Auteur Topic: Het molrank-topic  (gelezen 5656 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het molrank-topic
« Gepost op: 8-03-2021, 15:10:25 »
Hee allemaal,

Dit topic miste ik nog. Misschien ook wel omdat er wat geluiden zijn dat Renee ondanks de lage pot niet bij de beste mollen behoort, of gewoon omdat er nog niet aan gedacht is.

Voor mij zit Renee wel bij de onderste helft. Door bijna de helft van de groep verdacht, enkele molacties lijkt ze gemist te hebben. Het is een smaak-kwestie hoor.

Mijn lijstje:

1 George
2 Dennis
3 Milouska
4 Jan
5 Thomas
6 Jon
7 Kees
8 Elise
9 Jeroen
10 Klaas
11 Rob
12 Patrick
13 Margriet
14 Yvon
15 Merel
16 Renee
17 Inge
18 Susan
19 Kim
20 Anne-Marie

Seizoen 1 en 2 heb ik niet gezien, moet maar eens.
My fall will be for you

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het molrank-topic
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2021, 15:33:25 »
Enkel BNer seizoenen gezien.

1. Dennis
2. Milouska
3. Thomas
4. Jan
5. Merel
6. Jeroen
7. Kees
8. Patrick
9. Yvon
10. Kim
11. Klaas
12. Susan
13. Rob
14. Inge
15. Jon
16. Margriet
17. Anne-Marie
18. Renée

Edit: Een torenvorm. Plaats voor vier in elk tier.

Tier 1: Dennis - Milouska - Thomas - Jan
Tier 2: Merel - Jeroen - Kees - Patrick
Tier 3: Yvon - Kim - Klaas - Susan
Tier 4: Rob - Inge - Jon - Margriet
Tier 5: Anne-Marie - Renée
« Laatst bewerkt op: 8-03-2021, 16:50:25 door Belgian Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het molrank-topic
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2021, 15:51:23 »
Altijd heel lastig dit maar ook wel leuk om te doen, zo'n ranking. Ik maak altijd een piramide met lagen om het iets makkelijker te maken voor mezelf. En elk jaar verschuiven er ook wel namen in als ik bijvoorbeeld weer eens een oude serie heb teruggekeken en dan die ene Mol toch eigenlijk beter/minder vond dan ik het in mijn hoofd had.

Kortom: heel persoonlijk en een hoop nattevingerwerk, maar dit is nu mijn molpiramide:

George
Dennis, Kees, Milouska
Elise,  Jon,  Thomas,  Jan,  Rob
Deborah, Inge, Patrick, Susan, Margriet, Jeroen
Nico,   Yvon,   Kim,   Anne-Marie,   Klaas,   Merel,   Renée

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen*. ;D

*Je kan hier ook lezen: mollen die niet zo goed uit de verf kwamen door omstandigheden buiten het bereik van de Mol zoals de opdrachten en de kandidatengroep. Zo vind ik dat Renée in een behoorlijk aantal opdrachten echt goed haar best heeft gedaan om te mollen, maar waren teveel opdrachten gewoon te lastig of juist te makkelijk molbaar waardoor er weinig echt memorabele molacties overblijven. (Iets wat zeker ook voor Merel geldt.)

(En bij Yvon ga ik er even vanuit dat ze de oorspronkelijke Mol was. Als nou eens officieel bekend wordt gemaakt dat ze reservemol was dan zou ze wel stijgen. :P)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2021, 15:54:23 door Heinz »

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Het molrank-topic
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2021, 16:16:06 »
Altijd heel lastig dit maar ook wel leuk om te doen, zo'n ranking. Ik maak altijd een piramide met lagen om het iets makkelijker te maken voor mezelf. En elk jaar verschuiven er ook wel namen in als ik bijvoorbeeld weer eens een oude serie heb teruggekeken en dan die ene Mol toch eigenlijk beter/minder vond dan ik het in mijn hoofd had.

Kortom: heel persoonlijk en een hoop nattevingerwerk, maar dit is nu mijn molpiramide:

George
Dennis, Kees, Milouska
Elise,  Jon,  Thomas,  Jan,  Rob
Deborah, Inge, Patrick, Susan, Margriet, Jeroen
Nico,   Yvon,   Kim,   Anne-Marie,   Klaas,   Merel,   Renée

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen*. ;D

*Je kan hier ook lezen: mollen die niet zo goed uit de verf kwamen door omstandigheden buiten het bereik van de Mol zoals de opdrachten en de kandidatengroep. Zo vind ik dat Renée in een behoorlijk aantal opdrachten echt goed haar best heeft gedaan om te mollen, maar waren teveel opdrachten gewoon te lastig of juist te makkelijk molbaar waardoor er weinig echt memorabele molacties overblijven. (Iets wat zeker ook voor Merel geldt.)

