Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153775 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1120 Gepost op: 24-02-2021, 21:36:21 »
Citaat
Het zou mooi zijn als Ronaldanius misschien nog een of twee screenshots kan plaatsen.
Hier twee plaatjes. Het woord 'grijs' is niet heel makkelijk te lezen, maar het is duidelijk dat er nog een woord is toegevoegd gelet op de lengte van de vragende zin.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1121 Gepost op: 24-02-2021, 21:40:20 »
Je bent een held! ::bravo:: Misschien kan dit ook in het opdracht topic geplaatst worden? Daar kon ik ze namelijk niet vinden...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1122 Gepost op: 24-02-2021, 21:56:45 »
Je bent een held! ::bravo:: Misschien kan dit ook in het opdracht topic geplaatst worden? Daar kon ik ze namelijk niet vinden...

In het opdrachttopic wisten we dit al lang. Ik heb het ook nog destijds gebruikt als argument tegen Renee als mol, want ze wordt er verdacht in gemonteerd.

Ik denk dat veel Reneeverdenkers wel een beetje klaar zijn met discussiëren, omdat ze er wel uit zijn nadat alle afvallers 100% kloppen en de sabotage in beeld in 8.1 die eigenlijk alleen Renee gedaan kan hebben. Ik ben zelf ook al aan het googlen wanneer de Vlaamse serie eigenlijk begint (weet iemand dat?) en ben verder tijd aan het steken in voorbereidingen van een wie is de mol-achtig spel op Whatsapp (daarover later meer, maar geïnteresseerden kunnen mij een PM sturen).

Helemaal terecht is dat misschien niet want 100% zekerheid bestaat niet. Charlotte kan nog steeds de mol zijn. Ik zou erg verbaasd zijn, maar het kan wel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1123 Gepost op: 24-02-2021, 22:04:57 »
In het opdrachttopic wisten we dit al lang. Ik heb het ook nog destijds gebruikt als argument tegen Renee als mol, want ze wordt er verdacht in gemonteerd.
Ja, dat weet ik, dat we dit in het opdracht topic allang wisten. Ik heb jou ook op de vorige pagina genoemd als degene die dat later nog eens bevestigde. Maar Heinz vroeg om screenshots... Dus vandaar.

Wat iedereen er verder van vindt, is natuurlijk aan iedereen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1124 Gepost op: 24-02-2021, 22:19:12 »
Bedankt voor het screenshot!

Zou Splinter stiekem zelf het antwoord erbij geschreven hebben dat Renée helemaal niet gaf? :P

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1125 Gepost op: 24-02-2021, 23:10:25 »
In het opdrachttopic wisten we dit al lang. Ik heb het ook nog destijds gebruikt als argument tegen Renee als mol, want ze wordt er verdacht in gemonteerd.
De vraag is inderdaad, waarom zouden ze dat doen, mocht ze de Mol zijn?

Ik denk dat veel Reneeverdenkers wel een beetje klaar zijn met discussiëren, omdat ze er wel uit zijn nadat alle afvallers 100% kloppen en de sabotage in beeld in 8.1 die eigenlijk alleen Renee gedaan kan hebben.
Ik begrijp dat Renee-verdenkers graag op zoek zijn naar zekerheid, maar het is jullie al zo vaak uitgelegd: uit 8.1 kan je die conclusie niet trekken. De enige zekerheid is dat Charlotte de eerste instructie niet heeft doorgegeven. Waar de andere fouten vandaan komen, weten we nog niet, zelfs die zouden ook nog van Charlotte kunnen komen of bijvoorbeeld een warrige Splinter. Of inderdaad Renee, maar alles wat we van haar zien is tot dusver slechts suggestieve montage.

Ik vind het prima als je niet meer wil discussiëren en niemand dwingt je daartoe. Maar als zulke argumenten de belangrijkste redenen zijn waarom Renee de Mol is, dan moet je niet raar opkijken als daar tegenin gegaan wordt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1126 Gepost op: 24-02-2021, 23:34:00 »
Bedankt voor het screenshot!

Zou Splinter stiekem zelf het antwoord erbij geschreven hebben dat Renée helemaal niet gaf? :P

Splinter is de mol toch?  ::schaam::
Mooi screenshot, fijn!  ::bravo::  Dat duwt mij ook weer verder de Charlotte-tunnel in.

Maar wie het ook is: uiteindelijk weten we het pas zeker in aflevering 10, denk ik.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1127 Gepost op: 25-02-2021, 00:32:40 »
Ik blijf het lastig vinden dit seizoen, maar blijf toch maar bij Charlotte als mol.

