Auteur Topic: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart  (gelezen 8382 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2021, 18:40:39 »
Ik heb de indruk dat er nog wel overlegd is achteraf en voor het abseilen. In de bus zien we dat volgens mij ook. Een aangezien blijkbaar iedereen dezelfde combinaties had, kan best afgesproken zijn wat de tactiek zou worden.

Er moet wel meer overleg geweest zijn, de kajakkers hebben een nacht elders geslapen. Gelegenheid genoeg om te bespreken wat ze gezien hebben en hoe hier mee om te gaan. Op beeld werd het gesprek nog eens overgedaan in de bus denk ik. Bovendien waren de kajakkers op de hoogte van het feit dat er vier vrijstellingen in het spel waren (Rik vertelde dat na het penningmeestermomentje) maar die hebben ze in de grotten niet gezien. Renée benoemt dat en we horen het ook in een voice-over. Het lijkt me dat daar ook over gesproken is.

Als de abseilers een koker aan hun duopartner geven zien we iig Splinter en Joshua kijken wat er op het kaartje staat, zij weten dus wat ze weggeven en kunnen deze informatie alleen maar van de kajakkers hebben gekregen. Van Lakshmi en Rocky is het in de montage niet te zien maar van Rocky weten we dat ze wel weet waar het geld in zit en waar de jokers. In een biecht vertelt ze dat ze het echt niet begreep en dat geloof ik eigenlijk wel. De abseilers hadden afgezien van de vrijstelling en gingen voor het geld in de pot. Rocky hield heel kandidaats de jokers voor zichzelf.

Edit: Opvallend de dames kajakkers stellen voor om de jokers te delen of doen dat ook. Dat kan vooraf afgesproken zijn. Florentijn hield in de bus al een slag om de arm en koos voor zichzelf.

Ook opvallend: Renée stopte een joker weer terug in haar tas......


« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 19:32:27 door Moedermol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2021, 23:34:52 »
Wat je eigenlijk zegt is dat de uitkomst van de kayakkers eigenlijk van te voren al vast stond. Vier kandidaten die overleggen, betekent dat ze de vertalingen samen kunnen uitzoeken en konden overleggen wat daarmee te doen. Hoe zou je dit als mol nog onopvallend kunnen manipuleren? Dan speel je jezelf aardig in de kijker.
En daarmee is de waarschijnlijkheid veel hoger dat de mol boven stond. De mol abseiler kon zonder probleem zelf geld houden, want dat zou een kandidaat ook doen, tenzij je Rocky heet en misschien weet of denkt te weten wie de mol is en je besluit geld voor de pot te verdienen en voor de winst te gaan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2021, 10:40:21 »
Citaat
Luister goed. Kijk om je heen. Het gaat nu beginnen.

zegt voice-over (wie?) Ik heb het idee dat er met die zin iets is. Of we kunnen uit de zin zelf iets halen. Of er valt behalve iets te zien ook iets te ontdekken door te horen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2021, 11:15:52 »
Ik las hier elders een reactie (sorry weet de naam niet meer) dat renee als enige niet getoond wordt in de grotten (op de vraag over vertrouwen). Dus dat is wel iets wat onder ‘wat zie je, wat hoor je’ valt..
Zit niet op renee maar dit is wel sterk..
Tegelijk denk ik dat het wel getoond is anders zou het de kayakers ook opvallen lijkt me.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2021, 21:04:53 »
Ik las hier elders een reactie (sorry weet de naam niet meer) dat renee als enige niet getoond wordt in de grotten (op de vraag over vertrouwen). Dus dat is wel iets wat onder ‘wat zie je, wat hoor je’ valt..
Zit niet op renee maar dit is wel sterk..
Tegelijk denk ik dat het wel getoond is anders zou het de kayakers ook opvallen lijkt me.

Dit heb ik gisteren al gelinkt aan de afleveringstitel ::jaja::. Heel opvallend allemaal.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2021, 00:09:28 »
Ik las hier elders een reactie (sorry weet de naam niet meer) dat renee als enige niet getoond wordt in de grotten (op de vraag over vertrouwen). Dus dat is wel iets wat onder ‘wat zie je, wat hoor je’ valt..
Zit niet op renee maar dit is wel sterk..
Tegelijk denk ik dat het wel getoond is anders zou het de kayakers ook opvallen lijkt me.

We hebben Renée goed kunnen zien in de grotten en ook haar manier van instuderen van de getoonde teksten op de muren.

Offline molayze

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2021, 09:33:16 »
Iets wat ik me bedacht is dat de teksten van de oudmollen misschien een hint kunnen geven naar wie de mol is: Luister goed, wat hoor je, wat zie je, wat denk je, wat zegt je gevoel, het gaat nu beginnen, etc.

