Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 18807 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2021, 10:32:22 »
ok hier op het forum is het erg rustig.

Ik vind die hele eerste aflevering al anders, het komt minder chaotisch over dan normaal. En de kandidaten lijken mij ook beter voorbereid te zijn, is een goeie groep; ik verwacht aardige nepmolacties deze reeks.

Update:
Ik heb bij de Wie is de Mol? poll gekeken. En het stemaantal daar reikt over de 200. Dat geldt, zoals ik dat uit vorige reeksen herinner, echt wel als hoog aantal.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2021, 10:45:56 door Avogadro »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2021, 10:47:46 »
Bij Trouw zijn de tv-recensenten molmoe

Ook hier op het forum is het erg rustig. Komt de nieuwe serie te snel na de jubileumreeks?

Vind ik niet. Als de columniste stelt dat 'we' er niet zoveel zin in hebben, vraag ik me af voor wie ze denkt te kunnen spreken. Typisch Nederlandse azijnzeikerij in de categorie 'het is ook nooit goed'. Dat extra seizoen was een cadeautje. Niemand is verplicht om ernaar te kijken. En vooral: om erover te schrijven.

Maar ja, WIDM scoort, hè. Dus paradoxaal genoeg zegt ook deze columniste er weer iets over, ondanks die vermeende 'molmoeheid'. Whatever. ::)

Op het forum is het inderdaad nog vrij rustig. Het zou me echter niet verbazen als het na aflevering 2 wat meer op gang komt. De ene keer heeft het wat meer tijd nodig dan de andere.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2021, 11:33:06 »
Bij Trouw zijn de tv-recensenten molmoe

Ook hier op het forum is het erg rustig. Komt de nieuwe serie te snel na de jubileumreeks?

Ik vind het wel lekker dat het rustig is op het forum, kan ik eindelijk alles lezen zonder dat het úren kost.. ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2021, 22:16:25 »
Wat Blip zegt. Wie is de Mol heeft zoveel kijkers dus erover schrijven is slim. Daarnaast zijn we sowieso met de crisis waarin we nu zitten misschien iets kribbiger en negatiever ingesteld dan normaal.

Ik ben het er ook totaal niet mee eens. Wie is de Mol blijft boeien, juist ook omdat dit weer een heel ander soort seizoen is dan de vorige en die daarvoor. Misschien wel de grootste contrasten binnen zo'n kort tijdsbestek in Wie is de Mol ooit. Drie compleet verschillende seizoenen naar mijn mening.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2021, 22:28:34 »
Ik merk de 'molmoeheid' bij mezelf ook wel hoor. Het blijft een leuk programma om te volgen, maar ik ben wel minder gehyped dan normaal. Omdat de vorige serie voor mijn gevoel nog maar net voorbij is, voelt het gewoon iets minder speciaal aan dan anders. Ikzelf had een jaartje pauze niet erg gevonden, maar als het wordt uitgezonden kijk ik natuurlijk wel.

Het zal vast ook enorm per persoon verschillen in hoeverre je tijd ertussen nodig hebt om het leuk te blijven vinden. Ikzelf raak sowieso al redelijk snel uitgekeken op dingen, niet dat dit het geval is bij widm, maar ik heb op zaterdag niet meer zo'n  'Yes, vanavond WIDM'- gevoel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2021, 23:19:01 »
Ik heb nu juist het idee dat ik er meer inzit, dan bij het jubileum seizoen. Voor mij hoort bij de start van een nieuw jaar widm op de buis. Een vertrouwd gevoel, zeker in  deze tijd.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2021, 11:29:43 »
Marije was vanochtend te gast bij Koffietijd om o.a. te praten over de haatreacties die ze krijgt op sociale media nu met haar deelname aan WIDM. Ze is zo dapper om openlijk met deze mensen het gesprek aan te gaan en het probleem van de vele haatreacties op sociale media de kaart te zetten ::ok:: Ook haar vader Andries kwam met een videoboodschap om te zeggen dat hij trots op haar was ::hug:: (Of ze de Mol is hebben Loretta en Pernille niet gevraagd.)

En Jan-Willem en Jeroen hadden afgelopen maandag nog Erik aan de lijn. Hier vanaf 2:50:00 ongeveer. Erik vertelt dat hij nog niet zeker was van zijn Molkeuze (en insinueert dat hij gespreid heeft), hij had al wel 'een bepaalde denkrichting' die hij had voortgezet vanaf aflevering 1.
En interessant, wanneer het over complotjes en theorieën gaat: 'Er werd me wel wat duidelijk in deze aflevering, iets waarvan ik wel geconstateerd had dat er iets niet klopte.' ::vergroot::
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2021, 11:59:17 »
Ik word er elke keer weer treurig van als ik lees dat kandidaten (ook onbekende kandidaten van De Mol) haatreacties krijgen op sociale media. :(

Heel fijn dat ze op een ouderwets forum als dit zo goed als nooit voorkomen. Dat is het voordeel van een fijne community met aardige mensen die elkaar (al dan niet alleen maar online) al jaren kennen. :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2021, 12:03:20 »
Heel fijn dat ze op een ouderwets forum als dit zo goed als nooit voorkomen.

