Auteur Topic: [POOL] Wie is de mol? 2021  (gelezen 23582 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #100 Gepost op: 21-02-2021, 10:25:21 »
Wacht is dit een fout?, want dit opperde ik al een paar dagen geleden. Opeens zijn mijn antwoorden weg. Ik zweer dat ik Charlotte toen had ingevuld als afvalster.

Dat heb ik me dus bij dit systeem ook al vaker afgevraagd: kun je puntenschade voorkomen, door een ronde NIET in te vullen?

Ik ben in de app trouwens al mijn punten kwijt. En dat komt niet eens omdat ik splinter als mijn mol had. Maar verreweg de meesten hadden hem toch wel als finalist. Om die reden dacht ik dat het veilig was om mijn punten bij hem te ''parkeren''.

Lakshmi en Marije heb ik eigenlijk nooit als mol gezien, maar ik heb tot op heden mijn keuze op de andere drie nog niet echt kunnen bepalen. Als je zuiver op de Follow the Money-theorie moet afgaan, kun je bijna niet om Charlotte heen (ook al staat bij RN Renée bovenaan, wat dat betreft). Dat komt met name vanwege de hint naar de introductie, gecombineerd met de vertaling (Ja=Ik).

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #101 Gepost op: 21-02-2021, 10:54:21 »
Jemig, ik sta tweede. En ik wil de de 14e plek van vorige week al inlijsten...

Renée en Charlotte zijn bij mij vanaf aflevering 1 al finalisten en daar is, na het vertrek van Florentijn, Rocky bijgekomen. En dat pakt wonderwel uit, al kan een andere volgorde van "het podium" mijn pool nog helemaal laten instorten (al denk ik, na gisteren, dat ik mijn mol wel goed heb).

Dit maakt het kijken de komende twee weken extra spannend.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2021, 12:19:56 »
Jemig, ik sta tweede. En ik wil de de 14e plek van vorige week al inlijsten...

Renée en Charlotte zijn bij mij vanaf aflevering 1 al finalisten en daar is, na het vertrek van Florentijn, Rocky bijgekomen. En dat pakt wonderwel uit, al kan een andere volgorde van "het podium" mijn pool nog helemaal laten instorten (al denk ik, na gisteren, dat ik mijn mol wel goed heb).

Dit maakt het kijken de komende twee weken extra spannend.
Heb je Charlotte als winnaar of verliezer?

Dat heb ik me dus bij dit systeem ook al vaker afgevraagd: kun je puntenschade voorkomen, door een ronde NIET in te vullen?
Bij de spelregels staat: 'Ook als je een keer vergeet te stemmen, krijg je uiteraard geen punten.' Maar, als je wel stemt en verkeerde dingen invult, kunnen er punten vanaf gaan, dat betekent dat je heel goed een keer niet kunt gaan stemmen want dan gebeurt er niets met je punten, niet omhoog en niet omlaag. Stel je hebt een keer veel dingen goed, de afvaller, joker goed, vrijstelling goed, dan is het misschien verstandig de volgende twee keer niet te stemmen, dan blijf je als het ware zweven op je positie terwijl anderen om je heen vooral omlaag gaan omdat er minder mensen zijn die omhoog gaan. Vooral in het begint geldt dit, omdat je de eerste afleveringen de meeste punten kunt verdienen.

Misschien zou het beter zijn om voor het stemmen op zich ook punten te geven.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 12:39:22 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #103 Gepost op: 23-02-2021, 12:58:37 »
Dat snap ik even niet. Niet invullen = geen kans op punten. Zo simpel is het. Als je voor aflevering 1 Lakshmi als Mol invult, dan zul je de punten die je daarvoor krijgt na aflevering 4 weer kwijtraken. Je krijgt je punten dus totdat het tegendeel is bewezen.
...óf niet!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2021, 16:08:56 »
Heb je Charlotte als winnaar of verliezer?
Als winnaar.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #105 Gepost op: 23-02-2021, 17:38:42 »
Als winnaar.

Oei, spannend! Nr 1 Kloas, zal dat Klaas de mol zijn? 