(En bij Yvon ga ik er even vanuit dat ze de oorspronkelijke Mol was. Als nou eens officieel bekend wordt gemaakt dat ze reservemol was dan zou ze wel stijgen. :P)

Mooie en vooral positieve molpiramide Heinz! Wat mij betreft zijn er ook geen slechte Mollen. Er zijn zoveel factoren waar vanaf hangt of een Mol tot zijn of haar recht komt.

Mijn lijstje :):
Categorie 1 über-mollen: George ;D, Dennis, Jan
Categorie 2 supermollen: Deborah*, Milouska, Margriet, Jeroen
Categorie 3 goede mollen: Nico, Elise, Yvon, Inge, Jon, Patrick, Kees**, Susan, Thomas, Merel, Rob
Categorie 4 prima mollen: Kim, Anne-Marie, Klaas***, Renée

* 1e Nederlandse Mol. Slechts 1 kandidaat (de winnares) stemde op haar als Mol.
** Veel Molloten vinden Kees een geweldige Mol. Ik miste zijn passie voor het spel (hij had wie is de Mol nog nooit gezien en dat was te zien / merken wat mij betreft).
*** Klaas heeft door de montage veel pech gehad, maar ook zonder die hint zou ik hem bij 'prima' zetten.

Ik hoop in de komende seizoenen een vrouw toe te kunnen voegen aan mijn lijstje 'über-mollen'.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2021, 18:22:44 door GeorgeisdeMol »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het molrank-topic
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2021, 18:53:09 »
Van degene die ik gezien heb:

1. Dennis
2. Jan
3. Kees
4. Milouska
5. Rob
6. Susan
7. Thomas
8. Merel
9. Klaas
10. Patrick
11. Jeroen
12. Kim
13. Yvon
14. Jon
15. Renee
16. Anne marie


Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Het molrank-topic
« Reactie #5 Gepost op: 8-03-2021, 19:48:45 »
Mijn lijstje
                           
Oppermol: George
Fantastische mollen: Dennis, Jan, Milouska
Zeer goede mollen: Kees, Elise, Thomas
Goede mollen: Deborah, Inge, Patrick, Susan, Margriet, Jeroen, Jon, Rob
Oké mollen: Nico, Yvon, Kim, Klaas, Merel
Ik kijk het seizoen liever niet opnieuw mollen: Anne-Marie, Renée



I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Het molrank-topic
« Reactie #6 Gepost op: 8-03-2021, 20:16:42 »

Het topic waarvan ik wist dat het zou komen. Hulde aan alle mollen, je moet het maar durven.  ::bravo::

Niet alle seizoenen intensief gevolgd, dus mijn lijst is niet compleet. Renée dus op plek 13: goede mollenacties, maar af en toe ook onnodig geld binnengehaald.

Topmollen  ::bravo::
1. Milouska
2. George
3. Dennis
4. Jan

Prima mollen  ::ok::
5. Jeroen
6. Rob
7. Merel
8. Thomas
9. Klaas
10. Inge
11. Margriet
12. Susan
13. Renée
14. Yvon
15. Jon
16. Nico
17. Annemarie

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het molrank-topic
« Reactie #7 Gepost op: 8-03-2021, 21:14:00 »
Het wordt wel steeds moeilijker dit.

Laat ik het eerst even opdelen in verschillende categoriën.

Spoiler: Onontdektheid (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Molacties (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: psychologisch/lef/fun (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Verrassingen afl. 10 (klik om te tonen/verbergen)

Gemiddeld kom ik dan ongeveer hier op uit:
Spoiler:  totaal (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2021, 21:24:46 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het molrank-topic
« Reactie #8 Gepost op: 8-03-2021, 23:10:30 »
En daar is ons molrank-topic weer. Altijd leuk om na een seizoen even de balans op te maken. (Ik doe dat ook elk jaar braaf, zodat ik er volgend jaar weer op door kan borduren.)

