Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153822 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 14-02-2021, 12:29:31 »
Gelet op de schermen, kan Charlotte niet (of de biecht van Rocky of Splinter klopt niet en namen ze stiekem Charlotte mee en Marije 180 gedraaid en op geen enkele vraag meer Charlotte).

Splinter of Renee, Renee of Splinter.

 
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #801 Gepost op: 14-02-2021, 12:35:41 »
Rocky
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 17:01:50 door Amethyst »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #802 Gepost op: 14-02-2021, 12:37:56 »
Ik heb dat juist met Charlotte.
 

Met Charlotte nog veel meer inderdaad (vandaar ook de landelijke verdenking) en heb ik daardoor nog meer moeite met haar als Mol. Niet als kandidaat, in tegendeel... ::bravo::

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #803 Gepost op: 14-02-2021, 12:40:23 »
Tot nog toe is mijn meest doorslaggevende opdracht die voor mij de mol verraad de opdracht waarin ze uit de hotelkamers moeten ontsnappen.

Stel je voor dat je een woord moet raden en je krijgt daar 5 aanwijzingen voor. Hoe groot is dan de kans dat je precies het goede woord raad met een totaal andere verklaring? De kans dat dat gebeurd zonder voorkennis is wat mij betreft zo goed als nul.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #804 Gepost op: 14-02-2021, 12:42:47 »
Ik heb bij Splinter het idee, dat zich wel eens een Simone scenario kan gaan voltrekken, het forum die het zo graag wil. Al zie ik Splinter wel in de finale komen. ::jaja::

Maar goed, als Splinter de mol is ben ik de eerste die toegeeft dat ik verkeerd zat en 'm hevig heb onderschat. ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #805 Gepost op: 14-02-2021, 12:53:14 »
Ik heb bij Splinter het idee, dat zich wel eens een Simone scenario kan gaan voltrekken, het forum die het zo graag wil. Al zie ik Splinter wel in de finale komen. ::jaja::

Maar goed, als Splinter de mol is ben ik de eerste die toegeeft dat ik verkeerd zat en 'm hevig heb onderschat. ::jaja::
Laat ik dan de eerste zijn om toe te geven dat ik het vooral hóóp inderdaad. Splinter zou het briljant weten te spelen en mogelijk heeft Charlotte hem nu eindelijk door - als enige. Hij heeft mooie Molacties en niet de 'smet' van de veiling. Maar ik sluit ook niet uit dat de Mol gewoon wél lekker die 5000 euro heeft geboden, dus zeker ben ik zeker niet :)
...óf niet!

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #806 Gepost op: 14-02-2021, 13:08:46 »
Ik heb bij Splinter het idee, dat zich wel eens een Simone scenario kan gaan voltrekken, het forum die het zo graag wil. Al zie ik Splinter wel in de finale komen. ::jaja::

Maar goed, als Splinter de mol is ben ik de eerste die toegeeft dat ik verkeerd zat en 'm hevig heb onderschat. ::jaja::

Zo denk ik er ook over.

Zelf zit ik op Renée als mol. Na het vertrek van Joshua. Zonder jokers e.d. ging zij toen door, terwijl ze aangaf op Joshua te zitten. En Splinter op Renée. Hoe kan het dat ze er tóen niet uit lag? Sindsdien op haar gedrag gelet. Ze doet niet veel, en toen ze mocht kiezen wie er ook het scherm niet te hoefde te zien, koos ze voor Marije, wat aan de hand van de uitzending ook verwacht kon worden (sommigen hier op het forum noemen Renée daarom ook de productieassistente, omdat ze Marije in het spel liet). En ook bij de laatste uitzending, waar ze als voorlaatste haar scherm te zien kreeg, voorspelde ik dat ze door was en Marije alsnog rood kreeg.
Splinter en Rocky zitten ook op Renée en Marije zat niet op haar.

Overigens begrijp ik wel waarom Splinter de gewenste mol is. Want het lijkt erop dat de mol alleen geslaagd is als diegene geniale acties uit gehaald heeft. Maar iedere mol speelt het spel op zijn of haar eigen manier. Voor nu vind ik Renée niet echt spectaculair. Maar dat hoeft ook niet (zeker als de overige kandidaten zo chaotisch, dat je als mol ook weinig hóeft te mollen 😊).
 8)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #807 Gepost op: 14-02-2021, 13:11:19 »
Na afgelopen aflevering zou ik puur op basis van acties moeten zeggen dat het Splinter is, maar ik blijf bij hem ook het gevoel houden dat het te mooi is om waar te zijn. Inderdaad een Simone, of een Freek, of een Nathan. En daarom lukt het me gewoon niet om er echt van overtuigd te raken.

