Auteur Topic: [Algemeen] WIDM Seizoen 22  (gelezen 49951 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #180 Gepost op: 26-08-2021, 21:25:46 »
Dat zou leuk zijn ja, maar dan heb je wel een Jon 2.0 situatie. Als ze net weg zijn kan dit wel eens de openingstwist zijn.
Dat wel, maar als ze nog niet weg zijn... en toch bijvoorbeeld half september gaan, kan de mol gekozen worden door de kijker en voorbereid worden. Alleen slaat mijn fantasie een beetje op hol nu.

Ontmaskeren en een afbeelding van maskers? Straks gaan de kandidaten nog zingen :P (nee oke ik draaf door)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #181 Gepost op: 26-08-2021, 21:27:48 »
Dat wel, maar als ze nog niet weg zijn... en toch bijvoorbeeld half september gaan, kan de mol gekozen worden door de kijker en voorbereid worden. Alleen slaat mijn fantasie een beetje op hol nu.

Ontmaskeren en een afbeelding van maskers? Straks gaan de kandidaten nog zingen :P (nee oke ik draaf door)

De mol gekozen door de mensen thuis zou wel een hele stunt zijn natuurlijk.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #182 Gepost op: 26-08-2021, 21:37:13 »
Ik was nog helemaal niet met WIDM bezig :o tot ik zojuist de bekende I, Robot-muziek hoorde en de aankondiging zag voor aanstaande zaterdag, 20.30 uur online: wieisdemol.nl/live
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #183 Gepost op: 26-08-2021, 22:02:23 »
Ik zet wat flarden neer van wat ik hier en daar heb opgevangen:

Tarja, Finland, Nightwish, Floor Jansen.

We zullen zien wat daar van klopt....

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #184 Gepost op: 26-08-2021, 22:40:21 »
Van het AD:

Presentator Rik van de Westelaken wil er slechts dit over kwijt: ,
Citaat
,We gaan iets doen wat we in 22 jaar nog niet eerder hebben gedaan. Op zaterdagavond bieden we alle fans de kans om via een livestream nu al de Mol te ontmaskeren. Een historisch moment in de geschiedenis van Wie is de Mol?. Dat vind ik persoonlijk ook erg spannend!”

Wat een risico weer dan  ::vergroot:: :P

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #185 Gepost op: 26-08-2021, 22:46:44 »
Op de site staat...

Wie is de mol? De ontmaskering...

Dus toch echt beelden van iets bijzonders? (Dit zullen ze wel belachelijk goed dichtgetimmerd hebben, anders is er niks aan. Seizoen 20 flashbacks...  ;) )

En maskers zijn vrij universeel, dus ik pin point er niet meteen Venetië aan.


Voor degenen die er nog iets uit willen halen. Hier de volledige foto, direct geript van de website. (f12 voor de win! ::rofl::) ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #186 Gepost op: 26-08-2021, 22:54:06 »
Lijkt me dat ze dan nu (net?) weg zijn. Zouden we zaterdag ook alle kandidaten dan al te weten krijgen? :o

Het eerste idee wat ik had was dat wij als kijker mogen kiezen wie de mol is of zo. Maar dat zou veel te makkelijk zijn, want daarna een grote poll uitzetten wie op wie gestemd heeft en we weten het al. Daarom dacht ik dan dat de middelste of degene die als tweede of derde o.i.d. uit de test kwam.

Zal allemaal wel niet, zal wel een filmpje zijn waar we niks aan hebben qua kandidaten of zo. Maar leuk om zo een bevestiging te krijgen dat seizoen 22 écht zal komen in januari! (lijkt me)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #187 Gepost op: 26-08-2021, 22:59:13 »
Het masker komt stilistisch inderdaad het meest overeen met een masker van het Carnevale di Venezia

Beter bekend als het gemaskerde bal.

Maar dat ze nu al weer naar Italië zouden gaan lijkt me sterk.

Mijn idee:

We krijgen niet te weten wie de kandidaten zijn, maar zien ze wel lopen tussen allerlei andere mensen. Allemaal onderdeel van een gemaskerd bal.

Pas als de serie is opgenomen en de kandidaten officieel bekend worden gemaakt, ontmaskeren ze zich letterlijk voor ons. Dan hebben we nu al de gelegenheid om voor de officiële ontmaskering "De mol" al te ontmaskeren.

(Dit lijkt me het meest plausibel.)

Grappig genoeg het het soort masker dat in de teaser voorkomt een Colombina. (Merel als presentatrice?  ::pinokkio::)
Bron: https://johnenpieter.com/2016/01/23/de-maskers-van-het-carnevale-di-venezia/
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #188 Gepost op: 26-08-2021, 23:04:29 »
Trust Nobody, wie kent ze niet, heeft op Twitter een albumhoes geplaatst van Tarja, de voorgangster van Floor Janssen bij de band Nightwish. En daarop staat dus exact het masker afgebeeld dat in de teaser te zien is. Dat kan op Finland duiden, en op de deelname van Floor aan seizoen 22.

Ik ben gaan zoeken, en vond op instagram een bericht van Rick met die doorzichtige schijfjes. 1 daarvan is geel transparant.

Diezelfde Tarja heeft LP's uitgebracht, die ook transparant geel zijn.

Zou dat allemaal te toevallig zijn?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #189 Gepost op: 26-08-2021, 23:12:55 »
Welk nummer?
Want het is leuk dat ze het laten zien, maar ze laten niet zien welk nummer het is.  ???

