Auteur Topic: Totaal nutteloze hints  (gelezen 13963 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Totaal nutteloze hints
« Gepost op: 12-12-2020, 19:40:06 »
Een favoriet onder velen: de totaal nutteloze hints! Bedenk hier je eigen grappige niet serieuze hints die de forummers geen steek verder aan brengen in hun zoektocht naar de mol ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2020, 11:03:31 »
Rocky draagt in haar introductievideo een shirt met daarop onder meer het Oog van Horus, in het Engels Eye of Horus. Dit wijst erop dat zij óf een oud-kandidaat de Mol is. Wie is de Mol? 'I' (Engels voor 'ik') of Horace  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-12-2020, 11:08:13 door Molzkovicz »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2021, 11:40:31 »
De kans is groot dat de meeste mensen vanavond de aflevering alleen gaan kijken. Ik ga hem in ieder geval wel in mijn eentje kijken! Weet je wie ook wat met eendjes heeft? Florentijn Hofman. Dat is dus 100% zeker de mol!
Så hva gjør vi nå?

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2021, 15:03:46 »
Erik de Zwart heeft de grootste bril op van alle deelnemers.
En wie is het meest slechtziend van allemaal?
Juist, de Mol!

Dus Erik is de Mol  ::zwaai::

Online IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2021, 17:24:17 »
Het origineel van dit programma, De Mol (Vlaanderen), wordt uitgezonden op VIER. Dat is een zender van SBS Belgium, en het hele SBS-concern is tegenwoordig van Talpa van John de Mol. Het is een hint! Ik weet alleen niet naar wie...

Overigens staat de S in SBS voor Scandinavian, dus Stine is de mol, en Claes ook.

Trust Nobuddy!
È stata opera della TALPA!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2021, 19:11:22 »
Het origineel van dit programma, De Mol (Vlaanderen), wordt uitgezonden op VIER. Dat is een zender van SBS Belgium, en het hele SBS-concern is tegenwoordig van Talpa van John de Mol. Het is een hint! Ik weet alleen niet naar wie...

Overigens staat de S in SBS voor Scandinavian, dus Stine is de mol, en Claes ook.

Trust Nobuddy!

Florentijn heeft er ook eendje in Scandinavië staan! Alle lijntje gaan naar hem. Kan niet anders, Hofman is de mol.
Så hva gjør vi nå?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2021, 23:25:20 »
Moltainbiken is een anagram van Ik ben Mol Tina.

Tina komt terug.

Online IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2021, 00:06:09 »
Tina komt terug.
Tina zei in het molboekje van het jubileumseizoen al dat ze een vaste aanstelling wou, dus misschien is het haar gelukt.
È stata opera della TALPA!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2021, 00:25:31 »
 
Moltainbiken is een anagram van Ik ben Mol Tina.

Tina komt terug.
::rofl:: ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2021, 07:55:16 »
Joshua Nolet is zanger van de Haarlemse band Chef'Special. In zijn liedje Amigo geeft hij al verschillende hints weg.

You don't know me I don't know who you are
But i know that you live with me under these stars
Precies, de mol is niet al te bekend,
Charlotte Nijs die Viral ging door een president die een deur in haar gezicht smeet valt af. Hij leeft wel met ons onder de sterren. Dus Renee Fokker is de mol ook niet met de minste volgers op instagram. Gaan we verder met het nummer.

Oh i don't know you you don't know who we are
But i'm on your team you can throw me the ball

Hier zingt Noletterlijk (sorry) dat hij niet weet wie de mol is, maar wel in zijn team zit. Mensen pas op, Joshua is een echte hulpmol a la Jochem van Gelder. Lakshmi is bekend geworden door De Slimste Mens en wie schakelde zij in haar eerste aflevering uit? Jochem van Gelder! Zij kan dus de mol ook niet zijn.

You move in ways and play rules i don't know
Dit slaat natuurlijk op Rocky die vroeger freestylevoetbalster was. Joshua speelt straatvoetbal en dat heeft weer andere regels dan Freestylevoetbal. Dit zorgt ervoor dat we Rocky ook kunnen afstrepen.

Oh they're strange that's okay i'ma fast learner so let's go

Fast learner? Remco Veldhuis werd 2de in de wintereditie van de slimste mens in 2014/2015. Ook niet de mol al zou vanaf huis mollen beter zijn in deze pandemie.

I'm gonna follow if you take the lead, strangers are strangers until they meet

Het eerste duo wat Joshua vormde was met Erik de Zwart. Hij zegt hier de mol te volgen, dat is iets wat Joshua echt niet deed. Hij wilde er zelfs vandoor op de moltainbike.

