Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153204 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 3-01-2021, 18:15:41 »
Oef Renée al wel erg verdacht. Voor mij komt ze meer onhandig over als mols(alla Ron). Al is de aanwijzing in opdracht 3 wel een goede.

Blijf voor nu nog even op Marije & Joshua zitten. Maar ach kan elk moment veranderen

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #101 Gepost op: 3-01-2021, 21:16:42 »
Renée is mijn mol.

Ik verwacht dat de mol bij de drie personen zat die het geld bij zich hebben gehouden zodat de mol de laatste personen kon aansporen om alsnog die 250 euro in te leveren. Of als de mol de enige overblijven was: de geld van de groep te worden. Wie zat daarbij: Renée.

Bij de laseropdracht verwacht ik dat de mol met geld eruit vliegt. Dat waren er maar een paar waaronder Renée.

Bij de derde opdracht verwacht ik de mol bij de laatste drie groepen waar we ook minder van zagen. Laat Renée daar nu bij horen. De eerste twee groepen zagen we volop in beeld.

Reservemollen: Marije, Florentijn (moeilijk in te schatten) en Rocky.
Graven, graven, graven...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #102 Gepost op: 3-01-2021, 21:45:43 »
Voor mij is het precies tegenovergesteld: de mol zal hier de penningmeester nooit willen zijn. Dus Lakshmi, Erik en Splinter vallen voor mij af als mol. Altijd een streepmoment voor mij, maar wellicht goed voor een Penningmeestertopic  ::)

Kun je uitleggen waarom de Mol hier niet de penningmeester zou willen zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #103 Gepost op: 4-01-2021, 10:22:34 »
geen idee meer  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-01-2021, 23:08:56 door Amethyst »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #104 Gepost op: 4-01-2021, 17:39:41 »
Niets van tevoren gezien en tijdens de eerste aflevering leek me Remco wel de mol , maar nu gok ik gewoon op Charlotte, want ik kan er nog niets van zeggen.
...maar soms even niet :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #105 Gepost op: 4-01-2021, 17:53:29 »
Florentijn.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #106 Gepost op: 4-01-2021, 23:07:28 »
Na het napluizen van de laseropdracht switch ik naar Marije.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #107 Gepost op: 5-01-2021, 07:12:21 »
Vanaf de eerste moltalk geen twijfel meer: Roxanne Hejakaija.
Ben benieuwd of ze ook typetjes gaat doen.
Renee is een mollende kandidaat. Marije vooral (te) fanatiek.
Waar was Roxy gedurende de eerste helft van de lasergame en wat was ze aan het doen?
Velen zullen net zoals Remco nog niet kunnen geloven dat Rocky de mol is. Ik zal geduld hebben.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #108 Gepost op: 5-01-2021, 12:08:34 »
Ik blijf wisselen. Na verdere analyse van de laseropdracht (toch de opdracht met het meeste informatie) komt Rocky toch wat verdachter over. Ik switch naar haar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #109 Gepost op: 5-01-2021, 12:48:39 »
Charlotte. Zeer onopvallend in aflevering 1, een paar wat vreemde mogelijk gespeelde reacties, en heel onschuldig omdat ze in eerste instantie de Mol niet zou willen zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #110 Gepost op: 5-01-2021, 14:50:27 »
edit: ik switch naar Lakshmi

Charlotte. Zeer onopvallend in aflevering 1, een paar wat vreemde mogelijk gespeelde reacties, en heel onschuldig omdat ze in eerste instantie de Mol niet zou willen zijn.
Dat vind ik bij nader inzien best wel interessant dat ze dat er zo inwrijven. De andere die het in 1e instantie niet wilde (Rocky) twijfelde er i.t.t. Charlotte ook aan om überhaupt mee te doen.

Kom ik tot het volgende overzichtje met de info uit de opdracht en het Molboekje:


7 kandidaten zeiden meteen ja toen ze werden gevraagd voor widm èn wilden meteen de Mol zijn (Renée, Lakshmi, Marije, Joshua, Florentijn, Erik & Remco)

1 kandidaat zei meteen ja en wilde in 1e instantie niet de mol zijn (Charlotte)

1 kandidaat had bedenktijd nodig, maar wilde daarna wel en wilde toen ook meteen de mol zijn (Splinter)

1 kandidaat had bedenktijd nodig, wilde daarna wel en wilde toen nog steeds niet meteen de mol zijn (Rocky)

Ik blijf wisselen. Na verdere analyse van de laseropdracht (toch de opdracht met het meeste informatie) komt Rocky toch wat verdachter over. Ik switch naar haar.
Ja, ik blijf ook switchen. Heb me te veel gefocust op lichaamstaal, omdat dat vorig seizoen de manier was om de mol vroeg te spotten. Maar is mss nu wel veel lastiger.

