Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 85735 keer)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 26-01-2022, 14:04:17 »
Ik las dat voor Everon een slecht zichtbaar masker zat op de fles, dus ben ik maar eens bij Kim Lian gaan kijken. Er zit een gezichtje op de vlag.
Het masker voor Laetitia heb ik mijn twijfels bij, je ziet een hele persoon en niet alleen een gezicht.
Dan heb ik als laatste vier: Fresia, Hila, Sahil en Laetitia.

Ja, kan inderdaad dat op de vlag een helft van het gouden masker verschijnt.
(rechterkant heb ik er met photoshop bijgeplakt.)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 26-01-2022, 14:42:48 »
Ik las dat voor Everon een slecht zichtbaar masker zat op de fles, dus ben ik maar eens bij Kim Lian gaan kijken. Er zit een gezichtje op de vlag.

Ik blijf erbij dat er íets moet zijn met de Albanese vlag. Die komt zo extreem vaak voorbij! Als er inderdaad een masker op de vlag staat in de leader, dan kan daar wellicht een mogelijke verklaring zitten. Welke verklaring weet ik alleen niet.  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 26-01-2022, 15:07:24 »
Ik blijf erbij dat er íets moet zijn met de Albanese vlag. Die komt zo extreem vaak voorbij! Als er inderdaad een masker op de vlag staat in de leader, dan kan daar wellicht een mogelijke verklaring zitten. Welke verklaring weet ik alleen niet.  ;D
Mij bleef het allereerst beeld bij van de vlag met het bootje eronder (na de beelden van het bal, afl. 1).
Dat bootje zie je ook vaker terugkomen. Varen op het water geeft vaak een weerspiegeling. De Albanese vlag is symmetrisch tweekoppig --> gespiegeld. Letterlijke spiegel? Figuurlijk kan je met een spiegel echt alle kanten op.

Een masker op de vlag in de leader zou iets kunnen zijn, alleen hoe zit het dan met de kandidaten die geen masker hebben?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 26-01-2022, 15:22:13 »
Mij bleef het allereerst beeld bij van de vlag met het bootje eronder (na de beelden van het bal, afl. 1).
Dat bootje zie je ook vaker terugkomen. Varen op het water geeft vaak een weerspiegeling. De Albanese vlag is symmetrisch tweekoppig --> gespiegeld. Letterlijke spiegel? Figuurlijk kan je met een spiegel echt alle kanten op.

Een masker op de vlag in de leader zou iets kunnen zijn, alleen hoe zit het dan met de kandidaten die geen masker hebben?

Geen masker in de leader voordat de persoon in beeld komt: lijkt mij dat deze de finale haalt.
Kim-Lian, Fresia, Everon en Hila.

Kim-Lian en Fresia zitten op Everon. Weet iemand op wie Hila zit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 26-01-2022, 15:38:27 »
Hila zit vnl op Fresia. Als we het viertal Everon, Fresia, Hila en Kim-Lian nemen dan kunnen we constateren dat de verdenkingen van deze 4 in diezelfde groep zitten. Alleen verdenkt Everon ook nog Thomas en hebben Hila en Kim-Lian ook nog een beetje Sahil in de verdachtenlijst. Zouden dus best de vier finalisten kunnen zijn.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 26-01-2022, 17:49:25 »
Ik denk ook dat dit de laatste 4 zullen zijn.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 26-01-2022, 21:06:54 »
Ik blijf erbij dat er íets moet zijn met de Albanese vlag. Die komt zo extreem vaak voorbij! Als er inderdaad een masker op de vlag staat in de leader, dan kan daar wellicht een mogelijke verklaring zitten. Welke verklaring weet ik alleen niet.  ;D
In de livestream op 40:39 vraagt Rik namens een kijker aan Sahil,  "wat is een eigenschap van jezelf waardoor je de mol nooit zou kunnen zijn?" Daarop antwoordt Sahil dat hij van zichzelf al teveel een boefje is, "dat zou vlek op vlek zijn." Rik concludeert dat Sahil dus juist wel de eigenschappen van een mol heeft, waarop Sahil zegt dat dit klopt, "maar als je die in het spel zo openlijk draagt, je dan juist niet de mol bent." "Je bent een red flag," zegt Rik. "Ja," zegt Sahil, "ik ben zo'n grote rode vlag, daar gaat niemand meer intrappen."

