Auteur Topic: [POOL] Wie is de mol? 2022  (gelezen 21256 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2022, 11:09:48 »
Ik kan het even nergens anders kwijt, maar wie denkt dat een kandidaat (Hila in de voorbeschouwing) de kans benut om de zwarte vrijstelling te bemachtigen en daarwerkelijk inzet? Dat zou voor het invullen van de pool dan namelijk betekenen dat  "wie verdient een vrijstelling? / wie verdient een joker?" niemand kan worden ingevuld, toch?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2022, 13:20:17 »
Het maakt toch niet uit of iemand een zwarte vrijstelling verdient/inzet of niet?
Als iemand (b.v. in dat spel met de rode vlakken op de grond) een vrijstelling verdient, dan is dat volgens mij bindend voor het goede antwoord in de pool?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2022, 15:45:53 »
Het maakt toch niet uit of iemand een zwarte vrijstelling verdient/inzet of niet?
Als iemand (b.v. in dat spel met de rode vlakken op de grond) een vrijstelling verdient, dan is dat volgens mij bindend voor het goede antwoord in de pool?

In de pool kan ook voorspeld worden of er een vrijstelling wordt verdiend en door wie, en wie er een joker wint. Met 'een joker winnen' wordt hier bedoeld dat een kandidaat een joker in handen krijgt, zowel binnen als buiten een opdracht, die ingezet kan worden in de test. Als iemand een joker weggeeft of een joker wordt gestolen, wordt deze zowel bij de oude als de nieuwe bezitter meegeteld. 'Een vrijstelling verdienen' slaat op elke gebeurtenis waarbij een kandidaat wordt vrijgesteld van de executie en direct door is naar de volgende aflevering. Een zwarte vrijstelling telt dus niet mee. Als er een groepsvrijstelling wordt verdiend, heeft iedere kandidaat een vrijstelling verdiend, en krijgt iedereen die op een kandidaat heeft gestemd dus punten.
klaar voor de strijd

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2022, 17:37:07 »
Ok, maar als een kandidaat een vrijstelling in handen krijgt die ingezet kan worden in de test, dat telt dat toch ook als "een vrijstelling verdienen"? Ook al wordt er een zwarte vrijstelling ingezet en is de betreffende speler dus niet automatisch door naar de volgende aflevering?

Even simpel gesteld: Arno pakt vandaag een vrijstelling in één van de opdrachten en zet deze in bij de test. Hila zet de zwarte vrijstelling is, dus Arno is niet automatisch door, Ik heb bij de test gezegd dat Arno een vrijstelling verdient, dan krijg ik daar toch de punten voor?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2022, 18:09:15 »
En wat voor een groene vrijstelling geldt, geldt ook voor alle jokers die ingezet zijn bij de test die door inzet van de zwarte vrijstelling waardeloos worden, ergo niets verdiend! Toch?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2022, 18:32:50 »
Ik ga er vanuit dat het andersom is. Joker of vrijstelling verdient, dan is dat bepalend voor de pool. Dat de kandidaat er bij de test niets aan heeft doet niet ter zake. Zo is het volgens mij altijd gegaan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2022, 18:36:26 »
Dacht ik ook. Immers, als iemand een joker bewaart geldt ook niet ineens dat die de week erop een joker heeft verdiend. Vrijstellingen kunnen ook vaak bewaard worden. Juist als er ook een zwarte in het spel is durven kandidaten hun vrijstelling/joker niet altijd in te zetten.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2022, 21:54:05 »
De tussenstand van de Wie is... de mol?-poolBij de puntentelling van vorige week heb ik per abuis een paar foutjes gemaakt. Dat is bij deze tussenstand hersteld. Mijn excuses voor het ongemak.

We hebben eindelijk een podium waar drie verschillende pooldeelnemers op staan.

