Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153770 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 9-02-2021, 18:44:35 »
Toch Charlotte ... ik zie teveel drieën ... 3=C

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #681 Gepost op: 9-02-2021, 19:25:18 »
Waar zie je al die drieën dan? Ik denk dan gelijk aan splinter (3-3-1996)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #682 Gepost op: 9-02-2021, 19:39:02 »
‘Diggel’ mijn stem krijgt.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #683 Gepost op: 9-02-2021, 20:36:43 »
Waar zie je al die drieën dan? Ik denk dan gelijk aan splinter (3-3-1996)

Die 0 = 3 triggerde mij inderdaad om daar eens naar te gaan kijken..
Tot 3 tellen slaat op zoveel dingen...

ik ga in het hints topic nog wel het een en ander posten

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #684 Gepost op: 9-02-2021, 20:55:44 »
Rocky

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #685 Gepost op: 9-02-2021, 22:23:16 »
Nog maar een keer Marije. Waarom niet?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #686 Gepost op: 10-02-2021, 00:30:18 »
Misschien hardleers, maar blijf nog bij Charlotte

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #687 Gepost op: 10-02-2021, 04:40:18 »
Als kajak zo'n machtige positie was, waarom voorkwam ze dan niet dat Rocky haar de 500 euro toespeelde? (Je kunt niet tegelijk claimen dat Renee alle touwtjes in handen had en ook zeggen dat het aan Rocky lag dat de opdracht toch slaagde.) Cameravrouw is wel een invloedrijke positie, maar ze doet er niets mee.
Met het risico in herhaling te vallen maar zij moest leiden naar geld en jokers kokers. Dat deed ze goed. Dat Rocky nou net die enige van de 4 koppels was die de verkeerde koker hield was pure dikke pech, dat moet jij toch ook zien? Wat kon Renee daar aan helpen? Hoe kon zij dat voorkomen? Het was 3/4 geslaagd, dan verpest Rocky het maar krijgt Renee de kandidaatsschuld? Idemdito bij cameravrouw: pure dikke pech. Ze stond er al helemaal klaar voor. Verpest Florentijn het totaal.

Ik kan wat je noemt allemaal zo niet plaatsen hoor, 1.2 en 2.3 etc., gewoon even de opdracht noemen zoals hierboven. Je noemt knullig wordt afgeschoten, dat zal de laser zijn met geld en de ballerina's, inderdaad prachtige voorbeelden hoe zij geld uit de pot speelt. Waar dat ook makkelijk kan. Dus ook moet. Ze staat niet voor de hele groep. Ze is alleen. En gaat dan eindeloos langs die ballerina, meermaals, waarbij ze hardop tegen zichzelf begint te praten! Mijn God. Hoeveel duidelijker kan het zijn? Geen van de kandidaten doet dat.

Op wie Splinter nou eigenlijk zat bij executie 5 bespreken we al in het Renee topic. Het is verder Charlotte die ontsnapt uit de escape room, ze laat Rocky geld pakken waardoor er 2000 geld uit de pot had gemoeten, in de lift waren het heel kleine bedragen zoals elk ander, de beste foto's is jouw waardeoordeel, ze biedt perfect tijdens de veiling, ik zou je graag horen hoe dit als mol NOG beter had gemoeten (?!) want hieruit spreekt duidelijk dat ze de mol is, inde bus verdient ze per saldo ook niet meer maar kan ze wel met jokers zand in de ogen strooien (en dat is erg nodig), en 500 euro bij het wegdrukspel was het benodigde bedrag voor de vrijstellingen.

Je mag denken dat Anne Marie heel slecht was. Maar ze was vooral effectief. Ze zag in dat Hofdi huis de pot naar 0 gaan. Klaar was klara. En zo is het ook met Renee. Zomaar 5000 uit de pot. Effectief is het zeker. Commentaar erop heb ik ook. Maar het is wel het liggend feit. Zelfs nu nog zegt Anne Marie dat ze haar zegeningen daarop telde. Je kijkt gewoon naar de pot en denkt: nou die is lekker laag. Ben goed bezig.

