Auteur Topic: [kandidaat] Florentijn Hofman  (gelezen 18172 keer)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2021, 13:07:50 »
Hij staat veel te hoog in de polls.
Hoewel ik het argument 'te hoog in de polls' zelf ook wel meeneem, is het eigenlijk een non-argument. Dat zou betekenen dat op het moment dat we hier enige consensus bereiken we per definitie fout zitten. Ook het verschil tussen 'de casual kijker' en 'de forummeraars' van vroeger is er denk ik niet meer zo. Iedereen die wel eens de mol kijkt krijgt van google op zn telefoon de headlines van het belangrijkste speurwerk wel mee..
Florentijn komt wmb niet het meest verdacht uit de montage, maar zit na enig nadenken wel op de molposities en doet wat de mol zou doen. Zou het zeker kunnen zijn.

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2021, 13:10:20 »
Titel van de opdracht: Symbolisch bedrag.
Opbrengst: €700.
Tattoo op Florentijn's arm: 007.

Is dit té makkelijk gedacht?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2021, 14:05:30 »
Titel van de opdracht: Symbolisch bedrag.
Opbrengst: €700.
Tattoo op Florentijn's arm: 007.

Is dit té makkelijk gedacht?
Ik denk dat hij zichzelf graag als 007-agent ziet, we zullen zien hoever hij komt. We weten niet of hij een Wie is de Mol fan is, maar ik denk dat hij wel eens een groot fan kan zijn en alle seizoenen heeft gezien. Dat is dan de reden dat iemand zoals hij mee wil doen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2021, 14:22:00 »
ik blijf het een rare actie vinden om voor het geld dat er niet was te kiezen in plaats van een joker

Dat vind ik absoluut verdacht! En voor nu een reden (voor mij) om hem serieus te nemen als mol-kandidaat.

Maar ik twijfel ook door de hoge poll-ranking. Ben het op zich eens met jokeJD dat dit eigenlijk een non-argument is, maar dat iedereen hem na afl. 2 op het spoor zou zijn (zonder dat er een mega-hint is die naar de mol leidt) komt naar mijn idee niet voor. Maar het kan natuurlijk wel.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2021, 15:41:35 »
Florentijn biecht over de rondleiding dat hij "zwaar het idee had" dat Joshua wel degelijk wist dat Florentijn hoorde wat hij zei "zogenaamd tegen de dames". Opnieuw een opmerkelijke verdachtmaking van een ander (en daarmee vrijpleiten van zichzelf als Mol) nadat hij in aflevering 1 al biechtte dat hij het idee had door een medekandidaat afgeschoten te zijn (terwijl hij wel door de schutter die hij beschoot werd afgeschoten). Opmerkelijk, want waaruit zou hij dit hebben kunnen opmaken?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2021, 15:45:36 »
Ik zat al bijna in een Florentijn-tunnel, maar hij kan de mol niet meer zijn doordat hij voor het geld (0 euro kiest) ipv de joker, terwijl zowel Rocky als Joshua weten dat Florentijn weet dat er geld was binnengebracht.

Want stel je bent Rocky of Joshua. En je ziet Florentijn voor het geld kiezen, terwijl je weet dat Florentijn zelf weet dat er geen geld te verdienen was. Dan weet je meteen dat hij geen kandidaat is, en dus de mol. Want welke kandidaat kiest er nou voor 0 euro boven een joker? Als Florentijn de mol was zou hij dit nooit zo weggegeven hebben, behalve als niemand wist dat hij wist dat de opdracht 0 euro had opgebracht, maar dat wist hij wel, hij heeft het Rocky zelfs zelf verteld.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2021, 16:24:46 »
Florentijn heeft niet vanaf het begin Joshua gehoord. Misschien waren er voor die tijd al wel opdrachten uitgevoerd die hij niet gezien heeft. Dat weet hij niet en hij kan dus nooit een joker winnen, maar misschien nog wel wat geld.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2021, 17:15:58 »
Ik zat al bijna in een Florentijn-tunnel, maar hij kan de mol niet meer zijn doordat hij voor het geld (0 euro kiest) ipv de joker, terwijl zowel Rocky als Joshua weten dat Florentijn weet dat er geld was binnengebracht.

