16 Gepost op: 26-12-2020, 22:16:08 »
In aflevering 2 van de "Shownieuws podcast" beginnen ze met een item en interview met Marije.

https://juke.nl/podcasts/shownieuws-podcast

Wij molloten mogen niet weten wanneer ze gevraagd zijn. Wellicht kunnen we daar iets uithalen ???
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #17 Gepost op: 26-12-2020, 23:31:00 »
In aflevering 2 van de "Shownieuws podcast" beginnen ze met een item en interview met Marije.

https://juke.nl/podcasts/shownieuws-podcast

Wij molloten mogen niet weten wanneer ze gevraagd zijn. Wellicht kunnen we daar iets uithalen ???
Hmm, heel raar. Ik heb geen idee

Wel jammer dat de ontknoping pas in Nederland wordt opgenomen  :-\\

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #18 Gepost op: 27-12-2020, 16:49:33 »
Misschien dat als we ergens uit kunnen halen dat de mol al in het voorjaar gekozen is, we kandidaten kunnen afschrijven als die pas in het najaar zijn gevraagd, ter vervanging van kandidaten die eerder mee zouden gaan maar nu niet kunnen. Zo wil ik geen mol vinden, dus moeten ze idd zo laten.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #19 Gepost op: 27-12-2020, 17:35:31 »
Misschien dat als we ergens uit kunnen halen dat de mol al in het voorjaar gekozen is, we kandidaten kunnen afschrijven als die pas in het najaar zijn gevraagd, ter vervanging van kandidaten die eerder mee zouden gaan maar nu niet kunnen. Zo wil ik geen mol vinden, dus moeten ze idd zo laten.

Ah, op die manier zou het wel kunnen inderdaad. Dan laat die informatie inderdaad maar tot na het seizoen :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92