Auteur Topic: Locaties in kaart  (gelezen 16918 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2021, 23:02:35 »
Ja, halte 2, 3, 4, 5 en 6 heb ik ondertussen in de kaart staan; de rest is nog zoekende :)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 23:08:36 door milcof »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2021, 23:11:43 »
Ik zie nog geen locaties van deze week op je kaart, misschien kan je hem even updaten?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2021, 23:14:27 »
Oh, dat is gek... Als ik op de link in mijn post bovenaan deze pagina klik, dan zie ik gewoon alles wat ik heb ingevoerd... (Ook als ik ben uitgelogd op Google Maps).

Pakt 'ie 'm echt niet? Misschien zit er iets vertraging in. Had halte 7 er ook al instaan, maar die zie ik inderdaad niet...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 23:16:12 door milcof »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2021, 23:19:03 »
Ah nu zie ik het wel. Het ligt misschien aan mij. Ik zit op mijn telefoon en opende hem met de My Maps app. Daarin stond alleen nog alles tot en met week 5. Maar als ik hem in Chrome open zie ik wel alles. Bedankt voor je werk in ieder geval.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2021, 23:49:25 »
De haltes staan er ondertussen allemaal in :D

We zoeken dus alleen nog het hotel waar ze verblijven.

Verder is aflevering 6 ingevuld :)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 23:55:18 door milcof »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2021, 10:51:24 »
Mooi dat je alle haltes gevonden hebt, Milcof. Dat zal best een klus geweest zijn.
Het hotel is Chateau Kotěra, niet ver van Kutna Hora.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 10:52:55 door molecula »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2021, 11:13:17 »
Ah top! Zo zie je maar weer dat je niet altijd moet vertrouwen op de plaatsnaam die ze erbij zetten, haha (er stond Vinařice, maar dat was waarschijnlijk dan alvast bedoeld voor de derde opdracht, die daar wel plaatsvond). Dank; heb 'm toegevoegd!

Ja, moet zeggen dat het (op een paar haltes na) eigenlijk makkelijker ging dan gedacht haha, maar had even een beginpunt in de vorm van die derde halte nodig. Was een leuke uitdaging :D

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2021, 15:06:43 »
Mooi dat je alle haltes gevonden hebt, Milcof. Dat zal best een klus geweest zijn.
Het hotel is Chateau Kotěra, niet ver van Kutna Hora.
Goed werk. Ik had al verscheidene lijstjes met accommodaties doorgescrolld, maar had hem nog niet gevonden.
Č stata opera della TALPA!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2021, 15:21:17 »
Dank je, ik vond het hotel via Google image search. Een screenshot van de buitenkant van het hotel uit de uitzending was erg vaag, omdat het nacht was. Maar ik heb de belichting iets aangepast en hem wat helderder gemaakt. Vervolgens heb ik hem in image search geüpload met als zoekterm hotel. En onder "Visually similar images" stond het hotel bij daglicht.

Het museum in Hradec Kralove had ik zo ook gevonden. Ik heb het ook al geprobeerd met het industrieterrein voor de jeepopdracht van volgende week, maar zonder resultaat helaas.

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2021, 18:49:29 »
Ah. Ik had Google Image Search ook geprobeerd met een onbewerkt screenshot van de NPO-player (zo had ik van aflevering 0 Zámek Valtice gevonden), maar voor Kotěra kwam Google op die manier niet verder dan "dome". Ook in lijstjes met "ubytování" in verschillende steden kon ik hem niet vinden.

Het museum in Hradec Králové was voor mij iets makkelijker omdat ik er afgelopen jaar nog voor langs gelopen ben :). Ook van het gebouw met de zonnewijzer in de preview hoorde ik hier thuis op de bank iemand roepen: "Hé, dat is toch Kuks?" Ja, dat kan ik bevestigen...

Wat het industrieterrein betreft, ik weet niet wat dat Mayrau voor buitenterreinen heeft.
Č stata opera della TALPA!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2021, 19:15:17 »
Grappig, hoe iedereen zijn eigen invalshoeken heeft  ;) Valtice en alle locaties rond Mikulov had ik weer direct herkend. Ik ben er onlangs nog geweest, naar schatting ongeveer 2 weken nadat de kandidaten daar waren. Dat was nog eens een mooie verrassing geweest, om opeens midden in de opnames van WIDM te zitten. En mijn Tsjechische partner herkende Zlín bijvoorbeeld weer direct.