Want stel je bent Rocky of Joshua. En je ziet Florentijn voor het geld kiezen, terwijl je weet dat Florentijn zelf weet dat er geen geld te verdienen was. Dan weet je meteen dat hij geen kandidaat is, en dus de mol. Want welke kandidaat kiest er nou voor 0 euro boven een joker? Als Florentijn de mol was zou hij dit nooit zo weggegeven hebben, behalve als niemand wist dat hij wist dat de opdracht 0 euro had opgebracht, maar dat wist hij wel, hij heeft het Rocky zelfs zelf verteld.

Ik kan deze redenering volgen. Als hij de mol is, neemt hij een risico. Maar ik weet niet of het voor Joshua, Rocky en Charlotte wel zo duidelijk is dat Florentijn wist dat er helemaal niks uitgevoerd. En daarnaast kan het zijn dat het drietal net zo verward zijn over de regels als wij in het opdrachttopic.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2021, 17:54:32 »
Florentijn heeft niet vanaf het begin Joshua gehoord. Misschien waren er voor die tijd al wel opdrachten uitgevoerd die hij niet gezien heeft. Dat weet hij niet en hij kan dus nooit een joker winnen, maar misschien nog wel wat geld.
Het gaat van begin af aan al mis, niks van wat Joshua roept komt door en Florentijn heeft Joshua's eerste teksten voor het shadowteam al gehoord, namelijk de inleiding dat er geheime opdrachten zijn en Florentijn niks mag horen. Dat vertelt Florentijn later gehoord te hebben.

Ik kan deze redenering volgen. Als hij de mol is, neemt hij een risico. Maar ik weet niet of het voor Joshua, Rocky en Charlotte wel zo duidelijk is dat Florentijn wist dat er helemaal niks uitgevoerd. En daarnaast kan het zijn dat het drietal net zo verward zijn over de regels als wij in het opdrachttopic.
Joshua weet dat sowieso, die kwam erachter dat hij de portofoons heeft omgewisseld. Rocky weet het ook, want Florentijn vertelde dat aan haar, daarom begon Rocky erover tegen Joshua. Nog een onmolse actie van Florentijn, om dat aan Rocky te vertellen. Als niemand het wist had hij wel voor het geld kunnen gaan en de held kunnen spelen met 0 euro, maar dat kon nu niet en daar om is alleen uit de rol van kandidaat uit te leggen.


Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2021, 18:33:55 »
Ik zat al bijna in een Florentijn-tunnel, maar hij kan de mol niet meer zijn doordat hij voor het geld (0 euro kiest) ipv de joker, terwijl zowel Rocky als Joshua weten dat Florentijn weet dat er geld was binnengebracht.

Want stel je bent Rocky of Joshua. En je ziet Florentijn voor het geld kiezen, terwijl je weet dat Florentijn zelf weet dat er geen geld te verdienen was. Dan weet je meteen dat hij geen kandidaat is, en dus de mol. Want welke kandidaat kiest er nou voor 0 euro boven een joker? Als Florentijn de mol was zou hij dit nooit zo weggegeven hebben, behalve als niemand wist dat hij wist dat de opdracht 0 euro had opgebracht, maar dat wist hij wel, hij heeft het Rocky zelfs zelf verteld.

Wat een heerlijk relaas, dit is de heerlijke mindfuck van widm! Ik probeer je samen te vatten: "Hij kan de mol niet zijn, want als kandidaat zou je dit nooit doen en daarom zou de mol dat nooit doen." ::rofl::

We staan voor de vraag: wat is geloofwaardiger: dat hij dit deed als kandidaat òf als de mol?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2021, 18:45:42 »
We staan voor de vraag: wat is geloofwaardiger: dat hij dit deed als kandidaat òf als de mol?