Gevoelsmatig is het voor mij Charlotte, maar ik ben toch bang dat Marije wel degelijk voor haar is gegaan, en de montage het nog wil openhouden omdat Charlotte de finale haalt.

En Renée begint bij mij steeds meer te zakken, omdat ze met name de afgelopen 2 afleveringen toch wel erg kandidaats bezig is. Op basis van de verdenkingen lijkt Renée als mol wel het meest logische scenario, maar het blijft toch altijd tricky om veel conclusies te verbinden aan de verdenkingen.

Dus de conclusie is dat ik het nog steeds niet echt weet, en ik inmiddels denk dat ze alledrie de finale gaan halen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #808 Gepost op: 14-02-2021, 13:24:38 »
Renée is helemaal op dreef gekomen in de laatste aflevering. Letters: 'Welke letters willen jullie hebben?' Wat juist de verkeerde strategie was. Kleding omhoog en omlaag hijsen tot je op -82 komt, kan alleen daar. Zingen: wat een toneelstukje weer. Ikke niet begrijpe, Why tell me why? Geen twijfel meer mogelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #809 Gepost op: 14-02-2021, 14:06:19 »
Tot nog toe is mijn meest doorslaggevende opdracht die voor mij de mol verraad de opdracht waarin ze uit de hotelkamers moeten ontsnappen.

Stel je voor dat je een woord moet raden en je krijgt daar 5 aanwijzingen voor. Hoe groot is dan de kans dat je precies het goede woord raad met een totaal andere verklaring? De kans dat dat gebeurd zonder voorkennis is wat mij betreft zo goed als nul.

Maar waarom zou je daar als Mol graag willen ontsnappen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #810 Gepost op: 14-02-2021, 14:09:58 »
Splinter of Charlotte
Twijfel nog steeds  :o

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #811 Gepost op: 14-02-2021, 14:17:52 »
Met tegenzin denk ik dat Renee het meest waarschijnlijk is nu, dus ik heb dat gestemd.

Splinter kan ook nog steeds en ik hoop dat hij het is, maar ik denk het eigenlijk niet. Splinter heeft in mijn ogen meer mogelijke en effectievere sabotages, maar (1) de schermen lijken steeds precies met Renee als mol te kloppen dus dat zou wel heel toevallig zijn, (2) er zijn een paar mogelijke subtiele molacties van Renee die meer op het metaspel gericht lijken (terwijl Splinter op een paar punten toch echt anderen leek aan te sporen voor de pot te gaan) en (3) de hints richting Splinter zijn een stuk zwakker.

Charlotte lijkt me nu vrij onwaarschijnlijk (jammer genoeg) en voor Rocky gold dat al een tijdje.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #812 Gepost op: 14-02-2021, 14:22:39 »
Laat ik dan de eerste zijn om toe te geven dat ik het vooral hóóp inderdaad. Splinter zou het briljant weten te spelen en mogelijk heeft Charlotte hem nu eindelijk door - als enige.
Ja en dat geeft dus dat Splinter de mol niet meer kan zijn. Ik neem aan dat Charlotte nu een rood scherm krijgt althans, en dus zal ze er op Splinter uitvliegen.

Of er moet nog een hele rare aap uit de mouw komen met vrijstellingen ofzo. Maar ik acht die kans bijna nihil als je ziet hoe het geedit is. In de slotbiecht een ? bij Charlotte want ze willen niet dat we horen dat ze op Splinter inzet.

Dan krijgen we dus een hele ouderwetse finale met Rocky en Splinter die vol op mol Renee zitten. Je hebt gelijk, 'hoop'. Splinter is de wensmol. Maar ja, da's niet de echte.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #813 Gepost op: 14-02-2021, 14:24:43 »
Spannend scenario, Lo.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #814 Gepost op: 14-02-2021, 14:31:27 »
Ja, niet erg he  :-[

Maar het is ook gewoon een heel makkelijk seizoen dit jaar, kan het ook niet helpen.

Ik sluit me over de aflevering volledig aan bij mrchipie:
Rennee kan niet meer anders! heeft sowieso bij opdracht 1 dingen verwisselt, en opdracht 3 zong en playbackte en wist bijna geen liedjes.

ook door de verdenkingen en wie door is en no offense als ze niet de mol was dan was ze wel al lang naar huis.

