Auteur Topic: De allersterkste aanwijzingen bij elkaar over diverse kandidaten verspreid  (gelezen 2112 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik had dit vorige keer voorgesteld: een draadje met de allersterkste aanwijzingen, zodat je aan het eind niet denkt: heb ik nooit gelezen of gezien.  Alleen topaanwijzingen zijn toegelaten! De minder sterke kunnen in het draadje van de desbetreffende kandidaat. Houd het kort! Uitgebreide details staan in het draadje van de kandidaat.

Ik trap af met een heel sterke aanwijzing naar Renee in afl. 1:
- In introductiefilm lijkt zij liplezend te zeggen: ik ben de mol. Rik heeft gezegd dat de mol zich al heeft bekendgemaakt.
- Titel 'gelijk': alleen bij haar zijn de twee zinnen gelijk in de mountainbikeopdracht. (voor verdere details zie haar draadje.)

En naar Marije, afl. 1:
- Probeert anderen te overtuigen ook een echte joker te kopen, gevolg: nul euro in de pot. Ook Renee en Rocky kopen een joker.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 10:30:18 door Run »

Offline bmol

  • Forumlid
Wat is de definitie van een topaanwijzing?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat is de definitie van een topaanwijzing?
Categorie 'We zitten niet in Kiev, vriend!' en alles daar vlak onder. Dus echt belangrijke aanwijzingen. Zeg maar zoals het kabinet informatie heeft gemist, hebben molloten dat ook vaak aan het eind en om dat te voorkomen hier een soort 'alarm'-draadje zodat je niets belangrijks mist.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 10:50:26 door Run »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Volgens mij is dit net zo erg koffiedik kijken als in ieder ander topic waarin mogelijke aanwijzingen worden besproken. De tunnel waar je in zit bepaalt grotendeels of iets een 'topaanwijzing' is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Volgens mij is dit net zo erg koffiedik kijken als in ieder ander topic waarin mogelijke aanwijzingen worden besproken. De tunnel waar je in zit bepaalt grotendeels of iets een 'topaanwijzing' is.
Laten we zeggen dat vanuit elk draadje van de kandidaten hier de allerbelangrijkste bevindingen worden neergezet. Geen waslijst. En als er nog geen belangrijke aanwijzingen zijn, zoals bij Charlotte, dan nog even niets.

Offline Molest

  • Forumlid
En als er nog geen belangrijke aanwijzingen zijn, zoals bij Charlotte, dan nog even niets.
Ben ik de Mol? Ja. Ben ik de Mol...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ben ik de Mol? Ja. Ben ik de Mol...
Dat vond ik eerst ook een sterke, heel Nederland trapte erin maar naast die van Renee zakt deze terug naar  zwakke aanwijzing.
Maar we laten hem staan!

Offline Molest

  • Forumlid
Maar wie bepaalt wat een sterke of zwakke aanwijzing is? Als Charlotte achteraf de Mol blijkt te zijn, was dit een heel sterke in your face aanwijzing. Zo in your face dat we er niet in geloofden. We zien haar in de eerste paar afleveringen ploeteren, dus zo'n aanwijzing kun je geven als je op je klompen kunt aanvoelen dat ze daarna toch wat gaat wegzakken in de peilingen. Vergeet niet dat de 'kennismaking' pas achteraf is opgenomen.

Renée vond ik persoonlijk dan weer veel teveel van het goede, we hadden al een stuk of 3 'sterke aanwijzingen' naar haar na 1 aflevering. Dus het is inderdaad allemaal erg persoonlijk denk ik, hoe sterk of zwak je een aanwijzing vindt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maar wie bepaalt wat een sterke of zwakke aanwijzing is? Als Charlotte achteraf de Mol blijkt te zijn, was dit een heel sterke in your face aanwijzing. Zo in your face dat we er niet in geloofden. We zien haar in de eerste paar afleveringen ploeteren, dus zo'n aanwijzing kun je geven als je op je klompen kunt aanvoelen dat ze daarna toch wat gaat wegzakken in de peilingen. Vergeet niet dat de 'kennismaking' pas achteraf is opgenomen.

Renée vond ik persoonlijk dan weer veel teveel van het goede, we hadden al een stuk of 3 'sterke aanwijzingen' naar haar na 1 aflevering. Dus het is inderdaad allemaal erg persoonlijk denk ik, hoe sterk of zwak je een aanwijzing vindt.
Ik wil eigenlijk geen discussie hier, dat kan in de andere draadjes.  ;)
Het gaat om aanwijzingen waarvan iedereen inziet dat die van belang zijn. Zoals vorig seizoen met het handschrift op de spiegels.

Offline Molest

  • Forumlid
Ik wil eigenlijk geen discussie hier, dat kan in de andere draadjes.  ;)
Prima, maar vel dan ook geen waardeoordeel over wat er hier geplaatst wordt. ;)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De allersterkste aanwijzingen bij elkaar over diverse kandidaten verspreid
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2021, 11:46:51 »
Categorie 'We zitten niet in Kiev, vriend!' en alles daar vlak onder. Dus echt belangrijke aanwijzingen.

Hoezo is ‘we zitten niet in Kiev, vriend!’ een aanwijzing naar de mol? Achteraf bleek de mol bij de situatie betrokken, omdat hij het ‘niet kon laten’, maar op de pot had het geen invloed en zelfs als de mol hier niet had ingegrepen waren ze er vroeg of laat wel achter gekomen.

Of bedoel je ‘zo belangrijk als het feit dat de andere kandidaten in een ander land zitten’? In dat laatste geval kan volgens mij dit topic leeg blijven, afgezien van kloosterhints en gebarentaal.

Ik denk dat echt belangrijke hints vanzelf wel op meerdere plaatsen terugkomen. De jaren dat we kloosterhints en gebarentaal hadden, kon je er ook echt niet omheen (tenzij je alle spoilerknopjes dichtliet).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De allersterkste aanwijzingen bij elkaar over diverse kandidaten verspreid
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2021, 11:50:32 »
We hebben al een hint topic  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De allersterkste aanwijzingen bij elkaar over diverse kandidaten verspreid
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2021, 11:58:36 »
Inderdaad. We hebben een hints-topic en een theorieënoverzicht. Plaats ook gerust af en toe een lijstje met hints naar een kandidaat die jij heel sterk vindt in het betreffende kandidaat-topic. Dit topic gaat op slot.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 12:00:33 door Heinz »