Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84568 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2022, 16:57:14 »
Mooi gevonden mbt Loki, gaaf, en de ervaring leert dat ze helemaal niet zo ver gaan, althans in mijn herinnering!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 6-01-2022, 18:24:22 »
HOi Blip is er weer  ::ok:: ::vergroot:: :D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 6-01-2022, 19:27:43 »
Oh ja, Glens naam zit zelfs verwerkt in Loki's TVA: Time V(F)ARIAnce Authority.  ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2022, 21:21:45 »
Ik zag dat op www.avrotros.nl/wieisdemol bij het online kijken van de aflevering, de iPhone aan hert begin, van  "download de app en speel het spel" op 21:56 is gezet. Goeie van het productieteam zeg...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2022, 09:23:46 »
Het lijkt er op dat er wel meer aan de hand is met het thema 'tijd' in deze aflevering. Tijdens 'Avondklok' moesten de kandidaten de klok stilzetten op 11:22 uur. En als de kandidaten de test maken (begint zo rond minuut 45:00) horen we het nummer War Story uit de miniserie 11.22.63. Die gaat over een leraar die terug in de tijd reist om de aanslag op president Kennedy te voorkomen. Wederom een muzikale verwijzing naar een serie over tijdreizen én naar 11:22.

Edit 1: Everon draagt een t-shirt van de Boston Celtics met nummer 33 (11+22).

Edit 2: Op tijdstip 11:22 in de aflevering zien we Arno op Rik aflopen. Dit tijdstip kan dus ook naar Arno verwijzen. Temeer omdat we tijdens de test, direct na de muziek uit 11.22.63, de nummers I Stopped Lying en In Control uit de film Elle horen. Volgens Arno's wikipagina: "In 2011 verkocht Kantelberg de licentie van Esquire aan Hearst Netherlands, uitgever van onder meer Quote en ELLE."

Wel is het zo dat Arno Laetitia noemt als zijn schot-voor-de-boeg-mol en het Franse 'elle' net zo klinkt als de eerste letter van haar voornaam. Als het een hint is, kan het dus ook zijn dat Arno niet zelf de mol is maar wel de juiste mol aanwijst.

« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 10:24:20 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2022, 19:58:42 »
Nog meer interessante muziek. In onderstaand schema staat de volgorde waarin de kandidaten bij Rik verschenen, en welke muziek we daarbij hoorden.



Als Thomas wegloopt bij Rik - dus nog vóórdat Hila in beeld komt - start het nummer Feed The Beast van Jeff Beal. Deze is afkomstig uit de documentaire An Inconvenient Sequel: Truth To Power. Het vervolg op het bekende An Inconvenient Truth.



Dit 'ongelegen vervolg' is gemaakt in 2017. Wie was ook weer de mol in dat jaar? Juist, Thomas Cammaert. Dit jaar Thomas de Mol: deel II?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2022, 21:46:24 »
Ik zag dat op www.avrotros.nl/wieisdemol bij het online kijken van de aflevering, de iPhone aan hert begin, van  "download de app en speel het spel" op 21:56 is gezet. Goeie van het productieteam zeg...

Ik zag het ook, maar wat denk je dat ermee bedoeld wordt? Wat vind je er goed aan? Volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2022, 01:23:52 »
Blijf toch t gevoel houden dat Rik hier aan t hinten is met zn vingers. Ook omdat hij zegt dat ze hun ogen goed moeten openhouden.

Arno (01)
Kantelberg (11)
Mol (13)

🤷🏼‍♀️

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2022, 10:06:03 »

De manier waarop de titel schuift maakt het zo dat je het aanhalingsteken kunt zien als een komma. (Dit gaat naar vergezocht territorium.)

Je ziet iets terug gaan in de tijd, letterlijk
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2022, 11:01:18 »
Edit 2: Op tijdstip 11:22 in de aflevering zien we Arno op Rik aflopen.


Je kan ook nog een M zien in het patroon van de muurtjes, en het lijkt alsof de onderste knikken gefotoshopt zijn.  Liggen die muurtjes echt zo?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 11:05:03 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2022, 13:52:45 »

Edit 2: Op tijdstip 11:22 in de aflevering zien we Arno op Rik aflopen. Dit tijdstip kan dus ook naar Arno verwijzen. Temeer omdat we tijdens de test, direct na de muziek uit 11.22.63, de nummers I Stopped Lying en In Control uit de film Elle horen. Volgens Arno's wikipagina: "In 2011 verkocht Kantelberg de licentie van Esquire aan Hearst Netherlands, uitgever van onder meer Quote en ELLE.”