In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort mol Renee op dit lijstje? Renee komt op mij over als een ineffectieve mol. Ze speelde het spel voorzichtig en kon geregeld niet op tegen de kracht van de groep (Joshua). Ze werd al vroeg in het spel verdacht door haar medekandidaten en profiteerde liever van de fouten van anderen dan dat ze actief saboteerde. De pot is de laagste ooit, maar dat is niet te danken aan Renee maar aan zo’n vermaledijde veiling. Het is niet dat Renee helemaal niets heeft gemold, maar ze had veel meer kunnen doen. Daarnaast heb ik moeite met enkele onhandige acties, waarbij Renee direct verantwoordelijk was voor geld in de pot (busopdracht!). Ik vond Renee als deelnemer ook niet echt boeiend (in het spel). Voor mij staat Renee (bijna) onderaan in de ranking.

Mijn top-22 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Thomas
10 Yvon
11 Klaas
12 Jeroen
13 Merel
14 Deborah
15 Nico
16 Jon
17 Inge
18 Patrick
19 Kim
20 Susan
21 Renee
22 Anne-Marie

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het molrank-topic
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2021, 08:12:19 »
Oppermol: Milouska
Fantastische mollen: George/Dennis/Jan/Jeroen/Kees
Zeer goede mollen: Yvon/Rob, Thomas, Klaas, Merel
Goede mollen: Deborah, Elise, Nico, Susan, Patrick
Oké mollen: Jon, Kim, Inge, Anne-Marie, Margriet, Renée

Milouska blijft mijn oppermol, als presentatrice zo lang in een rol blijven waarbij alleen de winnares op je stemt (en oké Geert Hoes in aflevering 1) en omwille van Frederique blijft dat seizoen voor mij speciaal.

George de benchmark voor Dennis, Jan, Jeroen en Kees. Renée heeft het lastig gehad in deze groep. In een andere samenstelling viel ze waarschijnlijk minder snel op. Dat maakt haar geen fantastische mol, daarvoor moet je mijn inziens minder verdacht de finale in komen. En de vijf mollen hadden naar mijn smaak mooiere/gedurfde mollenstreken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het molrank-topic
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2021, 12:43:19 »
Mijn persoonlijke ranking:

1. Milouska
2. George
3. Dennis
4. Jan
5. Jon
6. Kees
7. Deborah
8. Elise
9. Thomas
10. Yvon
11. Renée
12. Patrick
13. Merel
14. Susan
15. Kim
16. Rob
17. Jeroen
18. Margriet
19. Inge
20. Klaas
21. Nico
22. Anne-Marie

Voornamelijk het middelste gedeelte verandert af en toe nog wel hoor, lastig om dat echt vast te leggen. Ik ben het er ook zeker mee eens dat er geen slechte mollen zijn ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het molrank-topic
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2021, 13:56:50 »
Hierbij mijn lijst (vanaf 2005):

1.   Milouska
2.   Dennis
3.   Jan
4.   Inge
5.   Susan
6.   Thomas
7.   Kees
8.   Jon
9.   Patrick
10.   Jeroen
11.   Klaas
12.   Yvon
13.   Rob
14.   Merel
15.   Margriet
16.   Renée
17.   Anne-Marie
18.   Kim

In mijn top 6 van de 18 staan (als ik het mij goed herinner) alle mollen die alleen door de winnaar uiteindelijk zijn ontmaskerd. Persoonlijk vond ik die seizoenen meestal de mooiste! Waarbij dan in de slotaflevering de verrassing/schok bij de overige kandidaten groot was (soms ook bij mezelf) en er veel ongeloof over wat er allemaal was uitgespookt. Mooie beelden zijn dat altijd.  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het molrank-topic
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2021, 12:28:01 »
Ik ben het eens dat Milouska de beste is. Heinz zijn piramide is beter, ik heb daar sowieso nog George en Jan in top. Ik zit in het conundrum van D*N om Renee al dan niet in de top-10 te plaatsen, ik dacht zelf ook aan plek 11 maar de piramide wordt dan comfortabeler.

Ik snap alleen niet waarom zij in je basis als slechts Oke staat, Heinz. Ze heeft toch de laagste pot ooit? Moet haar dit niet een trapje hoger schoppen?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het molrank-topic
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2021, 12:51:03 »
Er was voorheen ook de Poll

Wie is de beste mol ooit?

Misschien kan dat hier wel ingevoegd?

Of hoeft misschien niet elk seizoen, we weten wel een beetje waar de meeste stemmen naar uit gaan (Dennis, Jan, George en Milouska).
George, Milouska, Jan
Deborah, Kees
Renee, Merel, Klaas, Dennis, Rob
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het molrank-topic
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2021, 13:10:58 »

Ze heeft toch de laagste pot ooit? Moet haar dit niet een trapje hoger schoppen?

