Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee  (gelezen 10717 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2021, 11:51:00 »
Aflevering 1: envelop met daarin een joker-kaart. Niet de envelop met opdracht "zoek € 250".
Of de enveloppe met de tekst: Ik ben de mol....
Die hebben ze allemaal gehad.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2021, 12:22:15 »
Zou het kunnen zijn dat op de envelop van Renée in de grot geen boodschap zichtbaar te maken was met de kaars omdat ze de Mol is? Of te wel de hint hier is dat het -direct al zichtbaar aanwezige- Mollogo verwijst naar Renée als Mol? En dat ook de reden is dat we Renée een tijdje zien klungelen met de kaars maar geen boodschap te zien krijgt?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #42 Gepost op: 28-02-2021, 12:33:21 »
Ik denk -ik hoop- dat we volgende week zien hoe Renée laat zien hoe je met de kaars de hint zichtbaar krijgt....

Offline Mariemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #43 Gepost op: 28-02-2021, 14:59:42 »
Na het opnieuw bekijken van de aflevering van gisteren viel me, tijdens de opdracht met de kaarsen onder de grond iets op waar ik graag jullie mening over hoor.  Op 32:36 hoor je Rocky zeggen: “Bij het abseilen vormde de mol een duo met Reneé. Vervolgens zegt Rocky: “Nee andersom”. Maar als je deze tekst andersom draait, kan je lezen: “Bij het abseilen vormde Reneé een duo met de mol. Toch een kleine hint naar Rocky?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #44 Gepost op: 28-02-2021, 15:04:16 »
Nee want dat komt op hetzelfde neer. Ze bedoelt met andersom: "De mol vormde een duo met Rocky"

Online Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #45 Gepost op: 28-02-2021, 15:26:59 »
Zou dit ook onder de regel vallen dat het geld van de mol niet meetelt?
Volgens mij had Rocky gewoon niet door dat dit het aanbod van de mol was, pas toen ze de inhoud zag. Kan het zijn dat ze het bordje niet gezien heeft (ik heb niet teruggekeken..)? Bij Moltalk ging het er ook over dat ze loog na afloop, maar volgens mij was dat het dus niet: volgens mij was ze oprecht in de veronderstelling dat ze het aanbod geweigerd had.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #46 Gepost op: 28-02-2021, 15:40:44 »
Was dat niet een aanwijzing naar het publiek, kijk, dat zit er in de enveloppe en met de kaars en enveloppe kon je een aanwijzing vinden naar de mol. Zo ook in de eerste opdracht, met de kaars op tafel.
Als zij de mol is kan ze niet weten dat/of Charlotte of Renée de enveloppe zouden openen en dan zou die hint verloren gaan. Dus ze maakt hem open en laat hem achter, ze heeft die toch niet nodig. Alleen de kandidaten hadden hier toch invloed?
Rik zegt ook dat dit invloed heeft op de pot.
Als Renée de mol is telt wat Renée pakt niet. En komt er geld bij de pot, de juiste kaartjes van Rocky en Charlotte min de geopende enveloppe van Rocky. Maar dat geeft sowieso +geld.
Als Rocky de mol is telt wat Rocky pakt niet. Charlotte pakt een 5-tal foute kaartjes, Renée een 5-tal goede (ik weet niet het juiste aantal) maar ook de enveloppe met de hint wat mingeld was.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2021, 15:54:30 »
Opvallende montage weer.

We zien de teksten van negen 100-euro-kaartjes die of Renée of Rocky als uniek antwoord hebben. We zien geen teksten waarmee de keuze voor Charlotte geld zou opbrengen.
Ben benieuwd hoeveel kaartjes er in totaal waren met welke teksten.

Dan de knip bij Rocky die opeens de kaars in handen heeft, dus blijkbaar de hint heeft gekocht voor min 250 euro, en dan zegt dat ze geen hint nodig heeft.
Het heeft er alle schijn van dat er een en ander weg is geknipt. Namelijk dat Rocky niet doorheeft wat de bedoeling van de kaart en de hint is. Ze geeft het dan op, met de mededeling dat ze het zonder hint ook wel weet.

