Auteur Topic: [Aflevering 2] - Voorbeeld  (gelezen 9456 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Voorbeeld
« Gepost op: 9-01-2021, 12:32:27 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 14:31:16 door Loezel »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2021, 20:16:42 »
Het wordt vast weer een geweldige aflevering!
Genieten allemaal!

PS Blip, Renée is helemaal in het rood gekleed.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2021, 20:19:04 »
Veel plezier allemaal! ::bravo:: Ik ben heel benieuwd, de promo beloofd veel goeds :D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2021, 21:06:51 »
raar bondje tussen Splinter en Joshua
Wit is ook een kleur!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2021, 21:36:02 »
Lekkere twists vanavond  ::tandpastasmiley::

Zei Rocky nou meteen aan het begin "ik ben de Mol!" ?

Edit: Nee dat zei ze niet  :o
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 00:15:56 door Mollem »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2021, 21:37:40 »
ALWEER een klok. Zou het een hint zijn?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2021, 21:37:51 »
Wat was dit gaaf  ::bravo:: ::bravo:: Drie super gave opdrachten! Vooral de laseropdracht  :) Misschien wel de gaafste opdracht ooit  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 21:41:59 door Lama1997 »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2021, 21:42:42 »
Ik vond het een toffe aflevering, 2e en 3e opdracht zaten erg mooi in elkaar  ::regenboog::
Echter snapte ik helemaal niets van de eerste opdracht. Ik heb geen flauw idee wat daar nou eigenlijk allemaal is gebeurd  :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2021, 21:45:22 »
Genieten hoor! Mooie aflevering. ::ok:: ::bravo::

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2021, 22:07:54 »
Hele goede aflevering met 3 leuke opdrachten, eentje waar je heel erg om kon lachen, eentje die heel erg spannend was, en eentje met een beetje actie (vooral dan voor diegene die in de trucks zaten). ::ok::

Offline Vinnie14

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2021, 22:09:01 »
Voordat ze de testvragen gaan invullen zie je enkele willekeurige beelden. Het beeld fade van zwart in en de camera is omhoog gemikt naar wat lichten. (tijdstip: 51:28)
 
Ik zie hier midden een beeld een lichte schim van een persoon, schouders tot hoofd. (EDIT: naderinzien, het is alleen een contour van wat een persoon zou kunnen zijn, je kan er geen nuttige informatie uithalen, maar vreemd vind ik het wel.)

Het kan komen door de lampen, maar de schim beweegt niet mee met de camera (het blijft stil midden in beeld) Ook verwacht ik niet dat een editor een beeld met zo'n fout gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 22:23:06 door Vinnie14 »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2021, 22:16:09 »
Ik weet het niet hoor.

Die geheime-opdrachten-opdracht was wel goed bedacht, maar helaas door Joshua volkomen in de soep gedraaid. Zonde. En ik had het idee dat Florentijn het niet helemaal begreep. Hij kiest voor het geld, dat er in zijn groepje niet was, juist omdat hij alles hoorde?

Die opdracht met die ballerina's, ja, eigenlijk snapte ik die hele opdracht niet. Het nut van die rolverdeling in verkenners en verzamelaars was mij niet duidelijk. Waarvoor hadden de verzamelaars de verkenners nodig? Schijnbaar hadden de ballerina's kleuren en de kamers namen (of zo?), maar die leken allemaal niets toe te voegen? Ik had het idee dat de kandidaten het ook niet helemaal begrepen, en communiceren met porto's in een opdracht waar je niet gehoord mag worden? Dat is raar. Gebruik dan die oortjes van de vorige opdracht? ???
Daarnaast, leek het alsof de laserpakken zo ruim waren ingesteld dat elk shot dat grofweg in de juiste richting was, al raak was. Het was volgens mij niet te doen zo moeilijk.

De trucks-opdracht was tof, maar ze reden wel in de kleinste wagens volgens mij, dus zo stoer was het op dat terrein ook weer niet als het in eerste instantie leek. De offroad testrit was dan wel weer gaaf, maar het was ons niet duidelijk dat hetzelfde rondje 2 keer gereden werd? Werd niet verteld? Wáárom wordt dat niet verteld?

