Auteur Topic: [Theorie] Alles Combineren  (gelezen 12527 keer)

Offline Ikweethetnietmeer

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #40 Gepost op: 20-02-2021, 20:23:45 »
Dank en jij ook veel plezier!

Haastige spoed is zelden goed, behalve als het moet. De taart na aflevering 7 ::bravo::



Opvallende dingen:
  • Ik moet beter leren plannen. De aflevering begint zo al!
  • Deze week zijn de Molpunten, de Molpositie en de Hints niet geüpdatet. Wel zijn Marijes punten herverdeeld onder de andere vier.
  • Oh, en Splinter staan nog steeds bovenaan! Hij bouwt zijn voorsprong zelfs ietsje uit. Hij en Renée hebben nu een ruime voorsprong op de Charlotte en Rocky.

Veel plezier zometeen ::joehoe::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #41 Gepost op: 20-02-2021, 21:37:27 »
Tot zover de theorie ::schaam::
...óf niet!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #42 Gepost op: 20-02-2021, 22:51:18 »
Tot zover de theorie ::schaam::

We waren in elk geval massaal overtuigd van de verkeerde  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2021, 11:15:37 »
Die taart wordt nogal beïnvloed door de beïnvloeding van bepaalde tunnelaars in een bepaalde tunnel... Een sterke tunnel lokt veel aspirant-tunnelaars, en zien vervolgens alleen de tunnelvisie-hints, dus het is 1 groot versterkend effect... Als dat uit de alles-combineren-taart gefilterd zou kunnen worden...

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #44 Gepost op: 21-02-2021, 12:26:25 »
Hoewel Splinter bovenaan stond in de taart was het verschil met Renée niet dusdanig groot dat we kunnen concluderen dat het helemaal niet werkt.

Ben heel benieuwd hoe de finale-taart eruit gaat zien!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #45 Gepost op: 21-02-2021, 21:04:45 »
Deze week zijn de Molpunten [...] niet geüpdatet.
Inmiddels wel, en het is misschien maar goed dat je ze niet had, want in aflevering 7 was Splinter anders nog verder uitgelopen.

Ik denk wel dat, nu Splinter weg is, nu echt wel de goede mol bovenaan staat. Als blijkt dat Renée inderdaad de mol is, zou ik niet willen zeggen dat de theorie "niet werkt". De allereerste molpunten had in afleveringen 7 en 8 Zarayda als mol, en ik ben blij dat ik toch ben doorgegaan. En ergens ben ik blij dat zelfs zo'n alomvattende theorie zoals Alles combineren niet altijd werkt. Dat het programma gelukkig niet te reduceren is tot een theorie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #46 Gepost op: 21-02-2021, 21:08:59 »
Daar ben ik ook blij om. En ik ben ook blij met alle energie die er door molloten in wordt gestopt gegevens te analyseren en te deduceren tot een grafiek met voorspellende waarde! Maar modellen zijn altijd feilbaar.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #47 Gepost op: 21-02-2021, 21:14:48 »
Inmiddels wel, en het is misschien maar goed dat je ze niet had, want in aflevering 7 was Splinter anders nog verder uitgelopen.

Ik denk wel dat, nu Splinter weg is, nu echt wel de goede mol bovenaan staat. Als blijkt dat Renée inderdaad de mol is, zou ik niet willen zeggen dat de theorie "niet werkt". De allereerste molpunten had in afleveringen 7 en 8 Zarayda als mol, en ik ben blij dat ik toch ben doorgegaan. En ergens ben ik blij dat zelfs zo'n alomvattende theorie zoals Alles combineren niet altijd werkt. Dat het programma gelukkig niet te reduceren is tot een theorie.
Nee hoor, ik ben zeker niet van plan te stoppen :D Maar bij dit soort 'missers' is het altijd leuk om het mezelf nog maar eens in te wrijven. Als Renée de Mol is (wat ik voor nu denk) dan heeft ze de eerste 3 afleveringen bovenaan gestaan en heb ik dat al die tijd genegeerd voor mijn Molkeuze. (Aflevering 4 heb ik geen taart gemaakt en toevallig is dat de aflevering dat ik tussentijds nog naar Renée ben geswitcht :P) Ook de afleveringen daarna is ze nooit uit de top 2 gevallen. Nu maar hopen dat ze het ook is :-X ;)
...óf niet!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #48 Gepost op: 21-02-2021, 21:22:38 »
Nog meer puntjes herverdelen, je krijgt het druk 😁
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2021, 20:51:47 »
Nouja het aantal procenten van de nummer 2 zat niet heel ver weg van Splinter ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2021, 16:33:43 »
Inmiddels wel, en het is misschien maar goed dat je ze niet had, want in aflevering 7 was Splinter anders nog verder uitgelopen.

Ik denk wel dat, nu Splinter weg is, nu echt wel de goede mol bovenaan staat. Als blijkt dat Renée inderdaad de mol is, zou ik niet willen zeggen dat de theorie "niet werkt". De allereerste molpunten had in afleveringen 7 en 8 Zarayda als mol, en ik ben blij dat ik toch ben doorgegaan. En ergens ben ik blij dat zelfs zo'n alomvattende theorie zoals Alles combineren niet altijd werkt. Dat het programma gelukkig niet te reduceren is tot een theorie.

