Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84559 keer)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #320 Gepost op: 1-02-2022, 10:11:28 »
Zingt Thomas ook mee? Dacht alleen Kim Lian…maar als Thomas meezingt is dat ook weer een Congo hint (lion, jungle, etc)!

Ze waren toch ook al in de auto aan het zingen? Laetitia deed ook mee

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #321 Gepost op: 1-02-2022, 10:41:47 »
Ik weet niet of het al is genoemd maar ik zat afl 4 terug te kijken.

Daarbij omschreef Everon een woning met de klok als referentiepunt. Op 8 uur stond de televisie.  De tijd zal het leren!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #322 Gepost op: 1-02-2022, 10:57:28 »
Ter aanvulling hierop: In aflevering 5, als Everon zijn scherm ziet, horen we het nummer Attack van Hildur Gudnadottir. Dit hoorden we ook toen Suzanne in aflevering 1 haar scherm zag en afviel. Everon dus ook een mogelijk afvaller.



Zou niet onlogisch zijn als Thomas en Everon afvallen, aangezien zij niet tot de kandidaten behoren die nog een vrijstelling op zak hebben.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #323 Gepost op: 1-02-2022, 11:44:33 »
Weet iemand wanneer de officiële groepsfoto gemaakt is? We zouden dan namelijk (ook afgaande van bovenstaande dat Everon en Thomas misschien nog afvallen) een finale kunnen krijgen met de voorste drie dames; Laetitia, Fresia en Kim-Lian (moet Sahil ook nog afvallen). Deze drie staan wel echt prominent op de foto

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #324 Gepost op: 1-02-2022, 15:32:31 »
Weet iemand wanneer de officiële groepsfoto gemaakt is? We zouden dan namelijk (ook afgaande van bovenstaande dat Everon en Thomas misschien nog afvallen) een finale kunnen krijgen met de voorste drie dames; Laetitia, Fresia en Kim-Lian (moet Sahil ook nog afvallen). Deze drie staan wel echt prominent op de foto

Ze dragen dezelfde kleding als in de livestream volgens mij, dus ik neem aan voor de livestream.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #325 Gepost op: 1-02-2022, 16:25:38 »
Weet iemand wanneer de officiële groepsfoto gemaakt is? We zouden dan namelijk (ook afgaande van bovenstaande dat Everon en Thomas misschien nog afvallen) een finale kunnen krijgen met de voorste drie dames; Laetitia, Fresia en Kim-Lian (moet Sahil ook nog afvallen). Deze drie staan wel echt prominent op de foto

Bedoel je deze samengestelde groepsfoto? In voorgaande jaren werd op deze foto de afvaller grijs maar dat is dit jaar niet het geval.

Deze foto blijkt in juli gemaakt te zijn en zagen we ook tijdens de livestream. Een deel van de kandidaten draagt dezelfde kleding als bij de mollicitatie.

Het zegt dus niets over afvallers of finalisten.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 16:31:10 door Moedermol »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #326 Gepost op: 1-02-2022, 16:32:17 »
Ter aanvulling hierop: In aflevering 5, als Everon zijn scherm ziet, horen we het nummer Attack van Hildur Gudnadottir. Dit hoorden we ook toen Suzanne in aflevering 1 haar scherm zag en afviel. Everon dus ook een mogelijk afvaller.



Zou niet onlogisch zijn als Thomas en Everon afvallen, aangezien zij niet tot de kandidaten behoren die nog een vrijstelling op zak hebben.

Kim Lian heeft ook geen vrijstelling dus waarom kan die niet afvallen? Verder vindt ik muziek een magere hint. Muziek wordt in WIDM wel vaker herhaalt. Ik zie daar dan nog geen hint in.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #327 Gepost op: 1-02-2022, 16:56:59 »
Bedoel je deze samengestelde groepsfoto? In voorgaande jaren werd op deze foto de afvaller grijs maar dat is dit jaar niet het geval.

Deze foto blijkt in juli gemaakt te zijn en zagen we ook tijdens de livestream. Een deel van de kandidaten draagt dezelfde kleding als bij de mollicitatie.