Bij Mayrau zie ik niet direct grote buitenterreinen. De locatie komt ook in de leader voorbij en het lijkt me een best groot terrein. De ernome loodsen en schoorstenen doen me aan een (voormalig) fabrieks- of industrieterrein denken, maar het zou misschien ook iets als een militair oefenterrein kunnen zijn. Ik heb al veel in het Tsjechisch zitten Googlen, maar helaas nog niets gevonden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2021, 23:01:28 »
De lokatie is Hornicky skansen dul Mayrau
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #72 Gepost op: 10-02-2021, 12:37:52 »
De jeep-opdracht is hier in Kladno. Het is een industrieterrein dat grotendeels gesloopt wordt. Op de luchtfoto staan nog gebouwen die er nu niet meer staan. Op mapy.cz, een Tsjechische maps website, zit een handige functie waarmee je locaties ook als bird's eye kan bekijken. Ik twijfelde eerst nog even, maar de fabrieken op de achtergrond zijn ook gelijk.

Het is niet ver van Mayrau en de kandidaten hebben ook dezelfde kleding aan, dus de opdracht in Kuks, die tussen deze opdrachten lijkt te zitten, zal waarschijnlijk juist een dag daarvoor of daarna opgenomen zijn.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2021, 10:22:12 »
Om -vage redenen- heb ik het idee dat we de finale in het Křivoklát Kasteel gaan zien. Past dat in de route en locaties die jullie ook ontdekt hebben hier?

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2021, 12:31:08 »
Křivoklát had ik hier nog niet voorbij zien komen, maar als ze nu in Kladno zitten zou het best kunnen, al hebben ze best veel kastelen in Tsjechië. We gaan het meemaken!

(PS. Als we dan toch met kaarten bezig zijn: de "mushroom risotto" had ik nog niet gezien op de menukaart van eMBe, maar het zal wel een weekmenu geweest zijn. Kost zeker 210 kronen ;) )

(PPS. Ook de gevangenis blijkt weer aan de Tomáš Masarykstraat te zijn.)

Die opdracht in Kuks ziet eruit alsof het iets wordt met dansen of silent disco of liedjes raden of zoiets. (Bicycle Race van Queen, ik noem maar eens wat.) Dat zou wel eens grappig kunnen worden. Ik heb me persoonlijk ook bescheurd om car-aoke uit seizoen 18, maar ieder zijn smaak, natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 13:32:30 door IByte »
Č stata opera della TALPA!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #75 Gepost op: 11-02-2021, 19:13:54 »
Om -vage redenen- heb ik het idee dat we de finale in het Křivoklát Kasteel gaan zien. Past dat in de route en locaties die jullie ook ontdekt hebben hier?

Afgaande op de kaart aan het begin van de uitzending, denk ik zelf dat ze in aflevering 8 en 9 nog meer richting het westen trekken, richting Karlsbad. Dat is de derde plaats die genoemd wordt op de kaart, en hebben we nog niet gehad. Vanuit die gedachte lijkt het me minder waarschijnlijk, maar wie weet :)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #76 Gepost op: 13-02-2021, 23:38:03 »
Het theater van volgende week is het stadstheater van Mariánské Lázně (Marienbad), een prachtig & relatief klein kuuroord in de buurt van Karlovy Vary (Karlsbad), dat het meer bekende kuuroord in de West-Bohemen is.
Mariánské Lázně zagen we een aantal afleveringen geleden ook al voorbijkomen toen Splinter het over de sprookjesachtige architectuur van Tsjechië had.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #77 Gepost op: 14-02-2021, 00:04:04 »
Aflevering 7 staat helemaal in de kaart!

En fijn, dat theater! Ik was al aan het zoeken haha. Heb deze ook alvast toegevoegd :)

Dan gaan ze inderdaad voor de laatste twee afleveringen richting het westen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #78 Gepost op: 14-02-2021, 00:40:57 »
Aflevering 7 staat helemaal in de kaart

 ::vergroot:: ::ok::
P.S. helemaal mooi dat je zelfs de lunch in Kladno gevonden hebt  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 00:45:52 door molecula »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #79 Gepost op: 14-02-2021, 17:27:51 »
De zweefvliegopdracht is bij het vliegveld van Toužim, niet ver van Karlovy Vary en Mariánské Lázně.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 17:31:00 door molecula »