De productie maakt zowel Charlotte (in your face molacties) als Renée (verdenkingen, biechten) verdacht. Het thema van het seizoen, een joker die je in je gezicht uitlacht, begint al bij Charlotte die bij de bekendmaking zegt dat ze de mol is. Tegelijkertijd bekruipt me het gevoel dat dit te gemakkelijk zou zijn. Aan de andere kant Renée, die niet uit de verf komt maar al vroeg de verdenkingen van veel kandidaten op zich lijkt te laden. schreeuwende Charlotte tegenover.  ;D

En wat zou het stiekem geweldig zijn als brave Rocky de mol blijkt te zijn.

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat Rick en zijn team een Mol zullen kiezen die niet kan/wil zwemmen, niet wil vliegen, niet wil abseilen en kennelijk conditie tekort komt. Daarbij kennelijk nog last heeft van doofheid. Wazig zijn kan geacteerd zijn. Niets ten nadele van Renée verder, vind haar wel een geweldige actrice!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1128 Gepost op: 25-02-2021, 00:55:55 »
Charlotte.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1129 Gepost op: 25-02-2021, 07:54:20 »
Ik geef heel eerlijk toe dat als Renee inderdaad de mol is, ze niet goed uit de verf is gekomen. Dat kan echter ook liggen aan de overactieve (en vaak mollende) Joshua, die haar snel doorhad net als Charlotte en Rocky. Dan wordt mollen gewoon een stuk moeilijker.
Het lijkt me leuk om bij de ontknoping te zien dat die open/kapotte kkoffers in de trein inderdaad een molactie zijn  ::tandpastasmiley::

Charlotte wordt in mijn ogen vaker verdacht in beeld gebracht dan de andere kandidaten en alleen daarom al hoop ik dat ze niet de mol is  maar net als Joshua wel een heerlijke bijmol). Verder vind ik een aantal van haar verdachte acties eerder kandidaats (vlotopdracht, mijnopdracht) die bevestiging zoekt in haar mol.

Rocky zou de apartste uitkomst zijn en dan hebben we echt een mooie ontknoping in vooruitzicht. Al zie ik wel een aantal oprachten waar ze gemold zou kunnen hebben (codes achterhouden bij de mijn, verkeerde wisselingen bij de puzzel). Helaas dan een fout bij het abseilen, maar goedgemaakt door het bieden.
De verjaardagshint bij onder druk zetten blijft me volgen.
Bij de ontknoping zullen we dan zien hoe haar acties werkelijk waren.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1130 Gepost op: 25-02-2021, 09:14:06 »
Dat zou strikt volgens de regels, die bij halte 1 stonden, niet kunnen. Daar stond dat bij de volgende 9 haltes (waar halte 10 dan ook bij hoort) max. 1 kandidaat uit mocht stappen.

Je hebt indaard gelijk! Als je al spelregels moet gaan aanpassen om Renée haar gedrag goed te praten hier klopt het gewoon niet. 6.1. is superonmols van Renée, dat kan niemand ontkennen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1131 Gepost op: 25-02-2021, 10:38:33 »
Ik vind het prima als je niet meer wil discussiëren en niemand dwingt je daartoe. Maar als zulke argumenten de belangrijkste redenen zijn waarom Renee de Mol is, dan moet je niet raar opkijken als daar tegenin gegaan wordt.

Je mag overal tegenin gaan, hoor. Ik heb het forum nog wel een beetje gelezen, maar ik zie daar toch niet echt iets wat me aan het twijfelen brengt. Ook de verklaringen voor Renees foute verwisseling in 8.1 overtuigen me niet echt. Toegegeven dat ook Charlotte in die opdrachten fouten maakt, maar de fouten van Charlotte zijn iets dat je best per ongeluk kunt doen.

Ik zou het heel leuk vinden voor het programma als Charlotte de mol is. In het 'follow the money' overzicht verdient ze duidelijk minder geld dan Renee en dat zou eigenlijk wel voor iets moeten tellen. Maar goed, Splinter had in dat overzicht nog een stuk minder geld verdiend. Als Charlotte de mol is, hebben zowel zij als de montage veel geluk gehad met afvallers (en de volgorde daarvan), omdat die juist lijken aan te geven dat ze het niet is. Het kan (mogelijk in combinatie met wat gesjoemel bij de afvallerloze executie), maar het is wel allemaal toevallig.

Maar goed, ik val in herhaling.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1132 Gepost op: 25-02-2021, 11:02:35 »

Als Charlotte de mol is, hebben zowel zij als de montage veel geluk gehad met afvallers (en de volgorde daarvan), omdat die juist lijken aan te geven dat ze het niet is. Het kan (mogelijk in combinatie met wat gesjoemel bij de afvallerloze executie), maar het is wel allemaal toevallig.


