Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97386 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #660 Gepost op: 1-03-2021, 12:16:33 »
Amusant, die hardnekkigheid waarmee de Charlotisten tegen beter weten aan het graven zijn in hun ingestorte tunnel. Echt, we krijgen zaterdag niet ineens de wederopstanding van Mol Charlotte. Dat zou de geloofwaardigheid van het programma zo zeer aantasten dat dit kijkcijfers in de toekomst zwaar zou aantasten, want dan gaan mensen afhaken.

Het spijt me voor de teleurstelling, maar dit seizoen was Renee gewoon de Mol en Rocky de terechte winnaar. Wat allemaal niets afdoet aan het feit dat Charlotte een fantastische kandidaat was!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #661 Gepost op: 1-03-2021, 12:20:25 »
Naar mijn idee, maakt het voor de punten in de app niet uit, wanneer Charlotte toch de mol blijkt te zijn. (Ga er niet van uit hoor  ;)
Immers, als Renee en Rocky toch niet de mol blijken te zijn, gaan alle punten, die je op hen hebt ingezet, sowieso eraf. Degenen die Charlotte verdachten, krijgen hun punten terug die ze hadden en winnen alsnog.
Zou wel een twist zijn, waar ik mee kan leven hoor. 
Juist spectaculair en onverwacht.  :)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 12:33:23 door Memmymol »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #662 Gepost op: 1-03-2021, 12:25:40 »
Jouw rekensom klopt niet.
Iedereen die alles op Charlotte heeft ingezet - en dat kan maximaal 25.600 zijn - heeft nu 0 punten en kan niets meer inzetten
Iedereen die alles op Renée of Rocky hebben ingezet hebben nu 51.200 punten.
Dus al zou je de laatste ronde niet mee laten tellen hebben de Renée en Charlotte verdenkers toch meer punten.
Daarnaast, wat heeft het voor zin om punten in te zetten, als je ze gegarandeerd tijdens de ontknoping toch verliest? Dat zou de ondergang van de app betekenen.
Dus nee, deze tunnel kunnen we echt definitief dichtmaken. (ik weet dat dat voor sommigen lastig is; we hebben hardnekkige tunnelaars dit seizoen).
Uh... Maar aan het einde tellen toch alleen de punten die je op de mol zet? Dus of je nu met 25600 of 51200 punten verliest, dat maakt niet uit. Dan wordt je winnaar in de app met 25600+ punten ipv 100.000+ punten. Klopt dat deze week inzetten dan voor niks is, maar dat kan niet anders...

Ik geef helemaal toe dat ik nog hartstikke in de ontkenningsfase zit. Ieder strohalmpje klamp ik me nog aan vast. Ik heb echt aflevering 10 nodig om mijn tunnel te sluiten :)

Amusant, die hardnekkigheid waarmee de Charlotisten tegen beter weten aan het graven zijn in hun ingestorte tunnel. Echt, we krijgen zaterdag niet ineens de wederopstanding van Mol Charlotte. Dat zou de geloofwaardigheid van het programma zo zeer aantasten dat dit kijkcijfers in de toekomst zwaar zou aantasten, want dan gaan mensen afhaken.

Het spijt me voor de teleurstelling, maar dit seizoen was Renee gewoon de Mol en Rocky de terechte winnaar. Wat allemaal niets afdoet aan het feit dat Charlotte een fantastische kandidaat was!
Charlotisten ::love::

Maar deze finale is al anders dan andere jaren. Sterker nog: het zou voor mij de beste twist ever zijn ipv een seizoen met een best matige mol... Ons als kijkers zou dan hetzelfde gevoel overkomen als de kandidaten wanneer ze (bij een goede mol) er ingetuind zijn. Ik zou zeker niet afhaken, maar het GE-WEL-DIG vinden.

Niettemin houd ik toch wel rekening mee dat het "gewoon" Renée of Rocky is en dat het een beetje saai afloopt, dit seizoen. Rocky is SUPERzeker van haar mol en ook de rare switch van Renée naar Rocky is gek (of Charlotte zou haar op andere gedachten moeten hebben gebracht hahaha).
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 12:44:54 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #663 Gepost op: 1-03-2021, 12:31:39 »
Dit schrsh heb ik gisteren al gemaakt, wilde hem niet plaatsen maar doe het toch. Ik zie hier een gezicht in.
Het is het moment dat Charlotte bij het aanbod van de mol is en niet op het aanbod ingaat.
Dat ze niet op een aanbod voor maar 250 euro ingaat, en daar later ook geen spijt over betuigd, snap ik sowieso van iemand die altijd maar getwijfeld heeft en op zoveel mollen heeft gezeten.

