Auteur Topic: Molduel: Renée vs. Rocky  (gelezen 9243 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Renée vs. Rocky
« Gepost op: 27-02-2021, 23:14:26 »
De Mol...

1.1


...vond de 250 euro in een lade in de tafel, ging niet in op de valse deal van de Mol om de 250 euro te ruilen voor een jokerkaart maar wel direct op die van Rik om de 250 euro te ruilen voor een echte joker
...zocht met haar handen door de as van de open haard naar de 250 euro, vond deze achter het laatste lijstje dat ze omdraaide en ging niet in op de valse deal van de Mol maar wel als laatste op die van Rik

1.2


...was het niet eens met Joshua's voorstel om één persoon bij de lasergame al het geld te laten verzamelen, riep een verkeerde code door en verstond zelf een code verkeerd, week van het plan af en zocht zelf codes en kistjes, opende één kistje en besloot in de laatste minuten te gaan rennen en werd afgeschoten
...werd er door Remco van verdacht hem te hebben afgeschoten, overleefde en leverde 125 euro in voor de pot

1.3


...wilde niet voor alles of niets gaan, vormde met Rocky duo 4, gaf de informatie warrig en gefragmenteerd door en wilde in eerste instantie wel de Mol zijn
...vormde met Renée duo 4 bij het fietsen, gaf de informatie warrig en gefragmenteerd door en wilde in eerste instantie niet de Mol zijn

2.1
 

...merkte als cameravrouw op dat ze een mep kreeg van Splinter die de geheime opdracht uitvoerde om drie keer een denkbeeldige mug weg te slaan, was in verwarring over wat er allemaal om haar heen gebeurde en noemde als geheime opdracht "mensen zaten duimpjes te doen naar de camera" wat niet goed was en haar geen joker maar de groep wel 700 euro aan geslaagde geheime opdrachten opleverde
...maakte foto's en kreeg de geheime opdrachten van Joshua niet te horen doordat hij de portofoons verwisselde


2.2
 

...was een verzamelaar en zei voordat de verzamelaars het veld in gingen zowel "de gele ballerina bewaart haar geld links" als "de gele ballerina bewaart haar geld in het midden", opende snel drie muziekdoosjes achter elkaar die allemaal geluid maakten, haalde geld uit een vierde en werd afgeschoten terwijl ze "er zit nog meer in" riep
...overleefde als enige verzamelaar en leverde 400 euro voor de pot in

2.3
 

...zei een keer kruis terwijl er een vink op het bord stond, biechtte dat ze niet kon checken wat Joshua doorstuurde en gaf mogelijk foute bordjes door
...liet Charlotte de eerste ronde de bordjes tellen en onthouden of ze een kruis of een vinkje hadden zonder foto's te maken en gaf mogelijk foute bordjes door

3.1
 

...gaf eerlijk antwoord op de vragen en wist Charlotte er niet van te weerhouden om via een verkeerde redenering bij het juiste codewoord uit te komen wat 500 euro voor de pot en twee jokers per persoon opleverde
...gaf op de eerste vraag niet eerlijk antwoord, kwam samen met Splinter die meermaals niet eerlijk was niet op het juiste codewoord en wist dus niet te ontsnappen en 500 euro voor de pot te verdienen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2021, 23:14:34 »
3.2
 

...zei in de bus voor het geld te gaan, liet Rocky de koker met 500 euro pakken en kreeg deze koker van Rocky
...zei na Riks vrijstellingenvoorstel dat ze Renée vertrouwt en ging akkoord met Joshua om met z'n allen "voor onze partner" te gaan, pakte op instructie van Renée de koker met 500 euro, hield zelf (tegen Renées verzoek in) twee jokers en gaf de koker met 500 euro aan Renée waardoor die en ook de 1500 euro die de andere abseilers zelf hielden de pot in gingen

4.1
 

...gaf (in beeld) maar één keer een hele reeks goede antwoorden, kwam niet verder dan groen en geel als kleuren die beginnen met een G
...stelde vragen waarop we kandidaten in beeld drie keer een hele reeks goede antwoorden (à 50 euro) zien geven en verschillende losse goede antwoorden (à 5 euro)