Geluk is veel gezegd, gewoon toevallig een leuke manier om het verhaal zo te kunnen brengen. Dat iedereen veel fout op Renée zit maakt het ook leuker om haar bij de kijkers en molloten verdacht te maken. Dus in dat opzicht is het wel leuk meegenomen wat er met Charlotte is gebeurd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1133 Gepost op: 25-02-2021, 11:17:35 »
In het 'follow the money' overzicht verdient ze duidelijk minder geld dan Renee en dat zou eigenlijk wel voor iets moeten tellen. Maar goed, Splinter had in dat overzicht nog een stuk minder geld verdiend.
Ik heb jouw overzicht gezien en respect voor al dat werk. Toch denk ik dat Charlotte ook daar nog te weinig credits krijgt: de -5000 wordt helemaal niet meegenomen en de -2000 wordt over Splinter en Charlotte verdeeld.

Als Charlotte de mol is, hebben zowel zij als de montage veel geluk gehad met afvallers (en de volgorde daarvan), omdat die juist lijken aan te geven dat ze het niet is. Het kan (mogelijk in combinatie met wat gesjoemel bij de afvallerloze executie), maar het is wel allemaal toevallig.
Bij mij is het net andersom. Juist omdat de montage suggereert dat alleen Renee het nog maar kan zijn, lijkt het mij erg onwaarschijnlijk. Zo makkelijk maken ze het namelijk nooit en met testbiechten en afvallerloze executies wordt altijd gesjoemeld.
Daarnaast doet Renee te veel dingen die niet verklaard kunnen worden als Mol & Charlotte juist weer te veel dingen die niet verklaard kunnen worden als kandidaat. Voor mij is dan juist de hypothese met de minste aannames dat Charlotte de Mol wel moet zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1134 Gepost op: 25-02-2021, 14:57:51 »
Dat zou strikt volgens de regels, die bij halte 1 stonden, niet kunnen. Daar stond dat bij de volgende 9 haltes (waar halte 10 dan ook bij hoort) max. 1 kandidaat uit mocht stappen.
Exact, dat is dus mijn hele stelling. Halte 10 hoorde er WEL bij, daar had Charlotte dus geld uit de pot moeten spelen. Maar ze is de mol niet dus deed dat niet. Maar dat is zo jammer: Charlotte brengt bakken en bakken met geld in en daar komt geen enkele verklaring van door het gehypnotiseerde Charlotte kamp. Terwijl bij Renee alle centen wel uitgebreid verklaard zijn.

Waar het zich daar alleen nog toespitst is op een paar tientjes in een lift. Nou ik ga met Heinz mee, waarschijnlijk heeft kandidaat Splinter dat er gewoon zelf bij verzonnen. Die dacht, kan mij het schelen, ik laat mij toch zeker niet naaien door de mol! Het gebeurde de vorige editie ook met dat namen zoeken naar het restaurant: sjoemelen. Mag niet, wordt wel eens bestraft. Misschien hier ook, of heeft Splinter geluk gehad. We kunnen ook dit eens vragen in het Vragenvuur.

En verder met Leendert eens. Ook ik heb al vele weken het gevoel dat we er allang uit zijn. Het is gewoon echt een simpel jaartje. Dus dan is het "I rest my case" en gaan we met Renee naar de finale. Je kunt proberen wilde springen te maken om toch vast te houden aan je mol of je gewoon neerleggen bij de logica.

En natuurlijk, dan zou het echt fantastisch zijn als Charlotte het toch is. Wat een wensmol is dat dan! Dus ik help het de gehypnotiseerden hopen for my own sake. Een trillend avondje!  :o ::) ::oink:: ::pinokkio:: :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1135 Gepost op: 25-02-2021, 15:10:04 »
Exact, dat is dus mijn hele stelling. Halte 10 hoorde er WEL bij, daar had Charlotte dus geld uit de pot moeten spelen.
Hoe had ze hier dan die € 750 uit de pot moeten spelen?
Er mocht immers maar max. 1 kandidaat uitstappen...


Dit zou dan hoogstens betekenen dat ze € 250 niet uit de pot gespeeld heeft, maar ook dat wil er bij mij niet in (voor mij te onlogisch).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1136 Gepost op: 25-02-2021, 15:32:33 »
Exact, dat is dus mijn hele stelling. Halte 10 hoorde er WEL bij, daar had Charlotte dus geld uit de pot moeten spelen.

? Ik snap helemaal niks van deze stelling, misschien ligt het aan mij. Maar met goede wil wil ik Charlotte hier wel 250 plusgeld geven om mee te gaan in jou verhaal. Dat is nog altijd 500 minder dan Renée.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1137 Gepost op: 25-02-2021, 18:14:03 »
De pol-percentages van de dames onderling met elkaar vergeleken blijven ongeveer gelijk.
Renée krijgt al sinds de eerste aflevering verreweg de meeste stemmen, en dat blijft zo.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1138 Gepost op: 25-02-2021, 18:23:58 »
En toch blijf ik bij Charlotte  ::joehoe::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1139 Gepost op: 25-02-2021, 22:01:23 »
Gaat niet best dit jaar,
alleen heb ik René als winnaar vanaf de 2de aflevering,
 hoop dat Charlotte de mol is, mede omdat zij zoveel geld uit de pot heeft getrokken!