You got your dance got your move got your drum
It ain't nothing like mine son but it do sound like fun
Feestjes zijn natuurlijk fun. Dat wijst op het Feestaardvarken wat in Arnhem ligt ter ere van het 100-jarige jubileum van Burgers' Zoo.

De brug slaat op Splinter Chabot:
Oh come wake me, oh come wake me up
Oh come wake me, oh com wake me up
Oh come wake me, I know it's out there,
Oh come wake me up, slowly getting louder,
Oh come wake me, middle of nowhere, oh let's go there

Wie wilt er nou Politicologie studeren? Ik zou ook inslaap vallen Joshua!

Wie hebben we dan nog niet gehad? Marije Knevel! Toevallig? Nee.

Zoals altijd verwijzen de afleveringstitels naar de mol. De afleveringstitel van deze aflevering was Amigo. De kleur van Amigo is opvallend rood. Er is maar 1 kandidate met rood haar en dat is Marije Knevel. Thanks Joshua voor het aanwijzen van de mol.
Så hva gjør vi nå?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2021, 10:09:08 »
Dit seizoen is duidelijk aan mij opgehangen! In het China-seizoen al een kaartje met mijn naam dus ditmaal zijn ze helemaal voor mij gegaan qua kandidaten. Slechts 1 kandidaat is niet aan mij te linken. Die is dus de mol!

Ik ben Erik en mijn zus heet Charlotte. Erik de Zwart en Charlotte Nijs zijn dus niet de mol. In de tweede en derde klas van de lagere school zat ik in de klas bij juffrouw Lakshmi Tewari. Een van mijn vriendjes was Remco, terwijl ook bij mij in de klas een meisje met de naam Sasha... Fokker zat. Lakshmi, Remco Veldhuis (zo is na zijn exit in aflevering 1 al gebleken) en Renee Fokker zijn dus ook niet de mol. Ik ben opgegroeid in Den Haag, net als Splinter Chabot. Die is dus ook niet de mol. In mijn vensterbank staan een paar badeendjes. Florentijn Hofman is dus ook niet de mol. Als kind keek ik vaak naar de EO. Andries Knevel is een van de grote presentatoren van de EO. Marije Knevel is dus de mol niet. Als ik ergens in een restaurant kom mag ik graag de chefs special nemen. Joshua Nolet is dus ook niet de mol! Dit houdt dus in dat Rocky Hehakaija de mol wel moet zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Online IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2021, 21:24:27 »
Ik denk dat Robèrt de mol is, hij heeft het deeg van Sabine gejat. (Al die verwijzingen naar geluk en wijsheid kunnen ook geen toeval zijn.)
È stata opera della TALPA!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2021, 16:12:56 »
Dit seizoen is duidelijk aan mij opgehangen! In het China-seizoen al een kaartje met mijn naam dus ditmaal zijn ze helemaal voor mij gegaan qua kandidaten. Slechts 1 kandidaat is niet aan mij te linken. Die is dus de mol!

Ik ben Erik en mijn zus heet Charlotte. Erik de Zwart en Charlotte Nijs zijn dus niet de mol. In de tweede en derde klas van de lagere school zat ik in de klas bij juffrouw Lakshmi Tewari. Een van mijn vriendjes was Remco, terwijl ook bij mij in de klas een meisje met de naam Sasha... Fokker zat. Lakshmi, Remco Veldhuis (zo is na zijn exit in aflevering 1 al gebleken) en Renee Fokker zijn dus ook niet de mol. Ik ben opgegroeid in Den Haag, net als Splinter Chabot. Die is dus ook niet de mol. In mijn vensterbank staan een paar badeendjes. Florentijn Hofman is dus ook niet de mol. Als kind keek ik vaak naar de EO. Andries Knevel is een van de grote presentatoren van de EO. Marije Knevel is dus de mol niet. Als ik ergens in een restaurant kom mag ik graag de chefs special nemen. Joshua Nolet is dus ook niet de mol! Dit houdt dus in dat Rocky Hehakaija de mol wel moet zijn!
Jij hebt niks met voetbal zeker :-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2021, 16:18:55 »
Jij hebt niks met voetbal zeker :-)
Niks met straatvoetbal...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2021, 19:54:13 »
Florentijn heeft een gele eend en een rode octopus gemaakt. Rood met geel gemengd is groen. Florentijn is de mol!
En voor wie niet overtuigd is: de vos die hij gemaakt heeft staat voor sluw.. Do I have to say more?

Offline MoosisdeMol

  • Forumlid
  • Ik ben de Mol!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2021, 14:05:37 »
Tijdens opdracht 3 moesten ze Mountainbiken, en dat is een sport. Rocky is een straatvoetbalster, en dat is ook een sport!

