Auteur Topic: [Aflevering 2] - Voorbeeld  (gelezen 9457 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2021, 01:00:36 »
Na de 2e opdracht houdt Rik een praatje tussen goedkope flats en voor een straatvoetbalkooi.
Rocky is een voorbeeld voor vele jonge meisjes. 

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2021, 05:27:14 »
Heerlijke aflevering. Opdracht 2 vooral omdat het mooi bedacht was. Een kunstwerk, Lakshmi had het bedacht kunnen hebben? Wel veel onduidelijkheid daar. Waarom zien de verzamelaars in welke kamers jokers liggen? Mochten de verkenners zelf geen geld pakken (die indruk kreeg ik door wat Rik tegen Lakshmi zei)? En als dat zo was, mochten verkenners dan wel jokers pakken? Wat iemand al aangaf, stonden de pakken zo ruim afgesteld dat ze ook 'af' gingen als de ballerina in de goede richting schoot of waren die ballerina's steengoed in op gehoor laser gamen? Verder was de opdracht wel beter te doen geweest als ze iets meer hadden samen gewerkt en wat systematischer te werk waren gegaan. Zo hadden de verzamelaars op de kaart in kunnen vullen welke ballerina welke kleur had met welk kistje ze moesten hebben.

Ik bescheur me als Joshua de mol is en hier gewoon in your face absurd heeft gemold. Niet waarschijnlijk, waarom zou de mol zichzelf voortdurend verdacht willen maken. Maar je weet het niet, misschien het idee van de waanzinnige joker.

Opdracht 3 leek me moeilijker dan het voor hen blijkbaar was. Volgens mij had ik geen enkele foto kunnen maken  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2021, 09:41:40 »
Erik was de penningmeester. We hebben niet gezien dat hij de pot heeft overgedragen. Heeft Rik voorlopig het geld tot er de volgende aflevering een nieuwe penningmeester is gekozen??

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2021, 09:45:36 »
Erik was de penningmeester. We hebben niet gezien dat hij de pot heeft overgedragen. Heeft Rik voorlopig het geld tot er de volgende aflevering een nieuwe penningmeester is gekozen??
Er ging toch een geldkistje naar Splinter na de executie?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2021, 09:51:20 »
Heerlijke aflevering. Opdracht 2 vooral omdat het mooi bedacht was. Een kunstwerk, Lakshmi had het bedacht kunnen hebben?

Het theater voelde ook direct vertrouwd. ‘Ik heb vroeger aan ballet gedaan en ik vond het altijd al en nog steeds een magische plek.’

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2396594/Zangeres-Lakshmi-legt-haar-ziel-bloot-in-theater-ik-wil-eerlijk-zijn-over-mijn-struggles
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 09:55:33 door bmol »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2021, 10:26:37 »
Wat een heerlijke aflevering weer! Met 3 mooie opdrachten. Alleen dat door het geklungel van Joshua in opdracht 1 die deels in het 100 liep.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2021, 10:31:06 »
Het was een toffe aflevering om te zien, maar het werd snel moeilijk om te volgen.

Opdracht 1 was leuk, maar het is nog steeds niet duidelijk hoe het geld / joker verdienen nou precies werkte. Een paar kleine wijzigingen in Riks uitleg hadden veel verschil gemaakt. Of was het de bedoeling dat Florentijn niet helemaal besefte welke keuze hij had?

Opdracht 2 was ook tof, maar als we de overzichtskaartjes een paar keer in beeld hadden gehad met een cursor waar de kandidaten waren, was het een stuk beter te volgen geweest. Ik verwacht dat we met een paar dagen na veel pluizen alsnog op hetzelfde punt aankomen, dus de montage had hier niet veel te verliezen.

Opdracht 3 is op zich prima, maar met zoveel patroontjes is het vaak lastig te volgen thuis. Mogelijk hadden wat kaartjes verschil gemaakt.

Dit is allemaal wel een bekende valkuil van het programma (en zeker vorig jaar in China was het erg). Ik begrijp dat de montage een lastige klus en dat soms de zoektocht naar de mol te makkelijk wordt als 100% duidelijk wordt hoe de opdracht werkt. Ik had bij het jubileumseizoen het gevoel dat de montage er beter in was geworden en alle informatie die hielp en niet te veel weg gaf gewoon met de kijker deelde. Deze aflevering voelde als een stapje terug (al is het nog steeds beter dan vorig jaar).

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2021, 10:44:21 »
Het was een toffe aflevering om te zien, maar het werd snel moeilijk om te volgen.

Helemaal mee eens. De opdrachten zitten op zich goed in elkaar, zeg maar op het niveau van de Vlaamse De Mol maar ze werden in deze aflevering echt niet goed uitgelegd of waren moeilijk om volgen waar dat in De Mol net een van de sterktes van het format is.

Wel beter dan vorig seizoen, dat vind ik ook.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2021, 10:48:59 »
Ik had bij het jubileumseizoen het gevoel dat de montage er beter in was geworden en alle informatie die hielp en niet te veel weg gaf gewoon met de kijker deelde. Deze aflevering voelde als een stapje terug (al is het nog steeds beter dan vorig jaar).

