Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?  (gelezen 7169 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Gepost op: 1-01-2022, 11:33:12 »


Bespreek hier de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 13:59:10 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2022, 22:04:36 »
Mooi om deze 'opdracht' nu vanuit het perspectief van de kandidaten te zien. Dat was wel een behoorlijke mindfuck voor hen.

En dat Glen de vrijstelling zou krijgen, had ik niet verwacht! Ik vond hem in augustus juist het meest verdacht.
Tell me what your telescope says

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2022, 22:47:26 »
Ik zou als proberen te bonden met iemand waarvan je denkt dat deze een goede kans maakt om de vrijstellingen te winnen om zo te proberen je kansen te vergroten om een vrijstellingen te bemachtigen. Heeft iemand de verdeling van de tenten, daar kun je mogelijk wat uithalen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2022, 23:02:18 »
Nou, Everon ging met Fresia in een tent, niet de minst verdachte volgens mij, van ingecalculeerde bonding lijkt me geen sprake  ::rofl::
Uit de beelden te zien lijkt het gewoon dat Glenn en Everon een goeie klik hebben...

Offline Drgonnofski

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2022, 11:10:23 »
Ik kan mezelf vooral niet ontrekken van al de cijfers in het "youtube" frame. Denk dat iedereen wel YT gebruikt maar alles was staties. De kijkers, de likes, de dislikes. Tis maar een hersenspinsel.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2022, 14:05:38 »
productie heeft natuurlijk de hd+ beelden van de camera gebruikt en er later een soort youtube frame omheen gezet, en uiteraard niet de gecompresste youtube output. Het zou kunnen dat er een aanwijzing in zit.

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2022, 14:14:31 »
Mij viel de biecht op van Sahir, waarbij hij aangaf dat het interessant was om te zien hoe iemand een masker op kan zetten!

Offline Drgonnofski

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2022, 14:19:53 »
productie heeft natuurlijk de hd+ beelden van de camera gebruikt en er later een soort youtube frame omheen gezet, en uiteraard niet de gecompresste youtube output. Het zou kunnen dat er een aanwijzing in zit.

Klopt die logica snap ik ook nog. Zoals alles hoeft het natuurlijk ook niks te zijn. Maar in het geval dat het niks was hadden ze ook gewoon het youtube frame kunnen gebruiken. Denk namelijk ook niet dat de video weg is. Maar gewoon op verborgen of prive staat

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2022, 20:13:30 »
Volgens mij is bij deze opdracht interessant te bekijken wie duidelijk een goed lopend verhaal heeft (mogelijk voor de serie al helemaal uitgedacht).

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2022, 20:24:13 »
Wat wellicht ook nog interessant is: wat hebben ze (bewust) uit de pleidooien geknipt en niet uitgezonden op televisie. Ga ik later deze week eens naar kijken, tenzij iemand eerder tijd en interesse heeft  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2022, 20:27:13 »
De volledige pleidooien staan uitgeschreven op de kandidatenpagina's en in de kandidatentopics. Als je die erbij pakt kan je makkelijk markeren wat ervan in de eerste aflevering zat.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2022, 14:42:02 »
De volledige pleidooien staan uitgeschreven op de kandidatenpagina's en in de kandidatentopics. Als je die erbij pakt kan je makkelijk markeren wat ervan in de eerste aflevering zat.

Dankjewel Heinz, bij deze:

ARNO
Goedenavond. Mijn naam is Arno Kantelberg, ik ben journalist, schrijver, vader, dat vooral, van Max, Mick en Charley. En ik had misschien wel de Mol willen zijn, maar misschien is het veel leuker en ook uitdagender om de Mol te ontmaskeren. Misschien heeft het wel iets ridderlijks om die Mol te openbaren. is het de gentlemanly way to do. En is het ook niet beter en mooier en bevredigender om de groep te helpen? Wij met z'n tienen tegen die ene slechterik, tegen die bedrieger, tegen die boef. En om geld in de pot te spelen. Zoals in het eh, wat ik gedaan heb in ieder geval in de tweede opdracht. Waar ik een ander team gecorrigeerd of geholpen heb om een flink bedrag, 500 euro, in de pot te spelen. Net als mijn eigen team en een derde team wat meteen ook denk ik het hoogtepunt was. Collectief gejuich omdat we het samen hadden volbracht. En uiteindelijk geldt ook - althans voor mij: de Mol is een stiekeme guy. Or girl. En ik hou niet van stiekem. Veel plezier

