Auteur Topic: [Aflevering 2] - Voorbeeld  (gelezen 9455 keer)

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2021, 16:31:59 »
Ik denk eigenlijk niet dat het een fout in de montage is. Past prima binnen de andere schaduwen/schimmen die te zien zijn geweest.

Hier het bewegende beeld
http://imgur.com/gallery/PTKJFoD

Ik haal hier trouwens Rocky uit, qua haar.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2021, 18:29:35 »
Joshua is het voorbeeld voor de rest van de groep "als je geraakt wordt ben je alles wat jij hebt gepakt kwijt".

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2021, 18:42:53 »
Splinter geeft bij de vrachtwagen opdracht het ‘voorbeeld’ dat het lijkt op een circus waarbij je op een olifant moet zitten en dresseren (weet het niet letterlijk).

Florentijn zegt iets van ‘laten we hier inzetten wat Ellie altijd zegt’ : ‘erherdiscipline’

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2021, 20:03:42 »
Matige aflevering. De opdrachten zijn chaotisch. Ik mis het overzicht en de kandidaten volgens mij ook. Opdrachten zijn ook matig uitgewerkt.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2021, 20:08:16 »
Matige aflevering. De opdrachten zijn chaotisch. Ik mis het overzicht en de kandidaten volgens mij ook. Opdrachten zijn ook matig uitgewerkt.
Ik ben normaal gesproken een van de grootste klagers, maar ik vond dit nou juist een keertje niet. Wat vond je onduidelijk dan?

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2021, 22:10:24 »
De opdrachten zaten deze aflevering inderdaad (tov recente series) verrassend goed in elkaar. ::bravo:: Met meerdere onderdelen / verschillende taken, leuke twists (die speeldoosjes waren een mooie touch: geld vinden betekent geluid maken) en verschillende mogelijke molstrategieën. Het laatste struikelblok blijft wel de montage: doordat het spelverloop niet altijd even duidelijk is, blijft een gedeelte van het potentieel van de opdrachten onbenut.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2021, 22:28:43 »
Aanhakend op die onduidelijkheid en wat jij zegt over muziekdoosjes: volgens Lakshmi in een biecht maakten alleen de (muziek)doosjes met geld geen geluid. Het blijft een keuze van de makers om ons informatie over de opdrachten te verschaffen via de biechten en dat is jammer omdat dat het soms te onduidelijk maakt. Een voice-over en of overzichtskaartjes zouden
verhelderend zijn.

(Edit: verkeerd voorbeeld want Lakshmi zei dit niet in een biecht maar via de portofoon tegen de verzamelaars.)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 22:32:01 door Heinz »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2021, 06:16:32 »
Ik snapte niks van deze opdrachten. Hoe kan ik dan ooit de mol vinden? ???

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2021, 09:16:50 »
Ik snapte niks van deze opdrachten. Hoe kan ik dan ooit de mol vinden? ???

Dat lukt sowieso al bijna niet meer, dankzij o.a. de montage, vind ik.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2021, 19:02:36 »
Straatvoetbalkooi vind ik wel een erg (door een Rocky is de Mol-bril) gekleurde versie van wat er te zien is maar als ik goed kijk zie ik achterin (achter de gele palenconstructies die me schommels lijken) wel een blauwe constructie dat een voetbaldoeltje zou kunnen zijn. Goed gespot dus. ::ok::
In een normaal seizoen is dit een normale lokatie. In een Corona seizoen is dit stukje "onder de mensen" opvallend, omdat we tot nu toe alleen kastelen, kloosters en buitengebied hebben gezien en contact zoveel mogelijk vermeden wordt. Daarom: vreemde lokatie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2021, 19:23:51 »
Nou ja, alleen maar kloosters en kastelen zou ook gek zijn. Ik herkende de gekleurde flats trouwens meteen als typisch Tsjechisch doordat Buurman en Buurman ook weleens in zo'n flat wonen. ;D
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 20:52:45 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2021, 20:26:59 »
Ik vond die " voetbalkooi"  er al zo raar uit zien. Zeker een Buurman en Buurman klusje geweest.  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2021, 20:33:17 »
Ik vond die " voetbalkooi"  er al zo raar uit zien. Zeker een Buurman en Buurman klusje geweest.  ::rofl::
Ik ook! Dus die hint naar Rocky zie ik niet. Maar de titel van de aflevering is "Voorbeeld". Rocky is een voorbeeld voor kinderen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2021, 20:56:35 »
Rocky gebruikt het hard lopen achter een bal aan als "voorbeeld" voor lopen langs een ballerina.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2021, 14:29:03 »
Na de aflevering 2x te hebben gezien, hier mijn oordeel: De opdrachten waren goed en leuk om naar te kijken. MAAR.

De ballerina-opdracht had een overzichtskaartje moeten hebben. Wie is de rode ballerina? Waar zijn alle kamers ten opzichte van elkaar? De opdracht was ook te moeilijk, doordat die ballerina's opvallend goed mikten en er een hoop munten in de kistjes lagen, wat het nóg moeilijker maakte. Munten maken geluid en het kost tijd om meerdere munten te pakken.
De opdrachten werden niet goed uitgelegd.
Hoe iedereen op een bepaalde plek terechtkwam, werd wederom niet getoond. We zagen bij de eerste opdracht wel hoe de groepen gevormd werden, maar niet hoe ze hebben beslist wie welke rol kreeg.
Er kon te weinig geld verdiend worden. Maximaal 2000 euro bij de ballerina's, terwijl je bij zo'n opdracht weet dat de meerderheid daarvan hoogstwaarschijnlijk niet wordt verdiend. 350 euro per goed bordje is een mooi bedrag, maar -350 euro bij een fout bordje is wel wat veel. -250 voor een fout bordje was beter geweest.
Dit is een klein dingetje: ik had willen zien hoe de anderen reageerden op het moment dat Joshua vertelde dat hij de porto's had verwisseld, maar dat is uit de uitzending geknipt.  ???

Dit is een klaagzang geworden, maar het is gewoon frustrerend dat veel dingen al zo vaak benoemd zijn in de afgelopen seizoenen en het wordt maar niet verbeterd. Het jubileumseizoen had wel overzichtskaartjes en een betere uitleg van opdrachten, maar daar zijn ze nu gewoon weer mee gestopt?  :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2021, 15:14:11 »
Vergeet iedereen opeens dat ze minder tijd hadden om dit seizoen te bewerken.. Dat is waarschijnlijk de reden waarom we geen info kaartjes hebben gezien. Ik vond persoonlijk de opdrachten wel weer heel erg sterk uit de bus komen. Zeker een geslaagde aflevering voor mij.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Voorbeeld
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2021, 20:07:36 »
De bus rijdt langs een beeld van een gekruisigde Christus.
Daarvoor is Splinter in beeld in een biecht. Biechten. Splinter biecht, geeft het goede voorbeeld en komt voor (eerder dan) het beeld in beeld.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 20:18:48 door foxhunter »