Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam  (gelezen 10789 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #20 Gepost op: 24-01-2021, 09:22:36 »
Joshua positioneerde zich opvallend in een bepalende rol.
Opvallend zeker. Het had zeker mols kunnen zijn, maar hij deed volgens mij echt alles perfect.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #21 Gepost op: 24-01-2021, 10:09:53 »
maar hij deed volgens mij echt alles perfect.
Maar waar was de Mol dan?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #22 Gepost op: 24-01-2021, 10:20:19 »
Maar waar was de Mol dan?
Ik vrees dat we dat pas in de slotaflevering gaan zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #23 Gepost op: 24-01-2021, 10:24:54 »
Ik vrees dat we dat pas in de slotaflevering gaan zien...
Deze aflevering is zoveel verdiend. Ik vrees dat er een uitverkoop komt.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #24 Gepost op: 24-01-2021, 11:09:46 »
De enigen die ik (na 1x kijken) verdacht heb zien doen waren Charlotte en Renee.

Charlottes tegengas was wel een beetje mosterd na de maaltijd. Als ze de mol is, is het wel erg opvallend met weinig kans op resultaat. Ze leek heel even bijval van Rocky te krijgen (die ik overigens totaal niet verdenk).

Renee was aan het klooien met de sloten en de touwen. Als mol win je daar niet zo heel veel mee, dus ik weet het niet.

Ik weet niet wat de mol had kunnen doen hier. De kaart wordt gewoon gecontroleerd en ze leken wel genoeg tijd te hebben dus vertragen met de touwen schoot ook niet op. Sleutels of kokers kwijt maken of niet trekken zou te veel opvallen, denk ik. De mol stond denk ik buitenspel deze opdracht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #25 Gepost op: 24-01-2021, 11:13:02 »
Charlottes tegengas was wel een beetje mosterd na de maaltijd. Als ze de mol is, is het wel erg opvallend met weinig kans op resultaat. Ze leek heel even bijval van Rocky te krijgen (die ik overigens totaal niet verdenk).
Dat ben ik met je eens. Je kunt je wel nog afvragen waarom de Mol deze twee dames dan niet bijsprong. Dan waren er al drie die het zogenaamd niet vertrouwden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #26 Gepost op: 24-01-2021, 12:40:09 »
Dat ben ik met je eens. Je kunt je wel nog afvragen waarom de Mol deze twee dames dan niet bijsprong. Dan waren er al drie die het zogenaamd niet vertrouwden.

Eventueel zou je het nog als verdacht van Splinter/Joshua kunnen zien dat er geen track en trace bij de kokers werd ingevoerd. Maar als die dan geen bijval geven aan Charlottes twijfel, dan is dat gebrek ook irrelevant (en het werd zelfs een argument om niets te veranderen.)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2021, 13:53:48 »
Het is ook opvallend dat Marije meegaat met Charlotte en nog een koker wil loshalen en kokers uit de mand wil halen. Het is toch een kleine moeite om in het water te springen en zelf op de kaart te kijken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2021, 14:06:35 »
Wat ik denk, is dat iedereen nu ongeveer op dezelfde mol zit, of in elk geval zeker van zijn zaak is en alleen nog maar zoveel mogelijk geld in de pot wil. Daarmee krijgt de mol weinig kans meer.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2021, 15:51:47 »
Joshua doet hier alles goed, inclusief de weigering aan het eind om nog iets te veranderen. Hij is helemaal zeker van zijn zaak en terecht. Charlotte haar twijfel komt wat laat, de bijval van Marije (en haar voorstel) zijn wel wat curieus. Een plus laten vallen en een min bijdoen, gaat dubbelop. Het verschil tussen -300 en +300, als voorbeeld, is toch serieus geld.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2021, 16:49:14 »
Deze aflevering is zoveel verdiend. Ik vrees dat er een uitverkoop komt.

Dit lijkt bevestigd te worden in de vooruitblik naar volgende week.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2021, 16:56:13 »
Wel fijn dat Rick alvast een overzichtje deelt met ons. Scheelt weer wat uitzoek werk

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2021, 16:58:58 »
De opmerking van Marije aan Charlotte vond ik zo vreemd, "nee jij zag het wel goed".... Bedoelt ze dat Charlotte gezien heeft dat de plattegrond andersom was, en Joshua weer een enorme blunder heeft gemaakt (als mol?) om de kaart om te draaien en zo ipv de minbedragen toch de plusbedragen te pakken..? Rare opmerking.


Wel fijn dat Rick alvast een overzichtje deelt met ons. Scheelt weer wat uitzoek werk

RickMcC..? Waar? op instagram? 2/3?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 17:01:33 door Mollem »

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2021, 17:16:20 »
Zoals ik de kaart zag op mijn tv scherm bevestigde Charlotte wat ik zag. Blijkbaar is Joshua de enige die weet dat je het andersom moet bekijken?? Snap niet dat hij nog zo wordt verdacht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2021, 17:53:04 »
De opmerking van Marije aan Charlotte vond ik zo vreemd, "nee jij zag het wel goed".... Bedoelt ze dat Charlotte gezien heeft dat de plattegrond andersom was, en Joshua weer een enorme blunder heeft gemaakt (als mol?) om de kaart om te draaien en zo ipv de minbedragen toch de plusbedragen te pakken..? Rare opmerking.

Ik verstond "nee jij deed het erom"  alsof ze denkt dat Charlotte het expres deed.

Dat klopt ook met de ondertiteling:

 Marije:       Nee, het was vet easy, maar jij had een error in je hoofd. 
Charlotte:  Maar zij dus ook. Ik heb hem ook verkeerd gelezen.
Marije:       Ja, nee. Jij deed het erom.
Charlotte:Ja. Oke.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2021, 18:03:53 »
Ah helder, dank.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2021, 18:09:28 »
Joshua was de eerste die de kaart bekeek. Marije de tweede. Dat fluistert ze aan Charlotte als die het vuur komt brengen. Of Marije en Joshua het met elkaar eens zijn of dat Marije Joshua moet corrigeren, is me niet duidelijk.
Na 2 kokers en 1 die in het water lag, wil Charlotte dat er weer onder de kaart wordt gekeken. Marije vindt het niet nodig. Maar Joshua doet het wel. Tenslotte kijkt Charlotte nog eens, die het niet vertrouwt. En tot een andere conclusie komt, die later onterecht blijkt.

Ik denk dat Marijes opmerking ‘Ja nee, jij deed het erom’ een bezwering was, zo van jij was gewoon een beetje aan het nepmollen, terwijl ze haar in werkelijkheid nog steeds verdenkt. Marije wil niet teveel competitie.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2021, 18:51:52 »
Hoe dan ook is het vreemd dat niemand eerder de conclusies van Joshua in twijfel trekt. Je zou bijna denken dat de Mol niet in het water is geweest of in ieder geval niet op de plattegrond heeft gekeken.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2021, 19:26:30 »
Wat ik deze opdracht wél vreemd vond was dat Joshua en Marije een koker (met achteraf plusgeld) in het water vonden...

Hoe kwam die daar? Heeft de mol geprobeerd een koker met plusgeld weg te gooien? Wie ziet deze koker als eerst, is dat marije of Joshua? Hoe zou die koker daar terecht kunnen zijn gekomen?

Vreemd iig.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2021, 19:55:39 »
Marije ziet me eerst. Indd apart was dat..