Molpunten is op zich ook een heel zuivere theorie. Je hebt gewoon wat pech dat een groot deel van het forum zo hard tunnelt op Renée en zijn punten op basis daarvan invult.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #51 Gepost op: 27-02-2021, 03:04:41 »
Inmiddels wel, en het is misschien maar goed dat je ze niet had, want in aflevering 7 was Splinter anders nog verder uitgelopen.

Ik denk wel dat, nu Splinter weg is, nu echt wel de goede mol bovenaan staat. Als blijkt dat Renée inderdaad de mol is, zou ik niet willen zeggen dat de theorie "niet werkt". De allereerste molpunten had in afleveringen 7 en 8 Zarayda als mol, en ik ben blij dat ik toch ben doorgegaan. En ergens ben ik blij dat zelfs zo'n alomvattende theorie zoals Alles combineren niet altijd werkt. Dat het programma gelukkig niet te reduceren is tot een theorie.

De reden dat er geen werkende theorie is, is omdat de programmamakers ook meekijken op deze fora.
Die monteren het dan gewoon zo dat de theorie het jaar erop niet meer werkt.
Het is net een kat en muis spel :).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #52 Gepost op: 27-02-2021, 18:49:02 »
Daar zijn we weer ::bravo:: En met een opmerkelijke uitslag! :o


  • De verschillen tussen de drie dames zijn substantieel! En dat niet alleen...
  • ...de factoren zijn bovendien verbluffend unaniem! :o Renée staat bij 10 van de 11 factoren bovenaan. Alleen bij de Molposities moet ze onderdoen voor Charlotte en Rocky.
  • Rocky staat aan de andere kant bij 9 van de 11 factoren onderaan. Enkel bij de Stemwijzer en bij de Molposities staat ze op de tweede plek.

Ik heb wederom wegens drukte de Alles Combineren-pagina nog niet geüpdatet, maar ik hoop u bij dezen voldoende te hebben geïnformeerd ::joehoe::
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #53 Gepost op: 27-02-2021, 20:18:58 »
  • ...de factoren zijn bovendien verbluffend unaniem! :o Renée staat bij 10 van de 11 factoren bovenaan. Alleen bij de Molposities moet ze onderdoen voor Charlotte en Rocky.

Wow, sterk staaltje!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #54 Gepost op: 6-03-2021, 13:35:34 »
Alles Combineren - de einduitslag ::bravo::


We hebben een winnaar ::bravo:: Renée stond na aflevering 1 al op plek 1 in deze taart en is toen, zelfs al moest ze het een paar afleveringen afleggen tegen Splinter, nooit uit de top 2 gevallen ::joehoe:: Rocky staat daarentegen al sinds aflevering 3 op de onderste positie. Toch weet ze nog altijd 37,2% van de taart te claimen. Hoe kan dat?
  • De formule van de taart is zo gemaakt dat je voor ieder Mols ding een punt krijgt. Je kan echter moeilijk punten verliezen door onmols te handelen. Op die manier vergaart elke kandidaat door het seizoen wel een goed aantal punten op de verschillende factoren. Renée heeft echter bijna twee keer zoveel punten gehaald over de factoren over het seizoen.
  • Daarnaast heeft Rocky deze week relatief veel van de punten van Charlotte 'overgenomen'. Denk aan de Molpositie waar Charlotte nummer 1 stond maar Rocky tweede: daar loop Rocky dus iets op Renée in. (Tegelijkertijd zat Renée de laatste twee afleveringen in de Molsere posities, dus dit voordeel trekt weer gelijk.)
  • En ik heb vorige week iets te triomfantelijk beweerd dat Renée bij vrijwel alle factoren bovenaanstond. Ik ontdekte vandaag nog twee foutjes in mijn formules voor Follow the Money (de veiling was minder zwaar meegeteld dan ik dacht), waardoor Rocky haar daar nu qua zowel plus als mingeld overtreft. Het verschil is echter klein (46% om 54% voor beide factoren.)

Maar al met al is Renée dus de grote winnaar ::bravo:: Zeker bij de Molpunten, de Wie-verdenkt-Wie en in de polls hier op het forum komt ze ruimschoots als hoofdverdachte uit de bus. Benieuwd naar de verdeling per factor? Bekijk de  ::ok:: ::ok::
...óf niet!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #55 Gepost op: 6-03-2021, 13:53:56 »
geweldig!
we zijn het hier dus eens met de landelijke verdenkingen.

site WIDM   op dit moment            
RENEE 65      
ROCKY 35      

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #56 Gepost op: 6-03-2021, 14:54:56 »
Zijn de landelijke verdenkingen ooit zo hoog geweest in een seizoen?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2021, 15:09:23 »
Zijn de landelijke verdenkingen ooit zo hoog geweest in een seizoen?

Normaal gesproken zijn er drie  in de finale wat het percentage al veranderd. Als Charlotte niet was afgevallen hadden de percentages er heel anders uit gezien.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2021, 17:23:40 »
Dankjewel voor het werk weer Pac!  ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2021, 17:29:19 »
Bedankt Pac!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)