George, Milouska, Jan
Deborah, Kees
Renee, Merel, Klaas, Dennis, Rob
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

Als iemand anders dit seizoen de mol was kwam je misschien aan een pot van 3000. Die laagste pot ooit is zo een onzin dat het pijn doet om te horen.

De mollen die jij goed had scoren vooral goed ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het molrank-topic
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2021, 13:25:50 »
De mollen die jij goed had scoren vooral goed ;)
Bijna juist maar precies andersom. Het is zeker een heel persoonlijk lijstje. Zoals Dennis, die heb ik niet zo hoog want ik had hem snel in de smiezen. George en Deborah hebben mij totaal in de luren gelegd dus plaats ik bovenaan. Hoewel met de kennis van nu zou ik zeker Deborah wel gespot hebben dus dat maakt het allemaal erg persoonlijk. Jan vond ik enorm goed want had ik pas de week nadat Stine sneuvelde. Was echt een openbaring voor mij. Milouska ook, dat kwartje viel ook laat.

Elise bijv. had ik al als schot voor de boeg want de blondine is immers de mol...... die was gewoon te makkelijk voor mij dus kan nooit een hele goede mol zijn, datzelfde geldt voor Nico, gewoon te makkelijk. Met Jon heb ik dan weer een persoonlijk vete want ik denk nog steeds dat er 'geen mol' was dat seizoen.

Klaas geef ik wat meer credits dan Heinz want daar verpestte de hints het gewoon. Als ik terugdenk hoe gewaagd hij molde, zoals bijv. in die kamers die voor het plaatje dan identiek moesten worden, dan molde hij echt keihard, dus dat is te prijzen. Aan die hints kon hij ook niks helpen. Zelfde voor Kees eigenlijk. Rob had ik dan ook wel weer als schoot voor de boeg maar ik plaats hem toch vrij hoog want hij is 1 van de weinigen die mij (kortstondig) de moltunnel uit kon leiden. Ik snapte het niet meer na de theepot.

Zo heeft elke mol zijn verhaal maar kortweg plaats ik diegenen die ik moeilijk vinden kon bovenaan en de makkelijke onderaan.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Het molrank-topic
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2021, 13:32:00 »
George, Dennis, Milouska, Jan
Deborah, Kees, Jon
Merel, Klaas, Margriet
Elise, Yvon, Thomas, Jeroen, Patrick, Susan, Rob
Nico, Renée, Inge, Kim, Anne-Marie


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het molrank-topic
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2021, 13:51:31 »
Zo heeft elke mol zijn verhaal maar kortweg plaats ik diegenen die ik moeilijk vinden kon bovenaan en de makkelijke onderaan.

En zo heeft ook iedere molloot z'n verhaal/logica. Ik heb namelijk Dennis en Milouska heel hoog staan terwijl ik die na respectievelijk aflevering 2 en aflevering 1 door had. Misschien is de logica daarvan dat ik meestal op zoek ben naar een hele goede Mol/wensmol. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het molrank-topic
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2021, 14:31:28 »
Dat begrijp ik niet want ik ga net als Belgian mol ook altijd voor de wensmol. Dit seizoen Marije, het vorige seizoen had ik er een hele sleep. Eigenlijk bij nader inzien moet ik Jeroen een trapje hoger zetten want die bleef wel onverdacht. Thomas ook maar die had ik zelf al als schot voor de boeg mol. Dus Thomas moet maar een stapje lager bij mij.

Heinz, je bent wel consequent gelukkig, ik analyseerde jou:

George is en blijft de beste! 8)

Mijn ranking van alle mollen ziet er nu zo uit, maar Merel kan nog stijgen als ik de rest van haar molacties weet:

George
Dennis, Kees
Elise, Milouska, Margriet, Thomas, Jan
Deborah, Inge, Jon, Patrick, Susan, Merel
Nico,      Yvon,      Kim,      Anne-Marie,      Klaas

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::
Maar verklaar dan George? Als je die niet meteen al had waarom staat hij dan wel op 1? Bij mij is dat dus zo omdat ik hem juist NIET had.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het molrank-topic
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2021, 14:41:45 »
Dat niet of wel doorhebben is ook helemaal geen vaste regel of factor die ik op een bepaalde manier meet. (Inderdaad had ik George niet door en staat hij bovenaan, en had ik bijvoorbeeld Merel al na aflevering 2 door en staat zij onderaan.) Het is geen exacte wetenschap maar een groot deel persoonlijke voorkeur welke mollen ik leuk of memorabel vind.