HET IS RENNEE FOKKER MENSEN, DE OUDSTE MOL ::bravo::
En ik vergat nog te stemmen, ik zal vast zien dat 100% nu op de mol zit: RENNEE dus mensen, allemaal stemmen!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #815 Gepost op: 14-02-2021, 14:48:18 »
Qua acties zou ik Splinter zeggen, Renée heeft gewoon veel te veel geld binnengesleept op plekken waar dat niet per se hoefde. Maar, it just doesn't add up met de verdenkingen van de andere kandidaten. Rocky en Splinter zitten beide al een flinke tijd steady op Renée en zitten er nog steeds in. Erik verdacht Splinter.

Ik denk dat het toch Renée is, ook al ben ik dan heel erg bang dat haar molacties flink zullen tegenvallen, misschien is ze dan qua acties een van de minste mollen ooit...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #816 Gepost op: 14-02-2021, 14:56:36 »
Ik struin even op de 'officiële' site en zie dat de verdenkingspercentages daar voor sommige kandidaten heel anders liggen dan hier. Op moment van schrijven:

Charlotte: .nl 35%, .com 11.9%
Renée: .nl 27%, .com 26.2%
Rocky: .nl 19%, .com 6.5%
Splinter: .nl 19%, .com 55.4%

Hoe verklaren de forummers dat?
Woosie down?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #817 Gepost op: 14-02-2021, 14:59:17 »
Ja en dat geeft dus dat Splinter de mol niet meer kan zijn. Ik neem aan dat Charlotte nu een rood scherm krijgt althans, en dus zal ze er op Splinter uitvliegen.

Of er moet nog een hele rare aap uit de mouw komen met vrijstellingen ofzo. Maar ik acht die kans bijna nihil als je ziet hoe het geedit is. In de slotbiecht een ? bij Charlotte want ze willen niet dat we horen dat ze op Splinter inzet.

Aangezien de regie probeert te suggereren dat Marije niet op Charlotte heeft getest, zie ik nog wel een kans dat Charlotte de finale haalt, en dat we daar haar uiteindelijke verdenking horen. De regie wil niet dat we haar afstrepen, dit wordt verder bevestigd met dat Charlotte het hele seizoen al veel te verdacht wordt gemaakt. Vorig seizoen was dat anders, toen bevestigde de montage al min of meer dat Peggy het niet kon zijn en die viel dan ook als laatste af. Maar de montage is hier anders.
Wellicht zit ze grotendeels op Splinter (en dus fout), maar komt ze weg met een vrijstelling uit het Rad van Fortuin en bereikt ze de finale. Dan is het waarschijnlijk afgelopen voor Rocky, die heeft sowieso al een achterstand van 2 jokers op Splinter. Of ze zit ook op Renée, maar poetsen ze dat weg omdat het dan wel heel makkelijk zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 15:20:16 door Rinusoide »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #818 Gepost op: 14-02-2021, 15:02:49 »
Ik denk dat het toch Renée is, ook al ben ik dan heel erg bang dat haar molacties flink zullen tegenvallen, misschien is ze dan qua acties een van de minste mollen ooit...
Renée is voor mij afgevallen als mol na de mislukte actie om een joker te bemachtigen en daarmee geld uit de pot te spelen in de opdracht Om de tuin leiden. Haar antwoord op de vraag van Rik “ik dacht duimpjes omhoog voor de camera” kwam op mij niet over als een ingestudeerd maar als een spontaan antwoord van een kandidaat. Dat geldt ook voor haar reactie op Splinter die een mug wegslaat.

Ik vermoed dat Renée met haar acteerervaring zich wel goed verdacht heeft weten te maken, maar dat zij uiteindelijk niet de mol zal zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #819 Gepost op: 14-02-2021, 15:11:21 »
Ik struin even op de 'officiële' site en zie dat de verdenkingspercentages daar voor sommige kandidaten heel anders liggen dan hier. Op moment van schrijven:

Charlotte: .nl 35%, .com 11.9%
Renée: .nl 27%, .com 26.2%
Rocky: .nl 19%, .com 6.5%
Splinter: .nl 19%, .com 55.4%

Hoe verklaren de forummers dat?
Er was op de Renee thread ook al opgemerkt dat er een enorme discrepantie zit tussen wat men hier in de pool inzet en wat in de poll, dat waren 50 stemmen op Renee als mol en maar 25 op Splinter, en zelfs maar 22 op Man. Dus tsja, de conclusie kan alleen maar zijn dat er hier nauwelijks getunneld wordt en alleen maar gespreid.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)