Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84560 keer)

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 23-01-2022, 02:11:21 »
Het shot wat DRenziboy heeft gevonden, het gouden masker tussen Everon en Welmoed in de leader, lijkt voorbij te komen als Kim naar beneden gaat. Je hoort haar ook roepen. Maar ik zie witte voetzolen bij haar en pofmouwen, bij de figuur in de leader niet. (en die figuur wordt niet echt verder weg gefilmd, voor zover ik kan beoordelen)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 23-01-2022, 09:14:11 »
Aan het eind van aflevering 3 zagen we een vooruitblik op aflevering 4. Fresia riep toen: "De mol is in ons midden!" Aflevering 4 duurt 1:02:31 - 1 uur, 2 minuten en 31 seconden. Het midden van aflevering 4 zit op 31 minuten en 16 seconden. Op dat moment zien we Thomas die zegt: "Ja, ik kan niet anders zeggen." Hij kan niet anders zeggen dan dat hij de Mol is?

De afleveringstitel is 'Stemmen'. In Studio Snugger, dat Thomas presenteerde, mogen kinderen altijd stemmen of ze denken dat een verhaal wel of geen kletspraat is.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline nielsbr

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 23-01-2022, 10:07:00 »
Mmm dat is +1 voor Thomas, past bij deze palindroom items...

Deze keer niet zoveel aanvullingen op mijn palindroom/gespiegeld theorie gezien als in Afl. 1/2/3 maar wel eentje aan het einde (om ook echt letterlijk te nemen?)

Thomas zegt na zijn vragen invullen "Let Op Mijn Woorden" - omgedraaid W.M.O.L. ?

De andere palindroom-link is ook "de mol is in ons midden", waarmee de sleutel straks dus in het midden van de middelste aflevering zou kunnen zitten? (seizoen begon nml. met het einde!)

Was dit ook al de middelste aflevering van de serie?
En dit wordt volgende week interessant icm de leader/masker/afvaller theorie zoals Drenziboy en mastermol schreven, kan voor een van de theorieën een  ::zwaai:: betekenen...

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 23-01-2022, 10:27:11 »
Kim Lian doet ook iets met zingen  ::rofl::

Maar ze is meer dan een zangeres. Dat is zwart/wit gesteld natuurlijk niet zo bij Laetitia.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 23-01-2022, 11:37:59 »
Stemmen. Natuurlijk horen we dingen als ik ben de mol, kennis is macht, maar vlak voor tijd horen we dit:
Hila: Wie is de mol?
Everon: IK hoor je niet.

Het eerste woordje na de vraag Wie is de mol is ik. Geeft hij daarmee antwoord op de vraag van dit spel?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 23-01-2022, 14:58:15 »
We hebben tot nu toe 2 opdrachten gezien waarbij er maskers aanwezig waren in de leader.

Prikactie + Hoog spel spelen.

3 lijntjes:
1e letter: PH
Letter hoeveelste opdracht in aflevering: RO
Letter hoeveelste aflevering: RG
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 23-01-2022, 16:00:24 »
Al bij de titel van aflevering 1 schoot het door mijn hoofd en ik begin steeds meer het gevoel te krijgen: zouden de titels van de afleveringen wel hints zijn, maar slaan op hints in ándere afleveringen? Dat vind ik wel mooi passen bij de hint “De tijd zal het leren”.

Maar ik kan er nog niet de vinger op leggen. Wel 1 voorbeeld: in aflevering 4 opdracht 3  gebruikt Everon de tijd om de anderen te leren hoe de kamer is ingericht.
Verder kan ik er de vinger nog niet op leggen, ik ga mijn notities er in elk geval eens op naslaan.

Meer mensen die over deze mogelijkheid hebben nagedacht?

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 23-01-2022, 19:01:00 »
Hierbij weer een nieuw overzicht, hoewel ik op het internet weinig verklaringen voor de afleveringstitel 4 ben tegengekomen.

Meest verdacht in het overzicht: 1. Kim-Lian  2. Fresia  3. Everon
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 20:34:42 door Q_TALPA_E »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 23-01-2022, 19:44:15 »
Bij Hila afl.4 zou nog kunnen staan dat we tussen de stemmen haar stem horen zeggen "ik ben de mol".

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 24-01-2022, 10:37:17 »
Thomas heeft blijkbaar ook stemmen gedaan. Hij was voice over van de Lidl reclames.

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 24-01-2022, 11:42:33 »
Wat betreft de afleveringstitel valt er ook nog iets voor Fresia te zeggen. Nadat blijkt dat er 250 euro mist na de opdracht stelt Fresia namelijk voor om te "stemmen".
Ze zegt letterlijk "we moeten nu kiezen: of de troeven laten zien of het geld komt terug in te pot".