Hoe de productie zich ook in bochten wringt, de conclusie is duidelijk. Renée is de mol. Volgende week krijgen we te zien wat er de hint op haar envelop is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2021, 18:36:03 »
Of de enveloppe met de tekst: Ik ben de mol....
Die hebben ze allemaal gehad.
Nee, want Rik gaf aan dat Charlotte de enige finaliste is die deze envelop heeft gehad in aflevering 1.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #49 Gepost op: 28-02-2021, 18:45:51 »
Nee, want Rik gaf aan dat Charlotte de enige finaliste is die deze envelop heeft gehad in aflevering 1.
Volgens mij gaat het is om de envelop waar de jokerkaart in zat die onder de deur door kwam.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #50 Gepost op: 28-02-2021, 18:56:28 »
Volgens mij gaat het is om de envelop waar de jokerkaart in zat die onder de deur door kwam.
Ja dat zeg ik. Van de finalistes is Charlotte de enige die deze envelop heeft gehad.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #51 Gepost op: 28-02-2021, 19:52:20 »
Nee, want Rik gaf aan dat Charlotte de enige finaliste is die deze envelop heeft gehad in aflevering 1.
O dat heb ik dan niet gehoord. Ik dacht ook nog aan de enveloppe die na het bonken op de deur onder de deur werd geschoven. Maar als het echt die met de jokerkaart is, hebben inderdaad Rocky en Renée die niet gehad.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #52 Gepost op: 28-02-2021, 22:40:22 »
Stond daar nou serieus 'de mol heeft abgeseild'?

Misschien is het een geheime aanwijzing  ::rofl::

Opvallend aan de montage vond ik het feit dat het aanbod van de mol aan het begin leek te zijn. Bij de trap waar  ze vandaan gekomen waren. Of was dit een andere trap omdat ze elkaar anders konden horen?

Renee is de enige die de envelop probeert te ontcijferen. Zij moet wel de mol zijn. Ik denk dat er dadelijk staat "ik ben de mol". Anders zou het voor de programmamakers superjammer zijn als niemand op deze mega hint ingaat.

En wat zou de mol doen met de kaartjes als je niet nadenkt over de productie? Het maakt geen bal uit. Ze kan alles pakken of niks. Of zouden ze deze regels last minute hebben ingevoerd omdat de pot zo verschrikkelijk laag was?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 22:53:12 door molletje1985 »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #53 Gepost op: 1-03-2021, 11:50:58 »

En wat zou de mol doen met de kaartjes als je niet nadenkt over de productie? Het maakt geen bal uit. Ze kan alles pakken of niks. Of zouden ze deze regels last minute hebben ingevoerd omdat de pot zo verschrikkelijk laag was?

Een dergelijke regel is er altijd in deze fase van het spel. Anders was het wel heel oneerlijk tegenover de kandidaten, de mol die uitgebreid kan mollen zonder dat iemand er iets tegen kan doen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #54 Gepost op: 1-03-2021, 18:15:54 »
In de podcast vertelt Rik van der Westerlaken dat de timing bij deze opdracht tamelijk nauw kwam: ten eerste kostte het aardig wat tijd om alle kaarsjes aan te steken. Ten tweede brandden die natuurlijk maar gedurende beperkte tijd en wilde men niet dat ze zichtbaar in beeld uit gingen. En ten derde verbruikten al die kaarsjes in de grot aardig wat zuurstof, waardoor het zuurstofniveau daalde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2021, 23:24:01 »
Ik ben bezig geweest om van een screenshot van tv de foto van rene met de enveloppe en de kaars te bekijken, bewerken... in de hoop daar toch wat op te kunnen vinden. Nog niet gelukt helaas. Iemand anders toevallig ook geprobeerd?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2021, 11:03:59 »
Beeld voor beeld bekeken maar niets gezien, zelfs niets vaags.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2021, 16:16:36 »
Ik heb zelf een beetje lopen prutsen om te kijken wat er gebeurt als je met iets papier met een zure vloeistof beschrijft.
Op een witte envelop is het een beetje zichtbaar, maar op de kraft-enveloppen van WIDM zal het ongetwijfeld nauwelijks opvallen.
Even bij een vlam gehouden en voilà; de tekst wordt zichtbaar.

Ik had het idee dat Renée langer bezig was, maar dat kan ook aan het papier liggen (misschien behandeld met iets).
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 16:22:23 door nikespits »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2021, 23:42:56 »
Bij t uploaden van een foto hier krijg ik steeds de melding dat er iets fout ging🤔

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Lumineus idee
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2021, 09:36:16 »
Foto te groot?