Dit was dus al een sterke hint, maar ik heb er nog een.
Joshua maakte in het begin van opdracht 2 een koprol, en als je de tweede letter van koprol neemt, heb je een O. De tweede letter van Joshua, is een O, en de tweede letter van Mol is... Jazeker, een O! Toeval? Ik denk het niet!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2021, 17:05:41 »
Joshua maakte in het begin van opdracht 2 een koprol, en als je de tweede letter van koprol neemt, heb je een O. De tweede letter van Joshua, is een O, en de tweede letter van Mol is... Jazeker, een O! Toeval? Ik denk het niet!
Nee, want de tweede letter van toeval is.... Juist ja. Case closed.

Offline MoosisdeMol

  • Forumlid
  • Ik ben de Mol!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2021, 18:08:29 »
Nee, want de tweede letter van toeval is.... Juist ja. Case closed.

Hahaha, das waar ::rofl:: ::rofl::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2021, 09:57:00 »
Totaal nutteloze hint en een ongelooflijke spoiler:

De eerste opdracht van aflevering 3 met de vragen. Charlotte en Renee hadden erg veel geluk. Iedereen weet natuurlijk wat de juiste rekensom was:
- de onderkant van de dobbelsteen had een 3,
- de grote wijzer van het horloge stond op 12,
- de bovenste kaart van het kaartspel was duidelijk een 5 en
- de letter die ontbrak in het alfabet was natuurlijk niet de O, maar de i. Een i zonder puntje is een 1.

3+12=13
13+5=19
19+1=21

Klopt als een bus, als je kan rekenen heb je geen wiskunde nodig. Charlotte had het geluk dat als je de aanwijzingen anders interpreteert je ook op 21 uitkomt.

Joshua had erg veel mazzel dat hij van twee willekeurige kaarten met de spelregels van een spelletje ook op 21 uit komt, of werd hij geholpen?

De hint was dat de oplossing (van wie is de mol) de gemene deler was van de hints.
Wie waren de delers, dat waren de kayakers. Zij deelden hun informatie. En wie van de kayakers trok er een heel gemene blik toen Joshua voor de tweede keer een fout antwoord gaf?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Verder is het verschillende mensen opgevallen dat de kandidaten wel erg vaak van kleding wisselen en dat er een opdracht ontbrak. Na het zien van het extra beeldmateriaal 18+ heb ik het antwoord:
In de reguliere uitzending zegt Lakshmi heel onschuldig dat ze niet wist dat boer + aas in 21-en 21 was. Uit het extra beeld materiaal 18+ zie je dat ze vlak daarna een kaartsetje uit haar tas pakt en vervolgens hoor je de stem van Lakshmi "Wie wil er met mij een spelletje strippoker spelen?". Dat was niet aan dovemansoren gericht. Met als gevolg dat de kandidaten in plaats van opdracht 2 moesten gaan winkelen en de eigenlijke opdracht 3 in de nacht in het donker in de grotten moest plaats vinden. Bij daglicht had die opdracht er totaal anders uitgezien....
Niemand trekt voor zijn lol natuurlijk een roze tuinpak aan of zomaar een rare muts op. Er was kennelijk niet veel keus meer in de winkels in Tsjechie.
Ondanks deze gehaaide actie van Lakshmi is ze niet de naakte molrat van dit seizoen, dat staat al in de spoilertag.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2021, 10:00:17 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #19 Gepost op: 23-01-2021, 13:07:55 »
Charlotte haar familienaam is Nijs. Dit lijkt op Nys, wat de familienaam is van de superbekende Belgische ex-velrijder Sven (Nys). Een andere bekende veldrijder is Mathieu van der Poel. Mathieu is dan weer een Nederlander en laat nu het zo toevallig zijn dat Wie is de mol? een Nederlands programma is. Verder heet de vader van Mathieu Adrie met de voornaam. Hierin zien we natuurlijk A3. Het laptopscherm waarop iedereen de test invult heeft meer weg van een halve A3, waarvoor de term A4 wel eens gebruikt wordt. De helft van de kandidaten die de test invult is dus de mol.

Een splinter kan je krijgen als je hout vastpakt. Splinter is ook een kandidaat die in een opdracht een duo vormde met Charlotte. Charlotte is journalist voor HART van Nederland. Hout is ook meestal HARD. Charlotte is de mol.

Renée Fokker. Een fokker is iemand die dieren kweekt. Mensen die groen stemmen zijn hier heel hard op tegen. De kleur van deze website is vrij groen. Heinz is moderator op deze website. Heinz is de mol.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2021, 14:45:19 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »