Auteur Topic: De beste positie van de mol  (gelezen 1968 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
De beste positie van de mol
« Gepost op: 1-09-2021, 17:14:07 »
Als de standaardtopics hier een plaatsje krijgen, mag "de beste positie van de mol" hier ook niet ontbreken.

We hebben nog niemand rechtstreeks in actie gezien, maar toch is er al iets waar de beroeps-denkers onder de molloten hun hoofd over mogen breken:

Het vage verhaal van Suzanne, over die make up. Het kwam vandaag ter sprake.

Ik heb mijn hoofd zitten pijnigen, en ja: pást dat verhaal wel in het tijdsverloop tot aan het moment van de livestream?

Ze manoeuvreert zich hiermee in een lastige positie.
« Laatst bewerkt op: 1-09-2021, 19:36:44 door Bodejos »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2021, 18:37:04 »
Wat ik ermee wilde aangeven is het volgende.
We horen andere deelnemers zeggen dat ze al dagen opdrachten aan het doen zijn , maar suzanne zegt we gingen op een plek overnachten waar weinig voorzieningen waren ( vermoedelijk boven op de berg ) en ik heb daar mijn make up op een provisorische manier verwijderd, totdat er iemand kwam melden dat we nog een opdracht hadden .

Dit verhaal maakt dus melding van het feit dat ze ergens gingen overnachten en daar niet nog een opdracht hadden verwacht. Maar was dat dan niet na al een opdracht gespeeld te hebben die dag en hoe rijmt dit met de verhalen van anderen.

Ik zou het erg vreemd vinden om direct tegenover de groep zo open iets te zeggen wat niet geheel de waarheid is maar het was wel een alarmbellen wat afging dat er hier twee verhalen waren .

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #2 Gepost op: 1-09-2021, 18:57:43 »
Mijn gedachte:
Ze dachten klaar te zijn met de opdracht en te gaan overnachten. Met de dag erop pas de 2de opdracht realiteit was dat diezelfde dag nog een opdracht gespeeld werd.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #3 Gepost op: 1-09-2021, 19:03:27 »
Ja precies mijn gedachte, maar dat matcht dus niet met de realiteit die anderen ons schetsen ( we zijn hier al dagen opdrachten aan het spelen (volgens mij Glen )).

Of Ze hebben opdracht  1 gespeeld en krijgen te horen we overnachten op de berg en er is geen stromend water, badkamer etc en suzanne haalt haar make up af en krijgen te horen er is nog een opdracht . En dus zien we suZanne bij de iPad zonder make up .
Opdracht 1 en 2 op 1 dag

Of opdracht 1 en 2 waren niet op een en dezelfde dag , het verhaal zoals geschetst wordt door ik meen Glen klopt.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #4 Gepost op: 1-09-2021, 19:17:31 »
Of ze hebben allemaal een lulkoek verhaal opgehangen om ons te overtuigen van het kandidaatschap.
En kunnen we het alleen maar bevestigen als we de eerste aflevering zien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #5 Gepost op: 1-09-2021, 19:22:13 »
Ja ik hoop wel dat er in de eerste aflevering nog iets meer gebeurd dan wat we nu al weten uit de live stream , want anders is dat beetje jammer

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #6 Gepost op: 1-09-2021, 19:27:38 »
Het "passen" kan hier mijns inziens dan ook op méér manieren worden opgevat.

1. Spreekt Suzanne hier de waarheid?

2. Uit de verhalen van anderen is op te maken dat ze al een paar dagen bezig zijn, en dat ze al minimaal 1 nacht  ter plaatse zijn.

3. Van Arno is bekend dat hij dinsdag nog in Nederland was, ik weet niet zeker of dat ook woensdag 25 augustus nog het geval was.

4. Zullen ze op de dag van aankomst al een opdracht hebben gespeeld?

Met ándere woorden: pást hetgeen we van diverse kandidaten hebben gehoord, in het plaatje dat we hebben, of dénken te hebben?
« Laatst bewerkt op: 1-09-2021, 19:48:09 door Bodejos »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #7 Gepost op: 1-09-2021, 22:02:01 »
Of ze hebben een truc uit de Vlaamse mol gebruikt;

Morgen is een nieuwe opdracht.
Kandidaten drinken zich zat.

om 0u00: het is morgen. Tijd voor een nieuwe opdracht
klaar voor de strijd

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2022, 11:58:09 »
Tijd om dit topic weer uit het stof te trekken!

Aflevering 1:
Hier zie ik geen echte molposities. Vanuit alle groepjes kun je even goed mollen.

Aflevering 2:
- opdracht 1: ik denk dat de mol bij de chaos van de eerste groep wil zitten. Hier kun je veel onopvallender mollen (niemand weet immers wat er gaat komen en iedereen lacht zich stuk)
- opdracht 2: de mol zal aan het begin willen zitten, in ieder geval niet bij de laatste twee (sleutelpositie maar wel lastig om bewust fouten te maken)
- opdracht 3: de mol gaat foto's reconstrueren, want heeft zo invloed op het herkennen van zijn eigen foto en op het maken van fouten in de reconstructies (heeft immers zelf de items gekozen!).

Molpunten gaan naar:
Kim Lian
Laetitia

Min en molpunten voor:
Everon
Arno
Thomas
Hila
Welmoed
Sahil

Minpunten voor:
Fresia (zelfs bij twee opdrachten)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2022, 12:16:42 »
Aflevering 2:
- opdracht 1: ik denk dat de mol bij de chaos van de eerste groep wil zitten. Hier kun je veel onopvallender mollen (niemand weet immers wat er gaat komen en iedereen lacht zich stuk)

Laetitia, Kim, Hila en Everon zijn er niet bij als de groepsindeling wordt gemaakt. Maar misschien heeft de Mol zich later nog in zijn voorkeursgroep gewurmd.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2022, 12:55:09 »
Everon was er wel bij, liep even weg (wc) maar stond er later weer.