Tegen deze meetlat gelegd zie ik Renee wel heel erg veel beter mollen. 'Heel slecht' zou ik het dus zeker niet willen noemen. Ze maakt zelfs nog kans een finale te krijgen waarin maar 1 haar verdenkt. In het scenario dat Charlotte er nu uitvliegt omdat ze bang is geworden in de laatste executie en verkeerd tunnelt. En Marije een vrijstelling krijgt vlak voor de finale waardoor Rocky naar huis moet. Het kan, het is al eens eerder gebeurd toen Tygo naar huis moest. Toen Freek de finale haalde met de verkeerde mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #688 Gepost op: 10-02-2021, 09:03:06 »
Je mag denken dat Anne Marie heel slecht was. Maar ze was vooral effectief. Ze zag in dat Hofdi huis de pot naar 0 gaan. Klaar was klara. En zo is het ook met Renee. Zomaar 5000 uit de pot. Effectief is het zeker. Commentaar erop heb ik ook. Maar het is wel het liggend feit. Zelfs nu nog zegt Anne Marie dat ze haar zegeningen daarop telde. Je kijkt gewoon naar de pot en denkt: nou die is lekker laag. Ben goed bezig.

Off topic, maar die 0 euro in het Hofdihuis kwam gewoon door Tim en niet door de mol. Dat was een mazzeltje voor de mol, niet een doordachte mol actie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #689 Gepost op: 10-02-2021, 10:03:41 »
In de WIDM-pool momenteel: 33 stemmen voor Renée, 17 voor Splinter. Rara dat Splinter hier zo hoog staat!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #690 Gepost op: 10-02-2021, 11:33:42 »
Laat ik voorop stellen dat ik hierop blijf reageren, omdat je argumenten soms wel hout snijden en ik Renee nog niet 100% heb weggestreept. Maar ik heb er steeds meer moeite in om haar als mol te zien. Mijn bericht is te lang dus ik knip het in tweeen.

Met het risico in herhaling te vallen maar zij moest leiden naar geld en jokers kokers. Dat deed ze goed. Dat Rocky nou net die enige van de 4 koppels was die de verkeerde koker hield was pure dikke pech, dat moet jij toch ook zien? Wat kon Renee daar aan helpen? Hoe kon zij dat voorkomen? Het was 3/4 geslaagd, dan verpest Rocky het maar krijgt Renee de kandidaatsschuld?

Eens dat Rocky hoofdverantwoordelijke is voor het geld (maar we hebben het niet over Rocky, want haar hebben we allebei al een tijdje weggestreept). Je illustreert precies dat alles wat een mol als kajakker kan doen is alles braaf doorgeven en dan hopen dat het andere team je een mes in de rug zet. Mijn belangrijkste punt is niet dat Renee (als ze de mol is) iets anders had moeten doen, mijn punt is dat ze door te gaan kajakken niet veel invloed op het resultaat had.

Er is een 2e punt: een vernuftige mol had misschien kunnen sturen dat de koker met jokers voor Renee is (dat is bijvoorbeeld wat Marije doet) zodat het geld bij Rocky uitkomt. Maar dat doet ze ook niet. Dus het kleine beetje invloed dat ze nog heeft als kajakker gebruikt ze niet om de pot te saboteren.

Ik vind het dus vreemd om naar opdracht 3.2 en 3.3 te wijzen als voorbeeld van hoe ze als mol heeft geopereerd. Voor mij zijn deze opdrachten een min voor haar als mol, omdat het van 2en 1 is: of ze heeft zichzelf in een positie gezet met weinig invloed of ze had wel invloed op wat Rocky pakte en toebdeelde maar heeft die niet goed gebruikt. In beide gevallen is zij onmols.

Idemdito bij cameravrouw: pure dikke pech. Ze stond er al helemaal klaar voor. Verpest Florentijn het totaal.

Enigszins eens. Met het extra inzicht van nu hoe de regels werkten, was het voor haar erg lastig om dit geld weg te spelen. Maar dat maakt opdracht 2.1 niet een bewijs dat ze de mol is. Op zijn best is dit punt neutraal (maar voor mij nog steeds een kleine min voor haar als mol, want ook een gemiste molactie is een min, zelfs al was die moeilijk).

Ik kan wat je noemt allemaal zo niet plaatsen hoor, 1.2 en 2.3 etc., gewoon even de opdracht noemen zoals hierboven. Je noemt knullig wordt afgeschoten, dat zal de laser zijn met geld en de ballerina's, inderdaad prachtige voorbeelden hoe zij geld uit de pot speelt. Waar dat ook makkelijk kan. Dus ook moet. Ze staat niet voor de hele groep. Ze is alleen. En gaat dan eindeloos langs die ballerina, meermaals, waarbij ze hardop tegen zichzelf begint te praten! Mijn God. Hoeveel duidelijker kan het zijn? Geen van de kandidaten doet dat.