Kim Lian had de hoofdrol van Elle in een musical (Legally blonde).
Interessant..
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 13:56:16 door Rozz75 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2022, 20:06:15 »
Dubbele post, want achteraf gezien zoals in het extra beeldmateriaal topic al gezegd hebbende, grenst dit ontzettend aan hints ipv speculeren over voorstukjes en extra beelden die we te zien krijgen. Enfin:

Ik heb 4 5 verborgen maskers gevonden in de leader (6 als je het laatste stukje van de leader ook als een masker meerekent)


Tussen Kim-Lian en Glen


Deze zit tussen Fresia en Thomas


Deze zit tussen Hila en Arno. (en kijk eens welke kleur hij heeft.  ::vergroot::)


Tussen Arno en Suzanne


Tussen Sahil en Laetitia

Missen we nog:
Everon en Welmoed Deze twee komen na elkaar in de leader, misschien dat daar iets te vinden valt?

Opvallend:
- Zitten Everon en Welmoed dan in de finale, aangezien ze nooit zijn afgevallen en dus geen masker op hoeven tijdens de reis?
- Tussen Hila en Arno zat het masker met het rood gewaad, betekend dit dat een van de twee de mol is?

Of sterker nog:
Na het masker zien we Arno zitten. Zit hij hier letterlijk achter het masker?  ::vergroot::

Edit: Ik heb het masker tussen Everon en Welmoed gevonden:

(hint kijk naar de grond)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2022, 20:13:15 »
Goed bezig, en goed gevonden. Ik had drie maskers in de leader al gevonden, maar er zitten dus nog subtielere tussen. Voor de goede orde, de derde foto van boven in jouw rijtje, bij de speedboot, links is toch gewoon de Albanese vlag? Of moet ik beter kijken....

My guess, degenen met een masker voorafgaand aan hun fragment is uiteindelijk geen mol.

edit: in het afl.1 topic komt ook een screenshot met de Albanese vlag langs, met een duidelijker masker, dus waarschijnlijk is dat het.

Verder wordt een aantal kandidaten voorafgegaan door een rode kleur, en een masker, behalve Thomas, voor zijn fragment zitten de ballonnen uit afl.2 met rood en groen.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 20:32:42 door Mollem »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2022, 21:38:52 »
Aflevering 2 heet Zwijgen.

Ik denk dat meteen aan Spreken is zilver, zwijgen is goud. Goud = iemand die de gouden ballon prikte en dus Everon of Arno?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2022, 21:44:46 »
Of Kim-Lian. Zij prikte ook al een gouden ballon door.
Sowieso vond ik het apart dat het gouden ballonnen genoemd werden, want ze waren volgens mij gewoon geel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2022, 21:45:14 »
Of Kim-Lian. Zij prikte ook al een gouden ballon door.

Ah, dat dus. ;D

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2022, 21:48:38 »
Het valt me op dat er erg veel rode elementen naar voren komen. Ik kan zo snel zelf nog niet bedenken op welke manier en naar wie dat een hint kan zijn.

Verder viel me, na aanleiding van de Zweedse vlag, op dat Kim-Lian een aantal opdrachten met een kruis te maken krijgt. Volgens mij maakte ze van de - een + in de eerste aflevering en ook nu zat ze in de groep met de bijbel met het kruis(al was ze daarvoor afhankelijk van de keuze van de eerdere groepjes). Ook zag ik op het beeld met de geiten tijdens de 'test toespraak' een rood kruis op de achtergrond.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2022, 21:49:58 »
Je weet overduidelijk niks van voetbal. ;D
Om 21 uur en 35 minuten. Dan gaat de iPad op slot. Tel daar bij op 2 x 45 minuten en 1 x 15 minuten pauze. Dan is het 11:20. Geen enkele voetbalwedstrijd blijft tegenwoordig beperkt tot de normale speeltijd dus er komt nu 2 minuten bij.
Dat eerste is een grove misvatting, dat laatste een totale aanname die nergens op gestoeld is. Kan voor mij (en waarschijnlijk vele anderen) dus de prullenbak.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2022, 21:50:29 »
Mooi hintje naar Welmoed

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2022, 21:51:08 »
 ::ok::