Het viel me op dat Rocky het in het Molboekje had over het tijd kunnen / willen maken voor widm ...dat dat een issue was. Ze noemt daar terloops dingen op die ik goed bij een mol vind passen (ze kan emoties v/h spel gescheiden houden, stressbestendigheid / zelfvertrouwen in benarde sitaties, oog op de bal houden). Als ze haar als Mol wilden hebben (wat ik me goed kan voorstellen) ben je er natuurlijk nog meer tijd aan kwijt. Dan zou het idd kunnen dat ze 2 keer bedenktijd nodig had.

Ik kan me trouwens niet zo goed voorstellen dat Charlotte zo hard op de deuren ramde in het begin. Zo van: hallo, hier komt de incasso.

Beide meiden kunnen nog wel. Bij het laseren zijn er best veel kandidaten te strepen als je ervan uitgaat dat de Mol Remco heeft gepopt. Friendly fire lijkt me daar bijna uitgesloten. Het leek echt op richten, stabiel houden ...en dan afdrukken 🔥
« Laatst bewerkt op: 8-01-2021, 22:17:02 door Amethyst »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #111 Gepost op: 5-01-2021, 16:52:23 »
Nog maar aflevering 1, dat houd ik mezelf maar even voor want ik kan er nog niet al te veel van maken :P De personen die ik dan het meest verdacht vind, hebben allemaal dan weer molse en onmolse acties. En dan is het misschien juist wel verdachter om nu helemaal niet op te vallen/'geen' acties te hebben.

Ik volg een beetje de poll met dat ik Florentijn, Renée, Marije en Lakhsmi het meest verdacht vind. Maar voor allemaal is er dan ook weer een reden waarom ik zo als Mol al zou kunnen schrappen. :P

Na de afkoelperiode na de aflevering is Joshua voor mij flink gedaald (al kan zijn tactiek ook zijn om zich als zeer fanatieke kandidaat neer te zetten, wat hem past). Totaal verkeerde tactiek in opdracht 3 om daar juist meer haast te maken (minder bordjes, minder te onthouden, tijd rekken beter) en als eerste te gaan.
Erik voelde ik het sowieso al niet zo, geen reden om daar vooralsnog aan te twijfelen met zijn optreden. Of extreem onder de radar.
Rocky zie ik het ook niet, al krijg ik wat moeilijk hoogte van haar. Soms juist wat te verdacht neergezet?
Splinter mij te fanatiek (en jong) en te goed met laseren.
Charlotte... Ja, beetje bleekjes zoals hierboven terecht opgemerkt. Toch maar oppassen :P

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #112 Gepost op: 5-01-2021, 18:05:22 »
Joshua stuurt de groep enkel de geldkant op. Deels gebaseerd op zijn montage kan ik Splinter alleen zien als iemand die binnenkort de publiekslieveling wordt. Marije doet verdachte dingen maar niet vanuit het oogpunt van de mol. Erik heeft nul invloed gehad op het verloop van de opdrachten.

Dan houd ik vijf opties over. Renée probeert iets te veel verdacht te worden. In Florentijn die ik eigenlijk geen mol, maar heeft er wel de acties en uitspraken voor. Rocky zou kunnen, maar ik kan me voorstellen dat ze de mol helemaal niet is. Charlotte blijft op de achtergrond, maar ik heb geen specifieke reden om haar te verdenken. Bij Lakshmi heb ik helemaal geen reden om haar niet te verdenken.

Mijn stem gaat deze keer naar Lakshmi. Toch ben ik niet geheel overtuigd. We hebben dan ook nog vrij weinig gezien om je keuze op te baseren. Als ik binnenkort meer redenen zie waarom Renée, Charlotte of Rocky de mol is, zou ik daar zomaar naar kunnen switchen.

Lijstje voor nu:
1) Lakshmi 2) Rocky 3) Renée
4) Charlotte 5) Florentijn 6) Erik
7) Marije 8) Splinter 9) Joshua

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #113 Gepost op: 5-01-2021, 18:22:37 »
Renée.

