Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97252 keer)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #240 Gepost op: 14-02-2021, 01:01:39 »
Vanuit de Splintertunnel ben ik even naar de ingang gekropen voor wat frisse lucht, en na deze aflevering ziet de Charlotte-tunnel er eigenlijk wel aantrekkelijk uit. Want jeetje, wat ging er veel mis hier.

Wat al gezegd werd is het verkeerde nummer bij de kledingopdracht. Verder loopt ze een beetje van her naar der en eigenlijk snap ik daar niets van. In de mijn heb je, denk ik, meer mensen nodig. De kledinghijsers kunnen niets zonder nummers vanuit de mijn, terwijl de mijnwerkers geen feedback nodig hebben van de mensen bij de kleding. "Ja, we hebben meer nummers nodig", dat lijkt me vrij standaard. Dus ik weet niet precies wat het nut is van Charlotte's beweging naar binnen. Ze is in de mijn meer nodig, binnen is maar 1 porto voor 3 mensen inclusief Charlotte, en als het proces in de mijn trager gaat is er met die porto vrij weinig te doen. Het zou controle van Splinter/Renee kunnen zijn; maar waarom begin je dan niet gewoon in één groep met hen?

Bij de tweede opdracht staat ze centraal, bij de woorden. Hier is denk ik om mee te beginnen al het meeste te mollen. Enige van haar suggesties zijn uh... bijzonder. Verder hamert ze echt enorm op het woord "maar". Dit kan geen van de 3 anderen vinden in het veld. Als Mol-Charlotte weet dat dit woord niet in het veld te vinden is, is het best een slimme actie om hier 3 mensen op af te sturen - het is een woord wat zeer gemakkelijk voor zou kunnen komen en je verpest een aantal minuten op een al korte opdracht die al over de helft is. Bovendien klopt er gewoon geen hout van de zinnen (al is Splinter daar ook verantwoordelijk en houd ik hem zeker daarom nog hoog op mijn verdachtenlijstje), maar goed: Charlotte en Splinter hebben veel, véél meer schuld aan alle niet-kloppende zinnen dan de dames die in het veld waren. Tot slot heet de aflevering "aanwijzing" en krijgen we een meerdere seconden, totaal overbodig shot van Charlotte met het kistje "mol" in haar handen. Is wel erg "on the nose", maar met zo'n titel kan ik het nog wel zien gebeuren :P

Tot slot de muziekopdracht. Daar kan ik niemand heel veel slechts aanrekenen, behalve Renee en Marije die mee "zingen", waarvan ik Renee totaal niet verdenk en Marije, uh, ook niet. Charlotte lijkt hier prima mee te doen, bijvoorbeeld met Kleine Jongen en zelf wist ik ook Don't Stop me Now door haar. Dus ja, dat zit mij wel in de weg. Wel wijst ze vrij letterlijk haarzelf aan bij de karaoke (al doet Rocky dit ook)

Dus ja, deze aflevering heeft mij flink overhoop gegooid. Mijn gut feeling zegt nog altijd Splinter, logisch nadenken voor zover dat gaat om 1u 's nachts zegt Charlotte. Ik kijk uit naar wat jullie zoal denken  :D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #241 Gepost op: 14-02-2021, 01:10:08 »
Mooi verhaal! Veel mols aan Charlotte ja, in deze aflevering. Ik moet het allemaal nog terugzien ook, maar als Mol wil je natuurlijk wel "Don't stop me now" goed uitbeelden! ;)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #242 Gepost op: 14-02-2021, 01:12:32 »
Dat is zeker waar!  ;D

En het is gewoon een heerlijk meedansnummer (meedans nummer? mol kandidaat?)

Toch zijn er zaken die me wel wat in de weg zitten zoals de escape room (waarom zou je hier het goede antwoord willen geven, zeker als je het niet eens op de goede manier uit kunt leggen) en het feit dat ze soms bijna te duidelijk lijkt te mollen. Maar goed... nog een week om daar goed over na te denken!

