Auteur Topic: [Aflevering 4] - Voor het zeggen  (gelezen 9099 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Gepost op: 23-01-2021, 16:11:21 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 14:11:16 door Loezel »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2021, 20:44:31 »
Mareije afvaller?
Eerste biecht van deze aflevering is van Marije.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2021, 20:46:48 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2021, 21:23:52 »
Splinter wil de avondklok overtreden. "Avondwandeling" Als penningmeester mag hij bij 2 opdrachten zeggen wat de rolverdeling wordt.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2021, 21:34:09 »
Ik vond de eerste 2 opdrachten te 'makkelijk'. Bij de eerste opdracht werd sowieso geld verdiend en de tweede opdracht was ook eigenlijk niet moeilijk, zeker aangezien extra bordjes maar €50 kostten.
Het zou me niet verbazen als er nog een opdracht komt waarbij er een zooi geld uit de pot gaat. Wellicht gebeurt dit in de afvallerloze aflevering (die moet nou toch haast wel komen?), waarbij ze een groepsvrijstelling/geen schermen laten zien o.i.d. kunnen kopen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2021, 21:44:40 »
Wellicht gebeurt dit in de afvallerloze aflevering (die moet nou toch haast wel komen?), waarbij ze een groepsvrijstelling/geen schermen laten zien o.i.d. kunnen kopen.

Zal die zeker komen? Zijn er sowieso 10 afleveringen dan?

Ik vond alle drie de opdrachten erg makkelijk te halen, te verdacht. Ben benieuwd of en wat hier achterzit.

De aflevering zelf vond ik wat minder dan vorige week. Niet slecht maar het waren weer meer de spelletjes van afgelopen seizoenen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2021, 21:52:19 »
Ik vind het eigenlijk wel goed dat het geen "alles of niets" opdrachten zijn. Zo kunnen de kandidaten toch nog geld verdienen en is het aan de mol om geld uit de pot te spelen.
Ik denk volgende week geen afvaller, in de preview is te zien dat ze elk een voorstel krijgen van Rik. Misschien geld uit de pot voor een vrijstelling.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2021, 22:10:26 »
Ik vond het een leuke aflevering. Ook wel eens fijn als er veel geld verdiend wordt, al zal de Mol daar anders over denken. ;)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2021, 22:11:28 »
Ik vond het wéér een goede aflevering! ::bravo:: Niet zo goed als vorige 2, maar nog steeds beter dan gemiddelde aflevering van bv. seizoen 19.

Opdracht 1 was een geheugen/quiz-spelletje zoals we vaker hebben gezien in WIDM. Ik vond deze leuker dan Vragenvuur, Brug Naar Nergens etc. Die liften vond ik heel origineel! ::jaja::

Opdracht 2 was een typische Mol-opdracht met een origineel laagje. Niet de beste opdracht van het seizoen, maar ook zeker niet de slechtste vind ik.

Opdracht 3 vind ik geweldig! ::bravo:: Ik hou van water-opdrachten. ::love:: Echt heel leuk!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #8 Gepost op: 23-01-2021, 22:12:19 »
Erg matige aflevering! Niet alleen vanwege het vertrek van Lakshmi.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #9 Gepost op: 23-01-2021, 22:13:56 »
er is wel erg makkelijk geld verdiend deze week. Kan haast niet anders dan dat ze volgende week een soort veilingopdracht krijgen waarbij ze geld uit de pot kunnen halen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #10 Gepost op: 23-01-2021, 22:16:37 »
Splinter heeft het voor het zeggen! ::jaja::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #11 Gepost op: 23-01-2021, 22:24:05 »
Ik vond het een prima aflevering. Superjammer van Lakshmi, maar voor de rest leuk. Wateropdracht was wat atypisch voor WIDM, was meer à la de Belgische mol, qua verdeling, maar vond het allemaal wel prima opdrachten waar volgens mij ook wel wat uit te halen is.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik qua wie de mol is nou wel echt niet zo veel meer van snap. Marije, die ik verdacht, lijkt het nou ineens toch weer niet? Doet de foto-opdracht heel goed immers. Charlotte idem. Rocky en Joshua had ik al gestreept. Dus dan blijven Renée en Splinter over. Splinter vind ik geen moltype maar dat is is niet zo'n goed argument. In zekere zin is Renée ook een atypische molkeus, maar dat vind ik wel goed juist. Ga voor nu voor Renée als mol, maar met grote twijfels dus.

