Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153805 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #520 Gepost op: 30-01-2021, 23:00:59 »
Toch Charlotte, allicht? Vind het ergens verdacht dat er drie hetzelfde bedrag kozen. Misschien sloot de Mol aan om het groepje van 3 mooi rond te maken?

Vooral de 'jà' hint brengt me nu aan het twijfelen overigens.
Juist! ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #521 Gepost op: 30-01-2021, 23:04:24 »
Toeval bestaat, ook in WIDM. Ik zou  het juist maar een rare zet vinden om de Mol ook het bedrag te laten bieden dat twee kandidaten boden. Zoiets was ook anders op te lossen geweest. (Twee kandidaten die samen de derde uitkiezen. Desnoods met steen, papier, schaar of als Joshua het mocht bepalen met rock, paper, scissors.)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #522 Gepost op: 30-01-2021, 23:06:27 »
Marije durf ik wel aan.
Ze leek fanatiek maar stond vooral bij de sloten te wachten op de oplossing.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #523 Gepost op: 30-01-2021, 23:10:34 »
Toeval bestaat, ook in WIDM. Ik zou  het juist maar een rare zet vinden om de Mol ook het bedrag te laten bieden dat twee kandidaten boden. Zoiets was ook anders op te lossen geweest. (Twee kandidaten die samen de derde uitkiezen. Desnoods met steen, papier, schaar of als Joshua het mocht bepalen met rock, paper, scissors.)

Dat denk ik ook
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #524 Gepost op: 30-01-2021, 23:21:42 »
Moet opdracht drie nog een keer terugkijken zonder emotionele afleidingen, maar Joshua zei na zijn executie nog iets tegen Splinter, in de trant van; 'ah nu doorzie ik het pas'. Met mijn Splinterbril op interpreteerde ik dat direct als Joshua die nu doorhad dat zijn bondjesmaatje hem erin geluisd had en dat niet Renee maar Splinter de mol is. Maar waarschijnlijk zijn er ook hele andere aannemelijke interpreties mogelijk.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #525 Gepost op: 30-01-2021, 23:24:31 »
Moet opdracht drie nog een keer terugkijken zonder emotionele afleidingen, maar Joshua zei na zijn executie nog iets tegen Splinter, in de trant van; 'ah nu doorzie ik het pas'. Met mijn Splinterbril op interpreteerde ik dat direct als Joshua die nu doorhad dat zijn bondjesmaatje hem erin geluisd had en dat niet Renee maar Splinter de mol is. Maar waarschijnlijk zijn er ook hele andere aannemelijke interpreties mogelijk.

Vreemd is dit wel als Splinter en Joshua vol op Renée zouden zitten. Dan vlieg je er uit en denk je "helaas net een vraag te weinig, maar de kans was 50%, want we zitten op dezelfde"

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #526 Gepost op: 30-01-2021, 23:28:44 »
Op Charlotte gestemd, maar net als zovelen ben ik er nog echt niet zeker van. Haar grootste onmolse actie, de €500,- bij de opdracht 'Kameraad', vind ik bij nader inzien steeds beter te billijken. Zeker omdat er jokers in het spel 'moesten' worden gebracht. Verder heeft ze niet heel best gepresteerd en ik geloof best dat bij de opdracht 'Fotogeniek' de fanatieke Marije haar gewoon stront in de wielen gereden heeft. Ik denk verder dat het aannemelijk is dat de Mol vandaag in de winnende groep zat. Dat ze met stip bovenaan staat in de landelijke stemming (ook al voorafgaand aan het seizoen natuurlijk) knaagt wel enigszins, maar ik vind het echt te overdreven dat sommigen haar vooral op basis daarvan wegstrepen. Marije en Rocky zijn voor mij antiwensmollen en ik denk ook niet dat zij het zijn.

Wat Heinz hieronder zegt kan ik ook inkomen, al blijf ik echt chronisch met zijn gedrag/reacties/mimiek zitten. Vind ik een stuk onmolser dan zijn acties. Maar wellicht schuilt er een briljant acteur in de beste man.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:35:31 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #527 Gepost op: 30-01-2021, 23:31:30 »
Splinter. Ik zie hem alle afleveringen door consistent mollen. Tamelijk subtiel maar toch altijd zijn er opmerkelijke dingen, zoals deze aflevering de voetbal en vorige aflevering het beertje. Ook blijven onmolse acties uit.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #528 Gepost op: 30-01-2021, 23:50:52 »
Vreemd is dit wel als Splinter en Joshua vol op Renée zouden zitten. Dan vlieg je er uit en denk je "helaas net een vraag te weinig, maar de kans was 50%, want we zitten op dezelfde"