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #243 Gepost op: 14-02-2021, 02:06:34 »
ze kwam wel los deze aflevering  ::rofl::


JAAA!!  ::bravo::  Voor de streken van Charlotte!
Als ze de Mol is gaat ze gelukkig niet fletsjes de boeken in. Ze heeft in mijn ogen nog wel iets onechts, bijvoorbeeld de verbaasde blikken als Rick de groep toespreek. Bij de uitleg van een opdracht zit iedereen te knikken, maar Charlotte trekt een verbaasd gezicht. Dat doet ze ook als hij het resultaat bekend maakt. Altijd verbaasd...  ::oink::

Door de montage moeten we nu geloven dat ze het niet is omdat Marije er uit ligt. Dat werd al voorbereid in aflevering 6. Maar zo’n weggever is in deze fase niet logisch. Lijkt mij een dwaalspoor. Hardnekkige tunnelvisie  ::rofl:: ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #244 Gepost op: 14-02-2021, 09:08:40 »
Roept ze nou 1191, ipv 1199 bij de eerste opdracht?

Het was 1 van de eerste codes, die ik hoorde.
Ja. Maar als zij het wel goed had geroepen dan had Renée het wel verkeerd verstaan. Er werd volgens mij ook een code wél juist doorgegeven, maar onjuist verwerkt door Splinter.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #245 Gepost op: 14-02-2021, 10:09:44 »
Ik zit ook nog comfortabel in deze tunnel....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #246 Gepost op: 14-02-2021, 10:36:48 »
Hoewel Splinter het ook nog zou kunnen zijn zie ik ook geen redenen om hier te vertrekken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #247 Gepost op: 14-02-2021, 10:38:12 »
Ze was wel lekker vet aan het mollen ja. Of nepmollen misschien?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #248 Gepost op: 14-02-2021, 16:46:52 »
Vlak voor ze teruggaat naar de hangar ziet Charlotte in het veld kisten liggen en kan maken: 'Renée is de meest fanatieke mol uit 21'. ::rofl:: Een lange kloppende zin, daar moet ze tenminste 8 kisten voor zien vanuit het punt waar ze staat. Bizar.

EDIT: Zoals we weten is Charlotte om en nabij de 1.30m, of 2 turven hoog. 50 kisten lagen zo verspreid dat ze met de jeep van heinde en ver moesten worden opgehaald. Zij ziet er in een oogopslag gewoon al bijna 10. Of laten ze kandidaten ook al gescripte dingen zeggen tijdens een opdracht?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 17:13:57 door Molest »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #249 Gepost op: 14-02-2021, 17:35:09 »
1 turf is 38 cm. 2 turven dus 76 cm.


Vorige week was ze nog 1.30 meter. Kortom: ze krimpt.


Maar ze groeit voor mij als kandidaat. En misschien wel een beetje als mol.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #250 Gepost op: 14-02-2021, 17:36:05 »
1 turf is 38 cm. 2 turven dus 76 cm.


Vorige week was ze nog 1.30 meter. Kortom: ze krimpt.


 ::rofl::
Woosie down?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #251 Gepost op: 14-02-2021, 18:29:02 »
1 turf is 38 cm. 2 turven dus 76 cm.


Vorige week was ze nog 1.30 meter. Kortom: ze krimpt.
::rofl::
Misschien beeldde ze daarom 'Kleine Jongen' ook zo goed uit? Haar André Hazes was perfect!
En nog eentje die ze héél goed deed: 'Ze kwam binnen zonder kloppen'.
Maar als ik goed kijk, doet ze volgens mij:
'Ze klopte zonder binnen te komen'. ::vergroot::
(Het gaat beginnen! zegt Splinter net daarvoor nog. ;D)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #252 Gepost op: 14-02-2021, 19:40:40 »
::rofl::
En nog eentje die ze héél goed deed: 'Ze kwam binnen zonder kloppen'.
Er werd geklopt bij de kamers maar er kwam niemand binnen...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #253 Gepost op: 14-02-2021, 20:01:01 »
Net ook in het opdracht topic geplaatst. Als ze bezig zijn met de eerste zin, zegt Charlotte:

'Dan moeten we nog een keer mol. Ik heb nog een keer mol gezien in het veld'.