Ze wordt inderdaad in zowel 1.2 en 2.2 met geld afgeschoten en dat die punten geef ik haar ook. Dat dit redelijk knullig gaat, past bij haar (of ze nou de mol is of niet), maar uiteindelijk telt voor mij het resultaat zwaarder dan de manier waarop. Ik wilde bij 1.2 en 2.2 alleen opmerken dat dit maar net ietsjes slechter is dan hoe de rest van de groep het deed. Het zijn dus niet zulke killermolacties zijn waardoor ze een megasaboteur moet zijn. Daarvoor moet ik toch echt ook gedrag in andere opdrachten zien.

Op wie Splinter nou eigenlijk zat bij executie 5 bespreken we al in het Renee topic.

Eens. Ik vind jouw verklaring hiervoor heel goed mogelijk (al zijn er nog steeds andere mogelijkheden).

Het is verder Charlotte die ontsnapt uit de escape room, ze laat Rocky geld pakken waardoor er 2000 geld uit de pot had gemoeten,

In beide gevallen voorkomt ze niet dat het geld wordt verdiend. Ik vind dat ik daarom best een minnetje voor haar mag noteren, omdat (i) we zien maar een deel van het verhaal en het is mogelijk dat ze buiten beeld meer geholpen heeft dan wij zien, (ii) het is ook mogelijk dat ze buiten beeld gesaboteerd heeft, maar dat heeft dan niet geholpen. Als mol gaat het toch om het resultaat en ze bereikt hier niet het vereiste resultaat. Geen reden om haar weg te strepen, maar wel een reden voor een minnetje.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #691 Gepost op: 10-02-2021, 11:33:58 »
Tweede deel:

in de lift waren het heel kleine bedragen zoals elk ander,

Eens, maar opnieuw geen reden om haar hiervoor specifiek te verdenken.

de beste foto's is jouw waardeoordeel,

Twee keer draaien Charlotte en Marije een foto om die door Renee gemaakt is en beide keren weten ze gelijk het goede antwoord. Dan zijn het toch objectief goede foto's.

ze biedt perfect tijdens de veiling,

Als ze de mol is, is haar bod best verklaarbaar. Maar ze kost de groep geen geld en ze zet zichzelf in een positie met minder invloed. Dus deze opdracht is op zich zelf geen reden om haar te verdenken, want het eindresultaat van haar bod is dat ze twee opdrachten lang niet saboteert.

ik zou je graag horen hoe dit als mol NOG beter had gemoeten (?!) want hieruit spreekt duidelijk dat ze de mol is,

Dit is mijn punt. De enige sabotages die ik zie zijn klein grut en ineffectieve sabotages. Dus ik zie niet in hoe hier 'duidelijk' uit spreekt dat ze de mol is.

Ook in de opdrachten die ik hier nog niet besproken heb, zie ik ook geen grote (of zelfs subtiele) molacties van haar.

inde bus verdient ze per saldo ook niet meer maar kan ze wel met jokers zand in de ogen strooien (en dat is erg nodig),

Na enig nadenken, tel ik deze overigens wel als mogelijke vernuftigde molactie. Haar invloed op de beslissing van Marije is echter vrij indirect, dus ik denk niet dat we die 350 euro volledig op conto van Renee kunnen zetten. Daarnaast laat ze wel een kans op een veel duurdere alternatieve molactie (instappen zonder jokers uit te delen) liggen. Mijn samenvatting van dit punt is: mogelijke subtiele molactie Renee, klein minpuntje.

en 500 euro bij het wegdrukspel was het benodigde bedrag voor de vrijstellingen.

Het is niet de taak van de mol om productieassistent te zijn. Eindresultaat is hier wel dat ze 500 euro binnenbrengt. Ik vind dat toch een aardig groot bedrag en dat weegt niet op tegen het mogelijke voordeel dat de groep nog net even langer uit 5 personen bestaat (als ik dat al als verzachtende omstandigheid meetel). Het feit dat ze 500 euro opbrengt, kan ik toch enkel als een minpuntje tellen?