Speltechnisch is dat mogelijk inderdaad, maar had zelf meer de indruk dat Joshua een soort donderslag bij heldere hemel ingeving had ineens. Dat hij helemaal verkeerd zat. Misschien gaf Splinter hem een bepaalde blik, die we niet hebben gezien op beeld (of misschien hoop ik hier gewoon te hard dat Splinter de mol is :D)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #529 Gepost op: 30-01-2021, 23:56:28 »
Marije en Rocky zijn het voor mij niet (teveel geld binnengehaald, te weinig gesaboteerd). Blijven over Splinter, Charlotte en Renee. Van Renee zien we nog steeds weinig in het spel, ze blijft erg op de achterhoede. Splinter is chaotisch en doet veel dingen fout. Charlotte lijkt nu pas echt los te komen. Alle drie kunnen het wat mij betreft nog steeds zijn, maar ik ga (voorlopig) voor Charlotte.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #530 Gepost op: 31-01-2021, 00:13:52 »
Moet opdracht drie nog een keer terugkijken zonder emotionele afleidingen, maar Joshua zei na zijn executie nog iets tegen Splinter, in de trant van; 'ah nu doorzie ik het pas'. Met mijn Splinterbril op interpreteerde ik dat direct als Joshua die nu doorhad dat zijn bondjesmaatje hem erin geluisd had en dat niet Renee maar Splinter de mol is. Maar waarschijnlijk zijn er ook hele andere aannemelijke interpreties mogelijk.
Dacht ik op dat moment ook, dat Josh dat dacht ...en ik verdenk Splinter niet echt (vooral omdat hij dan zo ongelofelijk goed acteert). 

Maar daarna zei Joshua zoiets als 'hij staat daar omdat ik hier sta'. Toen dacht ik dat hij Splinter misschien nog steeds als kandidaat zag.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #531 Gepost op: 31-01-2021, 00:17:12 »
Maar daarna zei Joshua zoiets als 'hij staat daar omdat ik hier sta'. Toen dacht ik dat hij Splinter misschien nog steeds als kandidaat zag.

Is ook zo, dat valt dan weer minder goed uit te leggen, mocht hij tot Splinterinkeer zijn gekomen.. Klinkt dan weer meer alsof hij wil volhouden dat ze op dezelfde mol hadden ingezet en Joshua het gewoon net iets slechter deed. Maar dan nog was zijn verbouwereerde reactie gelijk na dat rode scherm wat vreemd, want hij ging er al vanuit dat ze allebei op dezelfde zaten.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #532 Gepost op: 31-01-2021, 00:26:26 »
Splinter ::jaja:: De enige zonder écht onmolse acties.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #533 Gepost op: 31-01-2021, 01:02:05 »
Dat was verleden week Marije. Men is nogal snel in het tunnelhoppen  :-[ :P

Zegt de hopper himself ;)

Ik ga terug naar Marije of Rocky. Back to the roots: acht het waarschijnlijk dat de mol graag het voorkennis wilde bemachtigen. En ja ik snap de redenering dat vrijstellingen de mol niks uitmaken en dat hij/zij dus ook 5/600/1000 euro kan bieden.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 01:20:48 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #534 Gepost op: 31-01-2021, 01:15:58 »
Ik zie inderdaad ook nog steeds bij iedereen behalve Splinter onmolse acties, en toch voelt het nog niet helemaal lekker. Ik moet zeggen dat ik dit seizoen ook nog niet heel aandachtig gevolgd heb (voor mij kwam het iets te snel na het jubileumseizoen), dus nu de groep gehalveerd is ga ik denk ik toch maar even wat afleveringen terugkijken en dan bepalen wie mijn Mol wordt ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #535 Gepost op: 31-01-2021, 01:42:54 »
Het kan alleen nog Marije zijn. Marije zat op de trein in het juiste team en is de enige zonder anti mol acties. In de lift verdiende ze relatief veel, maar dat past bij Marije. Jeroen wist ook veel van Italië. Marije zou opvallen als ze niet goed had gescoord in de paternoster lift.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #536 Gepost op: 31-01-2021, 01:48:50 »
Splinter. De rest heb ik al afgestreept vanwege onmolse acties en die zijn er bij hem tot nu toe nog niet.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #537 Gepost op: 31-01-2021, 04:16:17 »
Het was voor mij Splinter en dat denk ik nog steeds. Achter een struik met zijn onduidelijke voetbal en bierflesje met Pinokkio neus. Hij hoefde niet veel te bieden maar kon met het middelste bedrag heel onverdacht in de pipogroep plaats nemen. Hij kan het mooi vertellen steeds maar wat hij verteld, raakt doorgaans kant nog wal. Denk dat Joshua nog steeds dacht dat hij iets meer fout gedaan had waardoor Splinter er nog zit maar het hem nog zal verrassen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #538 Gepost op: 31-01-2021, 10:07:39 »
Charlotte!
(maar Splinter en toch ook Marije zouden in theorie ook nog wel kunnen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #539 Gepost op: 31-01-2021, 10:18:35 »
Marije.
Opmerkelijk dat in de poll de twee kandidaten die het minst boden (Renée en Splinter) het meest verdacht worden. Ik geloof niet dat de mol één van die twee is.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 10:41:27 door Luc »