Kan haast niet anders dan dat ze volgende week een soort veilingopdracht krijgen waarbij ze geld uit de pot kunnen halen.
Ik vrees ervoor :-\\ We zien ook al iets dergelijks in de vooruitblik...

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #12 Gepost op: 23-01-2021, 22:27:54 »
Het grappige is dat ik vorige week al vond dat ze veel geld verdiende, maar deze week driekwart van het te verdienen geld binnen geharkt :o

Maar ze doen het over het algemeen niet slecht...
Ik had verwacht dat de derde opdracht flink geld zou kosten, maar het vuurwerk voor de mol ligt dan toch bij de spoorlijn. (De pot raakt toch niet spoorloos? :-X)

Verder was deze aflevering zaterdagavondvermaak van jewelste, Pim pam pet in een kantoorflat, en dan zonder gezicht een zelfportret.

De opdrachten hadden weinig diepgang. De laatste opdracht had wel iets ruigs, maar echte actie was ver te zoeken.

Dit is zo'n aflevering die het bij het algemeen publiek wat beter zou doen. (Toch een kleine sneer.  :P)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #13 Gepost op: 23-01-2021, 22:32:35 »
Citaat
Pim pam pet in een kantoorflat, en dan zonder gezicht een zelfportret.

::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2021, 23:15:54 »
Ik doe iedere week een achtergrond check naar hoe hoog de pot staat en dit gaat helaas te goed.

Waarbij vorige week de pot nog op een goed gemiddelde stond met hoger dan 10 seizoenen. Is de hoogste pot, in dit stadium van het spel, sinds seizoen 5(!)

Dat wil dus zeggen dat met het jubilieumseizoen meegerekend de pot nu hoger staat dan 16 seizoenen wie is de mol.  ::oink:: maar ook  :-\\
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2021, 23:30:26 »
Er komt een tijd dat er weer "wat" uitgaat.  ::joehoe::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #16 Gepost op: 23-01-2021, 23:36:27 »
Hele leuke opdracht! Opvallend hoe Rik Charlotte als voorbeeld nam bij zijn uitleg. Hiermee stuurt hij erg aan op het plaatsen van Charlotte in de lift (ze heeft immers laten zien dat ze de opdracht kan). In de lift was ze dan weer minder sterk bezig.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2021, 00:14:52 »
De Mol had een weekje vrij. Niet zo leuk voor ons speurders :P Al zal er vast alsnog weer genoeg te discussiëren zijn.

Voel ik eens de keerzijde van als er wél veel geld verdiend wordt. Anders ligt de frustratie bij dat er steeds te weinig verdiend wordt. Ik vond de opdrachten wel leuk, maar drie keer dit in één aflevering zonder echt dubbele laag... Is het net niet. Die derde opdracht is er vaak zo eentje die normaal de mist in gaat. De groep is toch net even te lekker bezig, goede rolverdeling en team spirit. Of je geeft het als Mol sowieso op.

En... Bondjes in beeld! Kennelijk hebben ze het er door de groep zelf ook echt moeilijk mee.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2021, 00:39:24 »
Naar mijn mening staat de pot hoog op dit moment omdat de kandidaten goed bezig zijn tijdens de opdrachten en voor geld gaan. Er waren deze aflevering twee opdrachten waar mingeld mogelijk was en dat is niet gebeurd.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2021, 00:42:57 »
de mol bleef onder de grond deze aflevering.  :o