Dit heb ik dus ook bij de eerste twee afleveringen. In het jubileumseizoen leken ze een aanzet te hebben gemaakt om meer overzicht te creëren, maar daar is in dit seizoen niets meer van te zien. Zo werd de fietskaart van het moltainbiken bijvoorbeeld helemaal niet duidelijk aan de kijkers getoond, terwijl daar (nu vrijwel onleesbaar) op stond hoeveel minuten de duo's over hun route moesten doen.

Jammer, want ik vond de opdrachten gisteravond geweldig.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2021, 10:50:57 »
Wat had ik trouwens graag op de locatie van opdracht 3 geweest... ::love:: Eerst al die fantastische nieuwe trucks, en daarna de executie tussen al die oude Tatra's ::love::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2021, 11:46:13 »
Met dank aan Jelsir die de vorige keer een klok vond ::bravo::.

Wat we hier mee moeten? Geen idee, maar zal me niet verbazen als het vaker voorkomt dat het eventueel een woord vormt door middel van cijfers.

Aflevering 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aflevering 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2021, 12:40:10 »
Er ging toch een geldkistje naar Splinter na de executie?
Dat heb ik gemist. Moet nog terug kijken.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2021, 12:41:09 »
Mij viel het op dat voor de executie een silhouette te zien was, grote kans dat dit nog van de biecht is en een foutje in de montage is, maar wilde het toch even melden.


Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2021, 12:43:47 »
Dat heb ik gemist. Moet nog terug kijken.

Klopt.



Joshua wilde hem heel graag hebben, btw.

Offline Bart1981

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2021, 12:53:21 »
Mij viel het op dat voor de executie een silhouette te zien was, grote kans dat dit nog van de biecht is en een foutje in de montage is, maar wilde het toch even melden.


Ik denk eigenlijk niet dat het een fout in de montage is. Past prima binnen de andere schaduwen/schimmen die te zien zijn geweest.

Hier het bewegende beeld
http://imgur.com/gallery/PTKJFoD

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2021, 13:15:58 »
Na de 2e opdracht houdt Rik een praatje tussen goedkope flats en voor een straatvoetbalkooi.
Rocky is een voorbeeld voor vele jonge meisjes.

Straatvoetbalkooi vind ik wel een erg (door een Rocky is de Mol-bril) gekleurde versie van wat er te zien is maar als ik goed kijk zie ik achterin (achter de gele palenconstructies die me schommels lijken) wel een blauwe constructie dat een voetbaldoeltje zou kunnen zijn. Goed gespot dus. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 13:17:51 door Heinz »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2021, 14:05:16 »
Met dank aan Jelsir die de vorige keer een klok vond ::bravo::.

Wat we hier mee moeten? Geen idee, maar zal me niet verbazen als het vaker voorkomt dat het eventueel een woord vormt door middel van cijfers.

Aflevering 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aflevering 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

CK AK?

Als er nog digitale klokken in beeld komen die 13 t/m 24 gebruiken dat kunnen we op Rocky Hehakaija komen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2021, 14:13:45 »
Het was een toffe aflevering om te zien, maar het werd snel moeilijk om te volgen.


Ja, eens. Ook met de rest van deze post. Ik heb mij wel vermaakt - Tsjechië is een mooi land en leuke kandidaten - maar uit de montage kon ik weinig opmaken wie wat deed en wat de bedoeling was. Je tast (zeker bij de lasers  ;) ) letterlijk en figuurlijk in het duister. Wel jammer, want ik krijg ook het idee dat de mol niet zoveel hoeft te doen om de opdrachten te saboteren. Het merendeel mislukt sowieso al. De opdracht met de schietende ballerina's (wel een prachtig idee trouwens) bleek voor bijna niemand haalbaar. Hopelijk komen er in de komende afleveringen meer overzichten.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2021, 14:36:54 »
Klopt.



Joshua wilde hem heel graag hebben, btw.
Thanks! Splinter ook, toch?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2021, 14:45:49 »
Wow! Dit was een ijzersterke aflevering! Daar waar ik vorige week wat ontgoocheld was, heeft dit veel goedgemaakt!

Drie oerdegelijke opdrachten met voldoende diepgang en creativiteit!

Opdracht 1:
Zo'n opdracht vind ik altijd geweldig! Dat filmen was een leuke toevoeging aan een klassieke opdracht waarbij er geheime opdrachten uitgevoerd moet worden. Erg leuke uitvoering ook! Credits aan de productie

Opdracht 2:
Ik had slechte herinneringen aan een kloosteropdracht, maar deze opdracht was gewoon echt goed! Een leuke mysterieuze sfeer en ook goed gebruik gemaakt van de blacklights! De ballerina's waren een creatieve toevoeging die goed uit de verf kwam! Prachtig om een beetje een horrorsfeer te creëren! En dan ook nog die muziekdoosjes  ::bravo::

Opdracht 3:
Een typische portofoon opdracht! Leuk decor en ook mooi met die foto's doorsturen! Enige jammer was hier dat er 4 personen uiteindelijk wel wat minder invloed hadden en ik had bij deze opdracht ook wel een overzichtje willen zien!

Kortom, een aflevering die ik in jaren niet meer gezien heb! Het is van Georgië geleden dat ik zo enthousiast was  ::trots::