Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84626 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2022, 22:08:28 »


Maskers zijn toch wel onlosmakelijk verbonden aan... Phantom of the Opera.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2022, 10:03:35 »
Een eerste overzicht van de afleveringstitels en mogelijke hints. Eens kijken wat eruit komt als ik dit wekelijks bijhoud.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 08:30:52 door Q_TALPA_E »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2022, 10:33:56 »
Als de kandidaten komen aanlopen bij Rik beeldt hij eerst 11 uit met zijn vingers.. later in het gesprekje switched hij naar 13. Dit gepaard gaande met dat hij zegt dat ze hun ogen en oren moeten openhouden.
Ha, deze vind ik mooi gevonden hoor :)

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2022, 11:11:17 »
Als de kandidaten komen aanlopen bij Rik beeldt hij eerst 11 uit met zijn vingers.. later in het gesprekje switched hij naar 13. Dit gepaard gaande met dat hij zegt dat ze hun ogen en oren moeten openhouden.

Heb in de foto even Welmoed en Thomas als voorbeeld.

Behalve bij Kim Lian doet hij dit niet. Bij haar maar 1 vinger.

11e letter K (kim lian)
13e letter M (mol)

🤷🏼‍♀️

Dit klopt niet. Rik start bij Kim Lian als eerst met zijn rechterhand op 0 vingers en zijn linkerhand met 1 vinger. Daarna doet hij zijn linkerhand uit zijn broekzak en worden het 4 vingers. Ik denk niet dat dit iets is.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2022, 11:13:12 »
Een eerste overzicht van de afleveringstitels en mogelijke hints. Eens kijken wat eruit komt als ik dit wekelijks bijhoud.

Mooi overzicht. Voor Fresia heb ik dit gevonden:

De tijd zal het leren
De titel verwijst naar Fresia. Zij is de eerste en enige die het woord "tijd" zegt in deze aflevering. Niet één,  maar twee keer (19min38 en 19min42sec). Ze zegt: "Ik kon de tijd niet supergoed inschatten, maar we hadden iets meer dan de helft van de tijd.' Van 20 minuten is dat dus 11 minuten...

Dit kan je toevoegen aan je overzicht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2022, 13:17:39 »
En nog steeds : Voetbal. De kisten gingen om 09:35 dicht. Dit zien we bij Everon en Hila. Zij beginnen dan met draaien.
09:35 + 45 minuten x 2 helften + 1 x 15 minuten pauze en 2 minuten verlenging is 11:22. De tijd is de tijd van een voetbalwedstrijd.

In de livestream zagen we de eerst tablet op 9:05:53 PM beginnen met lopen. In aflevering 1 zien we de tablet op 08:51:08 PM beginnen. De optelsom van de getallen is bij beide 22. (9+5+5+3=22 en 8+5+1+8  is 22).  Dat 22 is wel een dingetje dat veel terugkomt. De V van Voetbal.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 14:53:35 door foxhunter »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2022, 15:36:33 »
En nog steeds : Voetbal. De kisten gingen om 09:35 dicht. Dit zien we bij Everon en Hila. Zij beginnen dan met draaien.
09:35 + 45 minuten x 2 helften + 1 x 15 minuten pauze en 2 minuten verlenging is 11:22. De tijd is de tijd van een voetbalwedstrijd.

(...)De V van Voetbal.
Ik kan hier echt geen chocola van maken. 9:35+45 minuten?! twee helften (van 45 minuten) met 15 minuten pauze, en super willekeurig tel je er nog 2 minuten verlening bij op om tot 11:22 te komen . Nee, die gaat er bij mij niet in.

En wat zegt de V van voetbal??

Dit klopt niet. Rik start bij Kim Lian als eerst met zijn rechterhand op 0 vingers en zijn linkerhand met 1 vinger. Daarna doet hij zijn linkerhand uit zijn broekzak en worden het 4 vingers. Ik denk niet dat dit iets is.
Je hebt gelijk. Wat wel frappant is, is de manier waarop hij bij Kim-Lian en Thomas duidelijk zijn hand uit zijn zak haalt om bij Kim-Lian tot die 4 vingers en bij Thomas tot die 3 vingers te komen. Ook bij Everon en suzanne zien we het startpunt als bij Thomas (1-1) en bij Hila en Leatitia zien we 1-3. Bij Kim-Lian is dit dus wel een afwijkend aantal vingers (0-4). Ik zou niet weten hoe je dit moet interpreteren, maar ik weet wel dat het er nogal onnatuurlijk uitziet.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2022, 15:44:55 »
De klok moest worden stilgezet op 11:22, oftewel letter K en V van het alfabet. De K van de voornaam Kim-Lian en de V als eerste letter van haar achternaam?
Je zou zelfs nog kunnen zeggen dat de 12 van L(ian) er ook nog in verstopt is ::tandpastasmiley::