Of hij nou de mol is of niet: ik vind het moeilijk te verklaren. Het kan zijn dat hij iets doms doet (als mol of kandidaat), hij de regels niet goed begrijpt (of als mol: doet alsof hij ze niet goed begrijpt) of hij als mol de risico’s wel zag, maar hij inschatte dat voor de pot gaan hem alles bij elkaar optelde hem minder verdacht maakte.

Ik geloof niet dat hij dit als kandidaat deed om zichzelf verdachter te maken, want dit werkt alleen richting 3 kandidaten (Joshua, Rocky, Charlotte) en alleen als e genoeg lagen doordenken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2021, 20:06:16 »
Wat een heerlijk relaas, dit is de heerlijke mindfuck van widm! Ik probeer je samen te vatten: "Hij kan de mol niet zijn, want als kandidaat zou je dit nooit doen en daarom zou de mol dat nooit doen." ::rofl::

We staan voor de vraag: wat is geloofwaardiger: dat hij dit deed als kandidaat òf als de mol?
Haha, ik hoop eigenlijk dat iemand met een geweldig argument komt waarmee hij toch nog de mol kan zijn, want ik verdenk hem verder het meest. Maar een kandidaat zou altijd voor een joker kiezen ipv 0 euro, dus dan zou hij Rocky en Joshua laten weten dat hij geen kandidaat is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2021, 21:14:08 »
Haha, ik hoop eigenlijk dat iemand met een geweldig argument komt waarmee hij toch nog de mol kan zijn, want ik verdenk hem verder het meest. Maar een kandidaat zou altijd voor een joker kiezen ipv 0 euro, dus dan zou hij Rocky en Joshua laten weten dat hij geen kandidaat is.

We hebben dezelfde feiten en dezelfde argumenten. Maar we weten ook dat kandidaten vaak helemaal niet zo logisch denken in de psychologische mindfuck van WIDM. Op het eerste gezicht lijkt voor het geld gaan een kandidatenactie en veel kandidaten zullen niet verder dan dat kijken. De kandidaat die  een diepere laag zoekt, kan ook nog wel uit de tunnel geholpen worden door nog een diepere laag te zoeken. Dus ik denk dat het risico voor Florentijn (als hij de mol is) wel meevalt. Als ik het fout heb en Florentijn nu voor Joshua en Rocky (en mogelijk ook Charlotte) alleen nog maar de mol kan zijn, zouden die 2-3 nu vol op Florentijn gaan zitten. Ik heb niet de indruk dat dat gebeurd is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2021, 21:20:24 »
Wat me vooral zo tegenvalt is de manier waarop Florentijn met de situatie omgaat. Of helemaal niet eigenlijk. Hij doet niets. Ja, buiten beeld blijkt hij e.e.a. aan Rocky en Charlotte te hebben meegedeeld. Daar zien we niets van. Alles bij elkaar een complete non-reactie op een onverwachte situatie. Heel erg tegenvallend, of hij nu de mol is of niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2021, 21:50:05 »
Ik denk dat hij niet doorhad dat hij de enige was die Joshua kon horen. Hij vermoedde wellicht gewoon een foutje dat hij mee kon luisteren. En dat hij gewoon geen idee had wat hij er mee aan moest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2021, 16:24:30 »
Ik denk dat hij niet doorhad dat hij de enige was die Joshua kon horen. Hij vermoedde wellicht gewoon een foutje dat hij mee kon luisteren. En dat hij gewoon geen idee had wat hij er mee aan moest.
Maar als mol zou hij dat wel weten, zijn besluiteloosheid en gebrek aan daadkrachtig vind ik kandidaats.

