Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153355 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #120 Gepost op: 7-01-2021, 17:53:55 »
Na de bekendmaking bij Moltalk heb ik Charlotte compleet genegeerd als mogelijke mol.
Ik vond het er te dik bovenop liggen, niet alleen de mogelijke hint maar ook de vele keren dat zij in beeld kwam met haar gezichtsexpressies als er een andere kandidaat werd voorgesteld.

De andere kandidaten overtuigen me echter ook niet van hun eventuele molschap daarom heb ik nogmaals aflevering 1 teruggekeken met het vizier op Charlotte en ze werd meteen mijn hoofdverdachte.

Mol na aflevering 1 Charlotte!

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #121 Gepost op: 7-01-2021, 17:54:08 »
Renée en Lakhsmi staan hoog op mijn lijstje, met Joshua en Florentijn als reserves.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #122 Gepost op: 8-01-2021, 00:02:06 »
Iene, miene, mutten. Tien pond grutten, .......is de Mol.
Florentijn
Joshua
Charlotte (vanwege de steentjes voor de kaars)
Erik

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #123 Gepost op: 8-01-2021, 14:14:09 »
Voor mij tot nu toe:
Charlotte
Splinter
Rocky
Joshua

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #124 Gepost op: 8-01-2021, 20:16:29 »
Lakshmi of Marije. Renée en Joshua als reserve.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #125 Gepost op: 8-01-2021, 20:33:02 »
Na aflevering 1: Lakshmi, Renée, Rocky, Erik.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 08:38:10 door molE13 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #126 Gepost op: 8-01-2021, 23:46:54 »
Ik merk dat mijn verdachtenlijst niet echt duidelijk is. Het kan nog alle kanten op. Ik denk dat ik morgenavond vooral ga letten op Erik, Rocky en Marije. Dat is meer mijn gevoel.

Maar natuurlijk kan de mol ook nog altijd een van de andere zes overgebleven kandidaten zijn...  ;D Wat hier gezegd is over Charlotte (o.a. Door Moedermol), zijn ook goede argumenten voor de mol. Maar voor nu streep ik haar af, kan best zijn dat ik daar na morgen op terugkom.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #127 Gepost op: 9-01-2021, 10:00:30 »
1. Charlotte
2. Florentijn
3. Lakshmi

Met de rest heb ik nu al serieuze problemen om ze te verdenken. Hopelijk betert dit nog want anders wordt het een extreem tunnelseizoen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #128 Gepost op: 9-01-2021, 11:39:05 »
Ik heb mijn lijstje gereduceerd tot:
Renée, Lakshmi, Florentijn (en een beetje Rocky/Splinter)

Ik geloof niet meer zo in mol Erik, Charlotte, Marije of Joshua.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 12:53:37 door Geel scherm »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #129 Gepost op: 9-01-2021, 12:24:54 »
Ben van niemand overtuigd, maar dat is misschien ook wel goed na aflevering 1.

Voor nu:

Optie:
Rocky
Lakshmi

Misschien:
Marije
Charlotte

Waarschijnlijk niet
Splinter
Florentijn
Renée

Niet:
Joshua
Erik

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #130 Gepost op: 9-01-2021, 13:33:58 »
Ik merk dat mijn verdachtenlijst niet echt duidelijk is. Het kan nog alle kanten op. Ik denk dat ik morgenavond vooral ga letten op Erik, Rocky en Marije. Dat is meer mijn gevoel.

Maar natuurlijk kan de mol ook nog altijd een van de andere zes overgebleven kandidaten zijn...  ;D Wat hier gezegd is over Charlotte (o.a. Door Moedermol), zijn ook goede argumenten voor de mol. Maar voor nu streep ik haar af, kan best zijn dat ik daar na morgen op terugkom.  ::rofl::


Ik had nog geen argumenten genoemd.  ;)
Mijn (voorlopige) conclusie is gebaseerd op lichaamstaal en gedrag in de groep. Verder zijn bij alle andere kandidaten wel onmolse of kandidaatse acties te noemen en bij Charlotte niet. Ze brengt weliswaar 75 euro binnen bij de laseropdracht maar als op het eind Splinter wil overleven roept Charlotte dat ze nog geld moeten pakken waarna Renée en Lakshmi nog worden geraakt.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #131 Gepost op: 9-01-2021, 15:33:24 »
Renée en Florentijn blijven in ieder geval voor nu mijn vaste hoofdverdachten. Renée lijkt misschien te voor de hand te liggen, meteen al verdacht en de enige échte acteur in het gezelschap. Maar zoek hier nog niet te veel achter.