Op nummer 1 staat met 416 punten G-Root

Gefeliciteerd ::bravo::

Hij wordt op de voet gevolgd door JeroenNEC op de tweede plek met 412 punten,

En tenslotte met 408 punten punten op de derde plek staat edgomo

Benieuwd waar jij staat? Kijk dan >>HIER<<

Stemmen voor de volgende aflevering kan vanaf 22.00 uur >>HIER<<


En wat voor een groene vrijstelling geldt, geldt ook voor alle jokers die ingezet zijn bij de test die door inzet van de zwarte vrijstelling waardeloos worden, ergo niets verdiend! Toch?
Nee, een joker of groene vrijstelling is verdiend als deze bij de test ingezet kan worden. Dat deze door de ingezette zwarte vrijstelling waardeloos is geworden, doet niet ter zake.

In aflevering 1 werden jokers gepakt, maar de meeste van die jokers moesten voordat er aan de test werd begonnen weer ingeleverd worden, waardoor deze jokers niet verdiend zijn. Welmoed en Laetitia hadden op dat moment jokers achtergehouden, waardoor deze wel bij de test van aflevering 1 ingezet konden worden, waardoor deze jokers wel zijn verdiend.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 21:44:54 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2022, 22:03:06 »
Ik ga er vanuit dat het andersom is. Joker of vrijstelling verdient, dan is dat bepalend voor de pool. Dat de kandidaat er bij de test niets aan heeft doet niet ter zake. Zo is het volgens mij altijd gegaan.
Klopt, als iemand een joker of vrijstelling heeft verdiend (of gevonden) tijdens een opdracht, telt dat voor de pool. Wanneer deze wordt ingezet maakt niet uit.

De tekst over de vrijstelling staat zo geformuleerd omdat er ook steeds vaker situaties waren waarin iemand vrijgesteld werd van de executie zonder ooit een vrijstelling in handen te hebben gehad. Daar waren toen ook vragen over of dat telde als vrijstelling. Naar aanleiding daarvan (en meerdere andere discussies) hebben we toen de regels duidelijker geformuleerd zodat ze met zoveel mogelijk situaties rekening houden. Maar ik zie nu inderdaad dat niet duidelijk uit de regels te halen valt dat een vrijstelling ook meetelt als hij ongedaan wordt gemaakt door een zwarte vrijstelling, dus ik denk dat we eens moeten kijken of we de regels nog duidelijker kunnen maken :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2022, 22:05:27 »
Van de puntentelling snap ik nog niet zoveel, maar ik sta in de top 5 dus ik ben tevreden ;D

Veel mensen Welmoed in de finale ingeschat?
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2022, 22:05:40 »
Wauw, ik sta gewoon op plek 6! Super!

Voor de moderatoren: in de poolvragen zitten meerdere spelfouten. Misschien kunnen jullie die nog verbeteren?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2022, 22:09:22 »
[..]
Maar ik zie nu inderdaad dat niet duidelijk uit de regels te halen valt dat een vrijstelling ook meetelt als hij ongedaan wordt gemaakt door een zwarte vrijstelling, dus ik denk dat we eens moeten kijken of we de regels nog duidelijker kunnen maken :)

Daar zou ik erg blij mee zijn  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2022, 22:09:26 »
Veel mensen Welmoed in de finale ingeschat?

Jup  :\'(
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2022, 22:12:37 »
Op nummer 1 staat met 416 punten G-Root

Van de puntentelling snap ik nog niet zoveel, maar ik sta in de top 5 dus ik ben tevreden ;D
+1

 ::boogie:: ::boogie::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2022, 22:31:21 »
Hoogwelmoed komt voor de val. Daar ging mijn winnares  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2022, 13:30:31 »
4de? :o

 ::cheerleader::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2022, 21:56:57 »
FI: Typo bij vraag 3 "verdeint"

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2022, 22:00:00 »
FI: Typo bij vraag 3 "verdeint"

Jij weet ook altijd alle molacties te vinden ::rofl::.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2022, 12:50:27 »
FI: Typo bij vraag 3 "verdeint"

En bij vraag 1: "vrijstellinge" :P

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [POOL] Wie is de mol? 2022
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2022, 11:10:12 »
De mol werkt tegenwoordig ook achter de schermen van de pool van Realitynet......