Het zegt dus niets over afvallers of finalisten.

Ik bedoelde idd deze!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #328 Gepost op: 1-02-2022, 17:16:37 »
Kim Lian heeft ook geen vrijstelling dus waarom kan die niet afvallen?
Uiteraard kan Kim-Lian afvallen. Ik heb tijdens haar test alleen geen muziek gehoord die overeenkwam met de muziek die we hoorden bij een eerdere afvaller.

Verder vindt ik muziek een magere hint. Muziek wordt in WIDM wel vaker herhaalt. Ik zie daar dan nog geen hint in.
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik merkte slechts de overeenkomsten op tussen de muziek die we bij Thomas en Everon hoorden tijdens de executie en de muziek die we hoorden bij eerdere afvallers. Het hoeft natuurlijk geen hint te zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #329 Gepost op: 1-02-2022, 18:42:47 »
Ik weet niet of het al is genoemd maar ik zat afl 4 terug te kijken.

Daarbij omschreef Everon een woning met de klok als referentiepunt. Op 8 uur stond de televisie.  De tijd zal het leren!

Nog een hint: de woorden troeven en aftroeven komen dit jaar extra vaak terug in het spel. Ze vormen een anagram voor Everon.
T roeven --> everon
Aft roeven --> everon

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #330 Gepost op: 1-02-2022, 18:57:05 »
Aftroeven is nieuw maar sinds Rik presenteert heeft ie het al om de haverklap over troeven volgens mij.

Zoals Art zijn nul had heeft Rik zijn troeven. ::art::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #331 Gepost op: 1-02-2022, 19:06:43 »
Daarnaast mag je in een anagram niet letters weglaten omdat je dat goed uitkomt

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #332 Gepost op: 1-02-2022, 19:23:06 »
Daarnaast mag je in een anagram niet letters weglaten omdat je dat goed uitkomt

De letter T eraf (Af --> T) en je houdt roeven over, wat een anagram is van Everon. Ik mag graag cryptogrammen maken, dan is dit een redelijk standaardtype puzzel. Zou dus op zich wel kunnen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #333 Gepost op: 1-02-2022, 19:28:11 »
Oh zo ja .. een soort crypto anagram.
Denk zelf niet dat t wat is.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #334 Gepost op: 2-02-2022, 14:19:53 »
Hi all,

hopelijk kunnen jullie mij helpen met het speuren naar diegene die achter het rode gewaad zit. Als dit op een andere plek moet, dan hoor ik het ook graag.
Weet niet of het al eerder is langsgekomen, maar er wordt heel erg geprobeerd om het beeld te manipuleren zo gauw als het rode gewaad in beeld komt. Het wordt als het ware uitgerekt.

Zie de eerste bijgevoegde foto. Het gewaad is langgerekt en de schouders lopen sterk af. Kijkend naar de groepsfoto, is er iemand bij die daar op lijkt? Niet echt.

Met een referentiefoto (bruiloft in Royal Palace of Tirana) heb ik de foto met het rode gewaad wat meer in proporties getrokken.
Zie tweede bijgevoegde foto.

Zie de derde collectie foto's. Wie vinden jullie het beste passen? Is er iets wat ik over het hoofd zie, moet ik nog iets aanpassen?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #335 Gepost op: 2-02-2022, 14:34:11 »
In proporties getrokken? Als in: in Photoshop de schouders van het rode gewaad een beetje vervormd, aan de hand van een trouwfoto die niets met WIDM te maken heeft? Of de hele foto vervormd, waarbij de schouders mee gingen?
Wat maakt dat je denkt dat je die schouders op de goede manier vervormt??
Bij die foto’s heeft het perspectief toch te maken met het standpunt van waaraf die foto’s gemaakt zijn? En dat verschilt toch sowieso van elkaar?

Ik vind het wel grappig dat veel mensen zo gefocust zijn op dat rode gewaad met gouden masker. Is er ooit gezegd dat dat de mol is?

misschien is het Rik wel, die bij de ontmaskering van de mol zijn kandidaten toespreekt en dan zegt: de mol is in jullie midden! Gewoon met zwarte cape, tussen de rest.