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #106 Gepost op: 23-02-2021, 22:16:20 »
Had gekund, maar is niet het geval.
Deze kloas heeft echter wel Rocky als mol in de pool en Renée geen enkele keer bij de finalisten, dus nr. 1 zal wel niet het eindresultaat worden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #107 Gepost op: 24-02-2021, 11:07:56 »
Had gekund, maar is niet het geval.
Deze kloas heeft echter wel Rocky als mol in de pool en Renée geen enkele keer bij de finalisten, dus nr. 1 zal wel niet het eindresultaat worden.
Nee, dat zal wel niet dan.
Dan hebben we ook nog Kees de mol, die staat op 5. Heeft ook al een keer gewonnen.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #108 Gepost op: 24-02-2021, 11:37:06 »
Ik ben heel erg gestegen ::oink:: Rocky al heel lang als winnaar, Renée vanaf het begin als Mol en nu ook een tijdje Renée als verliezer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #109 Gepost op: 24-02-2021, 12:35:58 »
Ik ben heel erg gestegen ::oink:: Rocky al heel lang als winnaar, Renée vanaf het begin als Mol en nu ook een tijdje Renée als verliezer.
Als je mol en winnaar vanaf het begin of afl 2 goed hebt, kun je gaan winnen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #110 Gepost op: 24-02-2021, 17:38:22 »
Ah ik ben blijven steken op plek 41 en de pool vergeten in te vullen afgelopen zaterdag (  :( ) maar ik maak dus nog kans  :)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 14:31:15 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #111 Gepost op: 26-02-2021, 09:25:23 »
Citaat
Bij de spelregels staat: 'Ook als je een keer vergeet te stemmen, krijg je uiteraard geen punten.' Maar, als je wel stemt en verkeerde dingen invult, kunnen er punten vanaf gaan, dat betekent dat je heel goed een keer niet kunt gaan stemmen want dan gebeurt er niets met je punten, niet omhoog en niet omlaag. Stel je hebt een keer veel dingen goed, de afvaller, joker goed, vrijstelling goed, dan is het misschien verstandig de volgende twee keer niet te stemmen, dan blijf je als het ware zweven op je positie terwijl anderen om je heen vooral omlaag gaan omdat er minder mensen zijn die omhoog gaan. Vooral in het begint geldt dit, omdat je de eerste afleveringen de meeste punten kunt verdienen.

Dit lijkt me - met alle respect - gewoon lariekoek. Tenzij je kickt op een hoge positie in de tussenstand.
Het is immers niet zo dat je strafpunten krijgt als je iets verkeerd in vult. Wie bijvoorbeeld telkens Splinter had ingevuld, eindigt echt niet met een negatieve puntenstand. De tussenstand is gewoon grotendeels fictief, grotendeels gebaseerd op het aantal punten dat je potentieel hebt gehaald. Alleen dingen als 'Wordt er een vrijstelling verdiend?' en 'Wie verdient er een joker?' staan natuurlijk in graniet gebeiteld. Maar voor alle drie de dames heb je op dit moment punten gekregen als Mol en daar blijft er uiteindelijk natuurlijk maar een van over. Maar mocht bijvoorbeeld Rocky de Mol zijn, dan is het niet zo dat degenen die Charlotte en Renee hadden ingevuld daarvoor strafpunten krijgen; ze raken alleen hun potentiële punten daarvoor kwijt.

Ik begrijp dat bovenstaande citaat uit de spelregels afkomstig is. Ik vind die tekst enigszins misleidend. Niet stemmen om hoog te blijven staan is alleen een goede tactiek voor als je het leuk vindt om in de tussenstand hoog te staan. Wil je hoog staan in de eindstand - waar het toch om gaat - dan zul je echt altijd moeten stemmen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #112 Gepost op: 26-02-2021, 10:18:07 »
Dit lijkt me - met alle respect - gewoon lariekoek. Tenzij je kickt op een hoge positie in de tussenstand.
Het is immers niet zo dat je strafpunten krijgt als je iets verkeerd in vult. Wie bijvoorbeeld telkens Splinter had ingevuld, eindigt echt niet met een negatieve puntenstand. De tussenstand is gewoon grotendeels fictief, grotendeels gebaseerd op het aantal punten dat je potentieel hebt gehaald. Alleen dingen als 'Wordt er een vrijstelling verdiend?' en 'Wie verdient er een joker?' staan natuurlijk in graniet gebeiteld. Maar voor alle drie de dames heb je op dit moment punten gekregen als Mol en daar blijft er uiteindelijk natuurlijk maar een van over. Maar mocht bijvoorbeeld Rocky de Mol zijn, dan is het niet zo dat degenen die Charlotte en Renee hadden ingevuld daarvoor strafpunten krijgen; ze raken alleen hun potentiële punten daarvoor kwijt.

