Auteur Topic: WIDM-presentatoren [afgesplitste discussie]  (gelezen 5561 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2022, 15:39:33 »
Erik Leppen had het over de presentator die zich volgens hem niet (negatief) moet uitlaten over de kandidaten.

Vond ik juist wel leuk als het spontaan ging zoals bij Karel ("jullie sporen niet helemaal") of Angela ("volgens mij belazer jij de kluit") maar niet als het een maniertje werd zoals bij Art.

Thanks voor de opheldering.
Ik vind dat zelf geen probleem, maar het moet idd niet gespeeld worden.
Mede daarom vond ik Pieter Jan, Karel maar ook Angela (met haar soms heerlijke synische toon) perfect passen bij de rol van presentator.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2022, 14:09:19 »
Ik was ook wat minder fan van Art als WIDM-presentator. Angela, Karel en Pieter Jan vond ik top. Rik vind ik na Art wel een fijne neutrale factor, maar inderdaad niet erg uitgesproken. Mocht hij het stokje ooit weer doorgeven, dan graag weer iets heel anders ::ok:: Weer een keer een vrouw zou leuk zijn, maar in ieder geval iemand met een wat meer uitgesproken en eigen stijl zoals de eerste drie :) Ik ben het ermee eens dat Merel een interessante optie is als ze het ziet zitten!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2022, 14:26:27 »
Tina de Bruin zou ook een hele leuke optie zijn!  ::bravo::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #23 Gepost op: 13-05-2022, 17:14:50 »
Ja, Tina de Bruin zou een hele goede keuze zijn. Sanne Wallis de Vries zou ook heel goed kunnen.
Ik ben nooit zo'n fan van Rik van de Westelaken geweest. Pieter Jan, Karel of Art mogen van mij ook terugkeren.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #24 Gepost op: 14-05-2022, 00:06:53 »
Ik vind het belangrijk dat de presentator een professioneel en niet polariserend persoon is. Geen activisten of mensen met een eigen agenda die een deel van de WIDM fans tegen de borst zal stuiten, zoals een aantal namen die ik genoemd zie worden..

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #25 Gepost op: 14-05-2022, 02:12:47 »
Volgens mij wordt Angela niet volledig recht gedaan. In de eerste seizoenen was zij wel degelijk gecast in de rol van afstandelijke en intimiderende presentator. Daar werd ook haar kleding - lange zwarte jassen, breedgerande hoeden, zonnebrillen - volledig op afgestemd. Angela's aangeboren gevoel voor 'gezelligheid' schemerde er af en toe en in groeiende mate wel doorheen, maar pas in 2005, met al die collega-BN'ers, viel dat toch al niet zo geloofwaardige masker definitief af.
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #26 Gepost op: 14-05-2022, 11:04:16 »
Ik vind het belangrijk dat de presentator een professioneel en niet polariserend persoon is. Geen activisten of mensen met een eigen agenda die een deel van de WIDM fans tegen de borst zal stuiten, zoals een aantal namen die ik genoemd zie worden..
Zoals?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #27 Gepost op: 14-05-2022, 12:51:08 »
Thierry Baudet zou wel een verrassende keuze zijn.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #28 Gepost op: 14-05-2022, 13:32:33 »
Thierry Baudet zou wel een verrassende keuze zijn.

 ::rofl::
Woosie down?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #29 Gepost op: 16-05-2022, 09:31:12 »
Als presentator lijkt het mij goed om ooit eens deelgenomen te hebben aan het programma, zodat je je goed kan verplaatsen in de kandidaat of Mol.

Ewout Genemans zou het wellicht kunnen. Die heeft sinds 2013 aardig aan zijn 'Zapp-imago' gewerkt en lijkt mij iemand die perfect de rol van mysterieuze, maar vriendelijke presentator op zich kan nemen.

Maar van mij mag de rol van presentator ook wat mee veranderen. De manier waarop Gilles De Coster (sorry dat ik wederom De Mol als voorbeeld gebruik) de rol invult, vind ik echt fantastisch. Gilles is meer een reisleider dan presentator, wat zijn rol meteen een stuk minder afstandelijk maakt. Rik doet dit sinds 2019 steeds beter. De opdracht waarbij de kandidaten stepjes moesten opgraven en vervolgens naar Rik moesten steppen, is een goed voorbeeld daarvan. In plaats van dat de kandidaten naar een 'finishlijn' moeten komen, dienen ze gewoon op tijd bij Rik aan te komen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-presentatoren [afgesplitste discussie]
« Reactie #30 Gepost op: 20-05-2022, 07:28:57 »
In het eerste seizoen dat Art presenteerde, was er een dergelijke opdracht. Niet met stepjes ofzo, maar met alleen de tijd en summiere aanwijzingen als tegenstander. Art zat toen ergens in een huisje in (voor zover ik me voor de geest kan halen:) Roquetas.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #31 Gepost op: 20-05-2022, 15:03:34 »
Maar van mij mag de rol van presentator ook wat mee veranderen. De manier waarop Gilles De Coster (sorry dat ik wederom De Mol als voorbeeld gebruik) de rol invult, vind ik echt fantastisch. Gilles is meer een reisleider dan presentator, wat zijn rol meteen een stuk minder afstandelijk maakt...
Helemaal mee eens. Bij Gilles heb ik het gevoel dat hij helemaal uit zijn hoofd de opdracht vertelt aan de kandidaten. Rik geeft sterk de indruk de autocue voor te lezen. Omdat ze in België er de voorkeur aan geven om de opdracht uit te leggen in de voice-over, ondersteund door info graphics, hoeft de presentator ook minder details uit te leggen en dus ook niet van buiten te leren. Hij kan zich beperken tot de hoofdlijnen en dat kan wel uit je hoofd. Hij hoeft ook niet bang te zijn dat hij iets vergeet want dat komt in de voice-over wel.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #32 Gepost op: 23-05-2022, 23:58:57 »
Ja, Tina de Bruin zou een hele goede keuze zijn.