4.2
 

...verbeeldde Charlotte met een reep chocola, Joshua met graffiti, Lakshmi met een eyeliner, Rocky met een kat, Marije met een lippenstift en zichzelf met sieraden
...verbeeldde Joshua met een draaimolenpaard, Lakshmi met een miniatuur paspop met een artistieke jurk, Splinter met een sprietje tegen een getekende vinger, Charlotte als "terror bunny", Marije met een speelgoedtoneeltje en zichzelf als een giraf op een fiets

4.3
 

...loog dat een sleutel niet op een slot paste, had grote moeite met het uit de knoop halen van de touwen, trok aan een van de touwen van het grote vlot en wist niet te voorkomen dat de maximale 2000 euro verdiend werd
...biechtte makkelijk een slot te openen en vrij snel een touw los te krijgen, trok aan een van de touwen van het grote vlot en wist niet te voorkomen dat de maximale 2000 euro verdiend werd
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 23:17:01 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2021, 23:14:39 »
5.1
 

...vormde aanvankelijk een duo met Charlotte maar liet Charlotte door Joshua van zich afpakken, wist niet hoe "liegen" te tekenen, hield een bord half achter een struik en interpreteerde tekeningen verkeerd
...maakte tekeningen die de anderen maar deels goed interpreteerden

5.2


...bood 1000 euro voor voorkennis bij een opdracht met als inzet drie vrijstellingen
...bood 5000 euro voor voorkennis, bereikte met Charlotte en Marije als eerste de aftelklok maar vergat deze meteen stil te zetten

6.1


...koos voor 250 euro voor de pot plus het verdelen van twee jokers in plaats van 500 euro uit de pot en verdeelde de jokers zo dat Marije zich benadeeld voelde en de pot uiteindelijk 600 euro kostte, stapte uit bij halte 9 terwijl Charlotte eerder doorgaf dat degene die dit doet de pot 250 euro kost
...gaf door dat degene die bij halte 3 uitstapt 250 euro verdient maar verzweeg dat degene die bij halte 6 uitstapt een envelop met een vraagteken krijgt

6.2


...bevrijdde zichzelf niet maar werd door Rocky bevrijd, stelde pas op het allerlaatste moment voor om Marije te bevrijden
...bevrijdde zichzelf en daarna ook Renée, bemachtigde met stokken een sleutel, hielp Charlotte een touw door te branden, opende met de hiermee bemachtigde sleutel een hek en pakte geld dat niet in de pot ging omdat Marije in haar cel achterbleef

6.3


...pakte twee levens van Splinter af en bleef als laatste over en leek in totaal 500 euro voor de pot gepakt te hebben
...pakte twee levens van Marije af en pakte 250 euro voor de pot
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 23:16:42 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2021, 23:14:44 »
7.1


...startte met het zoeken naar lockers, was verder bezig met het hijsen van kleding en uiteindelijk zijn er maar liefst 82 kledingstukken onterecht niet omhoog gehesen en werd er maar 380 van 1750 euro verdiend
...bleef het grootste deel van de opdracht in de mijn om te hakken en codes door te geven, gaf 660 op z'n kop als (0)99 door en zei tegen Marije alle stenen gecheckt te hebben terwijl Marije daarna toch nog stenen met codes vond

7.2


...was vooral bezig met het aanleveren van kisten als bijrijder samen in de jeep met Rocky
...laadde in haar jeep verschillende woorden in zoals "afvaller", "Marije", "de" en "Rocky" en was vooral bezig met het aanleveren van kisten

7.3


...noemde alleen delen van juiste titels en brak de regels door te playbacken/zacht mee te zingen
...bracht weinig variatie aan in het uitbeelden en raadde geen juiste titels

8.1


...kon ongestoord puzzelstukken verkeerd leggen en verkeerde informatie aan Charlotte doorgeven en gebruikte geen namen (Bernard, Dirk) om letters als B en D te onderscheiden
...leek de informatie die ze doorkreeg goed door te geven maar dat was niet genoeg om de opdracht te doen slagen