Ik begrijp dat bovenstaande citaat uit de spelregels afkomstig is. Ik vind die tekst enigszins misleidend. Niet stemmen om hoog te blijven staan is alleen een goede tactiek voor als je het leuk vindt om in de tussenstand hoog te staan. Wil je hoog staan in de eindstand - waar het toch om gaat - dan zul je echt altijd moeten stemmen!
Maar stel je bent lui, je vult alleen test 1 in en je hebt toevallig mol, winnaar en verliezer goed. Kun je dan winnen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #113 Gepost op: 26-02-2021, 10:27:07 »
Nee, absoluut niet. Want de vraag naar de Mol, winnaar en verliezer komt elke week weer terug en daarvoor kun je dus elke week punten krijgen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #114 Gepost op: 26-02-2021, 10:45:34 »
Ik begrijp dat bovenstaande citaat uit de spelregels afkomstig is. Ik vind die tekst enigszins misleidend. Niet stemmen om hoog te blijven staan is alleen een goede tactiek voor als je het leuk vindt om in de tussenstand hoog te staan. Wil je hoog staan in de eindstand - waar het toch om gaat - dan zul je echt altijd moeten stemmen!
Dat staat ook niet in de spelregels hoor ;) Hoe mensen de pool invullen moeten ze zelf weten. Maar niet invullen levert aan het einde exact evenveel punten op als het fout invullen, dus het lijkt mij altijd beter om de pool wel in te vullen. Dan heb je tenminste kans op punten, anders sowieso niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #115 Gepost op: 27-02-2021, 12:46:35 »
Tot nu toe:

Afvaller goed: 3x (Afl 1, 4 and 7)

Bij de laatste drie:

Rocky: Afl 3, 4, 5, 7, 8, 9 ''10'' (Verliezer) Afl 2, 6 (Winnaar)
Charlotte: Afl 6 (Verliezer) Afl 9 ''10'' (Winnaar) Afl 8 (Naar Huis)
Renee: 4, 5, 7, 8, 9 ''10'' (De Mol) Afl 6 (Naar Huis)

In Aflevering 5 zaten Joshua en Renee achter een computer en toen Joshua als eerste naar buiten ging waren er voor mij twee opties over, Renee is de volgende als in Volgende (Extra aangezet door rode tas). En als ze niet gaat is de mol (ROOD is GROEN) /  ROOD IS NEE van RENEE) op de vraag gaat zij weg.

Afl 6 koos ik voor Marije als mol, maar toen ze net name (door Rocky) buitenspel werd gezet in de gevangenis en Renee koos voor Rocky en Splinter, was het voor mij wel duidelijk dat Marije niet de mol is en weg zou gaan in afl 7. Was wel de tweede reden, want het bus spel (Sla afl ''halte'' 6 over) was mijn eerste keuze om Marije naar huis te sturen in afl 7 en ook voor Charlotte in afl 8 of dat ze door is na afl 10 (Mag niet uistappen bij afl 9 ''halte''). Met Charlotte als backup om naar huis te gaan in afl 7. en dat verklaard waarom ik voor Splinter koos bij aflevering 7 als winnaar.

Kreeg sterk Monopoly fibe van die twee spellen: Ga niet door naar de gevangenis, in aflevering 7 leek ook nog even of Charlotte voor het gevang stond met de deur open. Met het woord Ho Mol (Als in: He waar ga je heen) boven erg grappig maakt.

Ik hoop van harte als Renee (die toch ook hoog wensmol gehalte heeft) niet de mol is, dat het Charlotte is en Renee wint. Ik ben al erg blij dat ik Rocky en Renee bij de laatste drie heb voorspeld.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 13:05:13 door Pierce_Brosnan »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #116 Gepost op: 27-02-2021, 13:57:23 »
Na alle argumenten hier ben ik toch geswitched naar Renée.

Maar alleen voor de pool heb ik mijn verdenkingen op Charlotte laten staan.


Zul je zien dat het toch Rocky is.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #117 Gepost op: 27-02-2021, 15:44:26 »
De Mol...

... komt niet zelf met het idee ("eenentwintig") om te ontsnappen (opdr. 3.1): Charlotte, Rocky, Renée
... speelt zich niet in de kijker door het hoogste bedrag (5000 euro) te bieden (opdr. 5.1): Charlotte, Rocky, Renée.

Renée is de Mol.

(Maar ja, mijn koffiefilter is ook wel eens lek en Splinter glipte eerder wel door mijn molfilter.  ::tandpastasmiley::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #118 Gepost op: 27-02-2021, 21:30:46 »
Dag Charlotte  ::bravo::  ::bravo:: Mensen wegwezen voor de brokstukken van de Charlotte tunnel  ::nieuwsgierig::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2021
« Reactie #119 Gepost op: 27-02-2021, 21:31:19 »
9x Charlotte als winnares.

Au  :-X :-X :-X