EVERON
Mijn naam is Everon. En ik ben acteur. Ik ga gelijk maar mijn excuses aanbieden aan mijn familie, vrienden en collega's; ik ben geen film aan het opnemen, ik zit dus in Wie is de Mol?. Maar waarom ben ik de Mol niet? Ja, ook ik had heel, heel, heel graag de rol van de Mol willen zijn. En stiekem neem ik de makers daar nog steeds wel een beetje kwalijk. Anders had ik hier nu iets rustiger en minder zenuwachtig gestaan. Want ik wil echt, echt niet als eerste naar huis. Eh, gisteren heb ik in de opdrachten mijn uiterste best gedaan. Ik heb alles gegeven wat ik had. Ik heb ondertussen al wat mensen vertrouwd met informatie, wat misschien niet helemaal slim is, maar goed. En nu zult u denken: maar jij bent acteur, jij kan heel erg goed liegen. Ja, dat is ook zo. Maar helaas is de rol van mijn leven aan mij voorbij gegaan. En ik ga er alles, maar ook echt alles aan doen om de Mol te ontmaskeren.

LAETITIA
Hoi, ik ben Laetitia Gerards. Ik ben operazangeres, maar belangrijker nog: ik ben niet de Mol, en ik baal ervan. Ik baal er echt enorm van. Ik denk ook nog de hele tijd steeds dat er misschien een scherm gaat komen en dan dat er op staat: jij bent de Mol. En het gebeurt niet. En, ik, nou ja, pech. Sorry, mamma en pappa. Ik ben eh niet aan het zingen ergens maar ik sta hier. Ik sta op een soort van eh podium, en ik zou me er eigenlijk heel erg comfortabel moeten voelen. Dat doe ik niet. Ik zweet en eh ik zit in een camera te praten wat ik eigenlijk nooit doe want ik sta liever gewoon voor een eh, een publiek. Ik weet ook helemaal niet meer waar ik nou met mijn verhaal naartoe moet. Maar ik wil zeggen: ik ben niet de Mol en nogmaals ik baal ervan en ik zit zó te genieten van dit spel, van dit avontuur en van mijn medekandidaten en ik wil die verrader die wil ik gewoon ontmaskeren. En als het niet lukt dan ga ik gewoon nog heel erg genieten. Dank jullie wel.

FRESIA
Hallo. Ik heb veel oudere, misschien iets wijzere en sowieso veel grotere mensen heel ordinair, heel irritant in het rond lopen commanderen. Ik heb bij een heel mooi fort, een beetje afgelegen in de wind, heel apathisch met een zandloper twee uur lang keer op keer die zandloper omgedraaid om er zeker van te zijn dat er geld in de pot zou komen. En ik heb vanaf het moment en de eerste seconde dat een opdracht begint of er geld te verdienen is nul komma nul kunnen verbloemen dat ik veel te fanatiek ben om überhaupt een Mol te kunnen zijn. Ik ben Fresia Cousiño Arias, presentator bij sportzender ESPN. En er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de Mol te zijn. En dat heeft een reden. Dank je wel.

HILA
Hallo, hai. Ik ben Hila Noorzai, ik ben presentator en journalist bij de AVROTROS bij EenVandaag en nu moet ik jullie ervan gaan overtuigen dat ik niet de Mol ben. Nou dat heb ik eigenlijk al gedaan bij de groep want ik ben penningmeester. Dus dat vertrouwen dat is hier al in het spel. En voordat ik hier naartoe kwam heb ik besloten: ik wil dit spel heel dichtbij mezelf spelen. Maar dat is heel erg lastig zoals jullie horen want deze groep is heel erg fanatiek. Ja, je zou het spel misschien ook wel Wie is de Kandidaat? kunnen noemen zoals het de afgelopen dagen is gespeeld. Ja. Tot nu toe het spel, beide opdrachten heb ik geholpen aan het groepsgevoel. Ik heb zelfs gezorgd dat iedereen in mijn team aan een joker kwam. Ondanks dat ze misschien daarna zelf zijn achtergehouden, door bepaalde mensen. En in een andere opdracht heb ik er ook voor gezorgd dat alle tijden correct liepen, nadat iemand hier probeerde te mollen. Maar daardoor heb ik misschien ook belangrijke informatie gemist. Dus ik voel: ik kan wel wat geluk gebruiken. En daar kan jij me bij helpen.