8.2


...zei dat de "meisjes met rode haren" op een andere rij moesten dan de "ladies in red", wat niet zo was
...liep meermaals Paula Udondek voorbij zonder op te merken dat zij geen man was terwijl ze de rij wel nog vluchtig controleerde

8.3


...koos afgaande op Rocky's eerlijk informatie niet voor 2000 euro in de pot en wel voor twee jokers voor haarzelf, hield een pokerface waardoor Splinter niet voor de finalevrijstelling koos en stuurde aan op dat Splinter voor het vraagteken zou kiezen, wat hij niet deed
...gaf eerlijke informatie waarop Renée besloot niet voor 2000 euro in de pot te gaan, vertrouwde Charlotte ten onrechte en koos voor twee jokers voor Charlotte
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 23:18:55 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2021, 23:14:50 »
9.1


...verspilde tijd op touwbrug en -ladder en pakte 200 euro bovenaan het net
...besloot de 350 euro op de touwbrug niet te pakken en fietste heen en weer om 350 euro uit de kluisjes te halen

9.2


...pakte kaartjes die op Rocky sloegen en ging zogenaamd in op de deal van de Mol om voor 250 euro een aanwijzing te kopen.
...pakte kaartjes die op Renée sloegen, ging zogenaamd in op de op deal van de Mol om voor 250 euro een aanwijzing te kopen maar besloot vervolgens geen gebruik te maken van de kaars om op zoek te gaan naar de hint



Wie is ... de Mol?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 10:43:56 door Heinz »

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2021, 09:29:12 »
mooi overzicht.

Als Renée de mol is vind ik het bizar dat ze zulke goede dingen heeft gefotografeerd in die foto opdracht. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en was totaal onnodig. Aan de andere kant was het voor Rocky, als zij de mol zou zijn, ook compleet overbodig om op persoonlijke titel 2000 euro te pakken met de abseilopdracht...we zullen het gaan zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2021, 09:32:15 »
Rocky's foto's waren ook uitstekend. Bij beiden zie ik hier geen molactie.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2021, 09:40:55 »
Rocky's foto's waren ook uitstekend. Bij beiden zie ik hier geen molactie.
ah oke, daar ben ik het zelf niet zo mee eens. Die foto's van Renee vond ik veel makkelijker te koppelen aan de deelnemers dan de foto's van Rocky. Toch denk ik dat Renee de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2021, 09:43:54 »
Het "speelgoedtoneeltje" om Marije te verbeelden was bij nader inzien wel een lastige, dus ik snap je punt wel dat Rocky's foto's wat onduidelijker waren.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2021, 10:42:26 »
Na aflevering 8 was ik er vrij zeker van dat het Renée moest zijn, maar nu begin ik toch aan Rocky te twijfelen. En dat komt door de volgende dingen:

- Waarom ligt in aflevering 1 tijdens de laseropdracht de nadruk drie keer op Renée dat zij dingen niet goed doorgeeft of niet goed hoort? Dit had ook iets minder opvallend gemonteerd kunnen worden.
- Als je kijkt naar Follow the Money heeft Rocky veel minder geld opgebracht. Sterker nog: ze heeft meer geld uitgegeven (door de bieding) dan ze heeft verdiend.
- Renée kiest bij de bushaltes voor 250 in de pot en 2 jokers voor anderen in plaats van -500 wat ook prima te verdedigen was als kandidaat.
- Renée pakt bij 'Onder druk zetten' twee keer 250 euro. Dit komt slechts één keer in beeld. Waarom zouden ze dat niet duidelijker in beeld brengen dat ze hier 500 euro in de pot brengt als ze de Mol zou zijn.
- Silent Disco: De enige die overduidelijk in beeld komt met playbacken is Renée. De rest deed dit ook, waarom ligt de focus hier op Renée die dat doet.
- Bij de opdracht 'Voor Joker Staan' in aflevering 8 lijkt Rocky het perfect te doen. Ze tonen alle goede kandidaatacties van Rocky. Waarom tonen ze dit zo in de montage? Bij Charlotte zag je niet alles waardoor de twijfel bleef.
- Bij de fietsopdracht in de finale ligt de focus wel heel erg op Renée dat het haar niet lukt om te klimmen.