Hierbij speelt zeker de mogelijke hint met het bord mee, maar ik kan ook alles wat ze doet als molgedrag uitleggen. Eerst goede sier maken door in eerste instantie niet voor de joker te kiezen. Daarna verschrikkelijk verwarren met de codes, op zo'n manier dat je ook denkt dat het de mol niet kan zijn omdat het te duidelijk is (Yvon style). Dan geheel volgens plan afgeschoten worden met geld. En bij het moltainbiken direct roepen dat je voor 1000 ipv 2000 euro wilt gaan, terwijl de opdracht uiteindelijk makkelijk te doen bleek. We zien haar ook verwarring zaaien door de weetjes om te zetten naar quizvragen. Verder zien we haar niet veel, maar Rocky geeft aan dat ze Renée hier heel verdacht vindt.

Het is allemaal wel heel erg in beeld, maar waarom zou de productie er niet eens voor gekozen hebben het dit jaar even anders te doen. Een beetje gevalletje Kim. Een Mol die 'gelijk' zichtbaar in de aanval gaat. (En beter geacteerd dan Kim in ieder geval)

Tot nog toe klopt dit verhaal voor mij het best :-) Maar goed: eens zien wat er volgende week gebeurt.

Edit: ook nog in beeld zijn met name Rocky en Laskhmi, en misschien Joshua. Rocky brengt wel geld binnen als het niet hoeft, maar dat zijn we inmiddels van Mollen wel gewend.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2021, 18:28:15 door tumtum »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #114 Gepost op: 5-01-2021, 22:07:33 »
Toch maar een gekke switch gemaakt. Van Lakshmi (meest waarschijnlijke mol in mijn ogen, dus ik twijfel of dat klopt, zo na afl. 1) naar Erik.

Erik, omdat hij de meest onwaarschijnlijke optie lijkt en hij totaal onverdacht overkomt. Dat vertrouw ik dus voor geen meter.  ::rofl:: (mezelf kennende zal ik vast wel vaker wisselen hoor)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #115 Gepost op: 5-01-2021, 22:55:55 »
1- Rocky
2- Charlotte
3- Marije

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #116 Gepost op: 6-01-2021, 13:56:23 »
Toch Joshua misschien?

In de moltainbike opdracht kan de mol alleen nog goed scoren door de tijdsoverschrijding. Zonder tijdsoverschrijding wordt er altijd geld verdiend, ook al zijn er een paar antwoorden niet goed doorgekomen.

Het duo Erik/Joshua was als enige te langzaam. Dit lijkt de schuld van Erik, maar dat is te duidelijk in beeld gebracht, dus kan niet waar zijn.
De werkelijke vertrager zou dan Joshua zijn.
Volgens zijn biecht wilde hij ook als eerste, zogenaamd omdat hij een slecht geheugen heeft. Ik denk dat hij het eerste wilde omdat dat de ideale positie is om te vertragen.

Dat Joshua tijdens de lasergame "Unite!" begint te roepen is best wel ongeloofwaardig voor een kandidaat die maar al te graag een joker wilde kopen in de eerste opdracht.
Zoals in de vorige serie duidelijk werd door Jeroen, is de lasergame tegenwoordig ook een prima opdracht voor de mol om vertrouwen te winnen. Overigens bracht Joshua geen geld binnen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #117 Gepost op: 6-01-2021, 21:07:13 »
Joshua bracht wel geld binnen (€100) maar gaf het aan Marije die verdekt was opgesteld. Die €100 van Marije is dus volledig aan Joshua toe te schrijven.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #118 Gepost op: 6-01-2021, 23:00:43 »
Joshua bracht wel geld binnen (€100) maar gaf het aan Marije die verdekt was opgesteld. Die €100 van Marije is dus volledig aan Joshua toe te schrijven.
Een kleine prijs om vertrouwen te winnen.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #119 Gepost op: 6-01-2021, 23:05:34 »
Een kleine prijs om vertrouwen te winnen.

Zolang het maar niet te gek wordt. Ik merk aan mezelf dat ik mezelf met het jaar meer begin te ergeren aan Mollen die (onnodig) geld verdienen om zichzelf niet verdacht te maken. Afgelopen seizoen dachten sommigen die Patrick verdachten zelfs dat hij vanuit die motivatie voor de €1500,- in plaats van de zwarte vrijstelling koos  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2021, 23:08:53 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'