THOMAS
Hallo, ik ben Thomas van Luyn en ik ben componist, komiek, eh, schrijver, columnist, presentator. En jullie kunnen me kennen van Kopspijkers, Cojones, Mike en Thomas Show, Studio Snugger - voor kinderen.  En eh, en na vandaag waarschijnlijk vooral als kandidaat eh van Wie is de Mol?. Eh, helaas niet als Mol. Eh, ik dacht wel dat ik dat had gewild maar eh je weet werkelijk niet hoe spannend het is om dit te doen, hoe ingewikkeld en moeilijk tot je er werkelijk bent, trust me. Het is ongelofelijk spannend en ik moet er niet aan denken dat ik het allemaal had moeten doen met een geheim nog erbij. Nadeel van niet de Mol zijn is dat ik op dit moment natuurlijk eh letterlijk peultjes schijt dat ik vanavond als eerste naar huis ga. En de enige manier waarop ik zeker weet dat dat niet gaat gebeuren is als jullie hebben gezien dat er iemand hier is die meer de Mol in zich heeft dan ik. Want ik ben een kandidaat. Ik ben niet de Mol, ik ben een kandidaat die doodsbang is dat ie vanavond naar huis gaat. Eh, dank jullie wel en geniet van dit fantastische seizoen.

GLEN
Mijn naam is Glen Faria. Artiest, liedjesschrijver, artiestenbegeleider. Als er dan iemand zou zijn die mij zou wantrouwen of zou denken dat ik de Mol was, zou het waarschijnlijk te maken kunnen hebben met dat ik al vanaf het begin bezig ben met sfeer in de groep te brengen, een grapje te maken tussen de spannende momenten. Zorgen dat we een team worden. En dat doe ik thuis, dat doe ik op mijn werk en dat doe ik eigenlijk al vanaf de basisschool. Ik snap ook wel dat als je sfeer aan het bewaren bent, dat je niet diep in die emoties van jezelf gaat zitten. En dat creëert af en toe een soort vorm van argwaan. En daar moet ik aan werken. Wat ik wel kan zeggen is dat de mensen, de medespelers die met mij in een opdracht hebben gezeten, hebben gezien dat ik een teamspeler ben, dat ik initiatief noom w- initiatief nam wanneer het nodig was, dat ik me altijd heb ingezet, dat ik een grote rol heb gespeeld bij het behalen van grote winst. Als er mensen zijn die mij wantrouwen dan zijn het waarschijnlijk medespelers die nog geen opdracht met mij hebben gedaan. Of die hebben gekozen om afstand van me te houden, met welke reden dan ook. Ik ben Glen. Ik hoop dat jullie me de kans geven om mijn persoonlijkheid te laten zien.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2022, 14:43:07 »
En deel 2:

SAHIL (noemt direct erna het masker)
Hallo. Ik ben Sahil Amar Aïssa. Ik ben eh presentator/programmamaker bij eh BNNVARA. Eh. Kijk, ik weet dat ik niet eh de beste kandidaat ben geweest, ook niet een middelmatige kandidaat. Maar ik zou een nog slechtere Mol zijn denk ik. Ik heb namelijk keihard meegestreden in alle opdrachten. Ik heb in beide opdrachten de moeilijke rekenpuzzels opgelost. En laten we heel eerlijk zijn: een beetje Mol, op dat soort cruciale momenten houdt ie zich van de domme en blijft ie liever op de achtergrond. Eh, maar ja dat zit niet in mij. Ik hou niet van de achtergrond. Ik wil niet in het donker toekijken hoe alles kapot gaat. Ik wil meespelen, meedoen, ervaren, onderzoeken, mee lachen, genieten. Met jullie. En, ja eh. Boven alles wil ik gewoon nog heel graag heel even blijven. En ik vrees dat dat eh alleen maar gaat lukken met jullie help. Dus eh, dank jullie wel.