De enige reden dat ik Rocky heb afgestreept destijds kwam door het geld wat ze heeft opgebracht in afleveringen 1 t/m 4. Eigenlijk is Renée sinds de bieding juist degene geweest die volle bak geld heeft verdiend.

Hoe dan ook een mol die veel geld heeft verdiend voor de pot.  ::niet-ok::
Overigens het eerste seizoen ooit dat ik twijfel over wie de mol is in de finale.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 11:00:02 door Geel scherm »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2021, 10:44:54 »
Zoals het tot nu toe te zien is geweest (maar we wachten aflevering 10 af voor het eindoordeel):

Geld pakken bij de rondleiding leek me niet nodig.

Effectief gemold bij de ballerina's.

Redelijk passief in de escape room. Absurd dat Charlotte er via een kronkel uit komt.

Deed er alles aan om Rocky geld te laten pakken bij het abseilen, maar had de verkeerde partner.

Probeert vanaf de kant te mollen met de touwen en de sloten bij de vlotopdracht, maar heeft verder niet echt invloed op het spel.

Dus toch de mol als laatste bij de potplundering. Raar dat drie kandidaten precies 5000 euro bieden. Niet zo verrassend dat ze de helft van de pot bieden, maar het afgeronde bedrag verbaast me. Dan snap ik wel dat Renée er niet in haar eentje boven gaat zitten.

Pakt naar mijn mening onnodig geld in de bus. Wilde het psychologisch spelen, maar ik zie dit niet echt uit de verf komen. Misschien overschatte ze het risico dat er op bepaalde haltes geen kandidaten uit zouden stappen. Maar als er jokers in het spel zijn, doen kandidaten alles voor een voordeeltje. Dus uitstappen zouden ze sowieso wel.

Redelijk passief (zichzelf niet bevrijden) in de gevangenis. Maar misschien toch ergens een sleuteltje laten verdwijnen?

Waarschijnlijk met goede voorkennis ervoor gezorgd dat ze de opdracht met de schakelaars won om verwarring over de testuitslag te creëren.

Heeft waarschijnlijk staan lanterfanten en wellicht wat kledingstukken verwisseld bij de mijnopdracht.

We zien haar molacties duidelijk in beeld in aflevering 8 (bij het jokerbord) en aflevering 9 (vertragen, vertragen, vertragen).

Heeft het rad met splinter goed gespeeld, ondanks dat een kandidaat sowieso niet voor plusgeld zou kiezen met kans op persoonlijke voordelen in het spel. Heeft het makkelijk gehad met Rocky om te voorkomen dat er 2000 euro in de pot komt.

Al met al ontstaat er een beeld dat ze in actieve opdrachten snel buitenspel staat en in latere opdrachten weinig invloed meer heeft op haar positie tijdens de opdrachten. Ze probeert dit te compenseren door psychologische spelletjes met de kandidaten te spelen en lijkt al vroeg af en toe geld in de pot te (moeten) stoppen in een poging om zichzelf minder verdacht te maken.

Maar ik ben benieuwd wat we in aflevering 10 nog allemaal te zien krijgen van Renée en wat Rocky te vertellen heeft over de moltainbike-opdracht (of misschien wel de laseropdracht) waardoor ze Renée op het spoor kwam. Het zijn beide atypische finalisten. De "eerlijke" types vallen vaak halverwege af en ook de "oudjes" komen vaak niet zo ver in het spel en worden niet vaak als mol gecast. Op zich wel weer eens vervrissend. Types als Marije, Splinter en Charlotte zijn wat mij betreft de typische finalisten.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2021, 10:46:44 »
Na aflevering 8 was ik er vrij zeker van dat het Renée moest zijn, maar nu begin ik toch aan Rocky te twijfelen. En dat komt door de volgende dingen:
- Rocky die haar fiets niet inlevert en gaat rennen met Charlotte.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2021, 10:48:41 »
Mooi overzicht Heinz!. Al is het wel duidelijk natuurlijk. Zeker als je je de beelden erbij denkt. Mimiek etc. Rocky is puur zichzelf geweest met af en toe een leugentje, maar geen (nep) molacties om zichzelf verdacht te maken en te passief voor een mol. Een verdiende winnares, omdat ze Renée al heel snel op het spoor was en het gewoon goed gespeeld heeft ::ok::.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2021, 11:09:59 »
Rocky's foto's waren ook uitstekend. Bij beiden zie ik hier geen molactie.