Tegen deze meetlat gelegd zie ik Renee wel heel erg veel beter mollen.

Mijn beschrijving van Renee als een slechte mol ging er vooral om dat ze de groep weinig geld gekost heeft en dat ze wel een paar keer de groep goed geld heeft opgebracht. Dat betekent dat ze niet effectief in haar hoofdtaak om de pot zo laag mogelijk te houden.

Met betrekking tot haar tweede taak om niet verdacht te worden doet ze het ook niet heel goed, maar ik ben het met je eens dat er mollen in het verleden geweest zijn die net zo veel verdacht waren (in een enkel geval zelfs nog meer verdacht).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #692 Gepost op: 10-02-2021, 12:54:49 »
1. Charlotte.

Buiten de escaperoom geen enkele reden om haar af te schrijven.

2. Splinter


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #693 Gepost op: 10-02-2021, 14:24:44 »
Ik kan nog steeds niet kiezen tussen Charlotte, Renée en Splinter. Sinds vorige aflevering is Renée een stuk gezakt en Splinter een stuk gestegen, maar ik blijf bij Splinter het gevoel houden dat hij het dan té goed zou spelen - en zo iemand is zelden echt de mol.

Ik hoop dat volgende aflevering eindelijk wat duidelijkheid brengt, want ik zou toch wel graag minstens één van de drie definitief kunnen strepen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #694 Gepost op: 10-02-2021, 14:47:54 »
Off topic, maar die 0 euro in het Hofdihuis kwam gewoon door Tim en niet door de mol. Dat was een mazzeltje voor de mol, niet een doordachte mol actie.
Ik vind jouw beredeneringen soms ook wel hout snijden. Alleen denk ik dat je er vaak te star in zit. Je moet soms buiten de KADERS kijken. Ik begin met het voorbeeld over Anne Marie: merk op dat ik het betwist dat die -5000 of die -pot van Renee en Anne Marie nou allemaal op hun naam te schrijven is. Bepaald niet! Daar gaat het niet om. Het gaat erom hoe de dames het zien. Ze zullen er tot hun dood toch trots op blijven.

Het is een bepaald soort redenatie en ergens hebben ze wel een punt dat door omstandigheden zij deels de veroorzaker zijn geweest. Jij noemt het allemaal geen doordachte molactie maar ik denk dat het allemaal wel geheel doordacht was. Zo was Renee steeds hardop voor zichzelf aan het gaan, bijv. in de +700 opdracht ging zij VOL tegen Florentijn in die voor het geld ging. Zij niet, zij ging tegen het geld, zij ging voor haarzelf, de joker. Je moet maar durven! Dat geeft onbewuste verdenkingen op je. Dat zet kwaad bloed. Waarom neemt zij dat op de koop toe als mol? Omdat het tenminste 1 wel aanzet tot een hoog bedrag in de veiling. Dat is de doordachte moltactiek die Anne Marie eerder ook gebruikte.

Bij Renee was het voor ons mooier geweest als haar tactiek mislukt was en iedereen maar een paar honderd euro of 0 had gezegd. Dan was zij gedwongen geweest een flinke greep uit de kas te doen, dan had zij wel 5000 gezegd. Zij kwam dus in een luxe positie, eerder had ze steeds pech, nu geluk. En dus gaf ze het perfecte antwoord van 1000, in haar plaats kan ik me niets molser bedenken. Zij zal het verder beredeneren als weliswaar +700 vlak ervoor, maar nu zorg ik voor -5000. Dit soort molacties hebben precedent, het is wel doordacht, dat is alles wat ik zeg, niet dat ik het ermee eens ben.

Ik zal het verder straks weer op een rij zetten aan de hand van de overzichtspagina hier:

"Als ik de Mol ben dan wordt het actie-reactie. Ik ga binnen het kader reageren."

De vreemdste quote van allemaal. Kaders?! Raar = mol (zie Jon, zie alle verwispelingen door de jaren heen). De acties komen later. Ook bij mij wordt het te lang voor 1 post. En kost het tijd hahaha. Maar denk bij Renee vooral buiten de kaders. Het is zo'n soort mol als Anne Marie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #695 Gepost op: 10-02-2021, 14:51:41 »

Het is een bepaald soort redenatie en ergens hebben ze wel een punt dat door omstandigheden zij deels de veroorzaker zijn geweest.

