Auteur Topic: [Theorie] Alles Combineren  (gelezen 12513 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2021, 14:12:23 »
Ik contact je wel Pac als ik de rest teruggevonden heb.
Prima ::ok:: Ben nog wel benieuwd hoe vaak de Mol op de 2e en derde plek stond bijvoorbeeld. Ik begon met een goeie track record met in seizoen 19 en 20 de Mol altijd in de top 3 (en bijna altijd top 2), maar in het Renaissance-seizoen stond Jeroen de eerste vier/vijf afleveringen in de onderste helft :-\\

Het lijkt een beetje op jouw resultaten. Op één negatieve uitschieter na heeft 'ie in jouw jaren ook uitstekend gewerkt zo te zien ::ok:: Hoe later in het seizoen, hoe betrouwbaarder hij wordt, zo lijkt het.
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2021, 15:51:34 »
Een nieuwe ronde, een nieuwe taart ::bravo:: Renée blijft de hoofdverachte ::joehoe::



Een aantal opvallendheden:
  • Omdat de Follow the Money-percentages heel dicht bij elkaar begonnen te liggen (iedereen heeft wel een groot minimumbedrag verdiend), heb ik besloten om de opdrachten waarbij iedereen evenveel geld toebedeeld heeft gekregen niet mee te nemen in de taart.
  • Ondanks dat dit nadelig werkt op Marije - ze is een grootverdiener en deze factor telt extra zwaar - stijgt ze naar de tweede plek.  Grappig genoeg doet ze het bij bijna alle factoren goed - van Molpunten tot positie en van voorkennis tot de verdenkingen op het forum - maar niet bij Follow the Money en de Geldzakken :P
  • Joshua en Rocky zijn de grootste dalers van de week. Splinter weet zich van de zesde naar de derde plaats op te werken ::joehoe:: Hij dankt dit onder andere aan de Molpunten en de mogelijke voorkennis die hij bijna elke opdracht wel lijkt te gebruiken ::vergroot::

Bekijk de Alles Combineren-pagina voor de uitleg per factor.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2021, 18:02:27 »
mooi mooi mooi  ::ok::      Voorlopig nog spreiden

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2021, 14:27:40 »
Huishoudelijke mededeling: door studiedrukte is er deze week helaas geen taart :( Ter compensatie krijgen jullie wel dit hele leuke plaatje:

(Ik heb hier thuis een koelkastmagneetje van ::love::)
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2021, 18:22:29 »
Haha maakt niet uit. We weten toch allemaal wel dat Renee nog steeds op plek 1 staat   ::hug:: ::hypocriet:: ::pinokkio:: ::rofl:: ::tandpastasmiley:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2021, 18:46:10 »
Sowieso kom je volgens mij niet echt ver door alles te combineren. Vrijwel alle kandidaten hebben al meerdere dingen op hun naam staan die tegen ze spreken als mol. Ik denk echt dat we een nieuwe aflevering nodig hebben om echt stappen te kunnen gaan maken.

Haha maakt niet uit. We weten toch allemaal wel dat Renee nog steeds op plek 1 staat   ::hug:: ::hypocriet:: ::pinokkio:: ::rofl:: ::tandpastasmiley:: ::joehoe::

Ik blijf het knap vinden hoe jij van de ene 100% tunnelvisie naar de andere springt. Na vanavond nog steeds op Renée, of misschien weer terug naar Marije?  :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2021, 18:54:41 »
Ik blijf bij Renee...... Marije werd onmogelijk voor mij door o.a. de Wieverdenktwie. Maar ik heb haar wel als meest favoriete kandidaat van 2021 hoor!!!!!! Zie die poll :-* ::bravo:: ::regenboog:: ::love:: ::ok:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2021, 23:52:23 »
Hmmm de taart zegt Renée? Hmmmm
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2021, 19:15:37 »
Het heeft even geduurd, maar er is een nieuwe taart. Én... een nieuwe nummer 1 ::bravo::


(Vergeef me dat ik door tijdnood geen fraaie layout zoals vanouds heb ::hypocriet::)

Een paar opvallendheden:
  • Splinter stoot sinds aflevering 3 Renée van de troon. Hij doet het lekker bij Follow the Money plus (de veiling is als min geteld), veroverde vorige week de koppositie bij de Molpunten en bovendien onze harten in de polls op het forum.
  • Ondanks dat de veiling heeft huisgehouden bij Follow the Money min, staan de dames nog steeds onder de pipo's in de taart.
  • Marije en Charlotte staan extreem gelijk :o Het verschil tussen beiden is 0,0014%! Kortom, verwaarloosbaar klein.

