Auteur Topic: [Molacties] De molacties van Renée  (gelezen 12176 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #20 Gepost op: 6-03-2021, 22:51:04 »
Sowieso de mol meer op hypen dan nodig is altijd een beetje overbodig en kan daarbij nep overkomen. Gelukkig is Renée gewoon heel eerlijk in haar reacties ::ok::. Ik zie liever een mol die ook haar mislukte molacties kan toegeven dan iemand die maar blijft gloaten hoe goed het wel niet ging.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #21 Gepost op: 6-03-2021, 22:54:30 »
Het is wel opvallend dat wat als de beste mollen gezien wordt, daar vaak geen lage pot aan vast zit en bij zogenaamd slechte mollen wél een lage pot.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #22 Gepost op: 6-03-2021, 23:02:47 »
De lage pot was natuurlijk dankzij de kandidaten, 7000 eruit + aantal onnodige bedragen binnen gebracht door de mol!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #23 Gepost op: 6-03-2021, 23:07:46 »
Het is wel opvallend dat wat als de beste mollen gezien wordt, daar vaak geen lage pot aan vast zit en bij zogenaamd slechte mollen wél een lage pot.

Seizoenen waarbij integrerende molacties gedaan kunnen worden mislukken vaak, maar het geld dat ze erbij verdienen gaat daardoor in de pot.

De kandidaten wordt daardoor niks aangeschreven.

Veel seizoenen met lage potten hebben vaak veels te lastige opzetten qua molacties. Die mislukken...

Seizoenen met hoge potten hebben makkelijker te mollen opdrachten, maar dus ook voor de kandidaten makkelijker te verdienen geld voor in de pot.

Althans dat valt me op de laatste paar jaar.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #24 Gepost op: 6-03-2021, 23:24:58 »
Helaas een teleurstellende mol qua acties. Geen idee waar ik haar precies zou plaatsen (oude seizoenen heb ik niet meer goed op mijn vizier staan), maar in ieder geval niet in mijn top 10. Het is dan wel de laagste pot ooit, maar als er een kandidaat is die eigenhandig 7000 euro uit de pot speelt, dan gaat dat natuurlijk al heel snel. Ik heb weinig overtuigende acties van haar gezien. Ik heb ook niets met het hype van Rik over de laagste pot ooit. 1 ding weet ik zeker: Dat komt niet bepaald door Renee.

Ik zie in de beginpost 3 filmpjes. Ik ga er even voor het gemak van uit dat filmpje 1 gelijk is aan wat we zagen in de aflevering. De extra mollenstreken vind ik echt niet goed:

Rode draad: Ze faalt in haar mollenactie om geld uit de pot te halen. Dat is nu niet bepaald een goede actie.
Onder druk zetten: Zo ongeveer niemand koos voor het geld. Leuk dat zij 500 euro heeft kwijt gemaakt, maar als niemand anders toch voor het geld ging, dan heeft het weinig tot geen impact. Ik durf wel te zeggen dat er niet meer verdiend was als niets gepakt had. Ik vraag me zelfs af of er dan wel 500 euro was behaald, wat nodig was voor de extra vrijstellingen. In feite heeft ze dus gewoon de pot gespekt.

Sowieso waren de meeste mollenstreken dat ze hier en daar een paar honderd euro liet liggen. Ik miste dit jaar de wat spectaculairdere acties. Over het algemeen was het zo enorm op safe spelen en maar geen risico lopen. Rik probeerde in zijn praatjes nog wel wat spanning in te bouwen, maar daar trap ik niet in. Zo wordt de situatie geschetst dat het spannend is dat Renee in de allereerste opdracht langs de deuren moet. Die deuren waren gesloten. Er was gewoon geen kans op betrapt worden. Toch werd dit voorgeschoteld als een opdracht waarin Renee lef heeft getoond. Daar trap ik dus niet in.

Ben ik daarin de enige of wordt dit beeld ook door andere gedeeld?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #25 Gepost op: 6-03-2021, 23:30:09 »
Sowieso de mol meer op hypen dan nodig is altijd een beetje overbodig en kan daarbij nep overkomen. Gelukkig is Renée gewoon heel eerlijk in haar reacties ::ok::. Ik zie liever een mol die ook haar mislukte molacties kan toegeven dan iemand die maar blijft gloaten hoe goed het wel niet ging.
We zien vooral een Mol die het heel erg moeilijk heeft gehad. Al heel vroeg verdacht door al de medekandidaten, enkel de eerste 3 afvallers hebben haar nooit genoemd. Tekenend is hoe ze haar eigen Molschap omschrijft: spannend, eng, gevaarlijk, leuk, vermoeiend, super, ik was er heel gelukkig om maar het is ook heel zwaar geweest. Je bent echt alleen. Ik heb ja gezegd, maar ze weet niet waar je ja op zegt.