Met de manier waarop ze uit de cel snapt valt ze door de mand. Zo elegant, net lang genoeg wachten tot het niet meer kan. Dat doen alleen de beste mollen zoals Merel bij de kooi. En ja, een heel zeldzaam aantal molloten heeft die gave om dat zoals ons te zien.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #696 Gepost op: 10-02-2021, 15:36:51 »
Het is een bepaald soort redenatie en ergens hebben ze wel een punt dat door omstandigheden zij deels de veroorzaker zijn geweest. Jij noemt het allemaal geen doordachte molactie maar ik denk dat het allemaal wel geheel doordacht was. Zo was Renee steeds hardop voor zichzelf aan het gaan, bijv. in de +700 opdracht ging zij VOL tegen Florentijn in die voor het geld ging. Zij niet, zij ging tegen het geld, zij ging voor haarzelf, de joker. Je moet maar durven! Dat geeft onbewuste verdenkingen op je. Dat zet kwaad bloed. Waarom neemt zij dat op de koop toe als mol? Omdat het tenminste 1 wel aanzet tot een hoog bedrag in de veiling. Dat is de doordachte moltactiek die Anne Marie eerder ook gebruikte.

Als ik een beetje samenvat, is een deel van Renees tactiek (als zij de mol is) dat ze voor zichzelf gaat, zodat het daarna voor anderen makkelijker wordt om dat ook te doen. Daar zit wel wat in. Joshua doorkruist die tactiek wel in aflevering 1 (zowel bij de 'tweede kans' in het extra beeldmateriaal als door 'unite' in 1.2) en ik heb nog even teruggekeken, maar het is niet te zien hoe Renee daar reageert (Splinter en Marije zijn beide keren er wel gelijk bij om voor de pot te gaan). In 1.1 gaat ze niet gelijk voor een joker en we weten dat zowel Marije en Rocky zichzelf daardoor als eerlijker dan de rest zien (dus Renee zet daar nog niet de toon voor egoisme). In 2.1 zet ze wel de toon voor egoisme, het zou kunnen dat ze in 3.1 meehelpt te ontsnappen om dat nog verder aan te wakkeren (door jokers maar ook geld in het spel te nemen), maar dan maakt ze in 3.3 wel een grote miscalculatie door op Rocky's egoisme te vertrouwen. (Terwijl ze toch zo onderhand moest weten dat Rocky een van de minst egoistische spelers was tot op dat punt.) Na 3.3 is er niet echt een dilemma tot 5.2, dus ik denk niet dat haar egoisme bij 2.1 diep in het geheugen lag. Ook in de motivatie van Marije, Charlotte en Rocky noemt niemand Renees eerdere egoisme (terwijl ze wel naar opdracht 1.1 verwijzen).

Dus om een lang verhaal kort te maken: het zou kunnen dat Renee dit geprobeerd heeft, maar het is onterecht om de keuze van de anderen in 5.2 aan haar eerdere egoisme te koppelen. Als Renee de mol is, zullen ze het ongetwijfeld wel zo presenteren, maar feitelijk heeft deze tactiek dan toch niet zo uitgepakt als misschien bedoeld was. Voor mij is het weer een voorbeeld van een poging tot molactie die grotendeels mislukt is. Het kan, maar als dat de voornaamste wapenfeiten van de mol zijn, dan hebben we gewoon een heel slechte mol.

"Als ik de Mol ben dan wordt het actie-reactie. Ik ga binnen het kader reageren."

De vreemdste quote van allemaal.

Ja, vreemde quote. Maar afgezien van de bovenstaande tactiek, zie ik Renee niet echt 'reageren' binnen het kader. Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #697 Gepost op: 10-02-2021, 16:13:01 »
Haar kader lijkt wel mol 1.0 te zijn. Met haar gehoorproblemen, een bril nodig want ze leest codes verkeerd, voorzichtig aan met spreiden van de kansen, niet 1 geldbedrag maar meer om op te schieten. Verdeel en heers.