Floor Janssen hoeft niet ver te reizen dan, maar was ze niet nog herstellende?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #190 Gepost op: 26-08-2021, 23:24:31 »
Ik denk dat áls het masker een hint is, het een hint is naar de locatie. Zou vreemd zijn om nu ineens een hint naar maar één kandidaat te doen, en mocht deze gelijk de mol zijn ligt het wel héél erg voor de hand nu.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #191 Gepost op: 26-08-2021, 23:28:02 »
Vandaar mijn idee van een gemaskerd bal.
Waarbij dat je niet zo zeer 1 kandidaat noch 10 te zien krijgt, maar gelijk een stuk of 30 mensen ziet rondlopen. Waaronder dus de 10 kandidaten van het nieuwe seizoen.

De persoon met dit masker is dan waarschijnlijk een afleiding, om ons te doen denken dat we naar deze persoon op zoek moeten tijdens de stream.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #192 Gepost op: 26-08-2021, 23:32:42 »
Ja, je zúlt de mol zien. En dat doet denken aan de hint "tussen 4 en 6", bij De Mol seizoen 8.

Tussen 4 en 6 zát de naam van de mol.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #193 Gepost op: 26-08-2021, 23:34:28 »
Vandaar mijn idee van een gemaskerd bal.
Waarbij dat je niet zo zeer 1 kandidaat noch 10 te zien krijgt, maar gelijk een stuk of 30 mensen ziet rondlopen. Waaronder dus de 10 kandidaten van het nieuwe seizoen.

De persoon met dit masker is dan waarschijnlijk een afleiding, om ons te doen denken dat we naar deze persoon op zoek moeten tijdens de stream.  ::vergroot::
Beetje als die koffertjes op het plein in Renaissance. Klinkt als een leuk idee. Het idee van nu al de mol ontmaskeren borduurt een beetje voort op vorig jaar in de Westergasfabriek. De mol heeft gezegd dat zij de mol is.

Iets dat ze nog nooit gedaan hebben, misschien inderdaad de kandidaten tussen groep van mensen. Dat we al semi te zien krijgen wie de kandidaten zijn, nog vóór de opnames. Of nog nooit gedaan, als ze nu aan het opnemen zijn, dat ze tijdens de opnames interactie via een opdracht zoeken met de kijkers en fans.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #194 Gepost op: 26-08-2021, 23:37:08 »
Beetje als die koffertjes op het plein in Renaissance. Klinkt als een leuk idee. Het idee van nu al de mol ontmaskeren borduurt een beetje voort op vorig jaar in de Westergasfabriek. De mol heeft gezegd dat zij de mol is.

Iets dat ze nog nooit gedaan hebben, misschien inderdaad de kandidaten tussen groep van mensen. Dat we al semi te zien krijgen wie de kandidaten zijn, nog vóór de opnames. Of nog nooit gedaan, als ze nu aan het opnemen zijn, dat ze tijdens de opnames interactie via een opdracht zoeken met de kijkers en fans.

Ja, een beetje het idee van het Renaissanceplein. Maar dan wel met als kanttekening dat we dit natuurlijk tot in den treure terug kunnen kijken en ons erover kapot kunnen analyseren. Want ook als deze live geen blijvende video is, kan het gewoon op worden genomen met een schermopnamedienst. En daar zullen ze ook echt wel rekening mee houden. Het gaat sowieso niet voor de hand liggen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #195 Gepost op: 26-08-2021, 23:43:52 »
Ja, een beetje het idee van het Renaissanceplein. Maar dan wel met als kanttekening dat we dit natuurlijk tot in den treure terug kunnen kijken en ons erover kapot kunnen analyseren. Want ook als deze live geen blijvende video is, kan het gewoon op worden genomen met een schermopnamedienst. En daar zullen ze ook echt wel rekening mee houden. Het gaat sowieso niet voor de hand liggen.

Nee we kunnen het gewoon zien, maar vlak voordat het gebeurd knalt de stream eruit vanwege een DDOS aanval  ::rofl:: (gewoon omdat er zoveel mensen tegelijk gaan kijken.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #196 Gepost op: 26-08-2021, 23:49:08 »
Het interessantste hieraan is eigenlijk: waarom nu al, in augustus? Waarom dit niet bij een kandidatenbekendmaking in november/december doen?

Ze zijn nu toch mogelijk weg? Zou het dan echt iets live-live zijn? Ik dacht eigenlijk gewoon een vooropgenomen filmpje die zaterdagavond gewoon tegelijk aan heel Nederland getoond zal worden.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #197 Gepost op: 26-08-2021, 23:50:34 »
Openingsopdracht?  :o
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #198 Gepost op: 26-08-2021, 23:55:36 »
Openingsopdracht?  :o
Zou kunnen, een opdracht met kijkers en degene om wie dit programma gaat klinkt in ieder geval als next level opening niet.

Het interessantste hieraan is eigenlijk: waarom nu al, in augustus? Waarom dit niet bij een kandidatenbekendmaking in november/december doen?

Ja dat vind ik het meest opmerkelijke... maar ja ze spreken over livestream. Dus ja live moet haast wel. Anders had het net zo'n video als vorig jaar oktober kunnen zijn.

Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #199 Gepost op: 27-08-2021, 00:06:05 »
Bij shownieuws werd net gezegd dat waars kaj gorgels meedoet. Hij was vandaag niet aanwezig op de persdag van robinson en gaf op internet aan dat hij over een paar dagen kan vertellen wat de reden daarvan is.