Come on. Overzichtkaartjes!!!! Wat voor production value heeft dit programma? Daar kan toch wel fatsoenlijke informatievoorziening voor worden geregeld? Het spel is "wie is de mol", niet "wat is überhaupt de opdracht". Als ik, als 21 jaar trouwe kijker, twee derde van de opdrachten niet snap, wat zijn ze daar bij Avrotros dan eigenlijk aan het maken voor programma.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2021, 22:16:49 »
PS Blip, Renée is helemaal in het rood gekleed.

Ja, dat viel mij ook meteen op. Jammer dat ze die 700 euro niet uit de pot hield in Om De Tuin Leiden. Ik denk niet dat zij het is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2021, 22:39:25 »
Eerste opdracht was leuk bedacht, maar erg matig uitgewerkt.

Tweede opdracht had een hele toffe setting, maar bijna niet te doen.

De derde opdracht was aardig, maar qua uitleg kwam er weer van alles bij.

Ook miste ik overzichtskaartjes, geen enkele keer deze aflevering. Dit blijft echt wel een dingetje bij WIDM.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2021, 23:16:51 »
Voordat ze de testvragen gaan invullen zie je enkele willekeurige beelden. Het beeld fade van zwart in en de camera is omhoog gemikt naar wat lichten. (tijdstip: 51:28)
 
Ik zie hier midden een beeld een lichte schim van een persoon, schouders tot hoofd. (EDIT: naderinzien, het is alleen een contour van wat een persoon zou kunnen zijn, je kan er geen nuttige informatie uithalen, maar vreemd vind ik het wel.)

Het kan komen door de lampen, maar de schim beweegt niet mee met de camera (het blijft stil midden in beeld) Ook verwacht ik niet dat een editor een beeld met zo'n fout gebruikt.

Ik zag het ook, een silhouet. Niet van Marije, die hield haar hoofd schuin vlak ervoor, maar het lijkt wel van een vrouw zo op het eerste gezicht. Misschien dat dit op de social media al wordt uitgezocht maar we hebben iemand nodig die dit silhouet op de profielen van de kandidaten tijdens de biecht kan leggen...

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2021, 23:34:09 »
Ik heb weer genoten, heel toffe aflevering :D ::bravo::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2021, 00:07:24 »
De opdrachten waren misschien niet altijd even duidelijk/uitvoerbaar (vooral inderdaad het gebrek aan overzichtskaarten), maar ik vond de opdrachten wel heel sferisch.

Ook fijn dat er dubbele lagen in zaten en er op meerdere plaatsen goed gemold kon worden en er zo ook meerdere molstrategieën mogelijk waren.

Verder vond ik het fijn wat meer groepsdynamiek in de aflevering te zien, dan leer je de kandidaten toch wat beter kennen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2021, 00:15:46 »
Geweldige aflevering! Genoten!

Maar idd geen overzichtskaartjes, jammer!
Uitleg mag wel iets duidelijker, bij ons begreep niet iedereen goed wat de bedoeling was van verzamelaars, verkenners en zo.

Waar ik nog niet achter ben is wat wij met VOORBEELD aan moeten. Ga morgen op mijn gemak terugkijken.
Voorbeeld zijn?
Voorbeeld volgen?
Voor een beeld staan of zijn?
Voorbeeldig zijn /haar rol spelen?
Iets om na te volgen?
Een beeld waarvan een afbeelding is gemaakt?

 ??? ???

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2021, 00:18:40 »
ALWEER een klok. Zou het een hint zijn?

De rotonde halverwege (vanuit de lucht) was ook een klok...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2021, 00:35:04 »
Geweldige aflevering! Genoten!

Maar idd geen overzichtskaartjes, jammer!
Uitleg mag wel iets duidelijker, bij ons begreep niet iedereen goed wat de bedoeling was van verzamelaars, verkenners en zo.

Waar ik nog niet achter ben is wat wij met VOORBEELD aan moeten. Ga morgen op mijn gemak terugkijken.
Voorbeeld zijn?
Voorbeeld volgen?
Voor een beeld staan of zijn?
Voorbeeldig zijn /haar rol spelen?
Iets om na te volgen?
Een beeld waarvan een afbeelding is gemaakt?

 ??? ???

Voor een beeld (filmcamera, fotocamera, opdracht 1) zorgen?

Lastig inderdaad
Graven, graven, graven...