Dit lijkt op voorkennis. Alsof Charlotte weet dat er 2 kistjes met 'mol' in het spel zijn. Het vreemde is alleen dat op dat moment nog geen enkel kistje met 'mol' binnen is.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 21:48:36 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #254 Gepost op: 14-02-2021, 22:44:03 »
Het hoeft geen hint te zijn maar viel wel op.
Charlotte draagt bij de opdracht aanwijzingen ineens een groen kettinkje. Ze draagt wel meer kettingen maar deze heb ik nog niet gezien. Tijdens het studeren voor de test heeft ze ineens meerdere kettingen en tijdens het maken van de test en tijdens de executie zijn deze weer weg.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #255 Gepost op: 15-02-2021, 00:01:18 »
Ik vind dat zij een geacteerde frons op haar gezicht heeft bij de executie. (Zie bovenste foto) Zij probeert de indruk te geven dat zij de test zooooo moeilijk vindt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #256 Gepost op: 15-02-2021, 06:37:26 »
Lastig hoor. Ik zit al lange tijd op Splinter met Charlotte nipt er achteraan. Waarom wel staat hier al ruim te lezen denk ik. En de laatste aflevering leek het bijna in neon letters aangegeven (wat ook juist verdacht kan zijn van de regie)

Waarom niet. Snel afgeschoten worden ballerina opdracht, eigenlijk door Splinter die in de porto schreeuwt. Denk dat de mol niet bij de verkenners zou zitten (er ligt toch nog geen geld, dat komt pas in de tweede ronde?) of anders in elk geval de porto steeds uitgezet had om niet snel uit het spel te liggen. Tegenover de mol die wel in de porto zou schreeuwen in de hoop dat iemand snel uit het spel geschoten wordt.

De escape hotelkamer. Ze kwam samen met Renée wel op een hele aparte manier uit de kamer. Maar stuurde wel meteen richting getallen, ze komen er uit en als eerste. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat de mol er als eerste uit zou komen om 2 x 2 jokers in het spel te brengen.  Ze weten niet of een ander stel al bij de tweede of derde hint het codewoord raadt waardoor Charlotte als mol voor niets 500 euro had verdiend. En de mol zou het zichzelf toch niet zo moeilijk maken maar minstens de boer en de aas uit het kaartspel halen? Ook hier tegenover Splinter die precies de vraag voorde blackjack hint en de laatste vraag liegt plus zelf 'mol' intypt.

De vlot opdracht doet ze prima. Brengt de lucifers mee, heeft het kleine slotje snel open, vaart handig met fakkel en al naar bestemming maar trekt dan ineens vol de aandacht door Joshua en Marije te controleren, wat twijfel te zaaien die bovendien onterecht blijkt. Waarom zou een mol in zo'n geslaagde opdracht zoveel aandacht willen? Een kandidaat wil wel controleren of wellicht zelfs nepmollen.

Doet de foto opdracht samen met Marije prima. Iets meer twijfel zaaien en meer foto's omdraaien was makkelijk gelukt, Marije leek het niet veel te interesseren of er extra foto's werden omgedraaid.