Ik heb genoeg gelezen vorig seizoen hoor ::pinokkio::.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2021, 13:47:37 »
Daarom zeg ik ook "zo goed als" nooit. Ook hier worden weleens vervelende reacties geplaatst maar het mooie van de community is dat daar dan wat van gezegd wordt.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2021, 14:11:45 »
Ja, het is triestig. Ik kan werkelijk niet begrijpen wat er in je hoofd omgaat wanneer je besluit zulke beledigingen naar mensen die je niet kent te werpen ::ohno::

Ik ben heel blij met de goede sfeer op dit forum ::ok:: Zelfs wanneer je het niet eens bent met iemand, blijft de sfeer hier gewoon gemoedelijk en respectvol (en anders zeggen we er wat van.)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2021, 14:36:48 door Pač »
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2021, 14:10:10 »
Ik word er elke keer weer treurig van als ik lees dat kandidaten (ook onbekende kandidaten van De Mol) haatreacties krijgen op sociale media. :(

Heel fijn dat ze op een ouderwets forum als dit zo goed als nooit voorkomen. Dat is het voordeel van een fijne community met aardige mensen die elkaar (al dan niet alleen maar online) al jaren kennen. :)
Ik herinner me dat het hier in het begin ook hard aantoe ging maar er is op een bepaald moment hard ingegrepen, en vanaf dat moment is het niet meer hatelijk geworden naar kandidaten toe.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2021, 20:53:22 »
Ach, wat naar die reacties.
Tof hoe Marije ermee omgaat en sommige reageerders wat beter laat nadenken voor ze iets doen, maar wat triest. Dat moet haar ook veel tijd kosten.

Ik ben ook blij dat je hier normaal kan discussiëren. Het gebeurt dat je het niet altijd met elkaar eens bent (ahum, ik kan ook weleens eigenwijs zijn ::), maar zolang je je realiseert dat er een medemens achter het andere scherm zit, lijkt mij dat er weinig aan de hand is. Dat laatste lijken de reageerders op Marije te vergeten.  :\'(
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #54 Gepost op: 18-01-2021, 18:10:17 »
Naar aanleiding van dit persbericht van Czech Tourism, hebben inmiddels al verscheidene bekende Tsjechische media over Wie is de Mol bericht:

https://magazin.aktualne.cz/nizozemsky-stab-natacel-vloni-v-cesku-v-prisnem-utajeni-obli/r~19adadd84ffd11eb9d74ac1f6b220ee8/
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/nizozemci-v-utajeni-hledali-v-cechach-mezi-sebou-krysu-ted-to-sleduji-tri-miliony-lidi-40347202

Er staat weinig nieuws in, maar wel leuk om te lezen, wat met Google translate ook makkelijk te doen is.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #55 Gepost op: 18-01-2021, 19:09:14 »
Metro: WIDM-Marije Knevel bestrijdt haters met humor en hartjes: ‘Oh sorry, zeggen ze dan’

Hierdoor hoop je eigenlijk dat Marije straks in de finale staat en wint... of de Mol is.
En dat ze dan al die mensen uitlacht met een jokerlach. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2021, 22:03:42 »
Ik kan werkelijk niet begrijpen wat er in je hoofd omgaat wanneer je besluit zulke beledigingen naar mensen die je niet kent te werpen ::ohno::
Ik heb daar wel een theorietje over. Ik denk dat sociale media, en twitter in het bijzonder, zo zijn ontworpen dat dat soort berichtjes aandacht genereren, want ons brein reageert sterker op negatieve informatie dan op positieven en door dat wat sneller naar boven te laten drijven, kan een platform meer advertenties verkopen.

Het punt dat mensen elkaar niet kennen is waarschijnlijk exact het probleem. Als je hier iets gemeens zegt, heb je reputatieschade bij medefans. Op twitter krijg je er juist aandacht voor (en anders is de schijn van aandacht al voldoende). Een beetje het idee "negatieve publiciteit is ook publiciteit".

Ik weet dat het niet echt on-topic is, maar wou het toch even kwijt. De meeste mensen zijn eigenlijk heel lief, maar er zijn groepsdynamieken en feedbackloops die slecht gedrag in ons naar boven kunnen halen. Zéker als slecht gedrag wordt beloond (met, bijvoorbeeld, aandacht). Hier gebeurt dat niet, omdat hier uitgebreid aandacht is voor al het goede :)

Anders gezegd, het probleem ligt (wat mij betreft) echt bij die platforms.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #58 Gepost op: 20-01-2021, 10:39:09 »
Florentijn in de Stentor o.a. over WIDM:

https://www.destentor.nl/show/florentijn-hofman-mijn-kinderen-das-dit-zij-en-mini-wisten-niet-dat-ik-meedeed-aan-wie-is-de-mol~ad18d79e/

Nu ik dit gelezen heb, vind ik het extra jammer dat hij eruit ligt. Blijkbaar kende hij WIDM niet heel diep, maar hij had er wel een gevoel voor hoe je door af en toe iets raars te doen jezelf goed verdacht kunt maken.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #59 Gepost op: 20-01-2021, 10:43:52 »
Ja, je moet de podcast zeker ook luisteren, daar vertelt ie veel over de strategie die hij had.

Leuk artikel! Ik heb meteen even de Selfie Panda opgezocht:



 ::rofl::