Als ze niet de V maar de M willen gebruiken, dan moeten we misschien verwijzingen naar luchtvaart (KLM) in de gaten gaan houden...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2022, 16:31:25 »
Ik kan hier echt geen chocola van maken. 9:35+45 minuten?! twee helften (van 45 minuten) met 15 minuten pauze, en super willekeurig tel je er nog 2 minuten verlening bij op om tot 11:22 te komen . Nee, die gaat er bij mij niet in.
Je weet overduidelijk niks van voetbal. ;D
Om 21 uur en 35 minuten. Dan gaat de iPad op slot. Tel daar bij op 2 x 45 minuten en 1 x 15 minuten pauze. Dan is het 11:20. Geen enkele voetbalwedstrijd blijft tegenwoordig beperkt tot de normale speeltijd dus er komt nu 2 minuten bij. Dat is zo'n beetje de minimale extra tijd die er tegenwoordig bijgeteld wordt en je komt op 11:22. Om 11:22 moet de iPad stil staan / is de wedstrijd ten einde. En die tweeëntwintig kun je veelvuldig vinden in de getallen die wij op de iPad zien (teveel om toevallig te zijn) en dat samen met de titel "de tijd zal het leren"... de tijd komt veelvuldig op de som 22 uit. En dan moet die 22 nog wat betekenen: de 22e letter is de V. Van voetbal. 09:05:53 (uit de livestream) 08:51:08 uit afl. 1. De klok loopt over 08:51:34 en over 09:02:47 en dan heb ik nog niet eens alles bekeken. De tijd geeft steeds het getal 22. En wat leer je van 22?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 16:34:00 door foxhunter »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2022, 16:43:59 »

Wat wel frappant is, is de manier waarop hij bij Kim-Lian en Thomas duidelijk zijn hand uit zijn zak haalt om bij Kim-Lian tot die 4 vingers en bij Thomas tot die 3 vingers te komen. Ook bij Everon en suzanne zien we het startpunt als bij Thomas (1-1) en bij Hila en Leatitia zien we 1-3. Bij Kim-Lian is dit dus wel een afwijkend aantal vingers (0-4). Ik zou niet weten hoe je dit moet interpreteren, maar ik weet wel dat het er nogal onnatuurlijk uitziet.
en bij Kim-Lian eerst nog 0-1

1e, 4e, 11e & 13e letter. A, D, K, M.

Arno Kantelberg de Mol.



/via Wekker Curry
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 17:19:41 door Amethyst »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2022, 09:30:16 »
Geen enkele voetbalwedstrijd blijft tegenwoordig beperkt tot de normale speeltijd dus er komt nu 2 minuten bij. Dat is zo'n beetje de minimale extra tijd die er tegenwoordig bijgeteld wordt en je komt op 11:22.
Gezien er na de eerste helft meestal ook wel nog 1 of 2 minuutjes worden bijgeteld, (en de blessuretijd na de tweede helft meestal wel meer is dan 2 minuten) is deze in mijn optiek wel heel erg ver gezocht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2022, 14:29:08 »
Mij viel ook op dat Rik nogal in de weer was met zijn vingers. Hier zit een hint in.

Ik heb alle vingercombinaties genoteerd en ben daar wat letters gaan vastleggen op wat ik vond.

De boodschap van Rik is volgens mij

DAG   BL?NDE MOL K      

Kim-Lian heeft zulke slechte ogen dat ze zonder lenzen niks ziet!         

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2022, 19:12:30 »
Ik heb geen idee wie de mol is, maar ik dacht misschien is er een hint naar het programma 50-50 van Kim-Lian met de verwijzing van 11 en 22

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2022, 14:28:50 »
Mij viel ook op dat Rik nogal in de weer was met zijn vingers. Hier zit een hint in.

Ik heb alle vingercombinaties genoteerd en ben daar wat letters gaan vastleggen op wat ik vond.