Wat ik eerst ook niet wilde plaatsen, maar ik doe het ook. :) Aan het einde van de podcast mogen we nog een keer die prachtige hahahaha horen van Charlotte. 3'29 voor het einde. Ik kan helaas geen linkje plaatsen.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #664 Gepost op: 1-03-2021, 12:33:27 »
Amusant, die hardnekkigheid waarmee de Charlotisten tegen beter weten aan het graven zijn in hun ingestorte tunnel. Echt, we krijgen zaterdag niet ineens de wederopstanding van Mol Charlotte. Dat zou de geloofwaardigheid van het programma zo zeer aantasten dat dit kijkcijfers in de toekomst zwaar zou aantasten, want dan gaan mensen afhaken.

Het spijt me voor de teleurstelling, maar dit seizoen was Renee gewoon de Mol en Rocky de terechte winnaar. Wat allemaal niets afdoet aan het feit dat Charlotte een fantastische kandidaat was!

Poppenkast voor, poppenkast na...  ;D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #665 Gepost op: 1-03-2021, 12:39:26 »
Dat zou de geloofwaardigheid van het programma zo zeer aantasten dat dit kijkcijfers in de toekomst zwaar zou aantasten, want dan gaan mensen afhaken.
Integendeel, dit zou volgens mij een twist zijn waar gesmuld van zal worden, zeker in combinatie met het thema van Jokertje Charlotte, dat de meeste kijkers nog nauwelijks opgevallen zal zijn. En bovendien een ontknoping waarbij niemand op de juiste Mol zit, kunnen we het nog mooier krijgen?

Ik geef toe, fanatieke app-spelers en rabiate tunnelaars zullen zeker teleurgesteld zijn, maar dat is slechts een klein percentage van de doelgroep en weegt niet op tegen de positieve buzz die dit teweeg zal brengen.

Per slot van rekening: Niets is wat het lijkt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #666 Gepost op: 1-03-2021, 12:43:33 »
Interessant! Weten jullie wanneer de ontknoping is of wordt opgenomen?

Als Charlotte de mol is moeten Rocky & Renée dan maanden later hun test "live" overnieuw maken en op Charlotte invullen om de winnaar te bepalen? Ook geen elegante oplossing. Ik hoop dat het dan iets anders is.

Volgens Rik is de ontknoping live......wellicht weten Rocky en Renée ook nog niets, tenzij één van beiden de mol is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #667 Gepost op: 1-03-2021, 12:52:35 »
Aan het einde van de podcast mogen we nog een keer die prachtige hahahaha horen van Charlotte. 3'29 voor het einde. Ik kan helaas geen linkje plaatsen.
Inmiddels ook gevonden waar die vandaan kwam. ;D Hij zat in deze extra beelden. Op 0'46.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #668 Gepost op: 1-03-2021, 12:59:43 »
Als Charlotte de mol is moeten Rocky & Renée dan maanden later hun test "live" overnieuw maken en op Charlotte invullen om de winnaar te bepalen?
Dat hoeft niet. Gewoon de kandidaat met de minste fouten (als je bijv antwoord moet geven op "zat de mol in het zweefvliegtuig" en je denkt JA omdat je op Rocky zit, geef je ook meteen een JA op Charlotte) en anders de snelste. Zo kan je dus wel een winnaar bepalen. Het komt zeker in de eerste afleveringen vaker voor dat niemand de mol verdenkt.

Wat wel gek is, dat Rocky en Renée dan maandenlang elkaar moeten verdenken en ze allebei bij hoog en laag zullen ontkennen de Mol te zijn? Dan zullen ze toch wel gaan denken, wat is hier aan de hand!? Is C dan toch de mol? Dat moeten ze dan alle drie maandenlang verborgen houden.  :-X Maar ja, dat ze kandidaat waren en hoe ver ze kwamen gold dat ook voor...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 13:32:11 door vanderMol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #669 Gepost op: 1-03-2021, 13:05:08 »
Amusant, die hardnekkigheid waarmee de Charlotisten tegen beter weten aan het graven zijn in hun ingestorte tunnel. Echt, we krijgen zaterdag niet ineens de wederopstanding van Mol Charlotte. Dat zou de geloofwaardigheid van het programma zo zeer aantasten dat dit kijkcijfers in de toekomst zwaar zou aantasten, want dan gaan mensen afhaken.