Benieuwd naar de precieze berekening van de percentages? Kijk dan vooral op de Alles Combineren-pagina ::joehoe::
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2021, 21:49:43 »
Zeer opvallend dat de dames nog onder de pipo's staan ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2021, 22:14:56 »
De grootste opvallendheid voor mij is dat de taart geen foto's meer heeft. Ik vond het wel sjiek altijd, met die foto's, was het tijdgebrek of een bewuste keuze om daar (nu) vanaf te stappen?

Hoe het ook zij, molpunten zijn nu weer bijgewerkt, maar eigenlijk is daar in aflevering 5 niets veranderd (alles is alleen 28% dichter bij elkaar gaan zitten).

Overigens denk ik dat zowel de molpunten als de taart ongelijk gaan krijgen, maar in elk geval heeft mijn grootste NIET-verdachte in elk geval hier wel het kleinste stukje taart.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #31 Gepost op: 13-02-2021, 06:20:41 »
Yay, bevestiging van mijn tunnel  ::joehoe::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #32 Gepost op: 13-02-2021, 18:45:44 »
Zaterdagavond en er is taart ::bravo::


Waar ik aflevering 5 schreef bedoelde ik aflevering 6, stop de tijd.

  • Splinter loopt uit op de rest ::joehoe:: Hij is de torenhoge kampioen van de Molpunten en de poll, doet het ook lekker bij Follow the Money en voorkennis en is bovendien op weg degene te worden met de meeste hints op zijn naam.
  • De volgorde tussen de kandidaten is niet veranderd t.o.v. vorige week. Dat is meestal zo bij een afvallerloze aflevering; soms zorgen de weggevallen punten van de afvaller ook nog wel voor een verschuiving bij de rest. (Stel bijvoorbeeld dat Joshua 90% van de factor Hints had, dan worden nadat hij is afgevallen de overige 10% ineens bepalend voor de verdeling.)
  • Ik heb het deze week iets simpeler gehouden. Ik moet bijvoorbeeld de Voorkennis-pagina nog updaten, dus die factor is niet verander. De poll van 'Posities' heb ik pas net vervangen, dus daar waren nog niet genoeg stemmen. En 'Wie verdenkt wie' heb ik ook niet aangepast, omdat ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer heb in de eerlijkheid van dit soort executies.

Ik blijf denk ik bij Splinter deze week ::cheerleader::
...óf niet!

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2021, 18:53:08 »
Yes, er is taart ! En met foto’s  ::bravo::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2021, 21:47:45 »
Een bevestiging van mijn theorie (ook al zit die er deels in verwerkt, maar toch), maar qua wie het nou is ben ik wel in de war. Ik verdènk Splinter gewoon niet, maar misschien is dat wel helemaal verkeerd...

Dan maar Renée dan...

En toch maar de foto's terug gedaan, beter zo :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2021, 01:07:34 »
Ah de mol heeft de grootste punt taart ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2021, 16:13:15 »
Dat komt toch voor een heel groot deel door de jubelstemming in de Splintertunnel. De tunnelaars daar gaan nogal los.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2021, 16:22:04 »
Dat komt toch voor een heel groot deel door de jubelstemming in de Splintertunnel. De tunnelaars daar gaan nogal los.
Toch is dat niet waar. Wanneer ik de polls niet mee zou laten wegen, zou Splinter nog altijd 3%. voorlopen op de nummer 2, Renée. Het verschil wordt ietsjes kleiner, maar blijft wel significant.
...óf niet!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2021, 19:04:37 »
Dat komt toch voor een heel groot deel door de jubelstemming in de Splintertunnel. De tunnelaars daar gaan nogal los.

Wat Pac zegt. Daarbij zijn er ook veel pagina's van de niet-tunnelaars die de tunnelaars uit de tunnel proberen te breken ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #39 Gepost op: 20-02-2021, 20:19:04 »
Haastige spoed is zelden goed, behalve als het moet. De taart na aflevering 7 ::bravo::



Opvallende dingen:
  • Ik moet beter leren plannen. De aflevering begint zo al!
  • Deze week zijn de Molpunten, de Molpositie en de Hints niet geüpdatet. Wel zijn Marijes punten herverdeeld onder de andere vier.
  • Oh, en Splinter staan nog steeds bovenaan! Hij bouwt zijn voorsprong zelfs ietsje uit. Hij en Renée hebben nu een ruime voorsprong op de Charlotte en Rocky.

Veel plezier zometeen ::joehoe::
...óf niet!