Ten eerste. Ik zie het als dikke pech, dat Rocky als 8e aan de beurt is, al die tijd lag -2000 voor de hand, dan draait het alsnog. Dat Charlotte in een idiote conclusie op 21 uitkomt, +500. Dat Florentijn het spel kapot maakt met zijn weigering, +700. Natuurlijk heb jij gelijk met minnetjes dat het molresultaat niet bereikt wordt: dat is feit. Moedermol zegt ook dat veel eruit geknipt wordt rondom Renee, en dat dit zowel ten voordele als ten nadele van haar als mol kan zijn. Ja, mogelijk knippen ze er juist alles uit waarin zij kandidaats goed meewerkt. Ik denk alleen maar: als er zo buitengewoon veel geknipt wordt dan is dat een mols teken, zie Inge, zie vele precedenten in het verleden. Ik geef het daarmee dus plusjes.

Acties

Aflevering 1:

Gaat niet in op de deal van de Mol om de 250 euro te ruilen voor een joker maar wel alsnog op de deal -250. Hier dacht ik dat Marije de mol was. Mol = held. Maar Rocky en Renee deden het ook. De rest kreeg al meteen een dikke streep als mol.

* Is het niet eens met Joshua's voorstel om één persoon bij de lasergame al het geld te laten verzamelen. Zij is geen durfal, geen maximalist, maar wil subtiel een deel van het geld wegmollen en slaagt daarin.

* Roept een code door naar Splinter die het kistje daarmee niet open krijgt / verstaat Remco niet goed die 2842 door roept / wijkt van het plan af en zoekt zelf codes en kistjes en opent één kistje....... de toon (soort mol) is gezet.

* Wil bij het fietsen niet voor alles of niets gaan (consequent). Ik zat hier nog op Marije maar vond Marije niet erg mollen, dat is bij Renee meer het geval, wetende dat het maar om 1 vraag gaat. En: Renée wilde in eerste instantie wel de Mol zijn. Een enorm pluspunt voor de mol.

Aflevering 2:

Over de rondleiding is genoeg gezegd. Ik zie hier een heel doordachte molstrategie. Van beide zijden belicht. De uiteindelijke +700 had ze willen voorkomen maar toen ze hierin zo hard gedwarsboomd werd ging ze voor de -5000 later.

Een glansrol volgt. Zegt zowel "de gele ballerina bewaart haar geld links" als "de gele ballerina bewaart haar geld in het midden". Dan als ze zelf aan de beurt is, opent snel drie muziekdoosjes achter elkaar die allemaal geluid maken, haalt geld uit een vierde en wordt afgeschoten terwijl ze steeds hardop aan het praten is. Geen enkel ander doet dit in het aangezicht van een ballerina 1 meter verderop.

Vrachtwagen. Zegt een keer kruis terwijl er een vink op het bord staat, Joshua verbetert haar.

Aflevering 3:

In de escaperoom komt het goed van pas dat ze naar waarheid "Marije" in mag vullen op vraag 1. Marije ziet dit ook en zal dit heerlijk vinden en Renee er terug minder om verdenken. Zo een wil je erbij houden. Later zou zij er zelfs 500 euro voor over hebben om Marije te redden bij het wegdrukspel.

Ze laat steeds Charlotte het codewoord bedenken. Die is toch fout. En ze zijn nog in de verste verte niet bij het juiste antwoord. Maar dan bedenkt Charlotte het laatste codewoord en ze kan niet meer terug. Opeens bij het juiste antwoord overrulen zou haar openbaren als mol.

Zegt in de bus voor het geld te gaan wanneer Marije naar haar kajak plan vraagt. Uiteraard. Dat zou immers -2000 opleveren, maar helaas. Verder opvallend dat ze zegt dat Rocky de twee jokers die ze pakt wel moeten delen maar er vervolgens niet achteraan gaat. Ze heeft er toch niks aan en gebruikt het als wisselgeld zoals ze de hele serie doet.

Aflevering 4:

Geklooi met touwen en opvallend dat de mol het water niet ingaat ondanks de wet suit. Een mol zwemt niet? Wat doet ze dan met die touwen als de rest in het water ligt? Splinter is de ander die niet het water ingaat maar die beklinkt juist veel geld de pot in dus dit molduel wint zij makkelijk. De mol maakt het zich makkelijk, zoals het hoort.

Aflevering 5:

Biedt de molperfecte 1000 euro. En de -5000 is een feit!

Aflevering 6:

Er is wat vreemds, ze schenkt Charlotte en Rocky een joker maar later Marije de vrijstelling. Ze weet als mol dat Marije er toch uitvliegt en niks heeft aan 1 joker, dus beter krediet kopen bij de andere dames. Wanneer ze dan uiteindelijk het latere spel wint gaat ze toch voor Marije. Verklaar maar eens waarom anders dit is?!