Nou, ik vond Renee's foto's toch wel op meerdere manieren uit te leggen.
 
De kat: Rocky heeft inderdaad twee katten. Maar Renee zelf ook precies zo'n kat, dus die kon prima voor haarzelf bedoeld zijn.
Lipstick, eyeliner en ring: had op meerdere vrouwen kunnen slaan.
De chocolade was misschien een poging tijd te rekken, door later geld terug te brengen en dan in tijdnood te komen? Niet gelukt.
De graffiti voor Josh. Mwah. Had miss ook op streetwise Rocky kunnen slaan.
Wat had Renee eigenlijk voor Splinter? We krijgen het niet te zien.

(Splinter heeft trouwens zijn eigen ring gefotografeerd. Die opvallende met die grote ovale steen. Was voor mij reden om hem af te strepen).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2021, 11:13:21 »
Rocky's foto's waren ook uitstekend. Bij beiden zie ik hier geen molactie.

Rocky maakte een foto voor haarzelf van een grasveld. Prima plek voor een mol. ;D Verder maakte ze een foto van een theater  met een jokertje als ik het me goed herinner. Ik heb dat toen niet serieus genomen evenals het graven in de open haard maar misschien.......

Ik heb afl.9 nog niet gezien maar hoop nog op een bizarre twist. ::rofl::

Zo makkelijk kan het toch niet zijn?  Om de spanning er in te houden hadden ze de verliezer niet moeten weggeven.

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2021, 11:16:52 »
Als Renée de mol blijkt, dan vraag ik me toch af of zij in afl. 4 bij meeliften 1x vermomd langs kwam.  :-\\  nooit op haar gestemd, maar bij deze opdracht twijfelde ik wel heel even.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2021, 11:32:36 »
Nou, ik vond Renee's foto's toch wel op meerdere manieren uit te leggen.
 
De kat: Rocky heeft inderdaad twee katten. Maar Renee zelf ook precies zo'n kat, dus die kon prima voor haarzelf bedoeld zijn.
Lipstick, eyeliner en ring: had op meerdere vrouwen kunnen slaan.
De chocolade was misschien een poging tijd te rekken, door later geld terug te brengen en dan in tijdnood te komen? Niet gelukt.
De graffiti voor Josh. Mwah. Had miss ook op streetwise Rocky kunnen slaan.
Wat had Renee eigenlijk voor Splinter? We krijgen het niet te zien.

Hm ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Wat Renée voor Splinter had moet met behulp van de extra beelden wel af te leiden zijn. Ik ga er nog eens naar kijken.

Edit: Ik denk dat dit de foto is die Renée voor Splinter gemaakt heeft, maar het kan ook een foto door Splinter zelf zijn. (In ieder geval niet van Joshua, Lakshmi en Rocky.) Wat het is is niet goed te zien. Een afgebroken paddenstoel? Vaag is het sowieso. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 11:44:28 door Heinz »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2021, 12:14:37 »
Fijn om dit op hier een rijtje te zien.  ::ok:: Al moet ik nog steeds aan het idee wennen dat dit geen Splinter vs Charlotte duel is geworden, haha.
Rocky en Renée heb ik vooral afgestreept door de kajak/abseil-opdracht, naar mijn idee hebben ze beide een grote rol gehad in het verdienen van €2000. Dat zou een mol nooit doen, bedacht ik toen, maar ja: een van beide moet het toch zijn.  ::rofl::

Ik twijfel: mijn verstand zegt overduidelijk Renée. Ze heeft zich laten afschieten met geld, stond in sleutelposities en bij duo-opdrachten was het vaak aan haar partner te danken dat er toch geld binnenkwam. En ze was toch wel vermakelijk in deze aflevering. En haar switch in haar verdenking is absoluut verdacht. Maar die 500 euro in aflevering 7 dan? En toch geld binnenhalen in die bus?