We hebben dezelfde feiten en dezelfde argumenten. Maar we weten ook dat kandidaten vaak helemaal niet zo logisch denken in de psychologische mindfuck van WIDM. Op het eerste gezicht lijkt voor het geld gaan een kandidatenactie en veel kandidaten zullen niet verder dan dat kijken. De kandidaat die  een diepere laag zoekt, kan ook nog wel uit de tunnel geholpen worden door nog een diepere laag te zoeken. Dus ik denk dat het risico voor Florentijn (als hij de mol is) wel meevalt. Als ik het fout heb en Florentijn nu voor Joshua en Rocky (en mogelijk ook Charlotte) alleen nog maar de mol kan zijn, zouden die 2-3 nu vol op Florentijn gaan zitten. Ik heb niet de indruk dat dat gebeurd is.
ja, probleem is alleen dat we de testbiechten niet echt kunnen vertrouwen in wie wie verdenkt. Ik weet het niet, durf mn punten niet meer echt op Florentijn te zetten, maar vind de rest nog minder mols.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2021, 17:00:06 »
Ik denk niet dat de mol vooraf gebrieft is wat te doen als de kandidaat in de control room per ongeluk de porto's wisselt :p Dus ik kan me goed voorstellen dat de mol ook niet zo goed weet hoe hij in deze situatie moet handelen.. De opdracht van de mol (er even van uitgaande dat de mol een cameraman is) is in deze opdracht vrij gemakkelijk: de geheime opdrachten raden om zo het geld uit de pot te houden (onder de kandidatendekmantel "ik ga voor een joker!!!").

Alleen nu zijn er helemaal geen geheime opdrachten uitgevoerd, dus je hele briefing valt weg en moet iets beslissen in een situatie die je totaal niet verwacht had.. Ik denk dat ik als mol dan mogelijk ook voor het geld zou kiezen, want dan kom ik (kort door de bocht geredeneerd) iig nog als kandidaat over... Volgens mij zegt deze opdracht dus helemaal niks over Florentijn's eventuele molschap, want proberen een geheime actie te raden waarvan je weet dat ze niet hebben plaatsgevonden, slaat zowel als kandidaat als als mol helemaal nergens op.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2021, 17:11:58 »
Ik denk niet dat de mol vooraf gebrieft is wat te doen als de kandidaat in de control room per ongeluk de porto's wisselt :p Dus ik kan me goed voorstellen dat de mol ook niet zo goed weet hoe hij in deze situatie moet handelen.. De opdracht van de mol (er even van uitgaande dat de mol een cameraman is) is in deze opdracht vrij gemakkelijk: de geheime opdrachten raden om zo het geld uit de pot te houden (onder de kandidatendekmantel "ik ga voor een joker!!!").

Alleen nu zijn er helemaal geen geheime opdrachten uitgevoerd, dus je hele briefing valt weg en moet iets beslissen in een situatie die je totaal niet verwacht had.. Ik denk dat ik als mol dan mogelijk ook voor het geld zou kiezen, want dan kom ik (kort door de bocht geredeneerd) iig nog als kandidaat over... Volgens mij zegt deze opdracht dus helemaal niks over Florentijn's eventuele molschap, want proberen een geheime actie te raden waarvan je weet dat ze niet hebben plaatsgevonden, slaat zowel als kandidaat als als mol helemaal nergens op.
Het zegt alles over zijn molschap, omdat hij niet kandidaats overkomt met voor het geld kiezen, juist in tegendeel. Alleen het andere groepje denkt dat, maar sowieso Rocky en Joshua weten dat Florentijn hier voor 0 euro kiest boven een joker en dat zou een kandidaat nooit doen en een mol zou niet snel zo'n fout maken. Als het plan niet door Joshua in de war was geschopt was hij ook voor de joker gegaan als mol, dus waarom zou hij nu dan als mol dat niet meer doen, terwijl voor het geld kiezen juist heel gevaarlijk is en niks oplevert?

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2021, 17:13:38 »
Maar hoe had hij een joker moeten winnen dan? Hij kan toch moeilijk een actie raden die niet uitgevoerd is?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2021, 17:18:24 »
Maar hoe had hij een joker moeten winnen dan? Hij kan toch moeilijk een actie raden die niet uitgevoerd is?
Ik denk dat als hij de acties die op het blaadje stonden zou noemen, hij ook een joker had verdient.