Zou de rode vlag een hint naar Sahil zijn?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022, 21:09:02 door Delightz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 26-01-2022, 21:27:42 »

Zou de rode vlag een hint naar Sahil zijn?
Wow, mooie. Het viel me op dat Sahil het naar het Nederlands vertaalde toen. Vond ik niet echt bij hem passen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 26-01-2022, 21:35:54 »
In de livestream op 40:39 vraagt Rik namens een kijker aan Sahil,  "wat is een eigenschap van jezelf waardoor je de mol nooit zou kunnen zijn?" Daarop antwoordt Sahil dat hij van zichzelf al teveel een boefje is, "dat zou vlek op vlek zijn." Rik concludeert dat Sahil dus juist wel de eigenschappen van een mol heeft, waarop Sahil zegt dat dit klopt, "maar als je die in het spel zo openlijk draagt, je dan juist niet de mol bent." "Je bent een red flag," zegt Rik. "Ja," zegt Sahil, "ik ben zo'n grote rode vlag, daar gaat niemand meer intrappen."

Zou de rode vlag een hint naar Sahil zijn?

Mooi gevonden!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 27-01-2022, 10:38:33 »
Het valt me op dat in dit seizoen bij de terugblik op vorige week aan het begin van elke aflevering opeens 'vorige keer' in beeld staat, terwijl dit altijd 'vorige week' was. Misschien dachten ze: we doen eens een keer wat anders. Misschien is het toch ergens een verwijzing. Officieel is één van de definities van "keer": 'telkens terugkerend tijdstip waarop iets gebeurt' aldus het WikiWoordenboek. Maar ja, die 11:22 in elke uitzending leverde volgens mij niks op (is 22:11 al eens onderzocht trouwens?). Ik zou ook niet weten wat het anders kan betekenen, en denk dat het niks betekent, maar wilde 'm toch even noemen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 27-01-2022, 13:07:57 »
Het gebeurd ook bij volgende week

Is het dan toch Everon, want Goede Tijden, Slechte tijden is een dagelijks programma dus is de vooruitblik en terugblik niet volgende/vorige week, maar volgende/vorige keer. ::vergroot::

(Tevens wordt het ook nog in de voice over gezegd: "Vorige keer in Goede tijden, Slechte tijden.")

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 27-01-2022, 13:24:51 »
(is 22:11 al eens onderzocht trouwens?).

Ja ik, is niks te zien. Is beeld van Welmoed, Arno en Laetitia met die boomstam.

Toch zie ik in 11:22 wel een hint. Dan komt Arno in beeld die kort daarna zegt dat hij Laetitia verdenkt. En de tijd zal het leren, of hij gelijk had  ::jaja::
Dit zou ook kunnen verklaren waarom Laetitia zo blij was dat Arno er uit ging. Hij is volgens mij de enige die haar verdacht. Mogelijk was ze 1: blij dat hij in de laatste test blijkbaar op iemand anders had ingezet en 2: dat degene die haar in de gaten hield er uit is.

De enige andere verklaarbare reden van die blijdschap dat Arno er uit ging, kan zijn dat ze Everon verdenkt. Die had als enige nog geen scherm gehad dus mogelijk kneep ze hem dat degene die zij verdacht er toch uit zou gaan.

Laetitia is mijn hoofdmol en Everon mijn bij-mol. Als Laetitia de mol niet is maar Everon terecht verdenkt, dan zit de kans er dik in dat ze wel in de finale komt. Hopelijk zijn mijn puntjes op deze manier veilig.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 13:27:55 door Nemi »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 27-01-2022, 20:03:41 »
Kim Lian vindt bij de foto opdracht een kruisje aan een ketting. Zou dat een link kunnen hebben met het kettinkje met kruistekentje van mol Kim Pieters in widm 10?
In aflevering 4 borduurt ze daar op voort. Eerst door te wijzen op de rozenkrans aan de spiegel, en daarna op een schilderij met rozen aan de muur. Ze noemt het woord hint zelfs bij de test: En toen ging ik nadenken over mogelijke hints die ik heb gezien in het huis, en toen zat ik te denken aan die rozen die ik zag hangen op het schilderij.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 27-01-2022, 20:23:25 »
Zo’n zelfde link naar Kim2010 geeft Kim2022 als ze in een biecht zegt dat ze het geldbriefje wel 10 keer in haar handen heeft gehad, maar nog geen hint heeft kunnen ontdekken.

Pfff Ik zie nu al zoveel hints dat het eigenlijk weer te veel gaat worden.  :-X

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 27-01-2022, 20:49:24 »
Gouden ballon? Die kan ze wel vinden! Komen toch weer elementen terug  ::vergroot::.