Heeft geen enkele invloed in halte opdracht denk ik.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2021, 12:26:19 »
Snel afgeschoten worden ballerina opdracht, eigenlijk door Splinter die in de porto schreeuwt. Denk dat de mol niet bij de verkenners zou zitten (er ligt toch nog geen geld, dat komt pas in de tweede ronde?) of anders in elk geval de porto steeds uitgezet had om niet snel uit het spel te liggen. Tegenover de mol die wel in de porto zou schreeuwen in de hoop dat iemand snel uit het spel geschoten wordt.
We zien niet hoe de verdeling gaat. Het is 1 van de slechts 3 (!) opdrachten tot nu toe waarin Charlotte in een slechte molpositie zit. Niet uitgesloten dat ze geld uit de kistjes heeft verduisterd (al geloof ik daar niet in, maar zou kunnen). En Splinter die in de porto schreeuwt kan net zo goed een verdachte montage zijn. Mee eens: verre van de sterkste opdracht van Charlotte. Maar ook niet een om haar uit te sluiten.
De escape hotelkamer. Ze kwam samen met Renée wel op een hele aparte manier uit de kamer. Maar stuurde wel meteen richting getallen, ze komen er uit en als eerste. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat de mol er als eerste uit zou komen om 2 x 2 jokers in het spel te brengen.  Ze weten niet of een ander stel al bij de tweede of derde hint het codewoord raadt waardoor Charlotte als mol voor niets 500 euro had verdiend. En de mol zou het zichzelf toch niet zo moeilijk maken maar minstens de boer en de aas uit het kaartspel halen?
Het vet gedrukte licht ik er uit, want het is onjuist. De Mol kon aan het scherm zien dat alle kandidaten invulden t/m vraag 5. Dus er was nog niemand ontsnapt. Voor je overige twijfels, misschien helpt de verklaring in deze link.
De vlot opdracht doet ze prima. Brengt de lucifers mee, heeft het kleine slotje snel open, vaart handig met fakkel en al naar bestemming maar trekt dan ineens vol de aandacht door Joshua en Marije te controleren, wat twijfel te zaaien die bovendien onterecht blijkt. Waarom zou een mol in zo'n geslaagde opdracht zoveel aandacht willen? Een kandidaat wil wel controleren of wellicht zelfs nepmollen.
Ze kreeg hier weinig ruimte tot mollen van de groep. Moest lucifers halen van Renée, en de fakkel brengen naar Marije, haar grootste verdenker. Charlotte was wel de enige die nog iets probeerde in die opdracht, via tijdrekken en iets wat op een wanhoopspoging lijkt.
Doet de foto opdracht samen met Marije prima. Iets meer twijfel zaaien en meer foto's omdraaien was makkelijk gelukt, Marije leek het niet veel te interesseren of er extra foto's werden omgedraaid.
Brute pech dat ze met Marije, haar grootste verdenker, aan de bordjes kwam te staan. Opvallend dat ze twijfelde aan het geldbakje (bord 1), dat duidelijk alleen op Splinter kon slaan. Verder de hele opdracht onder curatele van Marije, die haar af en toe uit de tent leek te lokken ('dat bordje kost toch niets'). Maar daar trapte Charlotte niet in. Ze stribbelt kandidaats tegen dat het 50 euro kost, maar het bordje wordt wel omgedraaid.
Heeft geen enkele invloed in halte opdracht denk ik.
De verdachte haltes vermijden als je er niet durft te mollen, is verreweg het beste dat je als Mol kunt doen. Ze wil perse halte 4, geeft niet toe aan Marije die hem ook wil. Halte 5 en 6 wilde ze blijkbaar niet. Op halte 5 kon niet gemold worden want dat kwam uit, en op 6 kwam een kandidaat terecht die inmiddels zo opgefokt was dat ze zelf al ging mollen. Wat moest ze zelf met halte 4? M.i.: door de joker op halte 9 te verzwijgen maar alleen het mingeld te noemen, raakt die joker nog meer in trek zodra het uitkomt en verdwijnt het mingeld naar de achtergrond. 
Charlotte sloeg stijl achterover toen Marije bleef staan op halte 7 ::rofl::, en maakte Splinter verdacht op halte 8. Door tot het eind te blijven zitten hield ze zelf invloed op halte 9, daar moest iemand anders nog aan een meerderheid geholpen worden (zelf mocht ze er niet uitstappen). En ze bood zich aan om de laatste 750 euro op te halen op halte 10, die toch al vast stond. In mijn rangschikking staat Charlotte in deze opdracht bovenaan als mols.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 12:32:09 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2021, 12:28:40 »
(te weinig ruimte hierboven, dus een extra post van gemaakt:)

Het is bij Charlotte ook een afweging maken tussen hoeveel onwaarschijnlijkheid je kunt verdragen.
- niet op het goede spoor zitten, en toch op het goede antwoord (21) komen.
- 3 kandidaten bieden 5.000 euro.
versus:
- Marije spreidt het slechtst bij de test, en vliegt eruit.

Dit lijkt allemaal onwaarschijnlijk. Maar ik zie mensen zeggen dat het laatste onmogelijk is, en bij het eerste redeneren: 'toeval bestaat nu eenmaal in deze wereld'. Dat is meten met 2 maten. Als je denkt dat het eerste gewoon kan, waarom het laatste dan niet?
We weten dat Marije sinds vorige week sterk is gaan twijfelen, en weten we ook dat de montage sinds jaar en dag de verdenkingen manipuleert. Ik denk aan die van Rocky en misschien ook Splinter. En we weten dat de testvragen met nog maar zo weinig mensen in het spel veel overlap kunnen geven.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2021, 12:47:05 »

- Marije spreidt het slechtst bij de test, en vliegt eruit.

Dit lijkt allemaal onwaarschijnlijk. Maar ik zie mensen zeggen dat het laatste onmogelijk is, en bij het eerste redeneren: 'toeval bestaat nu eenmaal in deze wereld'. Dat is meten met 2 maten. Als je denkt dat het eerste gewoon kan, waarom het laatste dan niet?


Je brengt me aan het twijfelen.

Het is inderdaad wat kort door de bocht om alleen op basis van de veronderstelde test van Marije Charlotte af te schrijven als mol.
Als Marije uiteindelijk is gaan twijfelen en niet op Charlotte heeft getest, dan kies ik Charlotte boven Splinter.