SUZANNE
Hallo molliefhebbend Nederland. Mijn naam is Suzanne Klemann, ik ben zangeres van de popgroep Lois Lane, al meer dan 35 jaar. Daarnaast verzorg ik trouwerijen, verzorg ik begrafenissen en ben ik absoluut niet de Mol. Ik zal jullie vertellen waarom ik niet de Mol ben. Ik beschik over een aantal kwaliteiten maar een van mijn slechtste kwaliteiten is dat ik te eerlijk ben en te oprecht. Mij te snel dingen laat ontfrutselen die ik eigenlijk liever niet had willen delen. Zo ook bij ons spel de afgelopen dagen. Het is mij namelijk opgevallen dat bij het vinden van de jokers en daarna het vragen van Rik hoeveel jokers er gevonden waren er één achtergehouden is. Nadat wij ons eerste spel hadden gedaan, kwamen wij terug op een prachtige locatie waar eigenlijk helemaal geen faciliteiten waren. We konden ons niet douchen, we konden ons niet wassen, niks. We zaten daar een prachtig kampvuur, beautiful setting. En ik denk ik ben klaar. Er was ergens een klein stukje, klein, heel klein iets waarmee we ons een beetje konden wassen en er stond zeep. En ik denk weet je wat, ik ben klaar, weg met de make-up. We zaten heel ontspannen bij het kampvuur en toen werd mij ineens verteld: er is nog een opdracht. En ik... wat... verdomme...! Ik denk dit kan niet waar zijn, wat heb ik gedaan? Maar gelukkig bracht de nacht mij iets. Maar als jullie goed kijken, kijk maar naar de opdracht met de iPad, dan zullen jullie zien dat ik geen make-up op had. En welke Mol zou nou make-up van zijn gezicht afhalen als ie weet dat ie nog heel lang in beeld is? Eh, ja, ik kan jullie alleen maar zeggen: kijk naar mijn niet zulke bruine ogen of juist hele blauwe ogen. Ik ben echt niet de Mol. En lieve, lieve Uma, good luck baby. Lieve, lieve allemaal, good luck and please, laat mij het spel nog even spelen. Dank jullie wel.

KIM LIAN
Hallo lieve mensen, molfanaten, Wie is de Mol?-fans. Ik ben Kim-Lian van der Meij. Ik ben actrice, presentatrice, af en toe zing ik ook nog weleens wat. En eh, nou laat ik beginnen om te vertellen hoe ik me voel op dit moment want er gaat van alles door me heen. Ik ben nerveus, ik heb het bloedheet en ik sta een beetje te knikken op mijn knieën en dat komt vooral door vermoeidheid want ik heb vannacht ergens in een tentje boven op een berg op een heel ongemakkelijk bedje geslapen. Eh, het was koud, mijn fleecedekentje was nat en klam en ik lag in mijn eentje in tegenstelling tot heel veel andere kandidaten. Ik heb maar één uurtje geslapen, eh met de wetenschap dat ik vandaag voor het eerst de test moest doen en misschien wel eh, ja dat ik eruit gestuurd zou worden. En eh, tot overmaat van ramp heb ik ook een uurtje geleden te horen gekregen dus dat ik nu een pleidooi moet houden aan jullie om te vertellen waarom ik niet de Mol ben. Dus ik heb van alles in dit boekje gekalkt en bij ieder woord wat ik opschreef dacht ik: dit voelt stom dus ik ga gewoon zeggen wat ik wil zeggen en dan ik zou zeggen kijk in mijn ogen, voel wat je voelt maar ik ben niet de Mol. Ik ben een hele fanatieke kandidaat, ik heb ontzettend veel lol gehad de afgelopen dagen bij de eerste opdrachten. De mensen met wie ik heb gespeeld hebben dat gezien. Ik heb mijn uiterste best gedaan om zoveel mogelijk geld te winnen voor de pot en de Mol te ontmaskeren. En dat ben ik van plan om te blijven doen als ik mag blijven. En ik wil jullie ook een belofte doen. Want stel dat door jullie uitslag blijkt dat ik eh de minst verdachte persoon ben in jullie smaak en ik zou de twee vrijstellingen krijgen, Rik zei dan mag ik een medekandidaat aanwijzen. Mag. Niets is wat het lijkt, dus het moet niet. Dus er zullen ook vast mensen zijn die dat misschien niet doen. Ik doe bij dezen de belofte om ook meteen aan te tonen dat ik te bewijzen- of te vertrouwen ben. Als ik die twee vrijstellingen krijg, beloof ik je dat ik 'm aan een medekandidaat geeft die ik vertrouw. Een persoon waarvan ik bijna zeker weet dat die niet de Mol is. Dank je wel.

