Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam  (gelezen 10694 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2021, 20:36:22 »
Stond het hart van de mol in vuur en vlam om een kandidate?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2021, 23:34:10 »
Ik verstond "nee jij deed het erom"  alsof ze denkt dat Charlotte het expres deed.

Dat klopt ook met de ondertiteling:

 Marije:       Nee, het was vet easy, maar jij had een error in je hoofd. 
Charlotte:  Maar zij dus ook. Ik heb hem ook verkeerd gelezen.
Marije:       Ja, nee. Jij deed het erom.
Charlotte:Ja. Oke.
Er is reden genoeg, zie o.m. ook de opdracht foto's, om aan te nemen dat Marije Charlotte verdenkt en haar daarom constant in de gaten houdt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2021, 10:12:43 »
Renée die met de touwen loopt de klooien is eigenlijk het enige verdachte dat ik gezien heb bij deze opdracht.

Triest als dat de molactie is. Niet eens als mol zelf in het water gaan of meegaan in de twijfel van Charlotte. Gewoon zo goed als geen invloed.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #43 Gepost op: 25-01-2021, 10:43:45 »
We zien de verdeling van de posities niet.
Joshua en Marije zitten op de belangrijkste positie.
Splinter heeft een totaaloverzicht.

De rest kan niet zoveel mollen zonder op te vallen behalve vertragen.
Rocky en  Splinter doen hier teveel hun best om touwen en sloten los te maken. Renée heeft wat series teruggekeken en is aan het  nepmollen.
Charlottes acties komen  niet goed uit de verf maar ze staat à la.Kees aan de touwen te trekken.....

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #44 Gepost op: 25-01-2021, 12:47:49 »
Prachtige gelaagde opdracht  ::bravo::

Heel weinig molacties gezien. Renée was aan het klooien met het touw en Charlotte wilde aan het eind verwarren. Heeft geen effect gehad! Buiten Charlotte om heeft iedereen wel vertrouwen in elkaar,zo lijkt het

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #45 Gepost op: 25-01-2021, 12:55:22 »
Charlotte: '2 en 4 is +500'
Lakshmi: 'Ja'
Charlotte: 'Hebben we 2 en 4 gepakt of 1 en 3?'
Rocky: '1 en 3'
Charlotte: 'Ja dat is -500'

Een paar dingen die me opvallen:
- Er zal ongetwijfeld genummerd zijn door de groep, maar daar hebben we niets van gezien.
- Als je vanaf een van de uiteinden begint te tellen, zijn 1 en 3 de +500, en 2 en 4 de -500. Dit lijkt me de meest logische manier van tellen, dan kun je namelijk doortellen op de andere lijn zonder ook nog links en rechts te moeten onthouden.
- Hoezo zegt Lakshmi ja? Zij had niet onder het vlot gekeken. Als zij met 'ja' bedoelt: die hebben we gepakt, dan is het gek dat Rocky het daar zo te zien niet mee eens is.

Ik sluit niet uit dat Laksmi's 'ja' een montagetrucje is, en niet slaat op de vraag van Charlotte. En dat Charlotte is begonnen met de vraag 'Hebben we 2 en 4 gepakt, of 1 en 3'. Waarop Rocky naar waarheid zegt: 1 en 3, want dat was in de meest logische manier van tellen het plusgeld.
(Je kunt hier als Mol ook maar het beste beginnen met de vraag aan de groep, want ongeacht het antwoord kun je dan altijd zeggen dat dat fout was).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2021, 12:56:36 »
Prachtige gelaagde opdracht  ::bravo::

Heel weinig molacties gezien. Renée was aan het klooien met het touw en Charlotte wilde aan het eind verwarren. Heeft geen effect gehad! Buiten Charlotte om heeft iedereen wel vertrouwen in elkaar,zo lijkt het

Ik zou de opdracht niet gelaagd noemen. Het was eerder een keten van dingen die achter elkaar moesten gebeuren. Wel een echte teamworkopdracht maar lastig molbaar als iedereen zich inzet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #47 Gepost op: 25-01-2021, 17:42:16 »
Twee dingen die me aan het begin van de opdracht opvielen:
Rik: "De kandidaten en de Mol zijn als water en vuur, die twee komen in deze opdracht mooi bij elkaar"
> de mol speelt in deze opdracht de twee rollen?
Renee aan Charlotte: "jij gaat voor de lucifers he?" > Charlotte haalt het vuur uit het water...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #48 Gepost op: 25-01-2021, 19:33:33 »
Leuk teambuildingsuitje. En de mol speelt de ideale deelnemer, hoe Splinter Renee toesprak met die touwen, het droop er vanaf. Het zijn gewoon paardelussen en rustig maar. En bij Charlotte, als het mis gaat met de fakkel dan heb ik er nog een hoor.  Bij Joshua, de kokers liggen door elkaar, ik weet niet welke het zijn.
 Lekker vertrouwen winnen om in een ideale positie voor volgende week te komen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2021, 04:28:38 »
lastig molbaar als iedereen zich inzet.
Een goede molpositie is om de informatie te geven waar het het geld gehaald kan worden. Ik durf niet per se te zeggen wat er precies is gebeurd, maar Joshua en Charlotte zijn volgens de beelden in de ideale positie gekomen.