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 24-01-2022, 16:01:41 »
Hierbij weer een nieuw overzicht, hoewel ik op het internet weinig verklaringen voor de afleveringstitel 4 ben tegengekomen.

Meest verdacht in het overzicht: 1. Kim-Lian  2. Fresia  3. Everon


Ik mis Thomas. Zie eerdere reacties bij deze topic en bij de topic over de kandidaat Thomas zelf. Er zijn wel degelijk verwijzingen naar hem.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 24-01-2022, 17:18:04 »
Wat betreft de afleveringstitel valt er ook nog iets voor Fresia te zeggen. Nadat blijkt dat er 250 euro mist na de opdracht stelt Fresia namelijk voor om te "stemmen".
Ze zegt letterlijk "we moeten nu kiezen: of de troeven laten zien of het geld komt terug in te pot".

Ja dit vind ik de meest passende, mooi!. Bij alle titels kan ik wel een verwijzing naar fresia vinden, dat geldt lang niet bij iedereen.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 25-01-2022, 00:20:00 »
Hierbij weer een nieuw overzicht, hoewel ik op het internet weinig verklaringen voor de afleveringstitel 4 ben tegengekomen.

Meest verdacht in het overzicht: 1. Kim-Lian  2. Fresia  3. Everon

Mogelijke verklaring voor de titel van afl 1 en Thomas: Thomas trekt zich terug van de penningmeesterschap-discussie met de woorden “niemand gaat mijn vertrouwen”. Misschien dat ze met de titel juist bedoelen dat de tijd zal uitwijzen of de groep hem gaat vertrouwen of niet.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 25-01-2022, 10:05:00 »
Wat betreft de uitnodigingen die afvallers krijgen. Deze lijken allemaal afgesloten te zijn met een rood (lak)zegel. Dit doet mij vermoeden dat de mol wel degelijk een rood gewaad draagt. Rik geeft wel uitnodiging, maar duidelijk met “ik heb iets voor je VAN de mol”.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 10:06:44 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 25-01-2022, 11:48:19 »
Mogelijke verklaring voor de titel van afl 1 en Thomas: Thomas trekt zich terug van de penningmeesterschap-discussie met de woorden “niemand gaat mijn vertrouwen”. Misschien dat ze met de titel juist bedoelen dat de tijd zal uitwijzen of de groep hem gaat vertrouwen of niet.

Mooie, heb je ook links naar Thomas mbt de andere afleveringen? Ben op zoek naar aanwijzingen richting Thomas..hij blijft bijzonder.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 25-01-2022, 11:59:07 »
Ik zit te stoeien met het woord ‘Velp’. Dit zie je op de muur tijdens de afdaling (hoog spel spelen) en op de muur wanneer de kandidaten naar Rik lopen (met de kistjes).
Niemand is gelinkt aan Velp. Wel valt me op dat Velp zowel in noord Brabant als in Gelderland ligt. Net zoals Roosendaal/Rozendaal (hier komt sahil vandaan). Iemand nog andere links?
De V van Velp is weer de 22e letter.
Of ben ik nu te diep aan het zoeken en bestaan zulke hints helemaal niet?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 25-01-2022, 12:05:01 »
Ik zit te stoeien met het woord ‘Velp’. Dit zie je op de muur tijdens de afdaling (hoog spel spelen) en op de muur wanneer de kandidaten naar Rik lopen (met de kistjes).
Niemand is gelinkt aan Velp. Wel valt me op dat Velp zowel in noord Brabant als in Gelderland ligt. Net zoals Roosendaal/Rozendaal (hier komt sahil vandaan). Iemand nog andere links?
De V van Velp is weer de 22e letter.
Of ben ik nu te diep aan het zoeken en bestaan zulke hints helemaal niet?

Velp grenst aan Rozendaal?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 25-01-2022, 12:26:22 »
Mooie, heb je ook links naar Thomas mbt de andere afleveringen? Ben op zoek naar aanwijzingen richting Thomas..hij blijft bijzonder.

Helemaal eens! Ik zit best diep in de Fresia-tunnel maar ik zou niet weten waarom Thomas geen mol zou kunnen zijn.

Misschien afl 2 zwijgen: Thomas zwijgt op het moment dat Rik vertelt over het geldaftrek bij prikactie dankzij zijn actie. Niet heel sterk.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 25-01-2022, 12:29:47 »
Velp grenst aan Rozendaal?

Ja had ik gezien maar sahil komt uit Roosendaal Brabant, dus daar geen link.
Heb ook naar bijv optredens in Velp gezocht maar ook daar niets.
Ach misschien is het niets en lachen ze zich rot om mensen die hier iets nachten zoeken ;-)