Ja eens, Charlotte zal niet opnieuw gaan verrijzen. En dat zeg ik als 'lastminute Charlotist'.  ::jaja::

Of Renée de mol is en Rocky de winnares, dat moeten we toch ook nog afwachten he.  ;)

Op naar de Rocky-tunnel.  ::rofl::
Renée zal inderdaad wel de mol zijn, dat is het meest logische scenario, maar mijn gevoel zegt Rocky, een derde instortende tunnel -na Splinter en Charlotte- kan ik ook nog wel aan.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #670 Gepost op: 1-03-2021, 13:06:24 »
En bovendien een ontknoping waarbij niemand op de juiste Mol zit, kunnen we het nog mooier krijgen?

Hoe waarschijnlijk acht jij het dat een wat oudere kandidaat (ik ben zelf even oud als Renee, dus ik mag haar best zo noemen), die slechthorend is en vaak wat warrig overkomt, de finale heeft bereikt en dan plotseling nog van Mol switcht?

Een Mol daarentegen kun je alles laten zeggen. Die kun je wekenlang Charlotte laten verdenken en dan in de finale ineens laten switchen omdat je een executie in aflevering 9 hebt bedacht.

Het spijt me heel erg voor de Charlotisten, maar hun Mol is uitgespeeld. Letterlijk en figuurlijk, want ik denk dat Charlotte echt de tijd van haar leven heeft gehad tijdens de opnames.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #671 Gepost op: 1-03-2021, 13:07:10 »
Wat wel gek is, dat Rocky en Renée dan maandenlang elkaar moeten verdenken en ze allebei bij hoog en laag zullen ontkennen de Mol te zijn?
Maar Renée en Rocky kan toch ook direct na de afloop verteld zijn hoe de vork in de steel zat? Dan hebben ze er even om kunnen lachen, en is het verder een kwestie van tegen iedereen je mond houden.
En er hoeft toch niet perse een winnaar uit geperst te worden? Als niemand de Mol verdacht, dan was het dat dit seizoen. Rick ziet het liever niet gebeuren, maar ja, helemaal te voorkomen is het niet.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #672 Gepost op: 1-03-2021, 13:07:13 »
Inmiddels ook gevonden waar die vandaan kwam. ;D Hij zat in deze extra beelden. Op 0'46.
Ja die extra beelden met de hele "Wie schrijft, die blijft" set-up, de tweede keer dat zij daar over begint. De eerste keer was in haar voorstelfilmpje, nu in haar dagboek weer. Ik vond het bij het verschijnen van het filmpje al opvallend dat zij dat nog eens herhaalt, zeker omdat zij zo'n zooitje van dat schrijven maakt.

Dit is natuurlijk een mooie aanwijzing dat de dagboekschijver in het spel blijft. Ik kan ook geen andere reden bedenken waarom ze dat in het dagboek nog eens zou herhalen, als zij echt het spel verlaten zou hebben.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #673 Gepost op: 1-03-2021, 13:17:59 »
Volgens Rik is de ontknoping live......wellicht weten Rocky en Renée ook nog niets, tenzij één van beiden de mol is.
Dankjewel. En eens met molecula ...dit zou het programma veel goed doen. Er mag wel wat meer pit in. Alleen Jan bracht de pijn in recente seizoenen. Voor de rest moesten we het van trollende kandidaten als Buddy hebben. Jokertje Charlotte die iedereen de moeder trolt en dan ook nog eens niet wordt verdacht ...ik ga helemaal stuk  ::rofl::

en nee, Tunnelgraver, ik heb me helemaal niet ingegraven. Ik weet alleen dat Renée het niet is. Team iedereen behalve Renée  ::helderziend::

Als kandidaat vind ik haar wel heel leuk, trouwens. En heel goed ook, maar een mol? Nee toch.


Wat wel gek is, dat Rocky en Renée dan maandenlang elkaar moeten verdenken en ze allebei bij hoog en laag zullen ontkennen de Mol te zijn? Dan zullen ze toch wel gaan denken, wat is hier aan de hand!?
::rofl:: de gedachte alleen al. Charlotte zat wel heel geniepig te kijken, trouwens.