De Mol kan in deze opdracht een beetje aan de zijlijn hebben kunnen gestaan. Dan kan die weinig doen; een beetje moeilijk doen met een touwtje.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2021, 09:50:37 »
Er had op alle posities nog zoveel meer mis kunnen gaan, sleutels kwijt, slotjes niet open kunnen maken, lucifers nat, fakkel in het water, kokerkaart verkeerd om lezen, kokers kwijtraken, discussies over welke koker wel welke niet, verwarring over meerdere kokers geven zonder te zeggen welke misschien mingeld is, discussies over hoe het vlot getrokken moet worden, ...

Aangezien dat niet is gebeurt is het gewoon een goede beurt geweest voor de groep. Top gedaan.
Als er niet is gemold hoeven wij niets te doen.

Vond wel dat ze dit keer (aflevering 4) ruim in de tijd zaten (voor de verandering), dus misschien moest alles deze aflevering juist wel slagen wat alleen maar kan betekenen dat er volgende week weer geld uit de pot gaat.

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2021, 10:53:59 »
Charlotte: '2 en 4 is +500'
Lakshmi: 'Ja'
Charlotte: 'Hebben we 2 en 4 gepakt of 1 en 3?'
Rocky: '1 en 3'
Charlotte: 'Ja dat is -500'

Een paar dingen die me opvallen:
- Er zal ongetwijfeld genummerd zijn door de groep, maar daar hebben we niets van gezien.
- Als je vanaf een van de uiteinden begint te tellen, zijn 1 en 3 de +500, en 2 en 4 de -500. Dit lijkt me de meest logische manier van tellen, dan kun je namelijk doortellen op de andere lijn zonder ook nog links en rechts te moeten onthouden.
- Hoezo zegt Lakshmi ja? Zij had niet onder het vlot gekeken. Als zij met 'ja' bedoelt: die hebben we gepakt, dan is het gek dat Rocky het daar zo te zien niet mee eens is.

Ik sluit niet uit dat Laksmi's 'ja' een montagetrucje is, en niet slaat op de vraag van Charlotte. En dat Charlotte is begonnen met de vraag 'Hebben we 2 en 4 gepakt, of 1 en 3'. Waarop Rocky naar waarheid zegt: 1 en 3, want dat was in de meest logische manier van tellen het plusgeld.
(Je kunt hier als Mol ook maar het beste beginnen met de vraag aan de groep, want ongeacht het antwoord kun je dan altijd zeggen dat dat fout was).

Ik snap je redenatie, maar volgens mij zijn ze in beide gevallen in de 'punt' begonnen. Anders klopt wat ze zeggen niet met het plaatje van waar geld ligt. Joshua wilde eerste de 500 rij doen, maar overtuigd hem om met de andere te beginnen. Of dat nu in de punt of aan het uiteinde was doet er eigenlijk niet zo toe, want bij de tweede beginnen ze hoe dan ook in de punt. We zien namelijk dat ze vanaf daar koker 2 en 4 hebben gepakt (zoals Joshua na wat verwarring correct aanwijst als de +500 kokers).

Vervolgens volgt de hele verwarring die jij hierboven beschrijft. Charlotte concludeert net als Marije en Joshua dat koker 2 en 4 de +500 kokers zijn, maar doordat Rocky zegt dat ze 1 en 3 hebben gepakt concludeert Charlotte (onterecht) dat ze de verkeerde kokers hebben gepakt.
Dit is dus eerder verdacht vanuit Rocky dan van Charlotte

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2021, 15:56:28 »
Er is niet succesvol gemold, lijkt me. Ik zie ook maar weinig pogingen.

Splinter niet in het water, invloed miniaal.

Charlotte haalt lucifers (blijven droog, perfect)
Sleutels worden gepakt.

Lakshmi en Charlotte brengen de sleutels en de lucifers naar de kant. Er lijkt niets te verdwijnen.
Marije (en ook Rocky) lijkt wat te blijven hangen bij het vlot.
Joshua leest de kaart en doet dat goed.
Renee klooit met touwen.
Splinter steekt hout en hooi foutloos aan.
Geklooi met sleutels.
Marije geeft aanwijzingen vanaf het water.
Splinter en Charlotte zetten fakkel goed op het vlot.
Renee klooit verder.
Splinter haalt de lussen uit elkaar.
Marije heeft de kaart gecheckt.
Joshua steekt lont aan.
Charlotte, Splinter en Rocky maken de touwen los.