De boodschap van Rik is volgens mij

DAG   BL?NDE MOL K      

Kim-Lian heeft zulke slechte ogen dat ze zonder lenzen niks ziet!

of de K van Kantelberg natuurlijk...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2022, 19:37:23 »

De manier waarop de titel schuift maakt het zo dat je het aanhalingsteken kunt zien als een komma. (Dit gaat naar vergezocht territorium.)
Arno werkte tijdens zijn studie al bij HP/De Tijd. Dan wordt het minder vergezocht. Dat sluit wel aan bij de verschuivende tekst: 'DE TIJD, ZAL HET LEREN. Hij leerde het vak van redacteur bij deze krant.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2022, 19:39:27 door foxhunter »

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2022, 23:43:27 »
Een eerste overzicht van de afleveringstitels en mogelijke hints. Eens kijken wat eruit komt als ik dit wekelijks bijhoud.

Eerder schreef ik dat Fresia de eerste en enige is die het woord "tijd" zegt, maar dat is toch niet waar. Zowel Glen, Everon en Hila zeggen het woord ook. Zij het maar één keer. Rik zegt het de hele tijd door de hele aflevering. Dus mijn advies is om deze aanwijzing naar Fresia weg te halen uit je overzicht. Ik heb nu geen idee hoe de titel 'De tijd zal het leren' naar Fresia wijst. Maar ja, de tijd zal het wel leren...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2022, 10:49:18 »
Ook al vind ik 11[K]:22[Seizoen 22] een slimme hint naar de tijd zal het leren, toch denk ik niet helemaal dat de afleveringstitel daar op slaat. Vaak als een gezegde word gebruikt als afleveringstitel slaat het op een bepaalde actie of gebeurtenis in het spel. Het viel mij op dat we niet van iedereen hun mollicitatie hebben gezien. Wanneer Kim-Lian naar Rik toe loopt zien we heel snel een stukje van de mollicitaties waar drie kandidaten ja zeggen op de vraag alsof ze de mol willen zijn. Dat zijn Arno, Kim-Lian en Glen. Zouden dit de drie finalisten zijn? De tijd zal het leren betekent namelijk na verloop van tijd is er bekend hoe het gegaan is. Als Arno de mol is gaat er 5,000 euro in de pot, als Kim-Lian de mol is gebeurt er niks en als Glen de mol is gaat er 5,000 euro uit de pot.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2022, 13:55:37 »
Als Arno de mol is gaat er 5,000 euro in de pot, als Kim-Lian de mol is gebeurt er niks en als Glen de mol is gaat er 5,000 euro uit de pot.
Zou wel mooi zijn voor de ontknoping :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2022, 15:19:32 »
Aflevering 1 heeft de titel 'De Tijd Zal Het Leren'. De allereerste muziek die we in deze aflevering horen is het nummer Frigga van Natalie Holt, uit de serie Loki. Loki is de god van leugens en bedrog. Net zoals de mol naar hartelust liegt en bedriegt.

De tv-serie Loki gaat over het manipuleren van tijd. De tijd wordt bewaakt door de Time Variance Authority (TVA). Loki wordt in de serie min of meer gedwongen om voor de TVA te werken. Het logo van de organisatie is een masker met een zandloper ervoor, waar een zwaard doorheen gaat. De enige kandidaat van wie we deze aflevering een close-up van het gezicht zien met een zandloper ervoor is Glen. Glen = Loki = Mol?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2022, 16:24:18 »
Aflevering 1 heeft de titel 'De Tijd Zal Het Leren'. De allereerste muziek die we in deze aflevering horen is het nummer Frigga van Natalie Holt, uit de serie Loki. Loki is de god van leugens en bedrog. Net zoals de mol naar hartelust liegt en bedriegt.

De tv-serie Loki gaat over het manipuleren van tijd. De tijd wordt bewaakt door de Time Variance Authority (TVA). Loki wordt in de serie min of meer gedwongen om voor de TVA te werken. Het logo van de organisatie is een masker met een zandloper ervoor, waar een zwaard doorheen gaat. De enige kandidaat van wie we deze aflevering een close-up van het gezicht zien met een zandloper ervoor is Glen. Glen = Loki = Mol?



Persoonlijk denk ik dat de serie Loki nét iets te laat is uitgekomen (juni) om dat nog actief te gebruiken. Bovendien is het thema dan voor maar een kleine groep mensen te ontdekken, omdat Loki achter de betaalmuur van Disney+ zit. Los van het feit dat ik hoop dat ze niet zó ver zoeken  :P