Helemaal mee eens. Bij Gilles heb ik het gevoel dat hij helemaal uit zijn hoofd de opdracht vertelt aan de kandidaten. Rik geeft sterk de indruk de autocue voor te lezen. Omdat ze in België er de voorkeur aan geven om de opdracht uit te leggen in de voice-over, ondersteund door info graphics, hoeft de presentator ook minder details uit te leggen en dus ook niet van buiten te leren. Hij kan zich beperken tot de hoofdlijnen en dat kan wel uit je hoofd. Hij hoeft ook niet bang te zijn dat hij iets vergeet want dat komt in de voice-over wel.
Ja, eens. En voor De Mol werkt het fantastisch denk ik.
Ik vind Rik overigens ook prettig als presentator; zeker de laatste jaren. Hij is wel echt een presentator (minder een reisleider), wat het misschien wat afstandelijker maakt (dan bij bv Gilles het geval is), maar ik vind hem wel oprecht overkomen. Soms zie je echt aan hem dat hij meeleeft of lol heeft, maar hij is nooit over the top daarin. Dat hij die emoties laat zien, kan ik waarderen.
Art vond ik oké, maar ik krijg bij hem de indruk dat hij vooral de rol als presentator
speelt. En hij had ook ellenlange zinnen naar mijn idee, maar dat is wellicht ook vooral een productiekeuze. De andere presentatoren vind ik daarom prettiger, omdat ze naar mijn idee wat meer hun persoonlijkheid erin legden, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Iedereen kijkt met zijn/haar eigen blik naar WIDM en qua presentatie heeft iedereen het op haar/zijn eigen wijze gedaan. Dat is alleen maar mooi.
Mocht Rik ermee stoppen, vind ik wel dat het tijd wordt dat een vrouw het overneemt. Annechien Steenhuizen misschien? Of toch Angela Groothuizen, waarom ook niet?

Tina de Bruin lijkt mij ook leuk, maar dan hoop ik dat ze wel wat gestructureerder te werk gaat dan als kandidaat.