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 27-01-2022, 22:00:33 »
Het valt me op dat in dit seizoen bij de terugblik op vorige week aan het begin van elke aflevering opeens 'vorige keer' in beeld staat, terwijl dit altijd 'vorige week' was. Misschien dachten ze: we doen eens een keer wat anders. Misschien is het toch ergens een verwijzing. Officieel is één van de definities van "keer": 'telkens terugkerend tijdstip waarop iets gebeurt' aldus het WikiWoordenboek. Maar ja, die 11:22 in elke uitzending leverde volgens mij niks op (is 22:11 al eens onderzocht trouwens?). Ik zou ook niet weten wat het anders kan betekenen, en denk dat het niks betekent, maar wilde 'm toch even noemen.

Ik denk dat je hier niet te veel achter moet zoeken. Met het alsmaar groeiende aantal uitgestelde kijkers is 'vorige week' steeds minder passend. Vorige keer is in die zin tijdloos, dus een betere keuze.  ::ok::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 28-01-2022, 14:20:00 »
Ik had al eerder de gedachte gehad dat de afleveringstitels misschien aan een andere aflevering te linken zijn.
Volgens mij is dat ook al op het forum rond gegaan. En eerst dacht ik dat het dan aftelde dus de titel van afl 8 gaat over afl 7, 7 over 6 enzv en die van 1 zou dan dus over de finale gaan wat best kloppend is want “de tijd zal het leren”.
Maar ik dacht wat nou als de tijd zal het leren over Everon gaat die de “klok-tactiek” gebruikt bij opdracht 3 van aflevering 4?
Moet er alleen nog wel een soort van logica in gaan zitten waarom welke titel bij welke afl hoort

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 29-01-2022, 12:57:45 »
"Stop de tijd!"

Eerder deze week in het molgeld topic, legde ik een link van mogelijk bladgoud op het briefgeld naar de Gouden Televizier-Ring. Van het Gala, naar Kim Lian die het gala presenteerde en naar WIDM, het programma dat de ring won in 2013.

Nu kan ik me goed voorstellen dat die link wat vergezocht lijkt.
En daarom ga ik er gewoon nog een schepje bovenop doen.  ;D

Gisteren heb ik het Gouden Televisier-Ring Gala 2021 teruggekeken.
Tijdens die uitzending is er een speciale rol voor oud mol Renée weggelegd. Zij mocht meedoen met een speciale editie van de quiz Per Seconde Wijzer.
Nu is er iets opvallends te zien tijdens de mini-quiz... Op de quiztafel staan traditiegetrouw altijd twee klokjes op tafel. (Die krijgen de deelnemers kado). In de reguliere uitzendingen staan die klokjes altijd op vijf over acht. Maar let op...in de gala uitzending stonden de nu gouden klokjes op 10:01 precies op het moment dat Renee “stop de tijd” roept.
"De tijd zal het leren", was de titel van aflevering 1. En wij worden Per seconde wijzer. Want… via de tijd krijgen wij de geboortedatum van Kim Lian in het Vizier. 01-10.



Er lijken nu toch wat dingen op hun plek te gaan vallen.
Als "prijs" ontving Renée een unieke gouden envelop met rood lakzegel. Later maakt ze in de live uitzending met die envelop de winnaar bekend maken voor beste acteur/actrice. Aha! Die envelop lijkt wel heel erg op de uitnodiging voor het gemaskerd bal die de afvallers kregen. De gouden envelop... Het tikkende geluidje tijdens het openmaken van de envelop... De gouden ballonen... De rode loper... De gouden sleutel op de TV... De live-uitzending met publieksstemmen...

 ::helderziend::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 14:12:52 door annebeestje »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 29-01-2022, 14:27:20 »
Leuk gevonden, maar ik kan me gewoon níet voorstellen dat ze hints gaan stoppen in andere TV programma’s. Sowieso al niet, maar ook niet omdat er bij de Televisier ring dan iemand ervan moet weten.

Is het ooit eerder gebeurd dat er hints zaten in ándere programma’s?

Offline Zeeuwse mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 29-01-2022, 22:18:27 »
Afleveringstitel afl.5 ; Kettingreactie.

Everon kan zijn zakje met sleutel niet vinden(we zien niet in beeld of deze daadwerkelijk buiten zijn bereik  gedropt wordt) ook roept en zwaait hij volop, maar we zien hem dat niet doen, tegelijk met een vlieger in beeld.

Doordat Everon niet aan de porto en puzzel toekomt voorkomt hij de kettingreactie. Thomas had aan hem de zoekplek door moeten geven, Everon weer aan de volgonde.  ::vergroot::