Daarbij vielen me een aantal dingen op:
1. Renée wordt als enige kandidaat niet geprojecteerd op de muur (tenminste niet zichtbaar in de aflevering).
2. Het woord "vertrouwen" wordt door alle kandidaten, behalve Lakshmi en Marije uitgesproken. Het woord afspraak wordt wel uitgesproken door Marije, iets wat Splinter ook doet. Splinter zegt zelfs beide woorden afspraak en vertrouwen.
3. "Het gaat nu beginnen" wordt door Anne-Marie Jung gezegd. Daarna volgde een biecht van Lakshmi, daarna wordt de joker kaart getoond. (Ik luister en hoor dat het gaat beginnen, ik zie en hoor vervolgens lakshmi, daarna zie ik een jokerkaart, en ik weet dat de joker kaart afkomstig was van de mol in afl 1 opdr 1, mijn gevoel zegt dat ze daarom de mol zou kunnen zijn)
3.2 nutteloos dingetje: Anne-Marie Jung speelde in seizoen 12, 12e letter van alphabet is de L.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2021, 10:30:59 »
Eigenlijk vind ik de rol van de oud-mollen inderdaad best vreemd. Ik zie de toegevoegde waarde nog niet helemaal. Ze hadden veel minder moeite hoeven doen door gewoon een spannend muziekje op te zetten.. Zien wij iets over het hoofd hier?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2021, 10:57:20 »
Misschien hadden ze nog wat materiaal over uit Toscane  ;D

Misschien is het een blijvertje, zou ik ook niet erg vinden, komen Rob en Jeroen er op een gegeven moment ook bij wellicht...

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2021, 11:04:31 »
Josua zegt: "Als ik iemand moet kiezen wie ik vertrouw, zou diegene dan eerlijk zijn? Het is allemaal zo hypothetisch...." Hij zegt niet iets over het vertrouwen dat anderen in hem kunnen hebben. Of met andere woorden, ik ben niet te vertrouwen en ik weet niet of andere mensen mij zullen vertrouwen.

De poging tot een bondje met Splinter, hij kiest er voor om Splinter in vertrouwen te nemen, maar spreekt later over Splinter, de smiecht (de mol??). Alleen is deze tekst eerder opgenomen.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2021, 11:12:03 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2021, 11:19:59 »
Misschien hadden ze nog wat materiaal over uit Toscane  ;D

Misschien is het een blijvertje, zou ik ook niet erg vinden, komen Rob en Jeroen er op een gegeven moment ook bij wellicht...

Ik vind het een beetje storend worden die oud-mollen. Het rijke verleden van WIDM is mooi maar je moet er niet teveel in blijven hangen door er steeds aan te refereren. Het is nu tijd voor een splinternieuwe Mol. ;)

Die vernieuwing zie ik trouwens wel in opdrachten die beter in elkaar zitten, zo ook deze. ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2021, 11:30:51 »
Het is volgens mij van alle tijden. Maar er zijn hier veel betere statistici die precies kunnen vertellen in welk seizoen welke oud-mol te zien was  ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2021, 16:25:17 »
Ik vind het een beetje storend worden die oud-mollen. Het rijke verleden van WIDM is mooi maar je moet er niet teveel in blijven hangen door er steeds aan te refereren. Het is nu tijd voor een splinternieuwe Mol. ;)

Die vernieuwing zie ik trouwens wel in opdrachten die beter in elkaar zitten, zo ook deze. ::jaja::
Zeker leuk, die nieuwe opdracht, maar nu nog een betere uitleg, daar waren ze vorige keer mee begonnen, maar is nu weer weggezakt. We kunnen nu vaak weinig beredeneren omdat de spelregels niet duidelijk zijn.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2021, 08:47:52 »
Ik vind het een beetje storend worden die oud-mollen. Het rijke verleden van WIDM is mooi maar je moet er niet teveel in blijven hangen door er steeds aan te refereren. Het is nu tijd voor een splinternieuwe Mol. ;)

Die vernieuwing zie ik trouwens wel in opdrachten die beter in elkaar zitten, zo ook deze. ::jaja::

Ik vind het wel wat hebben (bijvoorbeeld in die grot), maar de opdrachtuitleg van Kameraad-opdracht vond ik wat over de top. Rik hoort de uitleg te geven.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2021, 10:20:49 »
Ik vind het wel wat hebben (bijvoorbeeld in die grot), maar de opdrachtuitleg van Kameraad-opdracht vond ik wat over de top. Rik hoort de uitleg te geven.

Ik had niet eens door dat het de stem van een mol was tot ze het zeiden (nu heb ik z’n seizoen niet gezien dus daar zal het wel aan liggen ::rofl::).

Maar ik vond het wel passen bij de opdracht om eerlijk te zijn. Deed me denken aan een escape room waar je ook tips krijgt via radio om te ontsnappen.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2021, 10:41:17 »
Maar ik vond het wel passen bij de opdracht om eerlijk te zijn. Deed me denken aan een escape room waar je ook tips krijgt via radio om te ontsnappen.

Idem, vind het wel iets hebben. Dat is veel krachtiger dan de stem van iemand van de productie.