Zit je er zo bij als je bijna zeker weet dat je van Rocky gaat verliezen? Ja, ik snap de twijfel van Charlotte-verdenkers heel goed. Dit voelt als een troll ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 13:23:15 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #674 Gepost op: 1-03-2021, 13:21:22 »
Charlotte zat wel heel geniepig te kijken, trouwens.
En hoe ze straalde, toen ze hoorde dat ze verliezend finalist was! Haar droom kwam uit! ::tandpastasmiley::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #675 Gepost op: 1-03-2021, 13:23:20 »
en nee, Tunnelgraver, ik heb me helemaal niet ingegraven. Ik weet alleen dat Renée het niet is. Team iedereen behalve Renée 

Ik stel voor dat jij Belgian Mol vergezelt als hij straks rondjes Rijn-Scheldekanaal gaat fietsen.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #676 Gepost op: 1-03-2021, 13:37:26 »
Maar de beredenering van er is geen winnaar klopt niet. In de test zitten waarschijnlijk ook vragen naar Rocky & Charlotte, of Charlotte en Renée.

Voorbeeld:
Zat de mol in het vliegtuig? (Ja: Rocky & Charlotte, Nee: Renée)
Is de mol ontsnapt uit de escape room? (Ja: Renée & Charlotte, Nee: Rocky)

Hierdoor moeten zowel Renée als Rocky vragen over Charlotte goed hebben. Waardoor er een winaar uit moet rollen.

Dat je dan niet wint met je hoofdverdachte is dan wel weer grappig.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #677 Gepost op: 1-03-2021, 13:43:27 »
Ik stel voor dat jij Belgian Mol vergezelt als hij straks rondjes Rijn-Scheldekanaal gaat fietsen.   ::rofl::
::rofl:: Ja, ik weet het, volgens Rämon zouden zelfs dommige speurders nu op Renée moeten zitten :o  ::rofl::

En hoe ze straalde, toen ze hoorde dat ze verliezend finalist was! Haar droom kwam uit! ::tandpastasmiley::
Jaaa ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #678 Gepost op: 1-03-2021, 13:47:20 »
Dat je dan niet wint met je hoofdverdachte is dan wel weer grappig.
Precies. Die "eis" van de productie dat er iemand op de juiste mol moet zitten is niet hard te maken. Tenzij er bij de finale ineens een andere regel is die zegt dat je de vraag "Wie is de mol?" goed moet hebben.

Charlotte is aangekondigd als niet zijnde de mol (en niet zijnde de winnaar). Ik kan er weinig andere kanten mee op dan dat ze inderdaad niet de mol is. Maar ik vind het nog steeds heel erg raar dat Charlotte een rood scherm krijgt in de voorlaatste aflevering, terwijl Renée ineens Rocky verdenkt. Waarom deze beslissing, last-minute dus blijkbaar ook nog, genomen is, is mij een raadsel. Het haalt alle spanning weg, tenzij Renée op het laatste moment het licht gezien heeft en de juiste mol te pakken heeft.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #679 Gepost op: 1-03-2021, 13:47:56 »
Ik denk dat bij toekomstige seizoenen het hardnekkige gedrag van molloten die blijven graven in een reeds ingestorte tunnel zal worden aangeduid als 'Charlotisme'. Ik zie in dit draadje enkele molloten die lijden aan een zeer ernstige vorm van deze aandoening.
 ;)


Het haalt alle spanning weg, tenzij Renée op het laatste moment het licht gezien heeft en de juiste mol te pakken heeft.

Stel dat dit zo was en dat Rocky inderdaad de Mol is en Renee dat op het nippertje toch nog in de gaten kreeg, dan was er toch geen noodzaak om Charlotte een rood scherm te geven? Dan had je toch gewoon de finale met drie gehad waarbij er twee foutief op Renee zaten en Renee zelf als enige goed op Mol Rocky?

Nee, ik denk dat men per se een wederzijdse verdenking wilde tussen winnaar en Mol. Voor ons molloten is dit niet zo spannend, want wij zijn er nu wel uit. Maar het programma wordt niet speciaal voor ons gemaakt, maar voor het casual publiek. En kennelijk denkt de productie dat daar een tweestrijd wel aanslaat.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 13:53:07 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!