Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee  (gelezen 10736 keer)

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2021, 22:03:53 »
Stond er in aflevering 1 bij iedereen een kaars in de kamer?

Ik denk dat we bijna zeker kunnen zeggen dat de info toen ook al op de envelop stond, anders had Rik de vergelijking niet gemaakt met aflevering 1. Deze enveloppen worden altijd gebruikt in Wie is de Mol, dus enkel als de info er toen al op stond, heeft het nut om dit te melden.

Leuke twist, ik ben benieuwd welke hint naar Renee er op de envelop staat :)
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2021, 22:22:16 »
Ze hebben het vanaf aflevering 1 al kunnen weten.  ::oink::  De brandende kaarsrecht voor de envelop houden.   ::bravo:: ::bravo::

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2021, 22:24:01 »
Misschien heeft de winnaar de envelop toen wel tegen het kaarslicht gehouden en zien we dat pas in de finale net als dat we pas in de finale zagen of Jeroen wel of niet gespot was. De mol heeft iig haar envelop in opdracht 1 tegen het kaarslicht gehouden om dit te kunnen laten zien in aflevering 10.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2021, 22:24:33 »
Stond er in aflevering 1 bij iedereen een kaars in de kamer?

Ik denk dat we bijna zeker kunnen zeggen dat de info toen ook al op de envelop stond, anders had Rik de vergelijking niet gemaakt met aflevering 1. Deze enveloppen worden altijd gebruikt in Wie is de Mol, dus enkel als de info er toen al op stond, heeft het nut om dit te melden.

Leuke twist, ik ben benieuwd welke hint naar Renee er op de envelop staat :)

Ik vermoed de letter R. (In haar eigen handschrift)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2021, 22:26:23 »
Misschien heeft de winnaar de envelop toen wel tegen het kaarslicht gehouden en zien we dat pas in de finale net als dat we pas in de finale zagen of Jeroen wel of niet gespot was. De mol heeft iig haar envelop in opdracht 1 tegen het kaarslicht gehouden om dit te kunnen laten zien in aflevering 10.
Dat zou heel goed kunnen, beide.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2021, 22:47:28 »
kan niet anders.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2021, 23:01:13 »
Maar als ik het goed begrijp heeft Rocky dus wel 250 euro uit de pot gehaald maar ging ze vervolgens niks met de kaars doen? Beetje zonde van het geld. :P

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2021, 23:02:59 »
Maar als ik het goed begrijp heeft Rocky dus wel 250 euro uit de pot gehaald maar ging ze vervolgens niks met de kaars doen? Beetje zonde van het geld. :P
Zou dit ook onder de regel vallen dat het geld van de mol niet meetelt?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2021, 23:03:40 »
Ik denk het wel ja.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2021, 23:05:17 »
Ja verdacht van Rocky. Dat minbedrag van de enveloppe die de mol pakt telt niet mee.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2021, 23:13:35 »
Zou ze toch buiten beeld die kaars hebben aangestoken?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2021, 23:16:37 »
Ik vond Charlottes enveloppe al op het randje. Enveloppe pakken was mijns inziens genoeg om te laten zien dat je op het aanbod van de Mol inging.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2021, 23:56:41 »
Ik denk dat Renée ook verdenkingen richting Charlotte uitgesproken heeft. Konden ze in de montage kiezen wat ze wilden. :P

Haha, ja zou ook kunnen, maar dan zou je opdracht 2x moeten draaien en het maken van de test ook (hoewel dat laatste via voice-over makkelijker kan)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2021, 00:00:22 »
Zelf nooit geweten dat je via een brandende kaars een tekst kan zien dat via een zurende vloeistof is geschreven. Als ik opdracht 1 had gedaan was dit nooit in mij opgekomen

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2021, 00:01:50 »
Zou dit ook onder de regel vallen dat het geld van de mol niet meetelt?
Alleen de  verkeerde kaartjes die de mol mee nam zouden toch niet mee tellen?

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2021, 00:05:31 »
Maar als ik het goed begrijp heeft Rocky dus wel 250 euro uit de pot gehaald maar ging ze vervolgens niks met de kaars doen? Beetje zonde van het geld. :P
Als ze de winnaar is heeft ze zichzelf hier alleen maar mee. Als ze de mol is en René de winnaar dan heeft René pech, maar trok zelf ook de envelop open.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2021, 00:38:06 »
Hebben we Renée een kaartje voorbij zien lopen zonder hem te pakken? Ergens denk ik dat ze als Mol gewoon alles moest pakken zodat de regie uiteindelijk hun favoriete shots konden aanpassen op wie ze moest verdenken ::rofl::
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2021, 08:47:36 »
Aflevering 1: envelop met daarin een joker-kaart. Niet de envelop met opdracht "zoek € 250".

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2021, 08:55:43 »
Haha, ja zou ook kunnen, maar dan zou je opdracht 2x moeten draaien en het maken van de test ook (hoewel dat laatste via voice-over makkelijker kan)

Ik zit hier ook een beetje mee. Als renee de mol is dan kon ze hier nog niet weten wie de finaletest het beste zou maken. Dus of ze heeft in de grot gewoon alle kaartjes gepakt en later met montage en voice-over hebben ze er een Rocky-verhaal
van gemaakt of ze heeft gegokt? Ze konden Charlotte alleen maar af laten vallen omdat ze onverdacht was...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2021, 09:01:39 »
Ik zit hier ook een beetje mee. Als renee de mol is dan kon ze hier nog niet weten wie de finaletest het beste zou maken. Dus of ze heeft in de grot gewoon alle kaartjes gepakt en later met montage en voice-over hebben ze er een Rocky-verhaal
van gemaakt of ze heeft gegokt? Ze konden Charlotte alleen maar af laten vallen omdat ze onverdacht was...
Ze had ook gewoon de route tweemaal kunnen afleggen. Eenmaal met Rocky als haar mol, en eenmaal met Charlotte als haar mol. En als je weet wie de winnaar is, kan je als regisseur het juiste filmpje ertussen plakken.
Ich bin ein Bärliner!