Uit dit alles kan ik alleen maar met haar meeleven, ze heeft het echt heel erg moeilijk gehad, dat blijkt uit alles. Ik vind het vooral knap hoe groot ze zichzelf gehouden heeft vanavond. Dit moet echt een van de meest moeilijke avonden uit haar carrière geweest zijn. Het is niet makkelijk om een mislukking toe te geven, respect voor haar eerlijkheid.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #26 Gepost op: 6-03-2021, 23:34:41 »
We zien vooral een Mol die het heel erg moeilijk heeft gehad. Al heel vroeg verdacht door al de medekandidaten, enkel de eerste 3 afvallers hebben haar nooit genoemd. Tekenend is hoe ze haar eigen Molschap omschrijft: spannend, eng, gevaarlijk, leuk, vermoeiend, super, ik was er heel gelukkig om maar het is ook heel zwaar geweest. Je bent echt alleen. Ik heb ja gezegd, maar ze weet niet waar je ja op zegt.

Uit dit alles kan ik alleen maar met haar meeleven, ze heeft het echt heel erg moeilijk gehad, dat blijkt uit alles. Ik vind het vooral knap hoe groot ze zichzelf gehouden heeft vanavond. Dit moet echt een van de meest moeilijke avonden uit haar carrière geweest zijn. Het is niet makkelijk om een mislukking toe te geven, respect voor haar eerlijkheid.

Enkel vier kandidaten hebben haar ontmaskerd als mol (Joshua, Splinter, Charlotte en Rocky), waarbij Charlotte en Splinter eigenlijk alleen op haar kwamen door overgehaald te worden door hun bondjes Joshua en Rocky. Vier is gewoon een gemiddelde score. Geen topmol op dit vlak, maar weer zwaar overtrokken om het een mislukking te noemen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #27 Gepost op: 6-03-2021, 23:38:14 »
Eens  ::jaja:: van Charlotte weet ik het niet zeker, aangezien ze in afl. 2 wel Renée antwoordde op vraag 20, maar ze heeft haar volgens mij nooit als hoofdverdachte gehad tot afl. 8. Splinter had al helemaal geen idee, als hij geen bondje met Joshua had gehad, moest hij denk ik in afl. 5 het veld ruimen, mits de opdrachten dezelfde uitkomst hadden.
Eigenlijk maar 2 kandidaten die haar echt doorhadden en sowieso 5 kandidaten die haar nooit verdacht hebben, dat is echt een zeer mooie score  ::ok::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #28 Gepost op: 6-03-2021, 23:43:07 »
Enkel vier kandidaten hebben haar ontmaskerd als mol (Joshua, Splinter, Charlotte en Rocky), waarbij Charlotte en Splinter eigenlijk alleen op haar kwamen door overgehaald te worden door hun bondjes Joshua en Rocky. Vier is gewoon een gemiddelde score. Geen topmol op dit vlak, maar weer zwaar overtrokken om het een mislukking te noemen.
Je begrijpt me volgens mij verkeerd. Mijn bericht ging niet zozeer over hoe verdacht ze werd, ook al zullen al die verdenkingen het niet makkelijker hebben gemaakt.
Mijn punt is dat het Molschap misschien een te zware rol voor haar was. Ze lijkt er onder geleden te hebben.

Sowieso de mol meer op hypen dan nodig is altijd een beetje overbodig en kan daarbij nep overkomen. Gelukkig is Renée gewoon heel eerlijk in haar reacties ::ok::. Ik zie liever een mol die ook haar mislukte molacties kan toegeven dan iemand die maar blijft gloaten hoe goed het wel niet ging.

Dit dus

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #29 Gepost op: 6-03-2021, 23:45:00 »
Mijn punt is dat het Molschap misschien een te zware rol voor haar was. Ze lijkt er onder geleden te hebben.

Dat heb ik echt totaal niet gezien in de aflevering van zonet. :D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #30 Gepost op: 6-03-2021, 23:45:42 »
Je begrijpt me volgens mij verkeerd. Mijn bericht ging niet zozeer over hoe verdacht ze werd, ook al zullen al die verdenkingen het niet makkelijker hebben gemaakt.
Mijn punt is dat het Molschap misschien een te zware rol voor haar was. Ze lijkt er onder geleden te hebben.

Dit dus
Je noemde ook dat ze heel veel en vroeg werd verdacht, daar ging mijn reactie over.

