Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84531 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 30-01-2022, 22:12:57 »
@Blip Hebben we Premieres Signes ook gehoord? Qua thematiek deze afl., lijkt op Cignes

Niet tijdens de executie in elk geval. Ben nog niet verder gekomen dan dat, zal morgen eens checken of tijdens de test Premiers Signes of Retour de Paco voorbij is gekomen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 30-01-2022, 22:17:08 »
 ::ok:: (Rick moet toch inmiddels wel weten dat jij dit allemaal bijhoudt  8) )

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 30-01-2022, 22:24:33 »
Kettingreactie: helemaal in het begin van 'Uit de lucht gegrepen' zie je Laetitia trekken aan de ketting. Je  hoort een ping/klink geluid. De ketting reageert. Kettingreactie is de reactie van de ketting als Laetitia ermee rammelt.

Afl. 3: Laetitia aan de katapult: Daar komt ie niets. Laetitia is dus nietszeggend.

Afl. 4. Laetitia zweeg over het getal 296, want ze was met haar liedje bezig.

« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 23:13:35 door foxhunter »

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 30-01-2022, 23:38:25 »
Hierbij weer een nieuw overzicht, hoewel ik op het internet weinig verklaringen voor de afleveringstitel 4 ben tegengekomen.

Meest verdacht in het overzicht: 1. Kim-Lian  2. Fresia  3. Everon

FWIW: nog wat suggesties voor Everon.
  • (De tijd zal het leren). Bij het intropraatje van afl. 2 zegt Rik: ‘Als een van die twee [Glen of Everon] de Mol is, dan gaat er in de finale 5000 euro uit de pot. De tijd zal het leren.’
  • (Zwijgen). Al genoemd in het schema (zwijgen is goud en Everon prikt een gouden ballon door).
  • (Nietszeggend). Al genoemd in het schema (Everon die  ::art:: zegt na opdracht 1). Everon zegt overigens ook bijna niets na de drie jokers van Thomas.
  • (Stemmen). Everon noemt in de koepel: ‘geluiden’, ‘Op wie zit jij?’ en ‘Wat een lawaai’ (met cirkelgebaar: in de koepel), alle te herleiden tot ‘stemmen’ als zelfst. nw. of werkwoord.
  • (Kettingreactie). Zie het kettingschema dat te zien was bij MolTalk.

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 31-01-2022, 13:54:52 »
Oproepje:
Bij de blik op het meer aan het begin van de opdracht horen we eerst muziek van het zwanenmeer (logisch), maar daarna ook van de notenkraker (Dans van de suikerboonfee). Is wel van dezelfde componist, maar misschien zit er een hint in? Ik heb al zitten kijken of één van de kandidaten uit het jaar van de Rat komt (nee) of rond Kerst geboren is (in combinatie met die kerstboom in de kamer vorige aflevering, ook nee). Kunnen jullie iets bedenken? Componist is overigens Tsjaikovsky.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 31-01-2022, 14:02:57 »
Waarom het jaar van de rat?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 31-01-2022, 14:07:13 »
Oproepje:
Bij de blik op het meer aan het begin van de opdracht horen we eerst muziek van het zwanenmeer (logisch), maar daarna ook van de notenkraker (Dans van de suikerboonfee). Is wel van dezelfde componist, maar misschien zit er een hint in? Ik heb al zitten kijken of één van de kandidaten uit het jaar van de Rat komt (nee) of rond Kerst geboren is (in combinatie met die kerstboom in de kamer vorige aflevering, ook nee). Kunnen jullie iets bedenken? Componist is overigens Tsjaikovsky.

Nou, ik was er dus van overtuigd dat de Dance of the Sugar Plum Fairy in een Harry Potter film zit. En linkte dat dus aan de omschrijving van het rune teken van Laetitia. Dat omschreef ze als het Harry Potter teken.
Of dat muziekje inderdaad in Harry Potter zit kan ik nog steeds niet bevestigen. Het muziekje wordt wel door veel mensen gelinkt aan Harry Potter en het sfeertje in die films. Daarbij gebruiken ze in de Harry Potter filmmuziek hetzelfde muziekinstrument (iets met belletjes) als in dat stuk van De Notenkraker.
Google maar eens op ‘Harry Potter sugar Plum Fairy’ of zoek ernaar op Youtube.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 31-01-2022, 14:19:34 »
Kim: ''Ik ga genieten van Albanië'' - ja jut omdat je de mol bent ::rofl::.

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 31-01-2022, 17:30:02 »
Waarom het jaar van de rat?
Omdat in de notenkraker Clara en de suikerfee tegen de ratten/muizen moeten vechten.