Wordt door Rocky bevrijdt die er meteen in slaagde om de pinnen aan de buitenkant van haar celdeur los te halen. Iedereen behalve Marije was al vrij, waarom kan Renee zoiets simpels niet?

Pakt pas aan het einde 250 euro in plaats van een schakelaar om te zetten. Omdat er nog niets aan geld gepakt is? In de omschrijving staat 'LIJKT in totaal 500 euro gepakt te hebben.' Blijft twijfelachtig.

Kortom.

Renee is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #698 Gepost op: 10-02-2021, 17:27:28 »

* Roept een code door naar Splinter die het kistje daarmee niet open krijgt / verstaat Remco niet goed die 2842 door roept / wijkt van het plan af en zoekt zelf codes en kistjes en opent één kistje....... de toon (soort mol) is gezet.


Oké, akkoord.

Citaat

* Wil bij het fietsen niet voor alles of niets gaan (consequent).

Fijn dat je ook argumenten geeft waarom Renée niet de mol is.

Citaat

Over de rondleiding is genoeg gezegd. Ik zie hier een heel doordachte molstrategie. Van beide zijden belicht. De uiteindelijke +700 had ze willen voorkomen maar toen ze hierin zo hard gedwarsboomd werd ging ze voor de -5000 later.

?


Citaat

Vrachtwagen. Zegt een keer kruis terwijl er een vink op het bord staat, Joshua verbetert haar.

Een keer? Wow

Citaat

In de escaperoom komt het goed van pas dat ze naar waarheid "Marije" in mag vullen op vraag 1. Marije ziet dit ook en zal dit heerlijk vinden en Renee er terug minder om verdenken. Zo een wil je erbij houden. Later zou zij er zelfs 500 euro voor over hebben om Marije te redden bij het wegdrukspel.

Heel vergezochte theorie om een onmolse actie te verklaren.

Citaat

Zegt in de bus voor het geld te gaan wanneer Marije naar haar kajak plan vraagt. Uiteraard. Dat zou immers -2000 opleveren, maar helaas. Verder opvallend dat ze zegt dat Rocky de twee jokers die ze pakt wel moeten delen maar er vervolgens niet achteraan gaat. Ze heeft er toch niks aan en gebruikt het als wisselgeld zoals ze de hele serie doet.

Maar ook het risico op +2000. Charlotte en Florentijn zijn veel terughoudender. Idealiter neemt iedereen gewoon enkel jokers.

Citaat

Geklooi met touwen

De touwen, de molactie van het seizoen.

Citaat
Biedt de molperfecte 1000 euro. En de -5000 is een feit!
?


Citaat

Er is wat vreemds, ze schenkt Charlotte en Rocky een joker maar later Marije de vrijstelling. Ze weet als mol dat Marije er toch uitvliegt en niks heeft aan 1 joker, dus beter krediet kopen bij de andere dames. Wanneer ze dan uiteindelijk het latere spel wint gaat ze toch voor Marije. Verklaar maar eens waarom anders dit is?!

Ze laat het vooral na 1/10 van de huidige pot niet te verdienen.

Citaat
Wordt door Rocky bevrijdt die er meteen in slaagde om de pinnen aan de buitenkant van haar celdeur los te halen. Iedereen behalve Marije was al vrij, waarom kan Renee zoiets simpels niet?

Oké, hier is ze een beetje trager, dat kan een molactie zijn.

Citaat

Pakt pas aan het einde 250 euro in plaats van een schakelaar om te zetten. Omdat er nog niets aan geld gepakt is? In de omschrijving staat 'LIJKT in totaal 500 euro gepakt te hebben.' Blijft twijfelachtig.

Pakt toch weer minstens 250 euro, toch weer geld.

Je doet echt je best Lo, maar ik tel drie echte molacties. Voor de rest zie ik veel te vergezochte uitleggen waarom Renée bakken geld binnenbrengt en in sommige posities niet voorkomt dat er geld binnenkomt of weigert te mollen.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #699 Gepost op: 10-02-2021, 20:42:15 »
Ik weet het even niet meer. Ik dacht Splinter, maar waarom wordt hij dan nu verdacht in beeld gebracht? Ik ga het allemaal nog eens op een rijtje zetten.