En nee ik ben het absoluut niet eens met dat het een te zware rol was want ze heeft het verder prima gedaan ::ok::. Goed gemold, redelijke score van verdacht zijn, leuke molbiechten met zeker een aantal zeer leuke acties.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #31 Gepost op: 6-03-2021, 23:48:56 »
Grappig hoe jullie het zo anders kunnen zien. We kijken toch duidelijk naar iemand die het heel zwaar heeft gehad, ze geeft dat zelf openlijk toe. Misschien zijn jullie iets minder kritisch?  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #32 Gepost op: 6-03-2021, 23:50:55 »
Mol zijn is sowieso zwaar. Maar ik heb niet de indruk dat Renée het extra zwaar had of er zelfs onder geleden heeft zoals jij schrijft. Ze heeft namelijk binnen de mogelijkheden die ze had flink durven mollen is mijn indruk. Van wat we gezien hebben dan, want inderdaad hebben we ook nog een hoop niet gezien. Daar ben ik nog wel zeer nieuwsgierig naar.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #33 Gepost op: 6-03-2021, 23:52:56 »
Buiten het spel om heeft ze misschien "heel" lastig gehad, maar dat kun je niet zomaar zien.

De beelden van de opdrachten laten zien dat ze tijdens de opdrachten zeker ervan genoot om dingen in de soep te laten lopen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #34 Gepost op: 6-03-2021, 23:57:34 »
Maar we zagen toch enkel mindere acties? Alleen in 1.2 en 7.1 is er iets van lef getoond, waarom zou je denken dat er nog sterkere acties op de plank liggen. Die hadden we toch wel gezien inmiddels? Maar nee, zelf bij de extra molacties zien we mislukkingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil Renee niet affakkelen, ik denk dat ze het onder de omstandigheden naar haar beste kunnen haar rol heeft vervuld. Maar hoe jullie haar rol in iets succesvols proberen om te buigen, daar begrijp ik op mijn beurt weer niets van.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2021, 00:00:28 »
Glas halfvol... Glas halfleeg
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2021, 00:00:29 »
Maar we zagen toch enkel mindere acties? Alleen in 1.2 en 7.1 is er iets van lef getoond, waarom zou je denken dat er nog sterkere acties op de plank liggen. Die hadden we toch wel gezien inmiddels? Maar nee, zelf bij de extra molacties zien we mislukkingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil Renee niet affakkelen, ik denk dat ze het onder de omstandigheden naar haar beste kunnen haar rol heeft vervuld. Maar hoe jullie haar rol in iets succesvols proberen om te buigen, daar begrijp ik op mijn beurt weer niets van.

Ik hoef niets om te buigen tot iets succesvols want ze heeft het naar mijn mening gewoon echt prima gedaan. Maar dat is een verschil in mening, gaan we niet uitkomen  ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2021, 00:00:34 »
waarom zou je denken dat er nog sterkere acties op de plank liggen. Die hadden we toch wel gezien inmiddels?

Wie heeft dat gezegd? Ik in ieder geval niet. Ik nuanceerde alleen maar mijn positieve kijk door te zeggen dat we natuurlijk lang niet alles gezien hebben. Wat Renée verder nog gedaan heeft ben ik benieuwd naar en niet omdat dat de sterkere acties zouden zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil Renee niet affakkelen, ik denk dat ze het onder de omstandigheden naar haar beste kunnen haar rol heeft vervuld. Maar hoe jullie haar rol in iets succesvols proberen om te buigen, daar begrijp ik op mijn beurt weer niets van.

Omdat ze precies zoals jij zegt ze naar omstandigheden (die zij niet in de hand heeft, maar bijvoorbeeld hoe de opdrachten in elkaar zitten en hoe de kandidatengroep is) de beste rol heeft vervuld. Dan heeft ze het toch goed gedaan?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2021, 00:01:13 »
Zwaar zal het wel zijn geweest, maar ik heb niet de indruk dat ze  daar meer dan andere mollen last van gehad heeft.

Ik denk dat Renee een type is dat zich heel gemakkelijk laat regisseren. Heel professioneel gewoon doet wat er gevraagd wordt. Alsof het een rol in een film of op het toneel is. Zo draagt ze de last samen met de regie in plaats van alleen.

Merel bijvoorbeeld, leek het allemaal meer stressvol te hebben beleefd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2021, 00:05:54 »
Dan heeft ze het toch goed gedaan?
Sorry, maar 2 keer lef tonen in 26 opdrachten vind ik heel erg teleurstellend. Als je dan ook nog eens een aantal keren zonder reden geld verdient, dan ben je als Mol op zijn minst niet echt geslaagd. Dus goed gedaan... ::ohno::