Dat denk ik ook. Bijkomend voordeel is dat ze dan ook eens ziet hoe het na aflevering 1 of 2  er aan toe gaat.  :).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #33 Gepost op: 29-05-2022, 18:01:09 »
Helemaal mee eens. Bij Gilles heb ik het gevoel dat hij helemaal uit zijn hoofd de opdracht vertelt aan de kandidaten. Rik geeft sterk de indruk de autocue voor te lezen. Omdat ze in België er de voorkeur aan geven om de opdracht uit te leggen in de voice-over, ondersteund door info graphics, hoeft de presentator ook minder details uit te leggen en dus ook niet van buiten te leren. Hij kan zich beperken tot de hoofdlijnen en dat kan wel uit je hoofd. Hij hoeft ook niet bang te zijn dat hij iets vergeet want dat komt in de voice-over wel.

Ja, eens. En voor De Mol werkt het fantastisch denk ik.

Ik vind Rik overigens ook prettig als presentator; zeker de laatste jaren. Hij is wel echt een presentator (minder een reisleider), wat het misschien wat afstandelijker maakt (dan bij bv Gilles het geval is), maar ik vind hem wel oprecht overkomen. Soms zie je echt aan hem dat hij meeleeft of lol heeft, maar hij is nooit over the top daarin. Dat hij die emoties laat zien, kan ik waarderen.

Art vond ik oké, maar ik krijg bij hem de indruk dat hij vooral de rol als presentator speelt. En hij had ook ellenlange zinnen naar mijn idee, maar dat is wellicht ook vooral een productiekeuze. De andere presentatoren vind ik daarom prettiger, omdat ze naar mijn idee wat meer hun persoonlijkheid erin legden, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Iedereen kijkt met zijn/haar eigen blik naar WIDM en qua presentatie heeft iedereen het op haar/zijn eigen wijze gedaan. Dat is alleen maar mooi.

Mocht Rik ermee stoppen, vind ik wel dat het tijd wordt dat een vrouw het overneemt. Annechien Steenhuizen misschien? Of toch Angela Groothuizen, waarom ook niet?  ::ok::
Tina de Bruin lijkt mij ook leuk, maar dan hoop ik dat ze wel wat gestructureerder te werk gaat dan als kandidaat.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #34 Gepost op: 11-07-2022, 11:37:43 »
Ja, eens. En voor De Mol werkt het fantastisch denk ik.

Ik vind Rik overigens ook prettig als presentator; zeker de laatste jaren. Hij is wel echt een presentator (minder een reisleider), wat het misschien wat afstandelijker maakt (dan bij bv Gilles het geval is), maar ik vind hem wel oprecht overkomen. Soms zie je echt aan hem dat hij meeleeft of lol heeft, maar hij is nooit over the top daarin. Dat hij die emoties laat zien, kan ik waarderen.

Art vond ik oké, maar ik krijg bij hem de indruk dat hij vooral de rol als presentator speelt. En hij had ook ellenlange zinnen naar mijn idee, maar dat is wellicht ook vooral een productiekeuze. De andere presentatoren vind ik daarom prettiger, omdat ze naar mijn idee wat meer hun persoonlijkheid erin legden, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Iedereen kijkt met zijn/haar eigen blik naar WIDM en qua presentatie heeft iedereen het op haar/zijn eigen wijze gedaan. Dat is alleen maar mooi.

Mocht Rik ermee stoppen, vind ik wel dat het tijd wordt dat een vrouw het overneemt. Annechien Steenhuizen misschien? Of toch Angela Groothuizen, waarom ook niet?  ::ok::
Tina de Bruin lijkt mij ook leuk, maar dan hoop ik dat ze wel wat gestructureerder te werk gaat dan als kandidaat.  ;)

Angela Groothuizen is wel back to the roots, wat ik persoonlijk wel leuk zou vinden. Splinter zit ik persoonlijk niet op te wachten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: WIDM-presentatoren [afgesplitste discussie]
« Reactie #35 Gepost op: 12-07-2022, 23:59:55 »
Tina 'May i carry your boodschappen' de Bruin zou geweldig zijn!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-presentatoren [afgesplitste discussie]
« Reactie #36 Gepost op: 26-07-2022, 12:40:41 »
Romee strijd zou wel een goede optie zijn.