Of misschien is dat gemaskerde bal wel een opdracht. En zit er 1 of andere local of afgevallen kandidaat achter dat masker onder die rode cape.

Ik ben echt superbenieuwd hoe dit uiteindelijk blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 14:39:36 door Nemi »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #336 Gepost op: 2-02-2022, 14:49:06 »
In proporties getrokken? Als in: in Photoshop de schouders van het rode gewaad een beetje vervormd, aan de hand van een trouwfoto die niets met WIDM te maken heeft? Of de hele foto vervormd, waarbij de schouders mee gingen?

Ik ga er even van uit dat je reactie opbouwende kritiek is: Die trouwfoto is gemaakt op de zelfde plek waar het rode gewaad verschijnt (Royal Palace of Tirana). Die trouwfoto heb ik over de foto gelegd van het rode gewaad in de leader. Daarna de hele foto vervormd, totdat de trapleuning bovenin en de gordijnen over elkaar heen vallen. Hierdoor vervormt ook het rode gewaad incl. schouders.

Wat maakt dat je denkt dat je die schouders op de goede manier vervormt??
Bij die foto’s heeft het perspectief toch te maken met het standpunt van waaraf die foto’s gemaakt zijn? En dat verschilt toch sowieso van elkaar?

Ja, perspectief is niet geheel gelijk, daarom denk ik ook dat vooral het hoofd niet geheel klopt. Maar zoals gezegd de leuning en gordijnen zijn zo goed als gelijk.

Ik vind het wel grappig dat veel mensen zo gefocust zijn op dat rode gewaad met gouden masker. Is er ooit gezegd dat dat de mol is?

Dat zeg ik in mijn bijdrage ook niet, gelet dat ik deze het rode gewaad noem en geen mol.

misschien is het Rik wel, die bij de ontmaskering van de mol zijn kandidaten toespreekt en dan zegt: de mol is in jullie midden! Gewoon met zwarte cape, tussen de rest.

Vandaar ook dat ik Rik heb meegenomen in mijn speurtocht, maar ik vind hem niet passen. Jij?

Ik ben echt superbenieuwd hoe dit uiteindelijk blijkt te zijn.

Ik ook, daarom probeer ik nu al wat te speuren.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #337 Gepost op: 2-02-2022, 14:57:12 »
Dank je voor de toelichting!

Dat ik het grappig vind dat mensen zich zo focussen op dat masker, daarbij doelde ik niet specifiek op jou. Er zijn veel meer mensen die daarover speculeren.

Lijkt ie op Rik? Nee. Maar ik geloof ook niet dat deze manier van een foto vervormen werkt, sorry. Ook geloof ik niet dat we zónder foto vervormen kunnen achterhalen wie het is. Ik wacht gewoon rustig af hoe het uiteindelijk blijkt te zitten. In de tussentijd bijt ik me lekker vast in andere hints en molacties in de afleveringen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #338 Gepost op: 2-02-2022, 15:38:37 »
Mooie poging goovi, ik vroeg me al af of iemand dat geprobeerd heeft. Kan er helaas niet zoveel uit halen, al lijkt Everon op deze manier meest passend. Naar wie neig jij zelf?

Leuk dit soort probeersels😛

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #339 Gepost op: 2-02-2022, 16:10:27 »
Mooie poging goovi, ik vroeg me al af of iemand dat geprobeerd heeft. Kan er helaas niet zoveel uit halen, al lijkt Everon op deze manier meest passend. Naar wie neig jij zelf?

Leuk dit soort probeersels😛

Dankjewel  :D

Vooropgesteld: ik heb niet de verhoudingen veranderd zodat ik op een bepaalde kandidaat terecht kwam, maar zelf vind ik ook Everon de best lijkende. Ik werd er in bevestigt doordat iemand op instagram mij attendeerde op een foto uit aflevering 1, tijdens het bal:



Het lijkt op het zelfde masker van het rode gewaad en er wordt ook gezegd dat dit Everon zou kunnen zijn, gelet op zijn vingers.