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 31-01-2022, 17:32:01 »
Nou, ik was er dus van overtuigd dat de Dance of the Sugar Plum Fairy in een Harry Potter film zit. En linkte dat dus aan de omschrijving van het rune teken van Laetitia. Dat omschreef ze als het Harry Potter teken.
Of dat muziekje inderdaad in Harry Potter zit kan ik nog steeds niet bevestigen. Het muziekje wordt wel door veel mensen gelinkt aan Harry Potter en het sfeertje in die films. Daarbij gebruiken ze in de Harry Potter filmmuziek hetzelfde muziekinstrument (iets met belletjes) als in dat stuk van De Notenkraker.
Google maar eens op ‘Harry Potter sugar Plum Fairy’ of zoek ernaar op Youtube.
Mooie theorie! Naar mijn weten komt het niet in Harry Potter voor (en ik kan het op internet ook niet vinden) maar leuk idee.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 31-01-2022, 17:34:06 »
Ik weet niet of dit hier al geplaatst is, maar aflevering 1 heet "de tijd zal het leren". Dat worden dus Goede Tijden als Everon niet de Mol is en Slechte Tijden als hij het wel is.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 31-01-2022, 17:56:41 »
Omdat in de notenkraker Clara en de suikerfee tegen de ratten/muizen moeten vechten.

Ah ok, thanks voor de toelichting  ::tandpastasmiley::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 31-01-2022, 23:04:33 »
Kettingreactie: tijdens de eerste proef rammelt Laetitia eens goed aan haar ketting maar de ketting-reactie was niet deze waar ze op hoopte.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 1-02-2022, 00:00:06 »
Nou, ik was er dus van overtuigd dat de Dance of the Sugar Plum Fairy in een Harry Potter film zit.

Ik ben niet bekend met de Harry Potter films, maar stomtoevallig was vandaag in "met het mes op tafel" een muziekvraag waarbij "Hedwig's theme" uit Harry Potter werd gespeeld. Eigenlijk kende ik het wel, alleen wist ik niet dat het Harry Potter was.
Het lijkt inderdaad wel een beetje op Dance of the Sugar Plum Fairy (dat ik wel goed ken), qua instrumentgebruik en zo, maar het is beslist een heel ander muziekje.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 1-02-2022, 00:08:17 »
Was het iemand al opgevallen dat we getrakteerd zijn op een heuse hint-klassieker? Hotelkamer 301 in beeld. (leest als "Mol") Nu nog uitvinden wie daar precies sliepen.
 ::vergroot::

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 1-02-2022, 01:01:45 »
Oproepje:
Bij de blik op het meer aan het begin van de opdracht horen we eerst muziek van het zwanenmeer (logisch), maar daarna ook van de notenkraker (Dans van de suikerboonfee). Is wel van dezelfde componist, maar misschien zit er een hint in? Ik heb al zitten kijken of één van de kandidaten uit het jaar van de Rat komt (nee) of rond Kerst geboren is (in combinatie met die kerstboom in de kamer vorige aflevering, ook nee). Kunnen jullie iets bedenken? Componist is overigens Tsjaikovsky.

Laetitia is enige die ik aan tskaikovsky kan linken.
In 2016 was haar debuut met moskou symfonie orkest in de grote hal van Tsaikovsky conservatorium in moskou.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 1-02-2022, 01:14:32 »
Nou, ik was er dus van overtuigd dat de Dance of the Sugar Plum Fairy in een Harry Potter film zit. En linkte dat dus aan de omschrijving van het rune teken van Laetitia. Dat omschreef ze als het Harry Potter teken.
Of dat muziekje inderdaad in Harry Potter zit kan ik nog steeds niet bevestigen. Het muziekje wordt wel door veel mensen gelinkt aan Harry Potter en het sfeertje in die films. Daarbij gebruiken ze in de Harry Potter filmmuziek hetzelfde muziekinstrument (iets met belletjes) als in dat stuk van De Notenkraker.
Google maar eens op ‘Harry Potter sugar Plum Fairy’ of zoek ernaar op Youtube.

Volgens mij komt het er niet in voor en halen mensen het door de war met Hedwig's Theme.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 1-02-2022, 09:06:28 »
Was het iemand al opgevallen dat we getrakteerd zijn op een heuse hint-klassieker? Hotelkamer 301 in beeld. (leest als "Mol") Nu nog uitvinden wie daar precies sliepen.
 ::vergroot::

Jaaa ik zag het ook, vervolgens kwam Hila uit de lift en verder hebben we niets meer gezien. En van Hila weten we hoe het is afgelopen..

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 1-02-2022, 09:19:27 »
We zien Hila uit de lift komen, Laetitia staat nog in de lift. Tegelijkertijd horen we Thomas en Kim Lian "The Lion sleeps tonight" zingen. Die montage (want dat is het) suggereert dat het geluid uit kamer 301 komt.

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 1-02-2022, 09:31:27 »
We zien Hila uit de lift komen, Laetitia staat nog in de lift. Tegelijkertijd horen we Thomas en Kim Lian "The Lion sleeps tonight" zingen. Die montage (want dat is het) suggereert dat het geluid uit kamer 301 komt.

Zingt Thomas ook mee? Dacht alleen Kim Lian…maar als Thomas meezingt is dat ook weer een Congo hint (lion, jungle, etc)!