Joshua: "We pakken deze lijn."
Marije: "Anders pakken we deze." (de andere dus)

Joshua geeft aanwijzingen, Marije herhaalt.

Splinter: "De kokers moeten hierheen."

Joshua doet alles goed, Marije is hier volledig buitenspel gezet.

Charlotte begint te twijfelen, Marije bevestigt haar, Joshua houdt vol.

Joshua pakt al het geld. Marije doet pas mee als er twijfel is, terwijl ze kaart heeft gezien.

Alles op een rijtje draagt Marije hier als enige niets essentieels bij (geen sleutels, geen touwen losmaken geen vuur, geen fakkel, geen aanwijzingen)

EDIT

Er moeten sleutels komen (Charlotte, Rocky)
De touwen moeten los (Splinter, Rocky, Charlotte)
Er moeten lucifers komen (Charlotte)
Het vuur moet branden (Splinter)
Het vuur moet op het vlot (Splinter, Charlotte)
De kaart moet goed gelezen worden (Joshua)
De lont moet aangestoken (Joshua)
De kokers moeten in het mandje (Splinter, Joshua)
De mensen aan de kant moeten aangestuurd (Joshua)
De mensen aan de kant moeten goed sturen (Splinter, Renee, Rocky, Charlotte)

Marije is echt de enige die niets heeft gedaan om de opdracht te laten lukken. Sterker, aan het eind komt ze nog met een bizar voorstel. De rest had de mogelijkheid om te mollen, maar deed het niet.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 19:07:29 door Waardenburg »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2021, 19:15:35 »
Tja... Ik denk dat Marije er erg op uit was om Joshua te controleren. Daarbij moet je al snel op het vlot komen en de andere kandidaten gaan juist naar de kant om het daar te regelen. Joshua neemt de leiding op het vlot. Marije neemt nog wel de fakkel over van Charlotte. Vervolgens zit ze 'klem' op het vlot. Joshua spreekt ze niet tegen om hem ergens op te kunnen betrappen.

Dus vanuit het perspectief van de kandidaat kan ik het heel goed begrijpen. Charlotte probeerde ze denk ik ook te testen bij de foto's. Doet nog eens zo iets aan het eind als Charlotte over de mogelijk verkeerde kokers begint. Marije doet niets om deze opdracht te doen slagen, maar ook niet bepaald iets om hem echt te doen mislukken.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #54 Gepost op: 1-02-2021, 21:04:00 »
Marije gaat mee in de verwarring die anderen veroorzaken. Kan toch wel als mols gezien worden. Maar kan ook testen zijn. Dat is zo.

Charlotte vangt hier veel aandacht. Terwijl, al eerder gezegd, het eigenlijk Rocky is die de verwarring tussen 1 en 3 of 2 en 4 zaait. En Marije die mee gaat.

Maar aan het eind van het liedje gaat alles goed. Dus wie de mol ook is, de plannen zijn mislukt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #55 Gepost op: 3-02-2021, 22:27:10 »
Ik denk dat Splinter en Charlotte met lucifers en vuur wel erg voortvarend bezig waren. Absolute voorwaarde om de actie te laten slagen. Marije werd volledig overruled door Joshua. De positie op het vlot was op zich ideaal, maar niet als je Joshua bij je hebt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2021, 10:00:12 »
Ik denk dat Splinter en Charlotte met lucifers en vuur wel erg voortvarend bezig waren. Absolute voorwaarde om de actie te laten slagen. Marije werd volledig overruled door Joshua. De positie op het vlot was op zich ideaal, maar niet als je Joshua bij je hebt.

Charlotte enkel omdat Renée, ja kijk goed, Renée, haar vroeg de lucifers te brengen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2021, 11:35:50 »
Wat mij opviel is dat Marije iets tegen Rocky zegt nadat Rik heeft gezegd: "alleen wat twijfels op het einde. Mingeld? Plusgeld? Zullen we kijken?", en begint met het openmaken van de eerste koker. Komt bij mij over als "dat is plusgeld, zeker weten". Waarop Rocky knikt in de trant van "tuurlijk". Bij de onthulling steekt Rocky een hand naar voren: yes. Marije en Rocky heel duidelijk kandidaten hier.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2021, 18:26:34 »
Citaat
Charlotte enkel omdat Renée, ja kijk goed, Renée, haar vroeg de lucifers te brengen.

Akkoord, maar ze deed het en de lucifers en de fakkel kwamen meteen droog over. Zonder dat was alles mislukt.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2021, 20:54:36 »
Ik vond Splinter zijn opmerking dat hij nog een toorts had opmerkelijk. Zet hij zo aan dat de brandende toorts niet al te voorzichtig hoeft te worden vervoerd?

Naast het al benoemde ‘neem dat kokertje mee’ moment.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2021, 21:05:03 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’