WELMOED
Hallo allemaal. Dan nu echt degene die echt, echt, echt niet de Mol is. Ik ben Welmoed, ik ben journalist en presentator van Op1, van Goedemorgen Nederland. En voor de jongere kijkers: vroeger van het Jeugdjournaal. Allemaal nieuwsprogramma's, allemaal programma's die gaan over wat er in de wereld gebeurt. Over de waarheid. En ja, dat past toch eigenlijk wel heel erg goed bij mij. Want ik hou niet van liegen. En niet zo van bedriegen. En toch die andere tien mensen die hier zitten, wij hebben een filmpje gezien over de mollicitatie, het sollicitatiegesprek voor de Mol. Alle tien de kandidaten die hier zitten, zeiden op de vraag wil jij de Mol zijn volmondig ja, ik wil. Behalve ik. Ik wil namelijk niet de Mol zijn. Ik zat een beetje zo eh, ja, eh, nee, ik wil de Mol niet zijn. Waarom niet? Omdat ik het gewoon niet kan, ik heb een veel te open gezicht. Iedereen leest alles aan mijn hoofd. Ik kan niet liegen. Wat Hila net zei over jokers die gepakt worden en weet ik veel wat; iedereen zag het aan mijn gezicht. Er zijn meerdere kandidaten al naar me toe gekomen die zeiden yo, Welmoed, super leuk maar jij bent sowieso niet de Mol. Ik heb even rondgevraagd, ik sta op niemands verdachtenlijstje voor zover ik weet. En eigenlijk baalde ik daarvan. Maar ja, nu probeer ik het maar te omarmen. En ja, het is eigenlijk heel simpel: ik ben dus niet de Mol omdat ik het niet wil zijn en omdat ik het ook niet kan zijn.

Opvallend dat de eerste 3 kandidaten allemaal spreken over ontmaskeren. Alleen Kim Lian gebruikt dit woord ook in de livestream, maar die is er uitgeknipt...

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2022, 17:31:28 »
Interessant dit zo allemaal te lezen! Als iemand met een studie over communicatie valt me bij Glenn op dat hij heel erg aan het "gevoel" refereert en zich zelfs even verspreekt. Opzettelijk? Dan lijkt het alsof je het pas net bedacht hebt misschien. Als bijvoorbeeld Kim-Lian of Arno de mol is hebben ze vanuit mijn oogpunt niet zulke geweldige teksten voorbereid, dus dat lijkt tegen hen te spreken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2022, 19:58:59 »
Laetitia bij uitleg pleidooi: "We moesten een pleidooi voorbereiden om mensen te overtuigen, dat ik niet de mol ben."

Had ze hulp achter de schermen (gehad)?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #15 Gepost op: 3-01-2022, 22:32:15 »
"We moesten een pleidooi voorbereiden dat we niet de mol zijn" klinkt een beetje raar. Kan me dus goed voorstellen dat Laetitia het laatste deel van deze zin heeft gewijzigd in "dat ik niet de mol ben".

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2022, 08:56:05 »
Enige wat mij opviel is dat Fresia, ineens doorheeft dat de camera op haar gericht is en dan snel een fake verbazing ding doet.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/de-tijd-zal-het-leren/ vanaf 53:35 kijken. En Glen lijkt het door te hebben.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2022, 18:24:53 »
Enige wat mij opviel is dat Fresia, ineens doorheeft dat de camera op haar gericht is en dan snel een fake verbazing ding doet.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/de-tijd-zal-het-leren/ vanaf 53:35 kijken. En Glen lijkt het door te hebben.
Wow, die is wel raar ja, ze kijkt echt heel snel waar de camera's zijn eerst.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2022, 11:39:55 »
Enige wat mij opviel is dat Fresia, ineens doorheeft dat de camera op haar gericht is en dan snel een fake verbazing ding doet.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/de-tijd-zal-het-leren/ vanaf 53:35 kijken. En Glen lijkt het door te hebben.
Kan ook zijn dat ze denkt dat er al een livestream is en tegelijk bedenkt "tegen wie heb ik allemaal gelogen..."

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 3: Ontmaskerd?
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2022, 04:16:47 »
Vreemd dat in de livestream Kim-Lian buiten het overzichtsbeeld zit. Als ze allemaal in beeld zijn, zie je van Kim-Lian alleen een voet.