Daarachter is het een beetje gevoelsmatige stoelendans voor mij met de overige dames... (Erik, Joshua en Splinter staan voorlopig even onderaan mijn verdachtenlijstje.) Rocky dan nog het minst, maar met Marije, Charlotte en Lakshmi kan het nog alle kanten op. Marije met haar meer extraverte karakter, is ze gewoon aanwezig of meer naïef? De wat meer schrikachtige Charlotte die wat onopvallend was. Lakshmi met een wat duister en mysterieus randje die daardoor automatisch meer verdacht lijkt, maar vooralsnog ook redelijke fanatiek. Ik probeer op dit moment nog te spreiden over vier, en op deze middag zie ik in Marije eerder een afvaller - mogelijk vandaag al - dus die valt voor nu dan even af.

Hoop op een leerzame tweede aflevering :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #132 Gepost op: 9-01-2021, 16:08:55 »
Ik had nog geen argumenten genoemd. ;)
Mijn (voorlopige) conclusie is gebaseerd op lichaamstaal en gedrag in de groep.

Daar heb je eigenlijk ook gelijk in.  ::rofl:: Ik zie dat ik het wat raar geschreven heb (toch altijd lastig met een klein schermpje). Ik heb zelf ook erg op lichaamstaal/gedrag in de groep gelet (omdat de kans volgens mij klein is dat je al bij afl. 1 grootse mollenacties in beeld ziet) en ik bedoelde ermee te zeggen dat ik Charlotte op dat vlak erg opvallend vind. En ik ben ook wel geneigd om haar te negeren, omdat het er te dik bovenop ligt, maar is dat terecht?

Ik had haar na afl. 1 zo'n beetje onderaan gezet, met als reden dat ze naar mijn gevoel erg naar voren wordt geduwd door de makers, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik de mol na afl. 1 heb weggestreept  ::rofl::, dus ik vind het wel handig om alle opties open te houden. (natuurlijk niet tot de allerlaatste aflevering, maar te snel afstrepen is nooit een goed plan). Vandaar.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #133 Gepost op: 9-01-2021, 16:26:34 »
Na de bekendmaking bij Moltalk heb ik Charlotte compleet genegeerd als mogelijke mol
Ja ik heb haar ook volledig weggestreept bij het voorstelrondje. Ze lijkt werkelijk initieel van toeten nog blazen te weten. Maar in tegenstelling tot jij ben ik daar niet vanaf, ik zie het nog steeds zo. Erg primair.

Marije getuigt steeds van voorkennis. Het plakkaat van Productieassistent lijkt haar wel op de mouw gespeld. Een Kim II. Die versprak zich ook steeds (zoals toen op de trappen waar ieder solitair naar boven kwam). En alle 'daden' in geld zijn exact zoals een mol zou doen.

Voor mij is er geen twijfel meer. Marije is de mol.  ::tandpastasmiley:: :P :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #134 Gepost op: 9-01-2021, 16:45:27 »
Rocky wordt het meest verdacht in de pool, en hier in de poll staat ze vijfde? Hoe moet ik dat zien? ???

Ik ga nog een weekje door met Rocky, al ben ik niet lang niet overtuigd dat zij het is. Goede kanshebber is volgens mij ook Charlotte. In Erik, Lakshmi en Splinter zie ik het, op dit moment, het minst.

Meest verdacht:
1. Rocky
2. Charlotte

Middenmoot:
3. Joshua
4. Florentijn
5. Marije
6. Renée

Minst verdacht:
7. Lakshmi
8. Splinter
9. Erik

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #135 Gepost op: 9-01-2021, 16:46:45 »
Kun je uitleggen waarom de Mol hier niet de penningmeester zou willen zijn?
Ik miste nog een vraag, misschien toch maar eens een topic Wie is de Penningmeester?!

De mol wil in afl. 1 nooit de penningmeester zijn. Hooguit eens laat in het seizoen, zoals Margriet zo'n beetje een coup pleegde.

Grosso modo is de penningmeester een vertrouweling van de groep, niemand verdenkt diegene, en de mol is grosso modo altijd wel een tikkie verdacht dus zal zichzelf nooit in de spotlights zetten zo vroeg in het spel om 'de macht te grijpen' en het geld te gaan beheren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #136 Gepost op: 9-01-2021, 17:05:36 »
Renee
Joshua
Marije

En vanavond ook even super focus op Charlotte of ik haar niet te vroeg geschrapt heb

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #137 Gepost op: 9-01-2021, 17:42:24 »
Ik denk het niet, Eva  ::wijn:: ::rits::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #138 Gepost op: 9-01-2021, 18:16:41 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #139 Gepost op: 9-01-2021, 19:31:47 »
Ik switch naar Lakshmi. De regie deed het voorkomen alsof Erik door Marije werd afgeschoten, maar het was Lakshmi die wegrende en sorry zei. Ze ging ook meteen mee met Joshua's linke idee om 1 persoon al het geld te laten verzamelen bij de lasergame. Marije ook verdacht.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 19:53:21 door Nat007 »