En Rocky. Ik zie bij haar geen overduidelijke acties eigenlijk, afgezien van het bieden van die €5000. Maar deze aflevering was het wel raar dat ze Charlotte liet lopen en dat zelf als sporter niet deed in ruil voor geld. En de vraag is ook: heeft ze al het binnengehaalde geld in de pot gedaan? En bij de kamer-opdracht zei ze tegen Splinter dat het niet erg was dat hij gelogen had. Als ze de mol zou zijn, is dat inderdaad geen probleem.  ::rofl:: Mijn gevoel zegt Rocky, maar misschien is dat toch te mooi om waar te zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2021, 12:22:59 »
Rocky maakte een foto voor haarzelf van een grasveld. Prima plek voor een mol. ;D Verder maakte ze een foto van een theater  met een jokertje als ik het me goed herinner. Ik heb dat toen niet serieus genomen evenals het graven in de open haard maar misschien.......

Ik heb afl.9 nog niet gezien maar hoop nog op een bizarre twist. ::rofl::

Zo makkelijk kan het toch niet zijn?  Om de spanning er in te houden hadden ze de verliezer niet moeten weggeven.
annebeestje noemde die hint toevallig net in het hints-topic. En ik daarop die van het voetbalveldje. Ja, het is veel te makkelijk allemaal.

Ik had Renée daarom vorige week al gestreept. Daarnaast ook omdat ze als enige duidelijk kandidaats was bij het rad. Als mol laat je Splinter daar 0 euro pakken en loop je geen risico op +1000 of +2000 in de pot.

Rocky heeft ook potloodstreepmomenten, maar bij Renée is het een waslijst. En als ze wel verdacht is wordt het er echt bij ons ingewreven. Lasergame, blacklight ballerina's zijn het terugkijken waard. Ik lag echt bijna onder tafel van het lachen om hoe over de top mols Renée daar werd neergezet  ::rofl::

De ontknoping met 2 wijst idd naar Rocky. Als Renée de mol was geweest had ze op de meest verdachte overgebleven kandidaat, Charlotte ingezet en hadden we gewoon een ontknoping met 3 gehad, omdat Rocky dan had gewonnen en dus niet als verliezend finalist bekend kon worden gemaakt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2021, 12:50:09 »
1.1: gelijk
1.2: Renée (haalde geen geld binnen)
1.3: gelijk
2.1: Rocky (Renée bracht €700 binnen)
2.2: Renée (werd met geld afgeschoten)
2.3: gelijk (beiden konden foute borden doorgeven)
3.1: Rocky (geraakt niet uit de escaperoom)
3.2: gelijk (beiden kozen voor een joker)
4.1: Renée (betere molpositie, wellicht minste antwoorden juist)
4.2: gelijk
4.3: Renée (knoeide met de touwen)
5.1: gelijk
5.2: Rocky (bood €5000)
5.3: Rocky (kon in de trein mollen itt. Renée)
6.1: Renée (wilde bij elke halte iemand laten uitstappen)
6.2: gelijk (moeilijk te bepalen)
6.3: Rocky (haalde het minste geld geld binnen)
7.1: Renée (beste molpositie)
7.2: gelijk
7.3: Renée (playbackte regelmatig)
8.1: Renée (beste molpositie)
8.2: gelijk (beiden konden borden verwisselen)
8.3: gelijk
9.1: Renée (haalde minder geld binnen, zorgde voor vertraging)
9.2: Renée (switchte naar andere mol, pakte de hint naar de mol)

Renée vs Rocky: 9-5